Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805767 alkalommal)

0 Felhasználó és 29 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23850 Dátum: 2013.02.04 21:05:42 »
Igen, és azt meg is lehet vele csinálni... de akkor 100-nál nem mész gyorsabban. A mérési protokoll is ilyen. A gyorshajtást nem kalkulálják bele  :D
Nem szoktam gyorsan menni, az Juci szokása, miatta fizettünk 30e-t tavaly is...  :wacko:
De igen, a 6 liter reális a 100km/h-ig.

(Ma este tankoltam tele az autót, első fogyasztási adatom 6,86, fed. comp. 6,8)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23851 Dátum: 2013.02.04 21:18:17 »
Na... pár adat, a korabeli katalógusokból.

Facelift előtti Carina 1.6, 1993: 115 LE, 1130 kg, 0-100 11.4 mp, vmax 195 km/h.
Facelift utáni Carina 1.6, 1996: 99 LE, 1210 kg, 0-100 12.3 mp, vmax 185 kmh.
Facelift előtti Avensis 1.6, 1998: 110 LE, 1280 kg, 0-100 11.7 mp, vmax 195 km/h.
Facelift utáni Avensis 1.6 VVT-i, 2002: 110 LE, 1295 kg, 0-100 11.3 mp, vmax 195 km/h.

Tehát a KORAI (sokkal alacsonyabb felszereltségű) Carina és a KÉSŐI Avensis között van 200 helyett 165 kg. És az Avensis így is ugyanolyan gyors.

A sorrendben egymás utáni, késői Carinához képest pedig a korai Avensis mindössze 70 kg-al nehezebb - és ennek ellenére gyorsabb.

(Szedánokra vonatkozik minden adat.)
Na tehát akkor olyan szedán 1993-as Carina-E Xli 1.6-osom van ami nincs benne a katalógusodban. Mert az enyém 1085kg. Szerintem te az 1.6 GLi-nek a súlyát nézted.
Majd bepivel összemérjük az autóink gyorsulását+végsebességét. Vagy ha van valakinek Ave 1.6-osa a legkönnyebb fajtából.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.04 21:21:31 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23852 Dátum: 2013.02.04 21:27:25 »
Na tehát akkor olyan szedán 1993-as Carina-E Xli 1.6-osom van ami nincs benne a katalógusodban. Mert az enyém 1085kg. Szerintem te az 1.6 GLi-nek a súlyát nézted.
Majd bepivel összemérjük az autóink gyorsulását+végsebességét. Vagy ha van valakinek Ave 1.6-osa a legkönnyebb fajtából.
bepi autója 1.8-as. 2002-es gyári adat szerint 10.0 alatt van 100-on és 200 a vége, de ezek a szedán adatai, bepié pedig kombi. Ergo kb. azt tudhatja, amit egy jobb erőben lévő, 115 lovas 1.6-os Carina.

A tiéd a forgalmi szerint 1085 kg? A miénknek például téves adat volt a forgalmijában, mind a tömegre, mind a teljesítményre vonatkozóan.

Szerintem az 1085 kg a pucér alapváltozatra vonatkozik; a '94-es svájci Auto Revue-katalógus pl. kifejezetten írja is, hogy saját tömeg: 1085 kg-tól.

Milyen felszereltségű az autód? Ha vannak elektromos ablakok, központi zár és klíma, akkor kapásból nagyobb tömeggel lehet számolni.

Az 1130 kg-os adatom a német AutoKatalogból származik, és az magyarázza, hogy az ottani piacon forgalmazott alapváltozatnak ennyi volt a saját tömege. 1.6 XLi, egyébként.

