Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805799 alkalommal)

0 Felhasználó és 28 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23835 Dátum: 2013.02.04 17:19:26 »
Nincs valakinek arra megfigyelése, hogy a műanyag szélterelő csökkenti-e a szélzajt az utastérben?
Prius 2 - a mosolygós autó.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Carina
« Válasz #23836 Dátum: 2013.02.04 17:30:26 »
Corollán tuti nem csökkenti. Cserébe esőben/havazáskor is le lehet engedni picit az ablakot.  :D Ja és ha egy bizonyos pontig húzod csak az ablakot, ritka hülye hangot tudni kiadni.  :lol:
         

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23837 Dátum: 2013.02.04 17:41:43 »
A nagy többségnek  :yes: ... legalábbis a Toyota esetében mindenképpen. Normális esetben nem kell cserélni.

Amúgy a vezérműlánc sokkal régebbi konstrukció, mint a szíj. Pont hogy a szíj bizonyult végül zsákutcának.
Ahm, értem ezt, de nem tudom, hogy mondjuk ki az a nagy többség, akinek elment (az árkülönbséget alapul véve) 4-500.000 km-t a motor egy vezérműlánccal? Mármint a hipermilereken kívül  :hmmmm:
Egyébként lehet, hogy zsákutca a szíj, de otthoni szervizeléseknél sokkal kezelhetőbb a láncnál. 105.000km-enként ki lehet bírni a cseréjét :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #23838 Dátum: 2013.02.04 17:42:51 »
Corollán tuti nem csökkenti. Cserébe esőben/havazáskor is le lehet engedni picit az ablakot.  :D Ja és ha egy bizonyos pontig húzod csak az ablakot, ritka hülye hangot tudni kiadni.  :lol:
:yes: Ua. a tapasztalat E11-ről. Ezért nem is néztem utána. Viszont érdekelne, hogy külső tükör lecserélésétől van-é csendesség? :hmmmm: Lehet kipróbálom az utat egyszer behajtott tükrökkel... :otlet: [rohog]

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #23839 Dátum: 2013.02.04 17:47:39 »
Úgy tűnik, hogy a jobb hátsó gátlóm feladta örökre a munkát, nagy hirtelen.  :cry:
Az autó mozgásából legalábbis elég valószínű nekem. Ha ráállok a vonóhorogra, majd leugrom, olyan felemásan áll vissza, imbolyog is.
Azt viszont nem érzem, hogy pattogna a kerék. Ugyanakkor valami kopogó hangja is lett. Mindez 1-2 nap alatt jött elő. 1. Érdemes ezt valahol bevizsgáltatni?
2. Milyen tapasztalatotok van lengéscsillapító cserével kapcsolatban? Gondolok itt márkákra, árakra, mit kerüljek el vagy mi az amit javasoltok?
Üdv a topicban! 1. :yes: 2. Ha a kérdésed előtti pár oldalt megnézed, épp ezekről volt szó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #23840 Dátum: 2013.02.04 18:22:44 »
[...]Értelmetlen az egész vita.[...]
Elnézést kérek a szövegkörnyezetéből kiragadott mondatodért ::) :innocent:
Egy dolog biztosnak látszik: mindenki elégedett a saját gépével.  :yes: Hol itt a baj? :hug:
Különben pedig egy hozzáértő autós újságíró szakember már el is döntötte a kérdést: az újabb jobb! A válasz pedig a ............... :devil: [rohog] [rohog]
Ne értsétek félre :surrender:, csak feszültségoldás :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23841 Dátum: 2013.02.04 18:45:18 »
Ez a futómű kérdés is olyan mint az egész vitaindító. Milyen szempontból jobb?
Mert amikor a Hungaroringre állítottuk be a Corollámat akkor utcán elviselhetetlenül pattogott. Amikor utcán kényelmes volt, akkor meg lifegett/lofogott a versenypályán.
Kompromisszum az egész autó behangolása és azt hiszitek, hogy ami az átlagvezetőnek jobb az jobb mindenkinek. Hát nem. Van még egy-két elvetemült vezető, aki azért mosolyog egész nap, mert autózott egy jót az elviselhetetlenül han
Én nem hiszek semmi olyasmit, hogy ami az átlagvezetőnek jobb, az jobb mindenkinek. Én csak annyit hiszek, pontosabban tudok, hogy ami az átlagvezetőnek jobb, az a mérvadó, mert az átlagautókat átlagvezetőknek készítik. Nekik pedig az a legjobb, ha egy autó minél kiegyensúlyozottabb összességét adja a jó tulajdonságoknak.

