Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6791900 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24210 Dátum: 2013.02.18 22:06:06 »
A tisztánlátás kedvéért, érdemes megnézni, hogyan is szerepel/szerepelt a német TÜV statisztikájában az Avensis II, az Avensis I, a Carina E és a Carina II.

A statisztika azt listázza, hogy az adott típusok példányai, évjárat szerint csoportosítva, hogyan szerepelnek a műszaki vizsgákon.

8-9 éves autók eredményei következnek, egyrészt mert ez az Ave II legöregebb évjárata, amely már szerepel a 2013-as TÜV-statban; másrészt mert, gondolom, abban egyetértünk, hogy egy autó tartósságáról az mond a legtöbbet, hogy idős(ebb) korában mit produkál.

Szóval...

2013-as statisztika

Avensis II: megbukott a műszakin 9.9 %

2011-es statisztika

Avensis I (facelift): 12.0 %

2009-es statisztika

Avensis I (facelift előtt): 10.3 %

2006-os statisztika

Carina E (facelift): 13.8 %

2003-as statisztika

Carina E (facelift előtt): 9.3 %

2001-es statisztika

Carina II: 7.4 %

---------------------------

Amit én ebből leszűrök:

- A (sokkal bonyolultabb technikát tartalmazó, európai gyártású) Avensis II gyakorlatilag egy szinten van a részben még japán gyártású, facelift előtti Carina E-vel.
- Az Avensis I javulást jelent a faceliftes Carinához képest, és pont a facelift előtti Ave I alig marad el az ugyancsak facelift előtti Carina E-től, a szintén valamivel bonyolultabb technika, és az európai gyártás ellenére.
- Végül, de nem utolsósorban: a jó öreg Carina II-é a győzelem  :cool2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24211 Dátum: 2013.02.18 22:07:16 »
Azóta frissítette a műszakival ;)
Egyébként szépek az illesztései, rendben vannak a vonalai, ennyi látszik. A fóliázás meg jól jön, ha nincs klíma (+egyébként is).
A kor és  a rendszám nem stimmel. Legalább 2 év van közte. Lehet 2 évesen hozták be.
Szép az a felni, de nem jó a carinához szerintem.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24212 Dátum: 2013.02.18 22:17:57 »
A Carina II amúgy tényleg olyat tudott, amit ma nem tud semmi  :sorcerer: ... se Toyota, se más!

1999-es a legrégebbi TÜV-statisztika, ami megvan nekem itthon. Ebből származnak az akkori legjobb eredményt elérő Toyota adatai... hát naná, ki más lenne ő, mint a Carina II  :D ...

7 éves korában a bukási aránya 3.5 % volt; 9 évesen 6.4 %, 11 évesen 11.6 %.

És most lássuk a 2013-as statisztikát... 7 évesen a legjobb Toyota a Corolla Verso II, 6.6 %-al; 9 évesen az Avensis II, 9.9 %-al; 11 évesen pedig az első generációs RAV-4, 14.2 %-al.

-------------------------

Mindazonáltal: ezek az eltérések messze-messze kisebbek, mint amit a közvélekedés alapján gondolna az ember. Ha pedig mindehhez hozzávesszük, hogy egy mennyivel egyszerűbb technikát felvonultató autóról van szó, akkor számomra végképp evidens, hogy a Toyota továbbra is tudja, hogyan kell kimagaslóan megbízható autókat gyártani  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24213 Dátum: 2013.02.18 22:20:31 »
A tisztánlátás kedvéért, érdemes megnézni, hogyan is szerepel/szerepelt a német TÜV statisztikájában az Avensis II, az Avensis I, a Carina E és a Carina II.

A statisztika azt listázza, hogy az adott típusok példányai, évjárat szerint csoportosítva, hogyan szerepelnek a műszaki vizsgákon.

8-9 éves autók eredményei következnek, egyrészt mert ez az Ave II legöregebb évjárata, amely már szerepel a 2013-as TÜV-statban; másrészt mert, gondolom, abban egyetértünk, hogy egy autó tartósságáról az mond a legtöbbet, hogy idős(ebb) korában mit produkál.

Szóval...

2013-as statisztika

Avensis II: megbukott a műszakin 9.9 %

2011-es statisztika

Avensis I (facelift): 12.0 %

2009-es statisztika

Avensis I (facelift előtt): 10.3 %

2006-os statisztika

Carina E (facelift): 13.8 %

2003-as statisztika

Carina E (facelift előtt): 9.3 %

2001-es statisztika

Carina II: 7.4 %

---------------------------

Amit én ebből leszűrök:

- A (sokkal bonyolultabb technikát tartalmazó, európai gyártású) Avensis II gyakorlatilag egy szinten van a részben még japán gyártású, facelift előtti Carina E-vel.
- Az Avensis I javulást jelent a faceliftes Carinához képest, és pont a facelift előtti Ave I alig marad el az ugyancsak facelift előtti Carina E-től, a szintén valamivel bonyolultabb technika, és az európai gyártás ellenére.
- Végül, de nem utolsósorban: a jó öreg Carina II-é a győzelem  :cool2:
Nem vitatkozni akarok, ne is válaszoljon senki. De ezek a statisztikák szerintem azért vannak, hogy legyen mit olvasni az autók szerelmeseinek. Aztán vagy önigazolást kap az egyén vagy bosszankodik. De az hogy a megbukott autók százaléka mennyire utal az autó strapabíróságára, Mert nyilván valamennyire utal. az nagyon változó és ellenőrizhetetlen. Túl sok minden mástól is függ.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24214 Dátum: 2013.02.18 22:20:46 »
A kor és  a rendszám nem stimmel. Legalább 2 év van közte. Lehet 2 évesen hozták be.
Szép az a felni, de nem jó a carinához szerintem.
Rendszám alapján a kocsit valamikor 2002 végén vagy 2003 elején hozhatták be az országba.

Amúgy ez a kocsi, 380-as irányáron, egy korrekt ajánlat  :yes: ... Hacsak a képek nem hazudnak nagyon. Kivéve persze a borzadályos felniket  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24215 Dátum: 2013.02.18 22:27:03 »
Rendszám alapján a kocsit valamikor 2002 végén vagy 2003 elején hozhatták be az országba.

Amúgy ez a kocsi, 380-as irányáron, egy korrekt ajánlat  :yes: ... Hacsak a képek nem hazudnak nagyon. Kivéve persze a borzadályos felniket  :lol:
Ez nagyon jó ár.
Sőt túl jó. Gyanúra ad okot. De nem elrémisztésnek szánom, csak jól át kell nézni.
Mennyivel másabb amikor az ember mondjuk a második carináját akarná megvenni. Az utolsó patentről is tudná, hogy eredeti-e  vagy sem.
Prius 2 - a mosolygós autó.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24216 Dátum: 2013.02.18 22:30:21 »
Nem vitatkozni akarok, ne is válaszoljon senki. De ezek a statisztikák szerintem azért vannak, hogy legyen mit olvasni az autók szerelmeseinek. Aztán vagy önigazolást kap az egyén vagy bosszankodik. De az hogy a megbukott autók százaléka mennyire utal az autó strapabíróságára, Mert nyilván valamennyire utal. az nagyon változó és ellenőrizhetetlen. Túl sok minden mástól is függ.
Azért én válaszolnék, mert ez válaszért üvölt. 15 éve olvasom ezeket az izéket, és egész véletlenül folyamatosan a Toyoták vannak elöl, és Renault-k, Fiatok meg egyéb hasonlók hátul. Egész véletlenül pl. azok a Carinák vezetik a megfelelő évjáratokat, amiknek a kimagasló megbízhatóságára ti vagytok a legjobb tanúk. Szóval az összefüggés nagyon is közvetlen és tényszerű.