----------------------------

Mondom még egyszer: én nem vonom kétségbe azoknak az adatoknak a valódiságát, amiket te a kocsid menetteljesítményeiről írtál! De mivel ahogy a te autód jobban megy a gyári adatokhoz képest, úgy egy Avensis is jobban mehet, ezért összehasonlításra szerintem csak a gyári adatokat van értelme használni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.04 21:30:23 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23853 Dátum: 2013.02.04 21:40:46 »
FUBA szerintem neked inkább egy hathengeres E36 kellett volna :) Vagy legalább egy GTi Carina. Az 1.6, 1.8 és sima 2.0-s változatokat mezei usernek tervezték akik csak a megszokott normál tempóban utaznak, főleg ez az 1.6-os nagyon gyenge 3000 alatt, alig gyorsul. Na ja pörgessük pörgessük, dehát sajnálom, lehet nem kéne? :)
Igen, tudod öcsémnek építettünk egy vadállat E30 hathengerest, amit lekönnyítettünk amennyire csak lehet, kb. 900kg és több mint 200 paci. 6 alatt gyorsul 100-ra, szóval egy élményautó. Akartam én is építeni egy ilyen hobbiautót magamnak is de erre most egy ideig nem lesz keret. Az ideális az lenne ha lenne egy rommá tuningolt hobbiautóm is meg egy családi autóm is, de ha nem lehet, akkor szegény Carinám fogja mindkét szerepet betölteni. Igenis élvezet a Carinát is vezetni, idén lehet megnézem milyen időt tudok vele elérni a Hungaroringen, aztán szépen lassan majd fejlesztgetem.
Pörgetni a tied szerintem nem kell sajnálni, amit az enyém kibírt a 280eKm alatt azt úgysem tudod bepótolni... :lol:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23854 Dátum: 2013.02.04 21:47:02 »
bepi autója 1.8-as. 2002-es gyári adat szerint 10.0 alatt van 100-on és 200 a vége, de ezek a szedán adatai, bepié pedig kombi. Ergo kb. azt tudhatja, amit egy jobb erőben lévő, 115 lovas 1.6-os Carina.

A tiéd a forgalmi szerint 1085 kg? A miénknek például téves adat volt a forgalmijában, mind a tömegre, mind a teljesítményre vonatkozóan.

Szerintem az 1085 kg a pucér alapváltozatra vonatkozik; a '94-es svájci Auto Revue-katalógus pl. kifejezetten írja is, hogy saját tömeg: 1085 kg-tól.

Milyen felszereltségű az autód? Ha vannak elektromos ablakok, központi zár és klíma, akkor kapásból nagyobb tömeggel lehet számolni.

Az 1130 kg-os adatom a német AutoKatalogból származik, és az magyarázza, hogy az ottani piacon forgalmazott alapváltozatnak ennyi volt a saját tömege. 1.6 XLi, egyébként.

----------------------------

Mondom még egyszer: én nem vonom kétségbe azoknak az adatoknak a valódiságát, amiket te a kocsid menetteljesítményeiről írtál! De mivel ahogy a te autód jobban megy a gyári adatokhoz képest, úgy egy Avensis is jobban mehet, ezért összehasonlításra szerintem csak a gyári adatokat van értelme használni.
Igen, a forgalmiban is 1085kg van de van olyan katalógus, ahol ezt adják meg.
Elektromos ablak és központi zár van, klíma nincs.
Gyári adatok szerint az Avensisünknek is jobban kéne gyorsulnia is meg a végsebessége is nagyobb kéne legyen, aztán az életben mégsem, pedig km kevesebb van benne, persze attól még lehet rosszabb állapotban a motorja.
Elég nagy szórás van az autók között, az igaz.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23855 Dátum: 2013.02.04 22:04:04 »
Igen, tudod öcsémnek építettünk egy vadállat E30 hathengerest, amit lekönnyítettünk amennyire csak lehet, kb. 900kg és több mint 200 paci. 6 alatt gyorsul 100-ra, szóval egy élményautó. Akartam én is építeni egy ilyen hobbiautót magamnak is de erre most egy ideig nem lesz keret. Az ideális az lenne ha lenne egy rommá tuningolt hobbiautóm is meg egy családi autóm is, de ha nem lehet, akkor szegény Carinám fogja mindkét szerepet betölteni. Igenis élvezet a Carinát is vezetni, idén lehet megnézem milyen időt tudok vele elérni a Hungaroringen, aztán szépen lassan majd fejlesztgetem.
Pörgetni a tied szerintem nem kell sajnálni, amit az enyém kibírt a 280eKm alatt azt úgysem tudod bepótolni... :lol:

