Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797343 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23895 Dátum: 2013.02.05 14:42:03 »
Én meg nem valószínű, hogy fogok veled utastér zajtalanságban versenyezni. Ahogy már leírtam, én is máshogy használom a technikát, de, ha Neked így jó, akkor legyen halkabb a Te Avensised, mint az én Carinám. Ha Avensisben ülnék sem lenne már jobb sajnos a versenyautók üvöltésétől elromlott fülem.  ;)
:D Akkor jó. Amúgy az Ave zajtalansága azért jó, mert hallom a saját brümmögésemet vezetés közben. Néha turbó vagyok, néha kompresszor...  :lol:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23896 Dátum: 2013.02.05 14:55:56 »
Nincs értelme ennyire lesarkítani. Isten ments a GolfII-től, vagy a hasonszőrű Jettától. Mind rohad. Maga a motor tartós volt bennük, meg, ugye semmi/minimális elektronika (valószínűleg a Carinának is ez az egyik legnagyobb előnye, amiért tartós), de pár évesen rohadtak. Ezzel ellntétben pl. az én Avém is 12 éves és egy deka korrózió nincs rajta és még mai szemmel, füllel is messzemenően elegendő komfortot nyújt az utasoknak amellett, hogy biztosnásgos és merev a kasztni. A futómű is gyakrolatilag gyári értékeken van, ezt bárhol bárki számára meg merem mutatni. Egyelőre az egyetlen elektornikai kérdőjel az ABS jeladó.  :1eye:
Szóval, az emberek hajlamosak szebben látni a múltat, mint amilyen az valóban volt. Igen, egy Carina megkímélten még ma is CARINA, de utódjai megbízhatóságban sem rosszabbak annyival, mint azt gondolnátok. Persze, már gyártók autóival más a helyzet, de ez most mindegy.
Az én autóm is túl van a 12 éven és a 200.000km-en, csak nem volt törve, volt gazdája (nagyon is!) és tessék, itt az eredmény.
És akkora mákja van az autónak, hogy hozzám került, hogy ez, ha rajtam múlik, 5-6 év múlva sem lesz rosszabb, csakis jobb. Pedig akkor már várhatóan átlépi majd a 260.000km-t. Szóval, a dolgok jelenlegi állása szerint feltételezhetően egy egész életében megfelelően használt AveI semmivel sem lesz (várhatóan) megbízhatatlanabb, mint egy Carina ma, ráadásul, minden téren extrásabb, stabilabb futóművel rendelkezik, kényelmesebb, stresszmentesebb menet közben, a motorja erősebb, de nem eszik többet a 4A-FE-nél.
Tényleg kívánom, hogy a terveim szerint maradjon meg nálam még 5-6 évig ez az autó és mindezt, amit most leírtam, tudjam megerősíteni Nektek.

A Carina-AveI találkozó jó ötlet, ha kezelhető távolságban tudnátok szervezni, még el is mennék. Azonban, véleményem szerint, érdemes ezt egybe kötni a tavaszi talival, ami úgyis családos és hosszú 7vége(?) lesz, tavaly pl. thomasino-val is találkoztunk és ugyanúgy mge lehet szemlélni egymás járművét. Sőt, ami a legjobb az egész taliban, néhány pálinka mellett eszmét is lehet cserélni.

(Amúgy, higgyétek el, én is szeretem a Carinát és, ha a Corolla előtt találok egy épkézláb példányt, akkor nekem is az lett volna. Nem azért győzködlek benneteket, mert én lenézem a múlt technikáját, hanem, mert az utódjában van szerencsém ülni, ami semmiben nem tűnik rosszabbnak, mint a "régi". Sőt!)
Örülök neki, hogy örülsz az új autódnak. Használjátok sok-sok évig megelégedéssel. Megtaláltad a szempontjaidnak leginkább megfelelő autót, de kérlek fogadd el, ha másnak meg mások a szempontjai. Hogy ne csak mindig a gyorsaságról írjak, képzeld el, ha valakinek 300,400,500eFT-ja van autóra "csak" akkor na melyik is a legjobb választás a használtautók között? (Egyet találhatsz  :D) "Sok" pénzből könnyű/könyebb tuti autót venni (GT86, Lexus LFA), de kicsi pénzből tutit venni meg művészet, nem igaz? Ha sokáig győzködsz még minket akkor én átmegyek az Avensis fórumra bebebézni, hogy az öreg Carinám jobban megy mint az Avensisetek. OK?  :D :flowers:
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.05 15:19:22 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re:Carina
« Válasz #23897 Dátum: 2013.02.05 15:50:23 »
Száradjon le a keze annak aki ma reggel lezúzta a kocsimat a parkolóba.  :devil: :devil:    :gun_bandana:


Érdemes ilyenkor feljelentést tenni? vagy csak felesleges papírmunka. Ma este még körülnézek hátha környékbeli a tettes.

