Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6797371 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23880 Dátum: 2013.02.05 11:11:21 »
Carinán elvileg 30.000 km a gyertyacsere-intervallum.
Akkor pálne, instant csere!!!  :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23881 Dátum: 2013.02.05 11:34:54 »
FUBA! Létezik a Carinához, vagy hasonló felni helyett mankó kerék?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23882 Dátum: 2013.02.05 12:00:40 »
FUBA! Létezik a Carinához, vagy hasonló felni helyett mankó kerék?
Megtaláltam amit korábban írtál.
A németeknek (Skoda, Audi, Seat, VW) 5x100x57
A Rovernek 5x100x56
A Carinának 5x100x54
Az az 1 mm furatátmérő különbség miatt kell tehermentesítő, és egyáltalán van-e, mert 0,5 vastagnak kellene lennie?
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23883 Dátum: 2013.02.05 12:47:09 »
Nem olyan rossz ez, na  :D ...


Ok, csinálok egy videót az enyémről.
Mondjuk én ha haladni szeretnék akkor nem 2000rpm-ről indulok neki ötödik fokozatban.
Igen életszerű. Sokan sajnos így előznek a 4-es főúton aztán csodálkoznak, ha jön szembe a kamion...
Én 140 km/h-nál kapcsolom a negyediket, nem baj? Az ötödiket meg 180 fölött...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23884 Dátum: 2013.02.05 12:53:22 »
Persze, én is ezt gondolom, csak netfery írta, hogy lényegében azonos teljesítményű a két motor. És erre reagáltam, hogy azért nem egészen...  ;) :hug:
Ki kell próbálni, elég volt a szájkaratéból... ;)
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23885 Dátum: 2013.02.05 13:03:45 »
FUBA! Létezik a Carinához, vagy hasonló felni helyett mankó kerék?
Jól értem, mankókereket keresel? VW-t szerintem tudsz szerezni...
http://racing-bazar.hu/alkatresz/bontott/golf_3_bontott_alkatreszek_1.8_gt_1.9_tdi_2.0_gti_8v
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23886 Dátum: 2013.02.05 13:06:48 »
Megtaláltam amit korábban írtál.
A németeknek (Skoda, Audi, Seat, VW) 5x100x57
A Rovernek 5x100x56
A Carinának 5x100x54
Az az 1 mm furatátmérő különbség miatt kell tehermentesítő, és egyáltalán van-e, mert 0,5 vastagnak kellene lennie?
Rover felni KF 2mm-rel nagyobb, mint kéne, a németeké meg 3mm-rel átmérőben.
Tehermentesítőt minden megvalósítható méretben kaphatsz itt:
http://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/futm/tehermentetkzpontotgyrkmindenmretben138896
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #23887 Dátum: 2013.02.05 13:21:58 »
... Egy újabb típus mindig jobb lesz, mint az előző.  :flowers:
üdv mindenkinek!
Ezt azért a mai autógyártás, egészen az ezredfordulótól kezdődően, nem bizonyitja. Tömören, régen beletettek mindent egy autóba, hogy bizonyítsák egyrészt a gyártó nemzet precizitását és hogy tartós, akár generációkat kiszolgáló szerkezeteket alkossanak. pl. VW Golf II, Jetta II, de irhattam volna bármi mást is! Persze mindig modernebb az újabb, de nem biztos, hogy jobb is (!).
Ma már csak a fogyasztói társadalomnak gyártanak autókat (?) pár éves élettartamra tervezve, SAJNOS vagy nem...



:yes: Ua. a tapasztalat E11-ről. Ezért nem is néztem utána. Viszont érdekelne, hogy külső tükör lecserélésétől van-é csendesség? :hmmmm: Lehet kipróbálom az utat egyszer behajtott tükrökkel... :otlet: [rohog]

Az a baj, hogy ha behajtod, lesz egy szögletes ötközőfelület, ami menetirányba néz, ezzel talán még hangosabb lesz és rontja a fogyit is.
Egyébként annyira nem lenne nehéz a tükör helyére egy fekete idomot késziteni, hogy ha leszereled ne legyen nyoma, csak sima felület.
Fogyasztásban tuti sokat jelentene, a tükröt pedig könnyű levenni.


...
Majd bepivel összemérjük az autóink gyorsulását+végsebességét. Vagy ha van valakinek Ave 1.6-osa a legkönnyebb fajtából.

A következő Carina találkára úgy látom ki kell hivni egyes Avensis tulajokat is  :D.