Na ja biztos jól megy az E30, félelmetes lehet :) Amúgy csipáznám én is, ha a Carina jobban menne, persze nem megy rosszul így sem, de azért, ha már ülnek benne 4-en igen észreveszi. Nem tudom miért szívtam be a váltómmal, hogy hajtod már a gépedet még sincs vele semmi baj.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23856 Dátum: 2013.02.04 22:10:15 »
Corollán tuti nem csökkenti. Cserébe esőben/havazáskor is le lehet engedni picit az ablakot.  :D Ja és ha egy bizonyos pontig húzod csak az ablakot, ritka hülye hangot tudni kiadni.  :lol:
És gondolom, azt is megfizettetik. :lol:
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23857 Dátum: 2013.02.04 22:11:42 »
:yes: Ua. a tapasztalat E11-ről. Ezért nem is néztem utána. Viszont érdekelne, hogy külső tükör lecserélésétől van-é csendesség? :hmmmm: Lehet kipróbálom az utat egyszer behajtott tükrökkel... :otlet: [rohog]
Kipróbáltam, semmi nem változott. :no:
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23858 Dátum: 2013.02.04 22:14:04 »
Na ja biztos jól megy az E30, félelmetes lehet :) Amúgy csipáznám én is, ha a Carina jobban menne, persze nem megy rosszul így sem, de azért, ha már ülnek benne 4-en igen észreveszi. Nem tudom miért szívtam be a váltómmal, hogy hajtod már a gépedet még sincs vele semmi baj.
A te váltódhoz kellene egy 5. fogaskerék meg szinkrongyűrű egy bontottból, még le sem kéne venni a váltót a cseréhez, ahogyan már írtuk neked és kész.
Hidd el megúsznád olcsón és jó lenne, de látom te ragaszkodsz az új cuccokhoz. A Corollába állandóan cserélgettük, versenyre beraktuk a rövid 5.-et amivel 175km/h volt a végsebesség 7600 rpm-nél, utcára meg visszatettük a hosszú gyári 5.-et amivel 230km/h volt a végsebesség szintén 7600-nál.  :D
Gyorsulási versenyen meg maradhatott benne a hosszú 5-ös, a nagyon rövid első négy fokozat után, mert fel sem kellett váltani ötödikbe a 201 méteren!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23859 Dátum: 2013.02.04 22:21:17 »
Jó tartós vita alakult itt ki a Carina vs Ave1 témában :)
Ekkora szócsatát ilyen kulturáltan csak az ex-szel szokott nyomni az ember. Semmi durvaság semmi cikizés.... Reméljük fiúk, nem volt köztetek semmi!  :lol:
Én azért köszönöm, mert hasznom volt belőle.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.04 22:27:13 írta lp »
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23860 Dátum: 2013.02.04 22:25:56 »
Amúgy csipáznám én is, ha a Carina jobban menne, ...
Pedig a Tiéd 115 pacis.
Prius 2 - a mosolygós autó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23861 Dátum: 2013.02.04 22:39:48 »
A te váltódhoz kellene egy 5. fogaskerék meg szinkrongyűrű egy bontottból, még le sem kéne venni a váltót a cseréhez, ahogyan már írtuk neked és kész.
Hidd el megúsznád olcsón és jó lenne, de látom te ragaszkodsz az új cuccokhoz. A Corollába állandóan cserélgettük, versenyre beraktuk a rövid 5.-et amivel 175km/h volt a végsebesség 7600 rpm-nél, utcára meg visszatettük a hosszú gyári 5.-et amivel 230km/h volt a végsebesség szintén 7600-nál.  :D
Gyorsulási versenyen meg maradhatott benne a hosszú 5-ös, a nagyon rövid első négy fokozat után, mert fel sem kellett váltani ötödikbe a 201 méteren!