2003-ban pl. a Carina E végzett, 9 éves évjáratban, az összesített lista 3. helyén; 2013-ban pedig az Avensis II, ugyanebben az évjáratban, a 2. helyen. Míg ugyancsak 2003-ban, 9 évesen a Renault 21 a 70 tagú lista 66. helyén végzett (bukás: 33.7 %); 2013-ban pedig a Laguna 87-ből a 85. lett (34.2 %). Egész véletlenül még a százalékok is tök hasonlóan alakultak. Nagyon változó? Ellenőrizhetetlen?? Túl sok mindentől függ??? Akkor hogyan lehetséges, hogy ilyen hasonló eredmények jönnek ki  :szemez: ?

Olvasmány autóbolondoknak? Önigazolás vagy bosszankodás? Szerintem ennél jóval több. Megmondja, hogy melyek a jó autók, és melyek a rosszak. És a ti saját tapasztalatotok sem tesz mást, mint nagyon is alátámasztja ezeket az eredményeket  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24217 Dátum: 2013.02.18 22:33:14 »
Ez nagyon jó ár.
Sőt túl jó. Gyanúra ad okot. De nem elrémisztésnek szánom, csak jól át kell nézni.
Mennyivel másabb amikor az ember mondjuk a második carináját akarná megvenni. Az utolsó patentről is tudná, hogy eredeti-e  vagy sem.
Szerintem csak el akarja adni az autóját... a 17 éves autóját, ma, amikor nagyon nehéz eladni bármit is. És reálisan gondolkodik, felmérte, hogy azért, mert én meg vagyok elégedve a kocsimmal, nem kínálhatom annyiért, amennyiből lehet venni egy 2-3 évvel fiatalabb, újabb típusút is.

Persze nem mondom: a 380-as ár tényleg nagyon csábító. De olyan hú de gyanúsnak nem nevezném. Látatlanban persze ennél többet mondani nem nagyon mernék rá.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24218 Dátum: 2013.02.18 22:36:35 »
Azért én válaszolnék, mert ez válaszért üvölt. 15 éve olvasom ezeket az izéket, és egész véletlenül folyamatosan a Toyoták vannak elöl, és Renault-k, Fiatok meg egyéb hasonlók hátul. Egész véletlenül pl. azok a Carinák vezetik a megfelelő évjáratokat, amiknek a kimagasló megbízhatóságára ti vagytok a legjobb tanúk. Szóval az összefüggés nagyon is közvetlen és tényszerű.

2003-ban pl. a Carina E végzett, 9 éves évjáratban, az összesített lista 3. helyén; 2013-ban pedig az Avensis II, ugyanebben az évjáratban, a 2. helyen. Míg ugyancsak 2003-ban, 9 évesen a Renault 21 a 70 tagú lista 66. helyén végzett (bukás: 33.7 %); 2013-ban pedig a Laguna 87-ből a 85. lett (34.2 %). Egész véletlenül még a százalékok is tök hasonlóan alakultak. Nagyon változó? Ellenőrizhetetlen?? Túl sok mindentől függ??? Akkor hogyan lehetséges, hogy ilyen hasonló eredmények jönnek ki  :szemez: ?

Olvasmány autóbolondoknak? Önigazolás vagy bosszankodás? Szerintem ennél jóval több. Megmondja, hogy melyek a jó autók, és melyek a rosszak. És a ti saját tapasztalatotok sem tesz mást, mint nagyon is alátámasztja ezeket az eredményeket  :yes:
Értem amit mondasz, és igazad is van. Én arra gondoltam hogy csak néhány százalék különbség még adódhat sok minden másból. Mint ahogy írtam nyilván van alapja, a 34 % sosem fog beelőzni. De olyan ez int két egyforma futó. Hol az egyik fut be hamarabb, hol a másik. valahogy így gondoltam.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24219 Dátum: 2013.02.18 22:40:17 »
Szerintem csak el akarja adni az autóját... a 17 éves autóját, ma, amikor nagyon nehéz eladni bármit is. És reálisan gondolkodik, felmérte, hogy azért, mert én meg vagyok elégedve a kocsimmal, nem kínálhatom annyiért, amennyiből lehet venni egy 2-3 évvel fiatalabb, újabb típusút is.

