A dynamat szerintem ugyanolyan agyagból van mint a soudoband. Csak az előbbi többre van tartva az overhaulinosok miatt.
Az igaz, hogy a mélyebb, lemezek által közvetített rezgések megfogásához súly kell. A Soudaband vékonyabb, ezért szokták duplán tenni, de van más alternatíva is.
Itt is érdemes szemezgetni, én sok helyen
ezt használtam. Mielőtt szóba jönne a súly: én nem sajnáltam sehonnan, de nem kell páncélozott autót kialakítani, szerintem elég a lemezek közepe tájára tenni
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Én is tervezem az utastér hangszigetelését! Jól látom, hogy a polifoam habszivacs nem is vészes árban??
Van belőle 5-10-15-20.. mm vastag, csak nem tudom, hogy pl egy 5 mm-es mit fog azokon a helyeken, ahova vastagabb nem fér... ![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Csak a beltérben gondoltam, belül a kárpitok alá, szőnyeg alá, oszlopokhoz, hátsó ülés alá és hogy a csomagtartót ne kelljen totál a hátsó üléseket a csomitartó felől (?) valami esztétikus megoldással, plusz a kalaptartót alulról.
Tűzfal felől sem lenne rossz, de csakis belül, ami nem látszik, illetve a tető igény szerint, ha még hangos lesz utána.
Valóban olcsó megoldás, de elsősorban a léghangok ellen. A hátsó üléseket felhajtva már hozzá is férsz, s valóban szerencsés az ülések fém háza és a fenéklemez alá még +betenni. 5 mm-es elég, ez nem is sok a gyári szőnyeg alá.
Az első üléseket kiszedve, váltóboxot kicsavarva, küszöbléceket felpattintva könnyen hárahajtható a szőnyeg. Gyárilag vannak a lemezen rámelegített bitumenes lapok, de azok már kővé száradtak, így rugalmatlanul már nem csillapítanak.
Pedálok fölé könnyen bejátszható bármi, csak arra kell figyelni, hogy fixen rögzüljön, és a
pedálok alá semmi ne kerüljön!Tudom, hogy nem vagy jó véleménnyel az utólagos (nem feltétlen esztétikus) motortéri szigetelésről (értékelem, hogy nem hoztad fel
![flowers :flowers:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/flowers.gif)
), de a tapasztalat az, hogy a hangokat érdemes ott megfogni, ahol keletkeznek. (Műszakin nem csináltak belőle problémát.) - Mellékhatás, hogy vezetés közben a szellőző már 2-es fokozaton elnyomja a motorhangot, közúton minimum 3000-nél pörgetem a motort, mert csak ott kezd megjönni a zavaró (szél)zaj, és városban az EVAP ciripelése már néha idegesítő
![LOL :lol:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/21_kacag.gif)
A tetőnél inkább a hőszigető hatása miatt fontos a bélelés: ugyan az ablakokon keresztül melegszik az utastér, de menet közben nyáron a klíma, télen a fűtés így hatékonyabb.
A kalaptartón én
ilyet használtam (lásd kép).
Nem nagy kunszt ez, nem is drága, és ha az ember nekiveselkedik, rájön, hogy mit jelent a gyáraknak a költséghatékonyság.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Szóval jó játék ez, csak tudni kell abbahagyni (mindent összevéve nálam már csak a két első sárvédő lemez érintetlen
![rohog [rohog]](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/24_rohog.gif)
)
De hova tűnt Oriza?
![no :no:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/no.gif)