Persze tisztában vagyok vele, tudom mi a megoldás, nem lesz leszedve megint a váltó, még szinkrongyűrűt sem kell cserélni valszeg, soha nem akadt az 5. fokozat. Bontott váltó is szóba került, de basszus itt balkániában milyen használtpiac van már? Egyszerűen elmegy a kedvem az egésztől, de komolyan, iszonyat utálom, tele van retekkel, gányolással minden, ki kell fogni a becsületes embereket 100-ból 1, majdnem mindenki át akarja verni a másikat csakhogy pár ezerrel több maradjon neki. Kössz nem. Ismeretségem sincs akkora, hogy tudjak szerezni megbízható váltót. Linkeltem is 2 hirdetést, ahol váltót adtak el, de az 5. fokozat már nem volt benne :D LOL Találok is egyet megveszem 30-ért és mi a garancia, hogy nem szarik be 10000km múlva újra? Akkor lehet ismét szerezni 30-ért váltót máris ott vagyok mintha megvettem volna újonnan. Mert régi az autó? Nem érdemli meg az újat? Rég nem ott tartok, hogy a legjobb üzletet ütöttem nyélbe, dehát ki az aki mindenben végig optimálisan jár anyagilag? Optimális autót vesz optimális áron, hogy eltudja aztán mondani milyen qrva optimális jól járt. Ráadásul első autóm. Lényegében ami műszaki probléma volt vele eddig az a váltócsapágy meg ez az 5. fokozat, illetve az olajevés. Ha ezek nem lennének patent lenne, de eljutok oda, hogy az lesz. Szarból meg nem lehet várat építeni.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.04 22:54:05 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23862 Dátum: 2013.02.04 22:51:51 »
Pedig a Tiéd 115 pacis.

Annyi volt új korában 6000-es fordulaton hatalmas 145Nm nyomatékkal 5200-es fordulaton. Sokat nem élek ebben a tartományban :D
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23863 Dátum: 2013.02.04 23:43:48 »
Ekkora szócsatát ilyen kulturáltan csak az ex-szel szokott nyomni az ember. Semmi durvaság semmi cikizés.... Reméljük fiúk, nem volt köztetek semmi!  :lol:
:eek: :D :lol: [rohog]

... na hallod  :) ... semmi okunk nem volt rá, hogy itt nekiálljunk egymásra xart dobálni  :flowers: ... nem mondom, hogy néha nem bosszankodtam közben, s egész biztosan így volt ezzel FUBA is  :innocent: :D ... dehát az érdemi vita már csak ilyen, s a lényeg, hogy meg tudjuk beszélni normális hangnemben  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23864 Dátum: 2013.02.05 00:14:45 »
Amúgy csipáznám én is, ha a Carina jobban menne, persze nem megy rosszul így sem, de azért, ha már ülnek benne 4-en igen észreveszi.
Hát na... 1.6-os szívó benzinestől egy kb. 1.2 tonnás kasztniban mégsem lehet csodát várni  ::) ... ahhoz képest viszont igazán tisztességesen tudja szedni a lábát. Én pont azt (is) szerettem benne, hogy ha nem volt megterhelve, igen takarékos stílushoz is partner volt - el tudtam vele járni itt a városban (Pécs!) úgy, hogy nagyrészt csak 2000-ig pörgettem, maximum emelkedőkön 2500-ig, s így sem voltam útakadály. 3500-4000-ig elforgatva pedig már egész dinamikus benyomást keltett.

Mindez persze, mondom még egyszer, maximum közepes terheléssel, és klíma nélkül.

Klímával, vagy nagy terheléssel már sápatagabb volt  :whistling: ... Klímával, ÉS nagy terheléssel pedig dromedár  :lol: ... Olyankor aztán nagyon tudtam érte rajongani, mikor az emelkedőkön a dízelek, a "nemlétező nyomatékukkal", úgy hagytak ott, ahogy nem szégyellték  :turned:

Ráadásul, ugye, a miénk a leginkább vékonydongájú verzió volt, a maga acélos 130 Nm-ével  :cool2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )