A teszteknél csak annyit felejtettél el, hogy a Carinát 185/65R14-es kerekekkel gördítették ki a gyárből, az Ave I-et meg 195/60R15-ösökkel, és a szélesebb gumi simán okozhatta ezt a fékútbeli különbséget. Ugye nem akarod azt mondani, hogy az 5mm-rel nagyobb első féktárcsa (255mm->260mm) átmérő kompenzálná a majd 200kg tömegnövekedést! Mert a tények kemények. Ha a Carinára is felteszel 195/60R15-ös gumikat, akkor bizony rövidebb úton fog megállni mint az Ave.
Nincs 200 kg eltérés. Gondolom, te sem vitatod, hogy nem a faceliftes, 1.8-as Sol Avensist kéne az első szériás, 1.6-os XLi Carinához viszonyítani.
Van konkrét adatod róla, hogy 195/60x15-össel rövidebb lenne a Carina fékútja? Amíg nincs, addig számomra elképzelhetetlen, hogy attól, hogy 1 centivel szélesebb gumit teszek föl rá, a Carina nem pusztán kiegyenlíti a kb. 3 méteres különbséget, hanem még rövidebb úton is megáll.
De mondjuk, hogy kiegyenlíti. Tegyük fel, hogy egyforma a fékútjuk, azonos gumimérettel. És tegyük fel, hogy az Avensis csak 100 kilóval nehezebb. Most akkor melyik fékrendszer a jobb? Szerintem az, amelyik a 100 kilóval nehezebb autót azonos fékúton megállítja.
Mert MODERNEBB, mert későbbi fejlesztés.
-----------------------
Értelmetlen az egész vita. Sosem tudtam mit kezdeni vele, mikor emberek azt próbálják bebizonyítani, hogy az ő autójuk a fejlődés csúcsa, amelynél jobbat gyártani lehetetlen.
Tulajdonképpen igaza van bepinek, még ha pár részletben túlzott is: aki azt állítja, hogy az Ave I nem jobb a Carinánál, az vagy vak, vagy végletesen elfogult.