Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797231 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #24015 Dátum: 2013.02.06 23:16:10 »
Első körben nem tudtuk leszedni a csomitartó teleszkópját. A gömbnél nem engedett. Nem tudom mi rögzíti rá. De lehet rá van sajtolva (gömbölyítve) és nem valami pattantyú tartja. A toyodiy-ről nem igazán tudtam kinézni, hogy együtt adják-e a gázrugóval gömbfejet tartalmazó vasat.
Valaki, akinek 5 ajtósa van, mi a véleménye.
Már írtam, hogy én sem tudtam lepattintani, máshogy rögzül, mint a Corin, talán ki kell csavarozni  gömbcsapostul :hmmmm:
A Carina II-höz pl. így ábrázolják

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24016 Dátum: 2013.02.06 23:20:03 »
Milyen gumiméretet is használsz rajtuk?
Az évek alatt volt már sok minden rajtuk, most az első van fenn:
185/65R15
195/50R15
195/60R15
Tervbe van véve:
215/40R17
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.06 23:22:26 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24017 Dátum: 2013.02.06 23:38:29 »


...az idő 0-100-ig bőven 10 sec-en belül van.
Szerintem nem ;) ... Ugyanis nem óra szerint 100-ig kell nézni, hisz az óra csal. Olyan 105-106 környékén lehet a valós 100. Eszerint, nagyjából hozod a gyári 10 mp-es értéket  :szemez: :yes:

Én is örömködtem anno kezdetben a Carinával, hogy wáwáwiwááá, 10 mp kell csak neki a 100-hoz  :sorcerer: ... Aha  ;) ... Aztán megmértem, mennyi is a tempó ilyenkor ténylegesen: 95  :whistling: ... Úgyhogy megmértem újra, ezúttal óra szerint 105-ig. Érdekes, rögtön ráugrott még bő 2 mp (mert közben váltani is kellett), és meg is lett a gyári érték  :otlet: :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #24018 Dátum: 2013.02.06 23:57:38 »
Az évek alatt volt már sok minden rajtuk, most az első van fenn:
185/65R15
195/50R15
195/60R15
Tervbe van véve:
215/40R17

Hát ez érdekes, 195/60R15 és 185/65R15 azt gondolnám már nagyok és beleérhetnek a sárvédőbe adott szituációkban ezzel a felnimérettel, előbbi nekem ezt meg is teszi. TÜV papírokon is 195/55R15-öt írják ehhez a felnimérethez.

Egyébiránt mit gondoltok mennyire lenne káros a futóműre nézve egy R16-os kerék?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24019 Dátum: 2013.02.07 00:02:30 »
Szerintem nem ;) ... Ugyanis nem óra szerint 100-ig kell nézni, hisz az óra csal. Olyan 105-106 környékén lehet a valós 100. Eszerint, nagyjából hozod a gyári 10 mp-es értéket  :szemez: :yes:

Én is örömködtem anno kezdetben a Carinával, hogy wáwáwiwááá, 10 mp kell csak neki a 100-hoz  :sorcerer: ... Aha  ;) ... Aztán megmértem, mennyi is a tempó ilyenkor ténylegesen: 95  :whistling: ... Úgyhogy megmértem újra, ezúttal óra szerint 105-ig. Érdekes, rögtön ráugrott még bő 2 mp (mert közben váltani is kellett), és meg is lett a gyári érték  :otlet: :lol:
Nem, nem sikerült hoznod a gyári értéket sem, mert az 11.5 másodperc 0-100km/h-ra, neked meg ahogy írtad, kellett bő 12 másodperc.
Valószínűleg a lassú váltásod lehetett ennek az oka. Tényleg kb. 1.5 másodperc alatt váltasz 2-esből 3-asba?  :D

A másik dolog. Az Avensisünk gyári gyorsulási értéke 10.6 másodperc katalógus szerint mégis legyorsulom a Carinával.
Valami *** van ezekkel a katalógusokkal, nem? Vagy nálam tér-idő ugrás történik ha a Carinával gyorsulgatok. Lehet valami féreglyukba tévedek olyankor. Még jó, hogy kitalálok belőle, mert csak gyorsulnék, csak gyorsulnék....
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24020 Dátum: 2013.02.07 00:07:01 »
Hát ez érdekes, 195/60R15 és 185/65R15 azt gondolnám már nagyok és beleérhetnek a sárvédőbe adott szituációkban ezzel a felnimérettel, előbbi nekem ezt meg is teszi. TÜV papírokon is 195/55R15-öt írják ehhez a felnimérethez.

Egyébiránt mit gondoltok mennyire lenne káros a futóműre nézve egy R16-os kerék?
Kb. annyira mint az új Celica-nak, mert annak az a gyárija, de mindjárt kapok a fejemre, hogy abban már annyi új fejlesztés van, hogy a Carina ahhoz képest fakerekes...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #24021 Dátum: 2013.02.07 00:15:21 »
Kb. annyira mint az új Celica-nak, mert annak az a gyárija, de mindjárt kapok a fejemre, hogy abban már annyi új fejlesztés van, hogy a Carina ahhoz képest fakerekes...
Áhhh, szerintem ne értsd félre őket, nem hiszem, hogy rossz indulatból írogatnak itt a userek, csak az a baj, hogy mindenki meg akarja győzni a másikat, és vár egyfajta nyugtázást, megerősítést, hogy jól beszélt.

A Celica futóműve viszont direkt ehhez a mérethez van tervezve, gondolom ez is számít. Carina E futóműve meg 14-eshez, és igaz a 15-öst bírja fainan, de vajon ugyanígy bírja e a 16-ost, de akkor azt mondod bírná, hmmm csak eljátszottam a gondolattal mi lenne ilyen méretben néznék felniket. Ne lennének ilyen fos drágák a 16-os gumik.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #24022 Dátum: 2013.02.07 01:40:50 »
Nem, nem sikerült hoznod a gyári értéket sem, mert az 11.5 másodperc 0-100km/h-ra, neked meg ahogy írtad, kellett bő 12 másodperc.
Valószínűleg a lassú váltásod lehetett ennek az oka. Tényleg kb. 1.5 másodperc alatt váltasz 2-esből 3-asba?  :D

A másik dolog. Az Avensisünk gyári gyorsulási értéke 10.6 másodperc katalógus szerint mégis legyorsulom a Carinával.
Valami *** van ezekkel a katalógusokkal, nem? Vagy nálam tér-idő ugrás történik ha a Carinával gyorsulgatok. Lehet valami féreglyukba tévedek olyankor. Még jó, hogy kitalálok belőle, mert csak gyorsulnék, csak gyorsulnék....
Vicces vagy.

A katalógusokban az az adat szerepel, amit a gyár megad. Ahogy azt már megbeszéltük, vannak autók, amik képesek a gyár által megadottnál jobban menni. Ilyen a tiéd is. Természetesen.

A miénknek meg, lévén az 99 lovas, 12 egész valahány tized mp a gyári gyorsulása 100-ra. Úgyhogy sikerült hoznom. Bár nyilván elrontottam valamit, hisz egy 1.6-os Carinával illene messze jobban gyorsulnom, mint a gyári érték. Más Toyoták nem képesek erre (főleg az Avensisek nem), de az 1.6-os Carinák, azok bármikor.

Kivéve persze, ha olyan fakezű-falábú sofőr vezeti őket, mint én. Aki 1.5 mp alatt vált. Igaz, hogy ebben benne van még 5 km/h gyorsítás is (hármasban), de sebaj.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #24023 Dátum: 2013.02.07 08:03:00 »
                            Carina E (T19)        Avensis (T22)  mindkettő sedan!