Egy eladó bal első indexe kinek van? Zé Balázs neked van elfekvőben?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #23898 Dátum: 2013.02.05 16:03:22 »
Ok, csinálok egy videót az enyémről.
Mondjuk én ha haladni szeretnék akkor nem 2000rpm-ről indulok neki ötödik fokozatban.
Én 140 km/h-nál kapcsolom a negyediket, nem baj? Az ötödiket meg 180 fölött...
Isten ments, hogy szabálytalanságba, vagy (németeknél) veszélybe sodord magad emiatt! :surrender: Nekünk nem kell bizonyítani! :hug: Én láttam a Kakucsi meneted felvételét, számomra eléggé meggyőző. :yes:
A fennebbi videó csak a rugalmasságról szólt, s szerintem elég jó érték ma is. Minden átlagos használatra tervezett motor kompromisszumos (fogyasztás/teljesítmény/emisszió/megbízhatóság), és ez ma is jó konstrukciónak számít. :clap:

Egyébként meg, hogy gyorsulásnál mennyire fontos a tömeg/teljesítmény arány, azt jól mutatja az alábbi két felvétel: egy hasonlóan belépő benzines szívómotoros (csak épp 5 hengeres: 114 kW=153 LE 6500 ford-on; 186 Nm  nyomaték 4000-en) OFF Lancia Kappa

és egy vsz. korai 1.6-os Carina közt (utóbbi vizes úton, Kappánál nem látszik)

Érdemes pl. a 60-160 közti különbséget megnézni: óra szerint is veri a 40 lóval erősebb, de min. 1440 kilós járgányt. (Csak azért hoztam épp ezt fel, mert élet- és valósághű tapasztalat: egy időben reggelente egy ilyennel párban siettünk a városba :innocent:)

De az ilyen videók gyakran nem mérvadóak, mert nem ismertek a mérési körülmények (csalnak az órák; mekkora a kerékméret; módosított-e az illető valamin (légszűrő pl. ;)) stb. stb.
Viszont élőben kipróbálgatni, összehasonlítani egymásét teljesítmény/menettulajdonságok/fékerő szerint nagyon is van értelme az eltérő korok, állapotok, módosítások miatt. :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #23899 Dátum: 2013.02.05 16:09:21 »
Száradjon le a keze annak aki ma reggel lezúzta a kocsimat a parkolóba.  :devil: :devil:    :gun_bandana:

Érdemes ilyenkor feljelentést tenni? vagy csak felesleges papírmunka. Ma este még körülnézek hátha környékbeli a tettes.
Keveset kívántál... :wacko: Ha elsunnyogott, egy tetű alak, nemre, fajra, vallásra való tekintet nélkül!
Ha nem jelentkezik önként, vagy nem találsz szemtanút, akkor még egy friss horzsolás a bal elsőn/jobb hátsón sem biztos támpont (esetleg, ha Te találsz rajta a sajátod festékéből). Szolgáló/védő testületünkkel kár húzni az időt :no:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23900 Dátum: 2013.02.05 16:27:16 »
Érdemes ilyenkor feljelentést tenni?
Sajnos nem. Mikor körbehúzták kulccsal a kocsim fémig, meg összehajtogatták az antennát, ablaktörlőket én is megtettem de minek...
vagy csak felesleges papírmunka.
Az.
Ma este még körülnézek hátha környékbeli a tettes.
Jól látom? Fehér autót kell keresni?
Szegény Carina meg te...Látom ugyan olyan színű a Carinád mint az enyém. 183-as színkódú...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re:Carina
« Válasz #23901 Dátum: 2013.02.05 16:34:02 »
Jól látom? Fehér autót kell keresni?
Szegény Carina meg te...Látom ugyan olyan színű a Carinád mint az enyém. 183-as színkódú...

Én zöldre tippelnék:


Fejből nem tudom a kódját, sötétszürke.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23902 Dátum: 2013.02.05 17:35:38 »
:D Akkor jó. Amúgy az Ave zajtalansága azért jó, mert hallom a saját brümmögésemet vezetés közben. Néha turbó vagyok, néha kompresszor...  :lol:
Van belső ablaktörőd is? :lol:
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23903 Dátum: 2013.02.05 17:41:31 »
Kalapos!
A lét belinkelt videó közül az alsó autó gazdája ismert?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23904 Dátum: 2013.02.05 17:45:55 »
A Carina-AVE1 közös találkozó jó ötletnek tűnik. A miénket meg tovább kellene fejleszteni az ósanparkoló.1 verziónál.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #23905 Dátum: 2013.02.05 17:50:23 »
Kalapos!
A két belinkelt videó közül az alsó autó gazdája ismert?
Csak annyit tudok, hogy orosz, de a Tecsőn üzenhetsz neki ;). Vsz.'94-'95 körüli lehet a verda, mert van kormánylégzsák, economy lámpa és világító ABS visszajelző :lol:
Én (még) nem videóztam futást, de Palack mester által mért rugalmasságot 2 és félszeres futásteljesítménnyel is tudja a kicsike :wub:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23906 Dátum: 2013.02.05 18:03:22 »
A Carina-AVE1 közös találkozó jó ötletnek tűnik. A miénket meg tovább kellene fejleszteni az ósanparkoló.1 verziónál.
Itt egy szép kép:

[a csatolmányt egy admin törölte]
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23907 Dátum: 2013.02.05 18:06:20 »
Csak annyit tudok, hogy orosz, de a Tecsőn üzenhetsz neki ;). Vsz.'94-'95 körüli lehet a verda, mert van kormánylégzsák, economy lámpa és világító ABS visszajelző :lol:
Én (még) nem videóztam futást, de Palack mester által mért rugalmasságot 2 és félszeres futásteljesítménnyel is tudja a kicsike :wub:
Köszi!
Nevetni fogsz, vagy 10 éve vettem az oroszoktól a bolhapiacon Debrecenben egy kormányvédőt Azóta keresünk olyat, de nem lelünk.
Télen nem hideg, mert a rücsik miatt kis felületen érintkezik. 400 Ft volt annó. Na neki pont ilyen kormányvédője van. :clap:
Prius 2 - a mosolygós autó.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23908 Dátum: 2013.02.05 18:32:25 »
Vagy szerény személyem.... :)
De nincsen jelentősége, én köszönöm, hogy ilyen illusztris személyek közé kerülhettem!  :yes:
Ne haragudj Mester, tényleg nem emlékeztem, hogy kitől volt az infó  :wacko: :hug:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Carina
« Válasz #23909 Dátum: 2013.02.05 18:34:20 »
Nincs értelme ennyire lesarkítani. Isten ments a GolfII-től, vagy a hasonszőrű Jettától. Mind rohad. Maga a motor tartós volt bennük, meg, ugye semmi/minimális elektronika (valószínűleg a Carinának is ez az egyik legnagyobb előnye, amiért tartós), de pár évesen rohadtak. Ezzel ellntétben pl. az én Avém is 12 éves és egy deka korrózió nincs rajta és még mai szemmel, füllel is messzemenően elegendő komfortot nyújt az utasoknak amellett, hogy biztosnásgos és merev a kasztni. A futómű is gyakrolatilag gyári értékeken van, ezt bárhol bárki számára meg merem mutatni. Egyelőre az egyetlen elektornikai kérdőjel az ABS jeladó.  :1eye:
 

Ne haragudj, hogy beledumálok, de sztem a golf meg a vw-k pont nem arról voltak híresek, hogy rohadnak :) Mégpedig a galvanizálásos technológia miatt, amit kb a 80as évek közepén vezettek be, ás akkor nem volt általános. Pár évesen biztos nem rohadtak :) Az esetleg az Opel Astra F volt. Mostanra, 20on évesen meg már rohadhatnak, kit érdekel :) Meg ki tudja, a rohadt példányok mennyire voltak törve.
Ha hülyeséget írtam, majd valaki kijavít, de nekem ez rémlik  ::)