Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797174 alkalommal)

0 Felhasználó és 26 vendég van a témában

rip74

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Carina
« Válasz #24405 Dátum: 2013.02.25 21:42:37 »
Bocs, valóban nem olvastam vissza :whistling:

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #24406 Dátum: 2013.02.25 21:53:01 »
a kék szigetelés nem morzsálódik.álltalában lábazatra teszik,mert nem szívja a vizet xps a neve.Sokkal sűrűbb,keményebb anyag.Nekem van hasonló itthon,grafitosban,Az szürke színű.Abból épült a házunk.Jellemzően a hőszigetelése miatt.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24407 Dátum: 2013.02.25 22:11:13 »
Mármint 2 milliót pumpáltál a Carina hifijébe  :eek: ?
Neeeem!
Az autóhifibe annó 2000-ben 40ezret tettem. Akkor az sok píz volt. Aztán rájöttem a korlátokra, és áttértem a házi hifire. Abba pumpáltam a 2 misit. És használt cuccokat tettem bele. Na de hát az erősítő lett volna 1˙200˙000 ft. újonnan.
Ez olyan mint a fű: nincs megállás. Illetve van csak keménynek kell lenni. Egyik pillanatról a másikra eladtam az egészet.
Prius 2 - a mosolygós autó.

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #24408 Dátum: 2013.02.25 23:41:44 »
Ok,ezeket tudom,és értem.Csak taxis havernak volt és szerinte kevesebbet evett a skoda.

VAN DIREKT SZŰRŐM,ÉS MINDIG IS LESZ!!!
A szűrő Simota,vagy K&N,a tisztítószett K&N.Nem tennék bele semmilyen más,gagyi márkát,de ezekben bízom.Minden 3500km után tisztíom.Nyugodt tempónál, nyomatékossabb,jobb a gázreakció,és hamarabb leforog ha sietek.Eddig minden autómon volt,1990 óta.Corolla si-n nálam elment 100e-km-t.és azóta új tulajnál még egyszer annyit ment az autó,de nála nincs fent a szűrő.A motorban kb most van 400e km,de hibátlanul üzemel.A fogyasztást a Gsi Astrámon tudtam pontosan mérni.A d.szűrővel 0.5-1L-el evett kevesebbet,mint a gyárival.Kis fordulaton kicsit hangosabb,ha taposod akkor határozottan hallatszik a hörbölése,Én imádom a hangját!Elöl hörböl,hátul morog az átalakított gyári dob.(ÉS RÉSZEMRŐL ENNYIT A HANGSZIGETELÉSRŐL :D :D)
A hangadók:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_12_24_sig96wnf9t.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_12_24_oacznl2a1c.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.26 00:13:33 írta veres2 »

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #24409 Dátum: 2013.02.26 07:49:40 »
Jól hangzik..Játszom a gondolattal erősen.Ha jó a szűrő,nem gondolom én sem,hogy tönkre vágja a motort.a diesel nagy motor után most kissé hiányzik a nyomaték.Tudom,ez sosem lesz olyan,de...Köszönöm a tapasztalat megosztást.

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Carina
« Válasz #24410 Dátum: 2013.02.26 07:55:14 »
a kék szigetelés nem morzsálódik.álltalában lábazatra teszik,mert nem szívja a vizet xps a neve.Sokkal sűrűbb,keményebb anyag.Nekem van hasonló itthon,grafitosban,Az szürke színű.Abból épült a házunk.Jellemzően a hőszigetelése miatt.

A grafitos nem xps (expandált). Xps általában kék (STYROFOAM v ROOFMATE), vagy rózsaszín, zöld, sárga. ...
A többi anyag extrudált, azért morzsolódik, és felveszi a vizet. Az expandált zárt cellás.
A ROOFMATE.nek fényes a felülete, az nem vesz fel semmi vizet, és ha forró ( tüzes) késsel vágod akkor a vágott felületet is "elnyalja" és ott sem vesz fel vizet. Ez a lényeges, nem csak a morzsolódás!