Length                4530 mm               4490 mm     ez engem meglep, a Carina hosszabb 4cm-rel!
Width                   1695 mm               1710 mm     szélesebb az Avensis kasztni másfél centivel
Height                 1410 mm               1425 mm     magasabb másfél centivel az Avensis
Wheelbase           2580 mm               2630 mm     tehát jól emlékeztem, a tengelytáv 5cm-rel hosszabb az Avensisnél
Front Track Width    1466 mm               1481 mm     másfél centivel az Avensis első nyomtávja nagyobb
Rear Track Width     1451 mm               1451 mm     hátul a nyomtáv egyforma

Mondjuk mivel nekem 7" széles ET35-ös felni van a Carinán nyáron a gyári felnik helyett, ezért a gyárihoz képest nő a nyomtáv 7cm-ert elől is és hátul is...
Az az érdekes amúgy, hogy az AveI szűkebbsége válltól felfelé érződik a Carinához képest. Itt érhető tetten ugyanaz a tervezési koncepció, mint a Corolla esetében (E10 vs. E11). Számomra nem világos, hogy ezt a Toyota generációt miért szabták ezen a részen szűkebbre, mint az elődöket, hiszen, mind a Corolla, mind az Avensis fejlesztésekor az Eu-i igényekre helyezték a főbb hangsúlyt. EU-nak tervezett autókról van szó. Viszont azt is tudhatták már ekkor is, hogy az EU-i emberek magassági méretei jópár cm-rel több, mint a japánoké (genetika), szóval, itt úgy gondolom, kissé rossz volt az elképzelésük. Ez a hiba az Avénál még nem is annyira zavaró, az E11 Corollánál már igen, elsősorban az autó alapméreteit figyelembe véve és korabeli kategória társai helykínálatát (G Astra, GolfIV, Mégane!).
A teljes hosszban mérhető 4cm difi szerintem nem sok, ez akár még a két lökhárítós kiképzésében is elsúvvasztható anélkül, hogy a beltér méretein érezhető lenne. Erre azt mondanám, hogy kvázi ugyanakkora a két autó.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.07 08:07:21 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #24024 Dátum: 2013.02.07 08:06:52 »
Szerintem nem ;) ... Ugyanis nem óra szerint 100-ig kell nézni, hisz az óra csal. Olyan 105-106 környékén lehet a valós 100. Eszerint, nagyjából hozod a gyári 10 mp-es értéket  :szemez: :yes:

Én is örömködtem anno kezdetben a Carinával, hogy wáwáwiwááá, 10 mp kell csak neki a 100-hoz  :sorcerer: ... Aha  ;) ... Aztán megmértem, mennyi is a tempó ilyenkor ténylegesen: 95  :whistling: ... Úgyhogy megmértem újra, ezúttal óra szerint 105-ig. Érdekes, rögtön ráugrott még bő 2 mp (mert közben váltani is kellett), és meg is lett a gyári érték  :otlet: :lol:
Legyen úgy, ahogy írod, de azt se felejtsd el, hogy nem tiltásig forgattam a 2.-at, csak a piros mező kezdetéig, ami nagyjából 6200 ford/perc. A tiltás 6400-nál lehet kb, amihez szintén nem kell sok idő, hogy elérje, ellenben azzal még mindig 10mp-en belül éri el a valós 100-at. Fene megenné, ha egy ilyen motorizáltású autóval nem lehetne normál körülmények között 10mp-en belül 100-ra gyorsítani.  :surrender: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #24025 Dátum: 2013.02.07 08:09:52 »
Isten ments, beleugatni mások dolgába, vagy beforratlan sebeket tépegetni :surrender: - én csupán a számomra érdeminek számító mérésedhez gratulálok. ::)  Így korrekt a mérés, ha a körülményeket is ismerjük, és bár örülök, hogy magadon kívül nem veszélyeztettél senkit, remélem, ez nem csábít másokat hasonlóra - nem biztonságos :no:
Számomra megint csak a váltó eltérő áttételezése tűnik fel: Carinánál az első fokozatok rövidebbek: a valós 100-hoz 3-ast is kell szúrni - ez nyílván lassít, míg ezek szerint az Avénál ez megvan 2-ből. Ugyan a 0-140 valamivel lassabb az általad készített felvételen, mint az előbb említett Carinás videón, de eltérő (nem ismert) körülmények miatt erről nem érdemes vitázni :nono:
(Ha bárki ehhez hozzászólna, úgy közlöm, hogy a fentiekkel nem értek egyet, önmagammal nem vagyok azonos :ninja:)

A lényeg: jó gépet vettél, örülök, hogy élvezed, vigyázzatok egymásra! :flowers:
Köszönöm. Ne tudd meg, mennyire nehezemre esett gyilkolni a kocsit. Kinőttem én már ebből...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #24026 Dátum: 2013.02.07 08:11:36 »
Egyébiránt mit gondoltok mennyire lenne káros a futóműre nézve egy R16-os kerék?
A leginkább attól függ, milyen utakon használod így az autót. Pályán szerintem semmi gond, de békés megyei, netán szolnok megyei utak rövid idő alatt kinyírhatják az alkatrészeket...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #24027 Dátum: 2013.02.07 09:07:44 »
Vicces vagy.

A katalógusokban az az adat szerepel, amit a gyár megad. Ahogy azt már megbeszéltük, vannak autók, amik képesek a gyár által megadottnál jobban menni. Ilyen a tiéd is. Természetesen.

A miénknek meg, lévén az 99 lovas, 12 egész valahány tized mp a gyári gyorsulása 100-ra. Úgyhogy sikerült hoznom. Bár nyilván elrontottam valamit, hisz egy 1.6-os Carinával illene messze jobban gyorsulnom, mint a gyári érték. Más Toyoták nem képesek erre (főleg az Avensisek nem), de az 1.6-os Carinák, azok bármikor.

Kivéve persze, ha olyan fakezű-falábú sofőr vezeti őket, mint én. Aki 1.5 mp alatt vált. Igaz, hogy ebben benne van még 5 km/h gyorsítás is (hármasban), de sebaj.
Akkor neked nincs is tapasztalatod, milyen is a fapad Carina-E gyorsulása, lehet még a tömege is több volt a tiednek mint 1085kg, mégis tőlem kéred számon ha az Avensis 2.0 automatához hasonlítom a Carinát, nem pedig az 1.6 kézi váltóshoz. Neked szabad, nekem nem. Na ezért kéne élőben egymás mellett összemérni, de arra a szájkaratebajnok (bepi) rögtön kijelenti, hogy na azt már nem, nem fog velem gyorsulni. De azért feltesz egy videót, ahol az érdi emelkedőn lefele gyorsul 0-ról 140-ig, azt örömködik pár hozzászólást itt megint.
"Igaz, hogy ebben benne van még 5 km/h gyorsítás is (hármasban), de sebaj."
Enyje, hát nem azt írtad, hogy ráugrott a váltás meg a még 5km/h-ás gyorsulás miatt még bő 2 másodperc az elsőre mért 10 másodpercre?
Adtam úgy bő 0,5 másodpercet amíg felgyorsul az autó 95-ről 100-ra, kivontam a bő 2 másodpercből és megkaptam a váltási sebességet. Rocket science...
Kezd fársztani a veled való csevegés is, annyira védeni akarod bepi fórumtársunk...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #24028 Dátum: 2013.02.07 09:09:00 »
A Celica futóműve viszont direkt ehhez a mérethez van tervezve, gondolom ez is számít. Carina E futóműve meg 14-eshez, és igaz a 15-öst bírja fainan, de vajon ugyanígy bírja e a 16-ost, de akkor azt mondod bírná, hmmm csak eljátszottam a gondolattal mi lenne ilyen méretben néznék felniket. Ne lennének ilyen fos drágák a 16-os gumik.
A leginkább attól függ, milyen utakon használod így az autót. Pályán szerintem semmi gond, de békés megyei, netán szolnok megyei utak rövid idő alatt kinyírhatják az alkatrészeket...

A felniméretről: Az E11 Corollámból tudok kiindulni, ami alá szintén 14"-t terveztek. Nekem volt 7x16"-os felnim alatta 205/45R16 gumikkal. A gumiknak a számítás szerinti váltómérete /40 kellett volna, hogy legyen (gyári méret: 165/70R14 - lehet számolgatni...  :D ).
Én azt tapasztaltam, egészen kiváló stabilitású lett az autó, körforgalmakon "egyenesen" haladva (nem a dombon át, hanem jobb-bal-jobb kombóval) 60km/h-val nyikkanás nélkül átmentem. Az autó alatt egyébiránt teljesen gyári futómű van.
Azonban, ez a peres gumi rázott, fájdalmasan döccent kátyúban, gyakorlatilag az autó rugózásának nagy része elveszett, legalábbis, a közúti használatra véleményem szerint csak feltételesen volt használható (a hátsó kerékívbe is beleért nagyobb hullámokon).
Visszaálltam a gyári átmérőre, és 185/60R14 gumikra. Ezzel nem néz ki az autó annyira jól, mint a nagyokkal, de optimumként használom. Kénylemes, tapad, nem ér bele a kerékdobba és megfizethető.
Ha sportosan közlekednék az esetek nagy többségében, akkor a 15" felni mellett döntenék 195/50R15 gumival, mert ez talán még nem túl sok. De 16" az E11 alá szerintem sok.
Ebből le lehet szűrni, hogy a Carina alá - mivel annak nagyobb a mérete -, talán alapból 15" lehet az ideális átmérő, megfelelő gumimérettel, ami a gyári értéktől 1-2cm-rel szélesebb és a kerékdobban kényelmesen elfér. Hétköznapi használatra.  ;)
És, mivel, ahogy írtad is, a 16-os gumik drágák, ezért szerintem nem éri meg ezt a méretet választani.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.07 09:11:29 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #24029 Dátum: 2013.02.07 09:10:26 »
Isten ments, beleugatni mások dolgába, vagy beforratlan sebeket tépegetni :surrender: - én csupán a számomra érdeminek számító mérésedhez gratulálok. ::)  Így korrekt a mérés, ha a körülményeket is ismerjük, és bár örülök, hogy magadon kívül nem veszélyeztettél senkit, remélem, ez nem csábít másokat hasonlóra - nem biztonságos :no:
Számomra megint csak a váltó eltérő áttételezése tűnik fel: Carinánál az első fokozatok rövidebbek: a valós 100-hoz 3-ast is kell szúrni - ez nyílván lassít, míg ezek szerint az Avénál ez megvan 2-ből. Ugyan a 0-140 valamivel lassabb az általad készített felvételen, mint az előbb említett Carinás videón, de eltérő (nem ismert) körülmények miatt erről nem érdemes vitázni :nono:
(Ha bárki ehhez hozzászólna, úgy közlöm, hogy a fentiekkel nem értek egyet, önmagammal nem vagyok azonos :ninja:)

A lényeg: jó gépet vettél, örülök, hogy élvezed, vigyázzatok egymásra! :flowers:
Pedig hozzászólok. :)
Ez a valós sebesség számomra, mióta van GPS-em elkerülhetetlen fogalommá vált, holott korábban, bár akkor sem volt valós, elfogadtam amit az óra mutat. Mondjuk úgy, hogy nem foglalkoztam vele. Meg úgy, hogy sokáig nem is tudtam, hogy "beépített csalás" van benne. Én nem méregettem a kilométer köveket stopperrel.
De most Nem tudom kikerülni ennek a tényét. A jelenlegi téli gumimmal 100-nál 15-öt csal. Az nagyon sok. "Repesztek" úgy 120-szal, mindig alatt egy hangyafsznyivál. És még büntetés határon belül cammogok. Nem vagyok megrögzött gyorshajtó, de valahogy a 105 (valós) esik jól az országúton.
Prius 2 - a mosolygós autó.