A futómű kérdés vonatkozásában: az a legjobb futómű (úgy általában, az átlagautóba, az átlagvezetőnek...), ami a legjobb kompromisszumot nyújtja kényelem, menetstabilitás és vezetési élmény között. Közúton - ha ezt egyáltalán hozzá kell tenni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )


tothfeca

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 250
Re:Carina
« Válasz #23843 Dátum: 2013.02.04 19:34:33 »
Sziasztok!
Életre szóló élményben volt ma részem, lehet, hogy egy japán autó fórumon szentség törés ilyesmit írni de szeretném megosztani veletek.
Úgy adódott, hogy ma vezethettem (rövid távon és kímélő stílusba) egy Mercedes E400-as szállító eszközt (a legújabbat).
Hatalmas élmény volt számomra, életem legerősebb és legújabb, legdrágább kocsija amit valaha vezettem, és asszem ez még sokáig így fog maradni... :D

(Lehet, hogy egy hasonló árkategóriájú Lexustól magam alá is piszkítottam volna... na mert ugye azért csak az az igazi :P )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23844 Dátum: 2013.02.04 20:31:57 »
Én a saját autóinkat (93-as 1,6 xli Carina-E és 98-as 2.0 Sol Avensis Automata) hasonlítom össze és a saját tapasztalataimról beszélek.
1.6-os, kézi váltós Terra Avensissel összehasonlítva lenne informatív a dolog. Amiben ugye azonos a motor, tehát nem játszik az a szempont sem, hogy nehezebb lenne. (Bár szerintem a VVTi motorok éppenséggel könnyebbek, mint a régiek - de ez csak feltételezés.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23845 Dátum: 2013.02.04 20:50:35 »
Jó tartós vita alakult itt ki a Carina vs Ave1 témában :) Nem baj ezt is meg kell vitatni egyszer rendesen. Én részemről egyetértek abban (így tapasztalatlanul is) hogy az Ave1 valamennyivel többet ad mint a Carina, persze hiszen újabb, több benne a légzsák, lett fedélzeti computer, automata klíma, abs (utóbbi nem tudom mennyire modernebb). Majd megjelentek benne a VVTi motorok ami persze nem feltétlen előny mert ezek még a korai szériás változatok, de attól még újabb technológia. Sokat számít a megerősített alváz, karosszéria is, tehát mindez a facelift után. 3 éve szerintem vettem is volna szívesen mert jobban is tetszett a beltér az ezüstös középkonzollal plusz extrákkal mint a korábbiakban, emlékszem volt fent hahun egy fekete színű, bőrüléses változat, igen jól nézett ki, DE az ilyen 2002/2003-asok ára akkor még 1.5 milka volt és nem fért bele a költségvetésbe.

A facelift előttiek meg annyira nem hatottak rám mint a Carina E, ugyanaz a motor de egy olyan formatervezésű karosszériával ami szerintem nem előzi meg a Carina E határozott formáját, szóval olyan semmilyen. Semmiképp sem hasított akkorát mint pl. a Seat Toledo 1999-es újítása. Na ott tényleg megfigyelhető kívül belül a generációváltás. Ez tényleg nem jött be a Toyota-nak, talán most kicsit túlságosan is óvatosak voltak, visszafogottak, látszik is az Ave2-ből, na az már igen, méltó utód!