Idézet
Oriza szintén totálisan szigetelt, ő öntapadós anyagokat és kőzetgyapotot is használt.

A kőzetgyapot még a levegő nedvességét is képes magába szívni és átszellőzés hiányában magában is tartja. Ilyen rozsda tápláló gócot nem tennék autóba. Filcet is csak bent a padlón és a mennyezeten használnak, ahol elvileg semmilyen nedvesség nincs.


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #24411 Dátum: 2013.02.26 08:06:37 »
VAN DIREKT SZŰRŐM,ÉS MINDIG IS LESZ!!!
A fogyasztást a Gsi Astrámon tudtam pontosan mérni.A d.szűrővel 0.5-1L-el evett kevesebbet,mint a gyárival.
[rohog] :lol:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #24412 Dátum: 2013.02.26 10:26:12 »
Hi!
felmerült bennem egy olyan kérdés, hogy amit a béjemvések szoktak csinálni, hogy elől az index menet közben folyamatosan világít, az legális??
Lehet jól állna a Carinának is   :innocent:

sz.pelo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Carina
« Válasz #24413 Dátum: 2013.02.26 10:41:11 »
Sziasztok!

Szükségem lenne szerelmemnek egy bontott 1.6-os motorra, mert sajnos végérvényesen megadta magát a jelenlegi.
Jelenleg 116 lovas van benne, mivel nem nagyon pörög a bontott motor biznisz nem is reménykedek, hogy ilyen extra igényeknek eleget tudok tenni.

Ha valakinek van, vagy ismer valakit akinek van, vagy ismer valakit, aki már látott olyan embert akinek van ne habozzon és hívjon!
06209708448
Szász Kadosa

Köszönöm

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24414 Dátum: 2013.02.26 13:29:54 »
A kőzetgyapot még a levegő nedvességét is képes magába szívni és átszellőzés hiányában magában is tartja. Ilyen rozsda tápláló gócot nem tennék autóba. Filcet is csak bent a padlón és a mennyezeten használnak, ahol elvileg semmilyen nedvesség nincs.
Én válaszolok, mert Oriza nincs itt.
Természetesen beltérben használta, a hátsó kerékdob és az ülések közé tette. Mások folpackba csavarják, és máshová is rakják, de a víz az bizony nagyon találékony anyag :excl: én csak zártcellás anyagot használok - nekem már ázott el a szőnyeg is...

g.peter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Carina
« Válasz #24415 Dátum: 2013.02.26 14:56:26 »
a víz az bizony nagyon találékony anyag
Ja az. Utálom, mert a szakmám legtöbb hiba forrása (építőipar) és az emberek ha kihívnak azt hiszik egy kis dzsuva ide + egy kis kenőcs oda, azt javítható. Van egy kenum, abban volt a két végében 'légzsák' gyanánt Pu hab kitöltés. Gondoltam gyártok hozzá rendes üvegszál kompozit légzsákot, Nyáron "40 fokban" szedtem ki a Pu habot, szerintem legalább 10 liter víz volt benne eltárolva, pedig kívülről porzott. Emlékszem amikor megjelent a hab a régi zsigáknál jöttek az okosok és kifújták habbal. Gondolom csodálkoztak  1,5 év után.  :eek:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #24416 Dátum: 2013.02.26 15:50:12 »
VAN DIREKT SZŰRŐM,ÉS MINDIG IS LESZ!!!
A szűrő Simota,vagy K&N,a tisztítószett K&N.Nem tennék bele semmilyen más,gagyi márkát,de ezekben bízom.Minden 3500km után tisztíom.Nyugodt tempónál, nyomatékossabb,jobb a gázreakció,és hamarabb leforog ha sietek.Eddig minden autómon volt,1990 óta.Corolla si-n nálam elment 100e-km-t.és azóta új tulajnál még egyszer annyit ment az autó,de nála nincs fent a szűrő.A motorban kb most van 400e km,de hibátlanul üzemel.A fogyasztást a Gsi Astrámon tudtam pontosan mérni.A d.szűrővel 0.5-1L-el evett kevesebbet,mint a gyárival.Kis fordulaton kicsit hangosabb,ha taposod akkor határozottan hallatszik a hörbölése,Én imádom a hangját!Elöl hörböl,hátul morog az átalakított gyári dob.(ÉS RÉSZEMRŐL ENNYIT A HANGSZIGETELÉSRŐL :D :D)
A hangadók:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_12_24_sig96wnf9t.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2012_12_24_oacznl2a1c.jpg

