Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6787339 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25560 Dátum: 2013.04.29 20:42:48 »
  Itt láttam
Köszi, de ezt elég nehéz megvenni, ha nem tévedek. Inkább arra gondoltam, hogy amit kivettem régi porvédőt, arról levágom a tányért, hátha passzol.
A másiknál nem gondolkodtam...

Igazából a 33-as is 36-os. És nem fért be. Egy hete áll az autó emiatt. 2 szilentet szétbarmoltunk. Elegem lett veszek egy új lengőkart. Eddig 8E forint a három szilent, (a két első + a hátsó) 11.800,- ért flennort veszek. Rengeteg időm és gázolajom bánja + szét idegeskedtem magam miatta. Próbáltam spórolni, ráfaragtam. Itt találtam egy jó kis oldalt, ott egész jó kinézetű a szilent de már nem próbálkozok.

Árakat is látni egy másik oldalon

Nagy kár és nagy méreg, hogy így történt :surrender: Igazad van, nem kell szórakozni ezekkel a szilentekkel, lehet, hogy valaki meg is venné őket.
Remélem, hogy legalább a lengőkar jó lesz  :yes:

Freecus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Carina
« Válasz #25561 Dátum: 2013.04.29 21:05:49 »

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Carina
« Válasz #25562 Dátum: 2013.04.29 21:12:19 »
Lehet már késő, de talán a Lenkey-éket érdemes lenne (lett volna, lesz a következő lengőkarnál...) megkérdezni: http://szilentfelujitas.hu/ . Egy offoshoz csináltattunk velük pár dolgot. Mivel ők gyártják a szilentet, szinte tetszőlegeset meg tudnak csinálni.
Igazából a 33-as is 36-os. És nem fért be. Egy hete áll az autó emiatt. 2 szilentet szétbarmoltunk. Elegem lett veszek egy új lengőkart.

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Carina
« Válasz #25563 Dátum: 2013.04.29 21:25:28 »
Köszi a tippet! Az az igazság hogy sehogyan sem jövök már ki jól. Most még elmenni a 19. kerületbe (lehet hogy kétszer) végképp veszteségessé tenné a boltot. Mellesleg nem sok jót hallottam az ilyen felújított gömbfejekről és szilentekről. Remélem vannak pozitív tapasztalatok is. Már eldöntöttem hogy megveszem a kart. Muszáj összerakni a kocsit, mert reggelente én fuvarozom a gyereket az oviba és ez eléggé keresztbe teszi a munka ütemezésemet. Azért nem dobom ki a lengőkart. Addig megyek majd utána, míg nem lesz rá megoldás. Azt majd eladom anyagárban.  ::) 

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #25564 Dátum: 2013.04.30 07:38:27 »
hétvégén tankoltam először, amióta a szelephézagolást megcsináltuk, és 50 liter ment bele 537km után. :wacko: mondjuk ez 90%-ban város, 6-8 km-es rövid szakaszok, de akkor is, eddig soha nem volt 9 liter feletti fogyasztásom, még télen sem. lehet ez a hézagolástól?
én még mindig gyanakszom a lambda szondára, bár hibakód továbbra sincs.
ja és megragasztattam a napfénytető egyik sarkában szétbarmolt tömítést. valószínűleg megpróbálták ott feltörni a kocsit, nem tudom. rendesek voltak az autóüvegesnél, nem kértek érte pénzt.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #25565 Dátum: 2013.04.30 09:11:59 »
üdv bsh!
Digit multiméterrel, ha van kéznél, dugd meg a diag csatit, ott le lehet venni a lambda jelet!
Ha találsz valakit aki megnézi, és tudja mit kell látni, akkor kiderülhet!  ;)

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #25566 Dátum: 2013.04.30 09:25:07 »
üdv bsh!
Digit multiméterrel, ha van kéznél, dugd meg a diag csatit, ott le lehet venni a lambda jelet!
Ha találsz valakit aki megnézi, és tudja mit kell látni, akkor kiderülhet!  ;)

már mértük, jónak tűnt. de egy német kollégám mesélte, hogy neki pontosan ugyanez a rángatási gondja volt egy volvóval, és pont úgy, mint nekem, hogy "langyos" állapotban csinálta csak, és ők sem jöttek rá, mi lehet a gonja. azt mondta, hogy lambda szondát cserélt, és végül kiderült, hogy a cserélt darab volt rossz. hidegen jó volt, akkor ment rendesen, melegen meghülyült, és olyankor vészprogramon ment a vezérlés, akkor megint "jó" volt, viszont "langyosan" meg hülyeségeket produkált a szonda és azért rángatott. ő azt csinálta, hogy kivezetett két drótot a motortérből, be az ablakon át az utastérbe, és menet közben egy multiméterrel folyamatosan mérte, milyen jeleket ad a szonda, és látta, hogy "langyosan" megbolondul. :lol: lehet nekem is ezt kéne csinálni...
de kicserélni mindenképp jó volna, mert mikor a múltkor felfedeztük, hogy lecsúszott a csatlakozója, az hozzáért a kipufogóhoz és részben megolvadt, így most a csatlakozó össze lett "faragva". ha kicserélném, akkor legalább a csatlakozó is jó volna. ha meg nem ez a gondja, akkor van egy tartalékom.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.30 09:27:07 írta bsh »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #25567 Dátum: 2013.04.30 09:42:23 »
A lambda érzékeli a maradék oxigént a kipufogógázban!
Hogy milyen legyen a keverék, azt nagyban befolyásolják a hőfokjeladók is, ezeket is érdemes lenne végigmérni, megkapják-e a feszültséget is?!
Vezetékelés az Ecu-ig!
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.30 09:45:26 írta kamikaze »

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Carina
« Válasz #25568 Dátum: 2013.04.30 13:36:19 »
Megjött a lengőkar. Megmértem a szilent helyét. 6 mm-rel vastagabb a cső. Hát a qva anyját az angol autógyárnak. Hát persze hogy nem mentek bele a szilentek. Na holnap a helyére kerül és mozgásképes lesz a vénlány.
Körben 3 mm-rel kevesebb. Adjunk a rugózásnak.
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.30 13:49:02 írta g.peter »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #25569 Dátum: 2013.04.30 17:47:31 »
Üdv!

bsh:

Attól, hogy ha jók lettek a szelephézagok, a fogyasztásnak csökkennie kellene, nem pedig növekednie.

A nagyobb fogyasztás lehet akár rossz vezérlésszinkrontól, nem megfelelő alapelőgyújtástól (ha lehet állítani, érdemes megnézni), rossz gyertyáktól, rotortól, elosztófedéltől, de persze a rossz lambdaszondától, koszos légszűrőtől, vagy egyéb dologtól is, mert a f*ne tudja. Lehet, hogy fog valamelyik fék, annyi minden lehet.

Én ilyenkor először a gyújtást szoktam végignézni, mert ez a legegyszerűbb nekem. Utána jöhet a többi, macerásabb dolog. Nem lett lomhább a gép, nem vettél észre semmit, csak annyit, hogy sokat fogyaszt?

g.peter:
Ez már a cél, hajrá-hajrá!  Remélem, hogy passzol a helyére :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.04.30 17:49:28 írta vd1234 »

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #25570 Dátum: 2013.04.30 19:36:42 »
Van olyan felszereltségű Carina amiben van pohártartó? Utólag betehető?

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Carina
« Válasz #25571 Dátum: 2013.04.30 19:54:27 »
Van olyan felszereltségű Carina amiben van pohártartó? Utólag betehető?


Nekem is hiányzik nagyon! Suzuki stiftben már '93- ban volt! Toyotáék lespórolták.

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #25572 Dátum: 2013.04.30 21:03:55 »
A nagyobb fogyasztás lehet akár rossz vezérlésszinkrontól, nem megfelelő alapelőgyújtástól (ha lehet állítani, érdemes megnézni), rossz gyertyáktól, rotortól, elosztófedéltől, de persze a rossz lambdaszondától, koszos légszűrőtől, vagy egyéb dologtól is, mert a f*ne tudja. Lehet, hogy fog valamelyik fék, annyi minden lehet.
Én ilyenkor először a gyújtást szoktam végignézni, mert ez a legegyszerűbb nekem. Utána jöhet a többi, macerásabb dolog. Nem lett lomhább a gép, nem vettél észre semmit, csak annyit, hogy sokat fogyaszt?
teljes gyújtás cserélve lett az elmúlt 1000km alatt (gyertyák, kábelek, elosztófedél, rotor), légszűrő olajcserekor cserélve (januárban, kb. 2000km). előgyújtást beállíttattam még tavaly, de ezt lehet meg kéne nézni újra.
változást nem igazán vettem észre. csak a rángatás most nem jelentkezett már egy ideje. meg ami eddig is volt és amire nem jövünk rá, mitől lehet: remeg-ráz a motor, mikor beáll az alapjárat.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #25573 Dátum: 2013.04.30 21:47:32 »
teljes gyújtás cserélve lett az elmúlt 1000km alatt (gyertyák, kábelek, elosztófedél, rotor), légszűrő olajcserekor cserélve (januárban, kb. 2000km). előgyújtást beállíttattam még tavaly, de ezt lehet meg kéne nézni újra.
változást nem igazán vettem észre. csak a rángatás most nem jelentkezett már egy ideje. meg ami eddig is volt és amire nem jövünk rá, mitől lehet: remeg-ráz a motor, mikor beáll az alapjárat.
Ne várj hibajelzést,lamdaszonda hibánál.Nekem már Corollában,Celicában,és a Carinában is volt cserélve.Azt vettem észre,hogy sokat fogyaszt,és amikor rámértünk,sok volt a CO-ja.A ..helikopter"egyiknél sem világitott.Volt lehetőségem rárakni,számítógépet,és azon látszott a lambdaszonda,diagramján,hogy dolgozik,csak nagyon lassan reagált a gázadásra.Még gyáriak voltak,mind 200e-km fölött.

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #25574 Dátum: 2013.04.30 22:05:00 »
Ne várj hibajelzést,lamdaszonda hibánál.Nekem már Corollában,Celicában,és a Carinában is volt cserélve.Azt vettem észre,hogy sokat fogyaszt,és amikor rámértünk,sok volt a CO-ja.A ..helikopter"egyiknél sem világitott.Volt lehetőségem rárakni,számítógépet,és azon látszott a lambdaszonda,diagramján,hogy dolgozik,csak nagyon lassan reagált a gázadásra.Még gyáriak voltak,mind 200e-km fölött.
mikor le volt csúszva a kábele, akkor volt két hibakód is, ha jól emlékszem 21-es és 25-ös. én el tudom képzelni, hogy most sem "zárlatos" vagy "szakadt" és "normális" jeleket ad, tehát a vezérlés nem érzékeli "hibásnak", csak épp mondjuk valamiért nem megfelelő jeleket ad vagy nem jókor vagy fogalmamsincs.
mindenesetre a lecsúszott kábelnél jelentkező majd állandósuló rángatás azonnal megszűnt (hibakódostól), mikor visszadugtuk, majd később pontosan ugyanaz a hibajelenség (rángatás) újra jelentkezett (de már hibakód nélkül), plussz a fogyasztás is, nekem ez már elég ok arra, hogy egy próbát tegyek egy másik szondával.