Keresni kellene egy olyan helyet ahol ki lehet próbálni a gyorsulást-végsebességet elhagyatott helyen.




Honnan tudom, hogy mikor kell gyertyát cserélnem? 200e km van az autóban, 105e-el vettem, de gyertya szerintem előtte sem volt cserélve, de nálam sem. Nem, mert minden rendben van. Gyertyacserétől milyen változást várhatok? Teljesítménynövekedés (nem úgy megy már mint 5 éve)? Fogyasztáscsökkenés? Vagy majd akkor cseréljem, amikor ... na de nem tudom mikor...hallani kell valamit? Érezni?

A gyertyán az elektródának sarkosnak kell lennie, így tud a legkönnyebben kialakulni az ív. Idővel ez a sarkosság eltűnik, gömbölyűvé válik, az anyagvándorlás (kiégés) miatt, romlik a teljesitmény, fogyasztás stb.
Ez nem tétel, vegyél gyertyát mihamarabb!


----------------------------------------------------------------------------------------------

Tegnap végigküzdöttem magam a hétvégi fórumlemaradással, erre egy délután alatt közel 150 új hozzászólás érkezik.. !!!
Ez már szerintem szót érdemel, valami leg-ek közé bekerülhetne!


 :clap: :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23888 Dátum: 2013.02.05 13:51:21 »
Üdv!
üdv mindenkinek!
Ezt azért a mai autógyártás, egészen az ezredfordulótól kezdődően, nem bizonyitja. Tömören, régen beletettek mindent egy autóba, hogy bizonyítsák egyrészt a gyártó nemzet precizitását és hogy tartós, akár generációkat kiszolgáló szerkezeteket alkossanak. pl. VW Golf II, Jetta II, de irhattam volna bármi mást is! Persze mindig modernebb az újabb, de nem biztos, hogy jobb is (!).
Ma már csak a fogyasztói társadalomnak gyártanak autókat (?) pár éves élettartamra tervezve, SAJNOS vagy nem...
Szerintem nagyon jól megfogalmaztad a lényeget! Egyetértek annak a Carina tulajdonosnak a véleményével, hogy "addig lesz alattam, amíg ki nem rohad", pont azért, mert a modernebb sajnos mostanában már kevésbé jelenti a tartósságot, ha egyáltalán jelenti.

A gyertyán az elektródának sarkosnak kell lennie, így tud a legkönnyebben kialakulni az ív. Idővel ez a sarkosság eltűnik, gömbölyűvé válik, az anyagvándorlás (kiégés) miatt, romlik a teljesitmény, fogyasztás stb.
Ez nem tétel, vegyél gyertyát mihamarabb!
...
A Denso K20R-U-nak a testpólusa vályú alakú, 4 sarokkal több van rajta, ezért szerintem jobb is lehet, majd ha belekerül, meglátom  :yes:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23889 Dátum: 2013.02.05 13:54:11 »
A következő Carina találkára úgy látom ki kell hivni egyes Avensis tulajokat is  :D.
Keresni kellene egy olyan helyet ahol ki lehet próbálni a gyorsulást-végsebességet elhagyatott helyen.
Jó ötlet! Kibéreljük a tököli repteret pl.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Carina
« Válasz #23890 Dátum: 2013.02.05 13:59:41 »
Jó vicc.  [rohog] :D (A Klub a nyári talira se tudja kibérelni, olyan szinten drága a bérleti díj) :helpsmilie:
         

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23891 Dátum: 2013.02.05 14:17:21 »
Jó vicc.  [rohog] :D (A Klub a nyári talira se tudja kibérelni, olyan szinten drága a bérleti díj) :helpsmilie:
Akkor a körúton kellene tartani. Indulás a Margit-híd budai hídfőtől, a híd közepén a kis jobbkanyart 140-el sodrósan bevesszük és az Oktogonnál nézzük a végsebességet, de ha nem elég az úthossz akkor a Blahánál, vagy a Petőfi hídnál, vagy a Fehárvári útnál... :innocent:
Vagy tegyük a Váci útra mint a srácok péntekenként?  [rohog]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23892 Dátum: 2013.02.05 14:26:07 »
Ki kell próbálni, elég volt a szájkaratéból... ;)
Nem valószínű, hogy fogok veled gyorsulni. Ahogy már leírtam, én máshogy használom a technikát, de, ha Neked így jó, akkor menjen jobban a Te Carinád, mint az én Avém. Ettől nem lesz rövidebb a férfiasságom.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23893 Dátum: 2013.02.05 14:39:05 »
Nem valószínű, hogy fogok veled gyorsulni. Ahogy már leírtam, én máshogy használom a technikát, de, ha Neked így jó, akkor menjen jobban a Te Carinád, mint az én Avém. Ettől nem lesz rövidebb a férfiasságom.  ;)
Én meg nem valószínű, hogy fogok veled utastér zajtalanságban versenyezni. Ahogy már leírtam, én is máshogy használom a technikát, de, ha Neked így jó, akkor legyen halkabb a Te Avensised, mint az én Carinám. Ha Avensisben ülnék sem lenne már jobb sajnos a versenyautók üvöltésétől elromlott fülem.  ;)
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23894 Dátum: 2013.02.05 14:40:56 »
üdv mindenkinek!
Ezt azért a mai autógyártás, egészen az ezredfordulótól kezdődően, nem bizonyitja. Tömören, régen beletettek mindent egy autóba, hogy bizonyítsák egyrészt a gyártó nemzet precizitását és hogy tartós, akár generációkat kiszolgáló szerkezeteket alkossanak. pl. VW Golf II, Jetta II, de irhattam volna bármi mást is! Persze mindig modernebb az újabb, de nem biztos, hogy jobb is (!).
Ma már csak a fogyasztói társadalomnak gyártanak autókat (?) pár éves élettartamra tervezve, SAJNOS vagy nem...
Nincs értelme ennyire lesarkítani. Isten ments a GolfII-től, vagy a hasonszőrű Jettától. Mind rohad. Maga a motor tartós volt bennük, meg, ugye semmi/minimális elektronika (valószínűleg a Carinának is ez az egyik legnagyobb előnye, amiért tartós), de pár évesen rohadtak. Ezzel ellntétben pl. az én Avém is 12 éves és egy deka korrózió nincs rajta és még mai szemmel, füllel is messzemenően elegendő komfortot nyújt az utasoknak amellett, hogy biztosnásgos és merev a kasztni. A futómű is gyakrolatilag gyári értékeken van, ezt bárhol bárki számára meg merem mutatni. Egyelőre az egyetlen elektornikai kérdőjel az ABS jeladó.  :1eye:
Szóval, az emberek hajlamosak szebben látni a múltat, mint amilyen az valóban volt. Igen, egy Carina megkímélten még ma is CARINA, de utódjai megbízhatóságban sem rosszabbak annyival, mint azt gondolnátok. Persze, már gyártók autóival más a helyzet, de ez most mindegy.
Az én autóm is túl van a 12 éven és a 200.000km-en, csak nem volt törve, volt gazdája (nagyon is!) és tessék, itt az eredmény.
És akkora mákja van az autónak, hogy hozzám került, hogy ez, ha rajtam múlik, 5-6 év múlva sem lesz rosszabb, csakis jobb. Pedig akkor már várhatóan átlépi majd a 260.000km-t. Szóval, a dolgok jelenlegi állása szerint feltételezhetően egy egész életében megfelelően használt AveI semmivel sem lesz (várhatóan) megbízhatatlanabb, mint egy Carina ma, ráadásul, minden téren extrásabb, stabilabb futóművel rendelkezik, kényelmesebb, stresszmentesebb menet közben, a motorja erősebb, de nem eszik többet a 4A-FE-nél.
Tényleg kívánom, hogy a terveim szerint maradjon meg nálam még 5-6 évig ez az autó és mindezt, amit most leírtam, tudjam megerősíteni Nektek.

A Carina-AveI találkozó jó ötlet, ha kezelhető távolságban tudnátok szervezni, még el is mennék. Azonban, véleményem szerint, érdemes ezt egybe kötni a tavaszi talival, ami úgyis családos és hosszú 7vége(?) lesz, tavaly pl. thomasino-val is találkoztunk és ugyanúgy mge lehet szemlélni egymás járművét. Sőt, ami a legjobb az egész taliban, néhány pálinka mellett eszmét is lehet cserélni.

(Amúgy, higgyétek el, én is szeretem a Carinát és, ha a Corolla előtt találok egy épkézláb példányt, akkor nekem is az lett volna. Nem azért győzködlek benneteket, mert én lenézem a múlt technikáját, hanem, mert az utódjában van szerencsém ülni, ami semmiben nem tűnik rosszabbnak, mint a "régi". Sőt!)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i