Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805588 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24075 Dátum: 2013.02.08 16:50:05 »
A dynamat szerintem ugyanolyan agyagból van mint a soudoband. Csak az előbbi többre van tartva az overhaulinosok miatt.
Az igaz, hogy a mélyebb, lemezek által közvetített rezgések megfogásához súly kell. A Soudaband vékonyabb, ezért szokták duplán tenni, de van más alternatíva is.
Itt is érdemes szemezgetni, én sok helyen ezt használtam. Mielőtt szóba jönne a súly: én nem sajnáltam sehonnan, de nem kell páncélozott autót kialakítani, szerintem elég a lemezek közepe tájára tenni :hmmmm:
Én is tervezem az utastér hangszigetelését! Jól látom, hogy a polifoam habszivacs nem is vészes árban??
Van belőle 5-10-15-20.. mm vastag, csak nem tudom, hogy pl egy 5 mm-es mit fog azokon a helyeken, ahova vastagabb nem fér...  :hmmmm:
Csak a beltérben gondoltam, belül a kárpitok alá, szőnyeg alá, oszlopokhoz, hátsó ülés alá és hogy a csomagtartót ne kelljen totál a hátsó üléseket a csomitartó felől (?) valami esztétikus megoldással, plusz a kalaptartót alulról.
Tűzfal felől sem lenne rossz, de csakis belül, ami nem látszik, illetve a tető igény szerint, ha még hangos lesz utána.
Valóban olcsó megoldás, de elsősorban a léghangok ellen. A hátsó üléseket felhajtva már hozzá is férsz, s valóban szerencsés az ülések fém háza és a fenéklemez alá még +betenni. 5 mm-es elég, ez nem is sok a gyári szőnyeg alá.
Az első üléseket kiszedve, váltóboxot kicsavarva, küszöbléceket felpattintva könnyen hárahajtható a szőnyeg. Gyárilag vannak a lemezen rámelegített bitumenes lapok, de azok már kővé száradtak, így rugalmatlanul már nem csillapítanak.
Pedálok fölé könnyen bejátszható bármi, csak arra kell figyelni, hogy fixen rögzüljön, és a pedálok alá semmi ne kerüljön!
Tudom, hogy nem vagy jó véleménnyel az utólagos (nem feltétlen esztétikus) motortéri szigetelésről (értékelem, hogy nem hoztad fel :flowers:), de a tapasztalat az, hogy a hangokat érdemes ott megfogni, ahol keletkeznek. (Műszakin nem csináltak belőle problémát.) - Mellékhatás, hogy vezetés közben a szellőző már 2-es fokozaton elnyomja a motorhangot, közúton minimum 3000-nél pörgetem a motort, mert csak ott kezd megjönni a zavaró (szél)zaj, és városban az EVAP ciripelése már néha idegesítő :lol:
A tetőnél inkább a hőszigető hatása miatt fontos a bélelés: ugyan az ablakokon keresztül melegszik az utastér, de menet közben nyáron a klíma, télen a fűtés így hatékonyabb.
A kalaptartón én ilyet használtam (lásd kép).

Nem nagy kunszt ez, nem is drága, és ha az ember nekiveselkedik, rájön, hogy mit jelent a gyáraknak a költséghatékonyság. :) Szóval jó játék ez, csak tudni kell abbahagyni (mindent összevéve nálam már csak a két első sárvédő lemez érintetlen  [rohog])


De hova tűnt Oriza? :?: :no:

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #24076 Dátum: 2013.02.08 23:28:09 »
Halihó!

Az első ajtókra/ba szeretnék világítást. Úgy, ami csak akkor kapcsol, ha nyílik az ajtó, mint ahogy a beltéri "plafon" lámpa is működik. Kérdés, hogy hova kell kötnöm?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24077 Dátum: 2013.02.09 07:23:28 »
Üdv!
Danee90 csinált már ilyet, keresd privátban, vagy keress vissza a topicban!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24078 Dátum: 2013.02.09 07:26:59 »
Még annyit tennék hozzá a szőnyeg kivételéhez, hogy így megejthető egy alapos gépi szőnyeg- és kárpittisztítás is, ami nem árt ennyi év után, valamint az üregvédelem is könnyebben és alaposabban elvégezhető.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #24079 Dátum: 2013.02.09 07:52:05 »
Üdv!

A múltkor valaki belinkelt egy klassz videót a középkonzol egyszerű kiszedésével kapcsolatban. Ezt már többször is kiszedtem, ez menni fog. Izzókat cserélnék a középkonzolban, de a műszerfalban is szeretnék. Van erre is ilyen jó videó valahol? Mit kell tudnom, hogy kell szétszedni a műszerfalat? Az ajtónyitás-kapcsoló továbbra is kérdés, hogy hova kössem a plusz lámpát, hogy együtt kapcsoljon a beltérivel...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24080 Dátum: 2013.02.09 08:16:46 »
Videó helyett:
A műszerfal műanyag keretét két keresztfejű csavar tartja. A kormányt engedd le végállásig, úgy tudod kiszedni. Ezután fogod látni, hogy magát a műszeregységet 4 csavar tartja. Miután kiszedted, magad felé billented (a vezetékek nem engednek sokat) és a 3 csatlakozót lehúzod. (Visszarakásnál azért sem keverheted össze, mert eltérő kialakításúak). Miután a kezedben az egység, látni fogod, hogy a plexit műanyag kapcsok tartják, ezeket egy vékony csavarhúzóval finoman kipattinthatod, és kész. Ha LED-eznél, akkor előbb kérdezd meg Kamit, mert azzal meg lehet járni!
A középkonzol kapcsolóiban rizsszemizzók vannak, a hőfokszabályozónál lent T5-ösök asszem, s a műszerfalban is T5-ösök a visszajelzőknél, s talán T10-esek a háttérvilágításban? Nem emlékszem pontosan, de mások majd kiigazítanak.

Amúgy én az oszlopokokn lévő kapcsolókra kötném (kis gumisapka van rajtuk)
Az első ajtókra/ba szeretnék világítást. Úgy, ami csak akkor kapcsol, ha nyílik az ajtó, mint ahogy a beltéri "plafon" lámpa is működik. Kérdés, hogy hova kell kötnöm?

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24081 Dátum: 2013.02.09 11:19:21 »
Nekem nem így rémlik. A dynamat egy félmerev bitumenes lap, amit kb 0,5m2-es táblákban árulnak.
A Soudaband pedig egy tekercs, vékonyabb, flexibilisebb. Anyaguk közti különbséget nem tudom fejből, de jelentős a különbség a kettő között.

Ha már szigetelés, talán érdemes lenne megnéznie annak, aki szigetelni szeretne, az Unixban kapható öntapadós bitumenes lapokat. Egy darab 2500-3000Ft-ba kerül.
Csak a körítés különbözik. A lényeg a bitumen. Nyilván számít az öntapadósság is se az a felvitelnél lényeges nem a zajcsillapításban.
A másik fontos dolog a vastagság. De hogy ezt táblában vagy csíkokban adják az is csak a felrakásnál lényeges.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24082 Dátum: 2013.02.09 11:20:26 »
Nagyon nem mindegy, hogy milyen széles felnikről van szó!
Na ezt nem tudom nekem milyen van. Megnézem majd hátha rá van írva.
Prius 2 - a mosolygós autó.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #24083 Dátum: 2013.02.09 14:53:08 »
...
Az ajtónyitás-kapcsoló továbbra is kérdés, hogy hova kössem a plusz lámpát, hogy együtt kapcsoljon a beltérivel...
Üdv!
A kapcsolók ajtónyitáskor zárnak = testet adnak a fix pozitívra kötött utastér világításnak.
Az új izzókat is ugyanígy kell bekötnöd.

Vadássz le valahol egy állandó (gyújtáskapcsoló-állás független) pozitívot, és onnan viheted az ajtókba.
A negatívot meg a kapcsolókról szintén oda kell vezetned.
Először azért nézz szét az ajtóban, talán a központi zárat vagy az ablakemelőt meg lehetne csapolni, de kétlem, hogy e tekintetben megfelelő áram lenne ott.
üdv, offday

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #24084 Dátum: 2013.02.09 16:55:09 »
Én is a központi zárra tippeltem. Csupán egy-egy ledről van szó, 120mA áramfelvétellel, ez nem lehet gond. Viszont nem tudtam, hogy állandó pozitívot kap, ez hasznos infó, köszi! Tehát, kérdés, a központizárrat hol csapoljam meg, milyen színű vezeték az, ami kell nekem?

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #24085 Dátum: 2013.02.09 16:57:37 »
Amúgy én az oszlopokokn lévő kapcsolókra kötném (kis gumisapka van rajtuk)

Igazad van, erre is gondoltam, de ez esetben nem tudom, hogy az a kapcsoló honnan hozzáférhető, s továbbá el kéne vezetékeznem az ajtó belsejéig. Persze, könnyen meglehet, hogy ez a legegyszerűbb megoldás! Vagy nem?

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #24086 Dátum: 2013.02.09 18:36:11 »
...
Tehát, kérdés, a központizárrat hol csapoljam meg, milyen színű vezeték az, ami kell nekem?
Először is szerezz be egy ilyet. Autósbolt, Tesco, stb. sok helyen árulják.
A kábelt a kasznira csíptetve addig keresgélj amíg az izzó nem jelez. Ha világít akkor ott lesz a keresett pozitív.
Köszörülöd hegyesre a végét és akkor kábelt is ki tudsz mérni ha óvatosan beleszúrod.

A központizár pedig erősen tipp csak. Nem valószínű, hogy a vezérlője testet kapcsol.

Neked állandó pozitívra és az ajtónyitó-kapcsoló negatívjára van szükséged.
Lesz mit kábelezni, lehet nagyobb meló mint az előre látszik.  :whistling:
üdv, offday

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24087 Dátum: 2013.02.09 18:52:34 »
... ez esetben nem tudom, hogy az a kapcsoló honnan hozzáférhető, s továbbá el kéne vezetékeznem az ajtó belsejéig...
A kapcsoló a 'B' oszlopon van. A gumisapka alsó része alatt van a kapcsoló csavarja, de ez most nem lényeges. Csak paneleket kell leszedni. Az oszlop belső műanyag borítását kipattintva hozzáférsz a vezetékekhez. Innen a küszöb borítása alatt el tudod vezetni az ajtó zsanérjai felé, ahol a kábelköteg gumiborítása alatt behúzhatod az ajtóba. De a legegyszerűbb, ha Danee90-nek írsz privátot, biztos segít!

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #24088 Dátum: 2013.02.09 20:57:14 »
Nekem olyangondom van,hogy az ajtó kapcsolók nem kapcsolják a belső világítást.Viszont kézzel ha on állásba teszem akkor világít.Van esetleg külön biztije az ajtó kapcsolóktól? Pontosítok,hiszen ott negatívot ad/szakít meg.Lehet a belső világítás kapcsolója ment tönkre?Azt hiszem inkább ott lesz a hiba,így belegondolva...Jó az elméletem?

tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #24089 Dátum: 2013.02.09 21:17:53 »
Üdv! Gyengélkedő váltóba milyen olajat ajánlanátok? van valamilyen adalék anyag ami esetleg javíthat a kapcsoláson? Elvileg a szinkrongyűrű van elkopva néhány sebességnél.. :/

Szerk.: A gyári gumiméret ugye 185/65R14?? Szerintetek 205/50R16 vagy 205/45R16 lenne jobb?? A gyári mérethez a /45 van közelebb de az már nagyon peres lenne, meg használtan azt elég nehéz találni
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.09 21:20:34 írta tothfeca »