FUBA szerintem neked inkább egy hathengeres E36 kellett volna :) Vagy legalább egy GTi Carina. Az 1.6, 1.8 és sima 2.0-s változatokat mezei usernek tervezték akik csak a megszokott normál tempóban utaznak, főleg ez az 1.6-os nagyon gyenge 3000 alatt, alig gyorsul. Na ja pörgessük pörgessük, dehát sajnálom, lehet nem kéne? :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #23846 Dátum: 2013.02.04 20:51:49 »
pár éve,amikor az új 200 as v 8as duplaturbós landcruiser megjelent itthon,azt vezettem.7.8 alatt van százon...és japán,nem merci
Ma vizsga került a carinára.Kapásból 100 km et beletekertem.NAGYON tetszik.lehet kicsit zajos,de az előtte használt 2-es golf sokkal zajosabb volt.A 89 es landcruiserem pedig a nagy kerekek miatt sétált az úton.Néha nem is lehetett ott tartani.a nyomvájúk elvitték mindig.Szóval ez a kocsi most tetszik.Remélem megbízható és tartós lesz.Ha esetleg a vezérműszíj szakadna vagy fogazódna,összeér a dugó a szelepekkel Tudja ezt valaki a fórumon?Ki fogom cserélni hamarosan,csak jó tudni mire lehet készülni...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23847 Dátum: 2013.02.04 20:57:09 »
Mester, ezek az adatok azt jelzik, hogy nagyon kedvező körülmények között használjátok a kocsit  :hug: ... Ne érts félre, én tudom hogy nálad tényleg ennyit eszik, de nem a 6.5-ös fogyasztás a jellemző erre a típusra (ugyanúgy, ahogy az 1.6-os Carinára sem jellemző a 6.0, függetlenül attól, hogy meg lehet csinálni vele).

A Spriten, ahogy talán már nézted is, 7.81 az összesített átlaga az 1.8 VVTi Ave I-esnek. EZ még mindig egy nagyon korrekt adat egyébként  :yes: ... De a többség számára sokkal jellemzőbb, realisztikusabb, mint a 6.5.

Ezzel csak annyit akarok mondani, hogy mindenki tudja a helyén kezelni ezt az értéket, és ne essen kétségbe, ha nála egy ugyanilyen autó, mondjuk, 8.5-öt eszik  :otlet:
Nyilván...
Én a 6,5-et úgy írtam, hogy hosszútávon, de csak országúton, pl. egy balatoni nyaralás alkalmával viszonylag könnyedén ki lehet hozni (klímával), de, aki pályán megy vele sokat, annak a 7,5-8 liter a reális.
A gyári értéke országútra amúgy 6 liter...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23848 Dátum: 2013.02.04 20:59:36 »
Na... pár adat, a korabeli katalógusokból.

Facelift előtti Carina 1.6, 1993: 115 LE, 1130 kg, 0-100 11.4 mp, vmax 195 km/h.
Facelift utáni Carina 1.6, 1996: 99 LE, 1210 kg, 0-100 12.3 mp, vmax 185 kmh.
Facelift előtti Avensis 1.6, 1998: 110 LE, 1280 kg, 0-100 11.7 mp, vmax 195 km/h.
Facelift utáni Avensis 1.6 VVT-i, 2002: 110 LE, 1295 kg, 0-100 11.3 mp, vmax 195 km/h.

Tehát a KORAI (sokkal alacsonyabb felszereltségű) Carina és a KÉSŐI Avensis között van 200 helyett 165 kg. És az Avensis így is ugyanolyan gyors.

A sorrendben egymás utáni, késői Carinához képest pedig a korai Avensis mindössze 70 kg-al nehezebb - és ennek ellenére gyorsabb.

(Szedánokra vonatkozik minden adat.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23849 Dátum: 2013.02.04 21:03:33 »
A gyári értéke országútra amúgy 6 liter...  ;)
Igen, és azt meg is lehet vele csinálni... de akkor 100-nál nem mész gyorsabban. A mérési protokoll is ilyen. A gyorshajtást nem kalkulálják bele  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )