Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805898 alkalommal)

0 Felhasználó és 22 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23790 Dátum: 2013.02.04 15:04:25 »
Rendeltetés szerű használat mellett gondozásmentes a vvt-i motorok vezérműlánca. Akkor kell cserélni, ha szétütötte a tulaj, de ezt bármilyen autóval meg lehet csinálni. Még egy Carinával is.
Ha cserélni kell, a valóban nem olcsó, de addigra egy szíjas autó vezérlésének összköltsége is simán eléri egy láncszett cseréjének összegét.  ;)
Na ebben nem vagyok biztos, ez a gondozásmentes lánc már bejött valakinek? Nekem marketingszövegnek tűnik. De mindjárt megnézem az árát is.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Carina
« Válasz #23791 Dátum: 2013.02.04 15:06:11 »
Tényleg nem szokás láncot cserélni. Néhány Yarisnál hallottam csak róla eddig. Az Opeleknél tényleg 70 ezrenként kell (kivéve apuét, mert az 110 ezer km-nél is hibátlan, nem 10W40 van benne :D , állítólag ez is rengeteget számít).
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23792 Dátum: 2013.02.04 15:06:48 »
Ezért kérdeztem, hogy milyen szempontok alapján értékeled.
Akit a gyorsulás érdekel annak meg bizony lehet egy öreg kadett GSI jobb mint egy új opel Astra pl., mert míg a régi 8másodperc alatt volt 100-on állóról indulva addig milyen autót kell ma venned ami tudja ugyan ezt? Gondold meg a Toyota GT86 gyorsul 7,6-ot vagy 7,8-at? Hogy meg fog kínlódni egy Kadett GSI-vel, pedig ez egy új drága sportautó, a Kadett GSI meg lassan 25 éves...
Ki lehet ragadni egy szempontot, persze. Viszont egyrészt erre is lehet az a válasz, hogy VAN olyan Astra ma is, amelyik tudja a Kadett GSi menetteljesítményeit, szóval miről is beszélünk? Van visszalépés, vagy nincs?

Másrészt elvitted a dolgot teljesen abba az irányba, hogy SZERINTED milyen autó tekinthető JOBBnak. Holott arról volt szó, hogy melyik autó a modernebb. Meg van valahol írva, hogy modernebb annyit jelent, mint gyorsabb? Mert ha nincs, akkor megintcsak nem értem, hogy miről is beszélünk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23793 Dátum: 2013.02.04 15:07:20 »

 A 4A-FE is legenda, amivel megbízhatóságban az előszériás vvt-i-k valóban nem vehetik fel a versenyt, de egy 2005 utáni 3ZZ (1,6) minden tekintetben jobb motor.

Ilyen gyakorlati tapasztalatok érdekelnének a 4afe vs. vvti (itt nem tudok motor kódokat. a 3ZZ egyértelműem jelzi az 1,6-os vvti-t?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23794 Dátum: 2013.02.04 15:08:02 »
Bakker nem tudok olyan gyorsan írni, hogy ez ne jöjjön fel: Figyelem - olvasás közben egy új válasz született. Most lehetőséged van áttekinteni a hozzászólásod.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23795 Dátum: 2013.02.04 15:09:44 »
Egy autót összességében nézünk; nem csak az számít, hogy mennyire gyors.
(A jobb futómű fölött elsiklasz... attól sem lesz modernebb?)
Tudom, hogy a tiéd csak szűk 1.1 tonna. Viszont a miénk (faceliftes, '96-os) már jó 100 kilóval nehezebb. Mert modernebb  :flowers: :yes: ... = biztonságosabb.
A pár tizedes különbségeket is ehhez képest írtam. Talán az egymást váltó modelleket illik összehasonlítani: tehát mondjuk az utolsó szériás (99 lovas, 0-ról 100-ra 12 mp alatt gyorsuló) 1.6-os Carinát az első szériás (110 lovas) 1.6-os Avensissel. Ha szerinted nem így van, akkor inkább nekem van okom mosolyogni, azt hiszem  :winkiss:
Amennyivel én megyek a német autópáylán (209km/h GPS szerint) annyinál mindegy hány légzsákod van az autóba. Nekem fontosabb a fék, futómű, kanyarodási sebesség mint a 6 légzsák. Amikor az őzet ütöttem el 140-el akkor is csak a javítás lett volna drágább, ha lett volna légzsák...
Kollégám pár éve meghalt egy szuperbiztonságos SAAB-ban, félfrontálisan ütközött, egy darab légzsák sem nyílt ki. Persze ez is lehet egy különleges eset, de én nem a légzsákokban bízom, ha dolguk akad már régen rossz.
A jobb futóművel nem értek egyet. Szerintem nem jobb az Avensis futóműve mint a Carináé. Azonkívül a kanyarsebességet és kanyarodási tulajdonságokat eszméletlenül befolyásolja a tömeg. Az én Carinám 115 lovas és simán 10 s alatt gyorsul 100-ra méréseim szerint és 209km/h a vége nem pedig 195 ami a gyári érték és 11,5s a gyorsulása!  Ki van égve mint állat, nincs szegény elkormosodva, vagy ahogyan öregszik egyre jobban megy, ki tudja...
 
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #23796 Dátum: 2013.02.04 15:12:18 »
Nem így van. A fék mellett a futóműve és a kormányzása is jobb az Ave I-esnek.
Nem jobb a facelift előtti Ave féke.
255mm az első a carinában 260mm az Aveban és a hátsó dobfék mindkettőben de a tömege több az Avénak tehát rosszabb a fékhatása.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23797 Dátum: 2013.02.04 15:12:59 »
A Carina-E-m elhiszem, hogy manapság hihetetlen, de 1085kg.
Nézd meg bepi81 írta az ővé 1310 kg.
Az övé 1.8-as, faceliftes, és csúcsfelszereltségű. A tiédet tehát ne ehhez, hanem az 1.6-os, facelift előtti, alapfelszereltségű Ave I-eshez hasonlítsd - amennyiben tárgyilagos szeretnél lenni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23798 Dátum: 2013.02.04 15:13:37 »
Na ebben nem vagyok biztos, ez a gondozásmentes lánc már bejött valakinek? Nekem marketingszövegnek tűnik. De mindjárt megnézem az árát is.
2 találat van rá a Bárdinak, az egyik 40.000, a másik 45.000Ft. Ez vezérműlánc szett. Nem tudom, hogy ezek mellé mit kell még cserélni... ha egyáltalán...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23799 Dátum: 2013.02.04 15:15:39 »
Ilyen gyakorlati tapasztalatok érdekelnének a 4afe vs. vvti (itt nem tudok motor kódokat. a 3ZZ egyértelműem jelzi az 1,6-os vvti-t?
Igen, hivatalosan az 1,6 vvt-i motorkódja a 3ZZ-FE. Az 1,8-asé az 1ZZ-FE (ez van nekem is).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23800 Dátum: 2013.02.04 15:18:38 »
Amennyivel én megyek a német autópáylán (209km/h GPS szerint) annyinál mindegy hány légzsákod van az autóba. Nekem fontosabb a fék, futómű, kanyarodási sebesség mint a 6 légzsák. Amikor az őzet ütöttem el 140-el akkor is csak a javítás lett volna drágább, ha lett volna légzsák...
Kollégám pár éve meghalt egy szuperbiztonságos SAAB-ban, félfrontálisan ütközött, egy darab légzsák sem nyílt ki. Persze ez is lehet egy különleges eset, de én nem a légzsákokban bízom, ha dolguk akad már régen rossz.
Na, mindjárt ott tartasz már, hogy a biztonsági öv is veszélyes, mert 10 esetből 1-ben meghal a bizti öv miatt az ember. Akkor tényleg hülység a bizti öv?  :szemez:
Azért ennyire ne ferdítsd már el a dolgokat.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23801 Dátum: 2013.02.04 15:19:37 »
2 találat van rá a Bárdinak, az egyik 40.000, a másik 45.000Ft. Ez vezérműlánc szett. Nem tudom, hogy ezek mellé mit kell még cserélni... ha egyáltalán...
Most néztem pont a bárdit, 2007-es 1,6-os Avensisre nem is talált láncot, csak lánckereket, meg feszítőt  :hmmmm: A motorkód stimmelt.
Azért csak kell, a gyártják  :tt2:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #23802 Dátum: 2013.02.04 15:22:29 »
Most néztem pont a bárdit, 2007-es 1,6-os Avensisre nem is talált láncot, csak lánckereket, meg feszítőt  :hmmmm: A motorkód stimmelt.
De Dani, miért 2007-es Avéra keresed? Én 2001-est állítottam be, két féle van belőle (Japanparts, Nipparts).  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #23803 Dátum: 2013.02.04 15:24:06 »
Igen, hivatalosan az 1,6 vvt-i motorkódja a 3ZZ-FE. Az 1,8-asé az 1ZZ-FE (ez van nekem is).
És ezzel vagy 6,5 átlagon?
Prius 2 - a mosolygós autó.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Carina
« Válasz #23804 Dátum: 2013.02.04 15:25:59 »
Nem gondolom, tudom. Szerinted, hogy fogyaszt nekem átlagban a Carina-E 9 litert/100km-en országúton/autópályán? (sokat járok németországba munkám miatt  :yes:) Ha neked 6,5-et fogyaszt az Avensis akkor persze hogy nem a gyorsulás és a végsebesség a fontos neked, de azért írtam, hogy másnak meg más a fontos, pl. nekem.
Fontos hozzátenni, hogy a VVTi motoros Ave I-esek NEM fogyasztanak többet, mint a nekik megfelelő Carinák; miközben a tömegük minden esetben, a teljesítményük pedig az esetek többségében nagyobb.

Mert modernebb konstrukciók.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )