Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797203 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24030 Dátum: 2013.02.07 09:15:08 »
Már írtam, hogy én sem tudtam lepattintani, máshogy rögzül, mint a Corin, talán ki kell csavarozni  gömbcsapostul :hmmmm:
A Carina II-höz pl. így ábrázolják
Uhh.
Akkor lehet, hogy tényleg rá van "gyógyítva" gyárilag a gömbre, ha így árulják. Gondolom rádugják a gömbre és a külső gömböt utólag ráformázzák. Készítek hozzá agy csavarozható feszítő célszerszámot. Ha az sem adja meg, akkor flex le gömböstül. Átfúrom és az új telóhoz kapott csavaros gömbbel megy fel.
Prius 2 - a mosolygós autó.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #24031 Dátum: 2013.02.07 09:17:01 »
Na ezért kéne élőben egymás mellett összemérni, de arra a szájkaratebajnok (bepi) rögtön kijelenti, hogy na azt már nem, nem fog velem gyorsulni. De azért feltesz egy videót, ahol az érdi emelkedőn lefele gyorsul 0-ról 140-ig, azt örömködik pár hozzászólást itt megint.
Kezd fársztani a veled való csevegés is, annyira védeni akarod bepi fórumtársunk...
Tényleg vicces, amit írsz, mert világosan leírtam a körülményeket. Érdi emelkedőn még csak nem is jártam...  :whistling:
Békés Megyében kb 3-4db felüljáró van, ami lejtős, de az nem akkora, hogy 140-ig gyorsuljon rajta az ember. A többi helyszín tökéletes Alföldi táj...

Palaczk, pedig nem engem véd, hanem Objektív maradt. Ami sem Neked, sem Nekem nem sikerült a témában.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24032 Dátum: 2013.02.07 09:24:17 »
Szerintem nem ;) ... Ugyanis nem óra szerint 100-ig kell nézni, hisz az óra csal. Olyan 105-106 környékén lehet a valós 100. Eszerint, nagyjából hozod a gyári 10 mp-es értéket  :szemez: :yes:

Én is örömködtem anno kezdetben a Carinával, hogy wáwáwiwááá, 10 mp kell csak neki a 100-hoz  :sorcerer: ... Aha  ;) ... Aztán megmértem, mennyi is a tempó ilyenkor ténylegesen: 95  :whistling: ... Úgyhogy megmértem újra, ezúttal óra szerint 105-ig. Érdekes, rögtön ráugrott még bő 2 mp (mert közben váltani is kellett), és meg is lett a gyári érték  :otlet: :lol:
A carina gyári méretű gumikkal szerintem többet csal 100-nál mint 5.
Nekem nagyobb gumim van (a nyári 195/65R15, kerület=199,33 cm), ezzel csal 5-öt.
A télimmel (185/65R14 kerület=181,45 cm) 15-öt.
Az igazság meg a kettő között lehet: Eredeti méret 185/65R14 kerület=187,27 cm.
Szerintem eredeti gumival 8-at csal 100-nál.

De még egyszer leírom, saját mérésem, bár valaki belekötött:
Az eredeti gumival, bár 8-at csal a sebesség, a kilométer akkor felel meg a tényleges kilométernek.
Ez a fogyasztás számolás miatt fontos lehet, ha mát tizedelgetünk hipermillerezés után.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24033 Dátum: 2013.02.07 09:29:29 »
Hát ez érdekes, 195/60R15 és 185/65R15 azt gondolnám már nagyok és beleérhetnek a sárvédőbe adott szituációkban ezzel a felnimérettel, előbbi nekem ezt meg is teszi. TÜV papírokon is 195/55R15-öt írják ehhez a felnimérethez.

Egyébiránt mit gondoltok mennyire lenne káros a futóműre nézve egy R16-os kerék?
Neke 195/65R15 van. Beleér, igen majd a frász jött rám olyan hangot adott. De kanyarodni kell hozzá és erős bólintó fékezés. Csak akkor darál egy kicsit a dobvédő műanyag annyira, hogy alig látszik rajta.
Szerintem a 16" nem árthat neki, ha betartod a gyári kerület értékét. Mert, hogy az számít. 195/50R16. 205/45R16. Gondolom 195 alatt nincs is 16-os gumi.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24034 Dátum: 2013.02.07 09:31:08 »
Palaczk, pedig nem engem véd, hanem Objektív maradt. Ami sem Neked, sem Nekem nem sikerült a témában.
Palaczk annyira Objektív maradt, hogy először azt írja, hogy:
"Én is örömködtem anno kezdetben a Carinával, hogy wáwáwiwááá, 10 mp kell csak neki a 100-hoz   ... Aha   ... Aztán megmértem, mennyi is a tempó ilyenkor ténylegesen: 95   ... Úgyhogy megmértem újra, ezúttal óra szerint 105-ig. Érdekes, rögtön ráugrott még bő 2 mp (mert közben váltani is kellett), és meg is lett a gyári érték "
Aztán később, hogy viccessé váljak kinevet, hogy:
"Kivéve persze, ha olyan fakezű-falábú sofőr vezeti őket, mint én. Aki 1.5 mp alatt vált. Igaz, hogy ebben benne van még 5 km/h gyorsítás is (hármasban), de sebaj."
Gyengébbek kedvéért összefoglalnám:
Először bő két másodperc kellett a +5km/h-val nagyobb sebesség eléréséhez és a váltáshoz, majd később már erre 1,5 másodperc is elég volt.
Mindjárt beír Palik László, hogy de hová tünt bő fél másodperc???
Meg az Objektivitás???
[rohog]
Ha egyszer leírom azt, hogy fekete, akkor ne csináljak pár hozzászólás után belőle fehéret, nem? Pláne, ha Objektív szeretnék lenni.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24035 Dátum: 2013.02.07 09:32:59 »
...., mert csak gyorsulnék, csak gyorsulnék....
Ez olyan lehet Neked, mint a Woody Allen: Amit tudni akarsz a szexről című filmben a 60 órás orgazmus.
Prius 2 - a mosolygós autó.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #24036 Dátum: 2013.02.07 09:34:58 »
Palaczk annyira Objektív maradt, hogy először azt írja, hogy:
"Én is örömködtem anno kezdetben a Carinával, hogy wáwáwiwááá, 10 mp kell csak neki a 100-hoz   ... Aha   ... Aztán megmértem, mennyi is a tempó ilyenkor ténylegesen: 95   ... Úgyhogy megmértem újra, ezúttal óra szerint 105-ig. Érdekes, rögtön ráugrott még bő 2 mp (mert közben váltani is kellett), és meg is lett a gyári érték "
Aztán később, hogy viccessé váljak kinevet, hogy:
"Kivéve persze, ha olyan fakezű-falábú sofőr vezeti őket, mint én. Aki 1.5 mp alatt vált. Igaz, hogy ebben benne van még 5 km/h gyorsítás is (hármasban), de sebaj."
Gyengébbek kedvéért összefoglalnám:
Először bő két másodperc kellett a +5km/h-val nagyobb sebesség eléréséhez és a váltáshoz, majd később már erre 1,5 másodperc is elég volt.
Mindjárt beír Palik László, hogy de hová tünt bő fél másodperc???
Meg az Objektivitás???
[rohog]
Ha egyszer leírom azt, hogy fekete, akkor ne csináljak pár hozzászólás után belőle fehéret, nem? Pláne, ha Objektív szeretnék lenni.
De most komolyan:
Őt most miért marod? Marjál engem, az nem zavar...  :D
Az objektivitása a beszélgetés legelejétől kezdve le lett írva, ne sarkítsd az utolsó 1-2 hozzászólását. Ennyire nehéz korrekten vitáznod?  :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24037 Dátum: 2013.02.07 09:35:32 »
Ez olyan lehet Neked, mint a Woody Allen: Amit tudni akarsz a szexről című filmben a 60 órás orgazmus.
Wáááááá gyursuláááááás hmmmmmmm...:csorog:
 [rohog]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24038 Dátum: 2013.02.07 09:37:23 »
Az objektivitása a beszélgetés legelejétől kezdve le lett írva
Én a beszélgetés végén írtam le az objektivitását...
"ne sarkítsd az utolsó 1-2 hozzászólását"
Ha én egymás mellé teszem amiket mondtatok régebben meg újabban, akkor sarkítok.
Ha ti mást mondtok újabban, mint régebben, akkor objektívek vagytok.
Olyan veled fórumozni mint Zuzu Petals-szal beszélgetni... (Ha nem ismered, hogy milyen is az, akkor majd a google segít...)
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.07 09:42:00 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24039 Dátum: 2013.02.07 09:39:04 »
EU-nak tervezett autókról van szó. Viszont azt is tudhatták már ekkor is, hogy az EU-i emberek magassági méretei jópár cm-rel több, mint a japánoké (genetika), szóval, itt úgy gondolom, kissé rossz volt az elképzelésük.
Egyszerű matematika. elrontották az előjelet. Csak így lehet. :D
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24040 Dátum: 2013.02.07 09:42:03 »
Csak szólok, hogy kezd gyerekessé válni az igazságharc. Bár mindenkinek joga van hozzá.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24041 Dátum: 2013.02.07 09:46:39 »

Békés Megyében k... A többi helyszín tökéletes Alföldi táj...
Mint hajdú-Biharban. Azt, meg hogy milyen az amikor 30 km a legközelebbi település az úton, Dunántúlon el sem tudják képzelni.
Prius 2 - a mosolygós autó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #24042 Dátum: 2013.02.07 10:11:15 »
A leginkább attól függ, milyen utakon használod így az autót. Pályán szerintem semmi gond, de békés megyei, netán szolnok megyei utak rövid idő alatt kinyírhatják az alkatrészeket...

A felniméretről: Az E11 Corollámból tudok kiindulni, ami alá szintén 14"-t terveztek. Nekem volt 7x16"-os felnim alatta 205/45R16 gumikkal. A gumiknak a számítás szerinti váltómérete /40 kellett volna, hogy legyen (gyári méret: 165/70R14 - lehet számolgatni...  :D ).
Én azt tapasztaltam, egészen kiváló stabilitású lett az autó, körforgalmakon "egyenesen" haladva (nem a dombon át, hanem jobb-bal-jobb kombóval) 60km/h-val nyikkanás nélkül átmentem. Az autó alatt egyébiránt teljesen gyári futómű van.
Azonban, ez a peres gumi rázott, fájdalmasan döccent kátyúban, gyakorlatilag az autó rugózásának nagy része elveszett, legalábbis, a közúti használatra véleményem szerint csak feltételesen volt használható (a hátsó kerékívbe is beleért nagyobb hullámokon).
Visszaálltam a gyári átmérőre, és 185/60R14 gumikra. Ezzel nem néz ki az autó annyira jól, mint a nagyokkal, de optimumként használom. Kénylemes, tapad, nem ér bele a kerékdobba és megfizethető.
Ha sportosan közlekednék az esetek nagy többségében, akkor a 15" felni mellett döntenék 195/50R15 gumival, mert ez talán még nem túl sok. De 16" az E11 alá szerintem sok.
Ebből le lehet szűrni, hogy a Carina alá - mivel annak nagyobb a mérete -, talán alapból 15" lehet az ideális átmérő, megfelelő gumimérettel, ami a gyári értéktől 1-2cm-rel szélesebb és a kerékdobban kényelmesen elfér. Hétköznapi használatra.  ;)
És, mivel, ahogy írtad is, a 16-os gumik drágák, ezért szerintem nem éri meg ezt a méretet választani.
Szerintem pont jó váltóméretet használtál mert 165/70R14 az 587mm átmérőben, míg a 205/45R16 591mm (/40-el 570mm) :)
Köszi a tapasztalatot egyébként, ilyesmire voltam kíváncsi. Annyiból jó lenne a 16-os, hogy könnyebb jól kinéző felnit találni, ami ráadásul jobban is mutatna az autón, csak ott van a tény basszus, hogy egy 16-os gumigarnitura árából egy felnigarnitúrát lehet venni. Irreálisan drágák 35 körül vannak.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #24043 Dátum: 2013.02.07 10:13:10 »
Csak szólok, hogy kezd gyerekessé válni az igazságharc. Bár mindenkinek joga van hozzá.
Hasonlóan gondolom! Már se füle se farka a vitának. Rég ki lett beszélve.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #24044 Dátum: 2013.02.07 10:23:14 »
Szerintem pont jó váltóméretet használtál mert 165/70R14 az 587mm átmérőben, míg a 205/45R16 591mm (/40-el 570mm) :)
Köszi a tapasztalatot egyébként, ilyesmire voltam kíváncsi. Annyiból jó lenne a 16-os, hogy könnyebb jól kinéző felnit találni, ami ráadásul jobban is mutatna az autón, csak ott van a tény basszus, hogy egy 16-os gumigarnitura árából egy felnigarnitúrát lehet venni. Irreálisan drágák 35 körül vannak.
Nézd, én az Avénál is maradok a gyári méretnél (195/60R15). Nem igénylek többet, bár a 16-os felni tényleg nagyon jó lenne alá. De! Már ez sem nagy értékű autó, mint pl. egy új, vagy újszerű Ave, ÉN nem látom értelmét egy - esetemben - szűk 1M értékű autóra >200.000Ft-ért kerekeket venni. Az autó értékének majdnen 1/3-áért...
Mivel, nekem amúgy is kellett volna vennem másik garnitúra felnit (hogy 2 szett legyen külön), ezért inkább kerestem használtan 4db kiváló állapotú, mindentéren megfelelő méretű alufelnit (sikerült 50e-ért elhoznom, tényleg újszerű Enzo H típust, felnicsavarokkal együtt!) és veszek rá 4db új, jó minőségű, de gyári méretű gumit. Ha peresebb gumit akarnék, akkor egyszerűen nem tudnék ilyen gumit venni, muszáj lenne a középkategóriában nézelődjek. Így gyakorlatilag nem kockáztatok semmit, gyári méretben jó gumi lesz alatta és kész.  :) Ez egy féle meglátás, ez amolyan racionális, észérveken alapuló döntés.
Azzal a gondolattal is eljátszottam, hogy venni kellene 4db progresszív rugót, ami kb 3cm-rel lejjebb hozza a kasztnit, és igazán jól nézne ki vele a 15"-os felni is, de komfortban szinte teljesen a gyári rugót helyettesíti. Határhelyzetben keményedik csak be, így a gyerekből sem rázza ki az álmot egy hosszabb út során. Csak, amit néztem (Vogtland) szettben 52.000Ft lenne akciósan. Az meg most fájna és van nála fontosabb dolog is... pedig...  :wub:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i