Rád gondoltam, aki ki fog állni a dolog mellett!  :D
Az a baj, hogy a direkt szűrővel kiiktattad mind a kettő rezonátordobot, amit a japok kitaláltak a levegőrendszerbe. Lehet ezért lett kevesebb a fogyasztás??  :eek:  :hmmmm: ( :))

---

Hi!
felmerült bennem egy olyan kérdés, hogy amit a béjemvések szoktak csinálni, hogy elől az index menet közben folyamatosan világít, az legális??
Lehet jól állna a Carinának is   :innocent:
Szerintem majd az első igazoltatásnál kiderül, hogy legális-e  :devil:.
Ez Toyota, nem B(usz) M(etro) W(illamos)...  :clap:


---


Én válaszolok, mert Oriza nincs itt.
Természetesen beltérben használta, a hátsó kerékdob és az ülések közé tette. Mások folpackba csavarják, és máshová is rakják, de a víz az bizony nagyon találékony anyag :excl: én csak zártcellás anyagot használok - nekem már ázott el a szőnyeg is...

Nagyon vágyom már a hangszigetelésre, mert gyárilag borzalmas...  :wacko: Esőben mentem a múltkor és hátranéztem, mert azt hittem le van engedve a hátsó ablak, annyira behallatszik az eső sistergése a kerék alól...  :cry:
Ha jobb idő lesz, arra gondoltam kimegyek a tüzépre és körbekérdezek, milyen hanszigetelő cuccot tudnának ajánlani, ami nem veszi fel a vizet.
Belső teret kiszedném (kárpitok, ülések, esetleg tető) és valamivel aládolgoznék, pl préselt textillapok, amit gyárilag is használnak, mondjuk ez nem viztaszitó.. az ajtókra meg belülrül öntapadós gumi/bitumenlapokat kéne.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.26 15:58:08 írta kamikaze »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24417 Dátum: 2013.02.26 16:43:41 »
Én is beraktam a 16cm-es 3 utas hangszórót, de kicsit faragni kellett a műanyag, de nem látható részekből. Elsőnek FLI audióra váltottam, na ez 1 évig sem bírta és körben kiszakadt a membrán, pedig autóba való volt... volt hozzá csipogó is, ezt a műszerfal  felső szellőzők helyére raktam be, ez még ma is szól. 2. garnitúra első pár MNC lett. Nem vagyok vele megelégedve, de az általatok leírt foltozgatások biztos segítenének. De mivel hátul egy MNC Diamond 3 utas ovál van, az mindenért kárpótol. Fejegység 4x50W MOSFET. Kizárólag MOSFET-et ajánlok mindenkinek, soha de soha nem kéne más. Erősítő és plusz mély nélkül teljesen élvezhető a zene, gondolok itt Kraftwerk-re is akár, tehát valóban ZENE. Bár túlnyomórészt nem ilyesmit hallgatok, de tesztre, mindig kraftwerk... Tehát, ami nekem bevált az a MOSFET-es fejegység, és a Diamond ovál a kalaptartóba.
Nahát ezen nőttem fel. 14-15 éves koromban nagyon nagy dolog volt, hogy nincs egy darab hangszer sem benne. Ma néha nosztalgiából hallgatom. De szerintem egy "jól megfogott" hangképhez é zenéhez nem kell külön mélynyomó.
A tucci-tucci hoz igen, de az nem zene. Mielőtt bárki megsértődik nem pejoratív értelemben mondom. Az inkább hangeffekt bemutató. Jó azt hallgatni néha. De a zene nálam akusztikus hangszerelt dolog, amihez nem kell mélynyomó. Ha mégis rászánnám magam 150e alatt nem kapok minőséget, és ott kezdődik pogy Focal. Ezért nem is bonyolódok bele. Jó ami most szól. kissé meleg hangzás túlzott mélyközepekkel a motorbúgás ellensúlyozására. És annyi. Ja, mp3-al nem is lehet hangzáshűséget kicsikarni.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24418 Dátum: 2013.02.26 16:51:35 »
Az a baj hogy erre is lehet végtelen mennyiségű pénzt költeni, de szerintem az átlag embernek elég az is hogy jobban szóljon mint egy 10 cm sima hangszóró. Én úgy vagyok vele, hogy a zenét én akarom hallgatni az autómban és nem azt akarom hogy mindenki azt hallja hogy nekem HI-FI van az autómban.
2 milliót inkább autóra költök. A kocsiban vezetünk és mellesleg zenét hallgatunk. Koncertre és Operába zenét hallgatni mész és nem csipszet enni.
A HI-FI versenyeken is műszerekkel mérik a teljesítményt, nem hallásra. Szerintem olyat kell betenni amit élvezel.
Ha Te 2 millát költöttél rá és nem elég jó, akkor Ferencsik János valószínűleg nálad tanult vezényelni. Bocs nem akarlak sértegetni, csak egy éve olvasgatom a hifis oldalakat és decibelekről és szinusz hullámokról és milliókról olvasok, a csávó meg egy furulyát sem tud megszólaltatni. Ez szerintem már mind csak technika meg mérnöki munka, hogy egy akusztikailag tökéletlen dobozba beleszuszakoljanak sok ezer wattot. Jó, jobb tökéletes? Mindig lesz jobb mert a gyárak mindig hoznak ki újabbakat, jó drágán.
Ez is csak egy teljesítmény verseny, mint a kocsiknál a lóerő. Tudjátok hogy a bugatti hány perc alatt üríti ki 400-nál a benzintankot? Mi értelme? Mi értelme a 10 millás hifinek egy kocsiba? Azért hogy 0,5 dB-lel jobb mint a másiké. Ki hallja? Senki csak a műszer méri.
Hú egy kicsit elszalad velem a paci. Szegény kolléga azt kérdezi hogy a kissé öregecske autójába mit tegyen?
Hát jobbat mint ami benne van! A sok pénzt meg költse benzinre, mert alló autóban zenét hallgatni egy kicsit gáz.

Péter voltam és senkit nem akarok kritizálni csak a véleményemet nyögtem ki.
Nem igazán ebbe az irányba mentem el. Sőt rájöttem én is, hogy az autóhifi inkább a watterőről szól, nekem nem az kellett. Ezért váltottam a házi hifire. Autóba sosem lehet egy szint felé menni. Hallott már valaki üvegfalú koncertteremről?. Nekem a hangzáshűség volt a legfontosabb. Akár 10 wattban.

Sajnos egyáltalán nem jellemző, hogy az újab cuccok jobbak hangzáshűségben. El ment a dolog a technicizmus felé. hertzekben wattokban és bitsűrűségben mérik a minőséget. Olyan ez mintha a töltött káposztának finomságmérője lenne a rizs-hús közötti távolság, az általa bezárt szög... stb.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24419 Dátum: 2013.02.26 17:00:41 »
Igen, így van, nem indul el az AC gyújtásráadásra néhány mp-ig, mint a legtöbb tipusnál, hanem az angolnál legalábbis a fötengely jeladó vezérli a befecskendezést, szóval fordulatjelre jön meg.

Ez lehet az oka annak, hogy nem indul be csak a 4-5. fordulatra? Megfigyeltem, ha mondjuk a 4.után visszaveszem a gyújtást utána az elsőre beindul. Ez is arra enged következtetni, hogy akkora ér oda a benya. Mert leürülhet, visszafolyhat?
Prius 2 - a mosolygós autó.