Persze nem mondom: a 380-as ár tényleg nagyon csábító. De olyan hú de gyanúsnak nem nevezném. Látatlanban persze ennél többet mondani nem nagyon mernék rá.
Ez különben elég nagy gond az ilyen idős autókkal, mert az eszmei értéke már jóval nagyobb mint a piaci. Még néhány év és nekünk kell fizetni hogy kivonják a forgalomból, mert senki nem veszi meg. Azt figyeltem meg, hogy sokat csökkent az áron 2000 ccm. Nagyobb a költsége, és aki ilyen autót vesz többnyire "kispénzből" szeretné megúszni az autózást.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24220 Dátum: 2013.02.18 22:40:53 »
Azért én válaszolnék, mert ez válaszért üvölt. 15 éve olvasom ezeket az izéket, és egész véletlenül folyamatosan a Toyoták vannak elöl, és Renault-k, Fiatok meg egyéb hasonlók hátul. Egész véletlenül pl. azok a Carinák vezetik a megfelelő évjáratokat, amiknek a kimagasló megbízhatóságára ti vagytok a legjobb tanúk. Szóval az összefüggés nagyon is közvetlen és tényszerű.

2003-ban pl. a Carina E végzett, 9 éves évjáratban, az összesített lista 3. helyén; 2013-ban pedig az Avensis II, ugyanebben az évjáratban, a 2. helyen. Míg ugyancsak 2003-ban, 9 évesen a Renault 21 a 70 tagú lista 66. helyén végzett (bukás: 33.7 %); 2013-ban pedig a Laguna 87-ből a 85. lett (34.2 %). Egész véletlenül még a százalékok is tök hasonlóan alakultak. Nagyon változó? Ellenőrizhetetlen?? Túl sok mindentől függ??? Akkor hogyan lehetséges, hogy ilyen hasonló eredmények jönnek ki  :szemez: ?

Olvasmány autóbolondoknak? Önigazolás vagy bosszankodás? Szerintem ennél jóval több. Megmondja, hogy melyek a jó autók, és melyek a rosszak. És a ti saját tapasztalatotok sem tesz mást, mint nagyon is alátámasztja ezeket az eredményeket  :yes:
Megbízhatóságra miért nem az ADAC autó megbízhatósági tesztjeit veted össze?
Az, hogy megbukik egy autó a műszaki vizsgán pl. mert több mint x százalékkal eltér a két hátsó keréken mért fékhatás a kéziféknél, az közel sem összehasonlítható információ azzal, hogy az úton hányszor robbant le egy autó és sárga angyalt kell segítségül hívni.
Remélem érthető a (kiragadott) példám...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24221 Dátum: 2013.02.18 22:45:51 »
Értem amit mondasz, és igazad is van. Én arra gondoltam hogy csak néhány százalék különbség még adódhat sok minden másból. Mint ahogy írtam nyilván van alapja, a 34 % sosem fog beelőzni. De olyan ez int két egyforma futó. Hol az egyik fut be hamarabb, hol a másik. valahogy így gondoltam.
Kb. én sem akartam többet mondani, mint azt, hogy a Carina és az Avensisek "egyforma futók"  ;) :yes: :hug:

----------------------------

A témát részemről le is zárom, mert már jönnek a standard válaszok á la "miért nem az ADAC" ésatöbbi... Kíváncsi vagyok, akkor is jönnének-e, ha azt írtam volna, hogy a Carinának 3 %-a bukik meg, az Avensisnek pedig a 30 %-a  :lol: :whistling: ............... Nos, barátaim, azért nem az ADAC, mert egyrészt azok nincsenek meg nekem, másrészt a TÜV-stat az, ami továbbra is a Toyotát hozza ki mindig jónak, úgyhogy én annak hiszek  :flowers:  :smartass: :ser:
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.18 22:49:46 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24222 Dátum: 2013.02.18 22:51:23 »
Kb. én sem akartam többet mondani, mint azt, hogy a Carina és az Avensisek "egyforma futók"  ;) :yes: :hug:

----------------------------

A témát részemről le is zárom, mert már jönnek a standard válaszok á la "miért nem az ADAC" ésatöbbi... Kíváncsi vagyok, akkor is jönnének-e, ha azt írtam volna, hogy a Carinának 3 %-a bukik meg, az Avensisnek pedig a 30 %-a  :lol: :whistling: ............... Nos, barátaim, azért nem az ADAC, mert egyrészt azok nincsenek meg nekem, másrészt a TÜV-stat az, ami továbbra is a Toyotát hozza ki mindig jónak, úgyhogy én annak hiszek  :flowers:  :smartass: :ser:
Én ennek mindenképpen örülök ennek a megállapításnak, mert ha újítok akkor ave lesz.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24223 Dátum: 2013.02.18 23:04:28 »
A témát részemről le is zárom, mert már jönnek a standard válaszok á la "miért nem az ADAC" ésatöbbi... Kíváncsi vagyok, akkor is jönnének-e, ha azt írtam volna, hogy a Carinának 3 %-a bukik meg, az Avensisnek pedig a 30 %-a  :lol: :whistling: ...............
Gyorsan lezártad az általad indított témát. Kár... Érdekes reakciókat váltok ki egyesekből ha megjelenek.
Én az ADAC lista miatt vettem 19éve Carinát és még ma is azzal járok minden nap munkába. Sajnálom, hogy nem mindenkinek lehet olyan Carinája, amit új korától fogva ő maga vezet és szervizeltet, így a trehány előző tulajok nem ronthatnának az autó megítélésén. Avensis-t is vettünk 3 éve azt is szeretjük, de a Carinát jobban. Az Avensis is volt kétszer első az ADAC listán is, a Carina meg hányszor is?:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24224 Dátum: 2013.02.18 23:50:08 »
Gyorsan lezártad az általad indított témát. Kár... Érdekes reakciókat váltok ki egyesekből ha megjelenek.
Én az ADAC lista miatt vettem 19éve Carinát és még ma is azzal járok minden nap munkába. Sajnálom, hogy nem mindenkinek lehet olyan Carinája, amit új korától fogva ő maga vezet és szervizeltet, így a trehány előző tulajok nem ronthatnának az autó megítélésén. Avensis-t is vettünk 3 éve azt is szeretjük, de a Carinát jobban. Az Avensis is volt kétszer első az ADAC listán is, a Carina meg hányszor is?:
Általam indított téma? A hozzászólást sokkal inkább még az előző Carina vs. Avensis csatározás részének szántam, mint új téma indításának.

Arról pedig, hogy melyik statisztika tükrözi jobban a megbízhatóságot, vagy hogy melyik mennyire hihető és miért, nem szeretnék 500-adszor meddő vitát folytatni... Párszor már téptem a hajam amiatt, hogy Toyota-fórumon jönnek emberek, és nekiállnak bizonygatni, hogy a TÜV-stat ezért meg azért nem jó, miközben továbbra is ez az egyik legtekintélyesebb forrás, ami alátámasztja, hogy a Toyota változatlanul csúcs megbízhatóságú autókat gyárt. Közben meg külsősök azzal vádolnak minket, hogy elfogultak vagyunk... vicc az egész. Szóval mikor elolvastam a "miért nem az ADAC..." szavakat, akkor már húztam is az "EJECT" feliratú piros kallantyút, bocs  :flowers: ... ne vedd személyesnek, mert nem annak szántam.

Az ADAC statot amúgy már jópár éve nem tekintik mérvadónak olyan német (!) autóslapok, mint pl. az AutoBild, azon az alapon, hogy a gyári saját segélyszolgálatok elterjedése értékelhetetlenné teszi az eredményeit. Amíg ezek nem terjedtek el, addig amúgy az ADAC eredményei szépen egybe is estek a TÜV-félékkel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )