Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6791396 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Carina
« Válasz #23355 Dátum: 2013.01.02 20:33:08 »
Kb 400 km rel ezelőtt cseréltem olajat (10w 40 Valvoline ez baró nem eszi), gyertyát (Denso) és légszürőt (Nipparts). Mintha kissé finomabban és nyomatékosabban menne a gép. Pedig már soxor cseréltem már efféléket és nem is számítottam rá. Most tűnt fel először.   :hmmmm: :yes:
Valaki tapasztalt már hasonlót? Persze lehet, hogy pszichés de akkor a tudat alattiból  :D
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

Roadati

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 174
Re:Carina
« Válasz #23356 Dátum: 2013.01.03 20:01:56 »
 a Carinám 97-es 1.6 benzines.Köszönöm a választ.Igazad van,nem ott kekellett volna kérdeznem.Többet nem fordul elő igérem.A cd-t beépítettem,kis trükkel.elég jó,"gyárias lett.A gyári rádió felfogató füleket használtam fel,kicsi alakítással.

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Carina
« Válasz #23357 Dátum: 2013.01.04 15:35:32 »
Egyébként jó még az NGK is, nekem most BKR6EYA van benne, 0,8mm-es gyertyahézaggal, de van készleten 4 db Denso K20R-U is.
Csereperiódus 30.000km (vagy 1 év  :eek: ). Nálam azért 2 évet el fog menni, addig is csak olyan 10.000 km kerül bele elvileg.

Szegénykeverékesbe drágábbak kellenek, platina, vagy iridium. Ebben pl. mesti, fityo az illetékesek.
Az egy év oltári nagy baromság, nem romlik meg, nem felvágottról beszélünk! Kezelési szerint egyébként 20e km [rohog] a csereperiódus, de 30e km-t nyugodtan használhatod időkorlátozás nélkül. A veteránjaimban sem dobálom ki néhány ezer km után évente a gyertyákat , mégis gond nélkül teszik a dolgukat.
Szegénykeverékesbe tényleg a drágább platina kell, viszont 100e km a csereperiódus.
mesti

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23358 Dátum: 2013.01.04 16:31:36 »
Az egy év oltári nagy baromság, nem romlik meg, nem felvágottról beszélünk! Kezelési szerint egyébként 20e km [rohog] a csereperiódus, de 30e km-t nyugodtan használhatod időkorlátozás nélkül. A veteránjaimban sem dobálom ki néhány ezer km után évente a gyertyákat , mégis gond nélkül teszik a dolgukat.
Szegénykeverékesbe tényleg a drágább platina kell, viszont 100e km a csereperiódus.
Kezelésiben ez áll cserére:

Hagyományos:
4AFE - 40ezer km
3SFE - 20ezer km

Platina:
3SGE - 100ezer km
Itt több motor nincs bepöttyözve pedig a gyújtógyertya típusoknál a 4AFE motor esetén részletez platinabetétes gyújtógyertya típust is, ahogy 3SGE-nél is az van. Valószínűleg ez egy BUG a kezelésiben, mert a platina betéteshez kellett volna tenni egy pöttyöt 4AFE oszlopba is.

7AFE motor meg nincs is említve a kezelésiben. Lehet azt nem is forgalmazták Magyarországon talán ezért? De akkor hol van hozzá kezelési útmutató? :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23359 Dátum: 2013.01.04 17:32:35 »
Komolyan nem tudom, mi az igaz, de végülis akkora szórás talán nincs.
Én a Haynes alapján mondtam amit mondtam, ezt mellékelem is.


[a csatolmányt egy admin törölte]

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23360 Dátum: 2013.01.04 17:40:40 »
Most elgondolkodtam a múltkori fogyasztáson.
Amit b.c. mondott, abban is lehet valami, mert első teletankolás után lehetett hallani, hogy buborékol, másodiknál meg nem, tehát másodszorra több mehetett bele a teletankba.
A másik, hogy kb. 2000 km volt az új gyűrűkben, de sok rövidtávval. Lehet, hogy sok volt neki esetleg a 4000-es fordulat 1 órán keresztül? Ezt szerény ismereteim alapján azért vetném el, mert nem terheltem a motort igazán, hiszen végig zöldben volt (3-szor gyulladt ki a sárga lámpa), és kerültem a hirtelen gázadásokat is. Megint megnéztem az olajszintet, nincs csökkenés egyáltalán. Nincs csörgés-zörgés sem, ma beindítottam.
Megint túlagyalom a dolgot szerintem, de valahogy "ki kellett írni magamból"  ;)

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Carina
« Válasz #23361 Dátum: 2013.01.04 18:18:35 »
Kezelésiben ez áll cserére:

Hagyományos:
4AFE - 40ezer km
3SFE - 20ezer km
Ezt benéztem, tényleg 40e km.
Platina:
3SGE - 100ezer km
Itt több motor nincs bepöttyözve pedig a gyújtógyertya típusoknál a 4AFE motor esetén részletez platinabetétes gyújtógyertya típust is, ahogy 3SGE-nél is az van. Valószínűleg ez egy BUG a kezelésiben, mert a platina betéteshez kellett volna tenni egy pöttyöt 4AFE oszlopba is.

7AFE motor meg nincs is említve a kezelésiben. Lehet azt nem is forgalmazták Magyarországon talán ezért? De akkor hol van hozzá kezelési útmutató? :)
7AFE-t nem forgalmazták nálunk. Lehetséges, hogy a 4AFE szegénykeverékesek is mind kintről behozott példányok? Mienk svájci származású,  francia és német nyelvű kezelésit is adtak mellé, ezekben a 7AFE-t is tárgyalják, viszont a végén nincs benne a kétoldalas táblázat a szervizintervallumokkal.
mesti

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Carina
« Válasz #23362 Dátum: 2013.01.04 18:34:09 »
Most elgondolkodtam a múltkori fogyasztáson.
Amit b.c. mondott, abban is lehet valami, mert első teletankolás után lehetett hallani, hogy buborékol, másodiknál meg nem, tehát másodszorra több mehetett bele a teletankba.
A másik, hogy kb. 2000 km volt az új gyűrűkben, de sok rövidtávval. Lehet, hogy sok volt neki esetleg a 4000-es fordulat 1 órán keresztül? Ezt szerény ismereteim alapján azért vetném el, mert nem terheltem a motort igazán, hiszen végig zöldben volt (3-szor gyulladt ki a sárga lámpa), és kerültem a hirtelen gázadásokat is. Megint megnéztem az olajszintet, nincs csökkenés egyáltalán. Nincs csörgés-zörgés sem, ma beindítottam.
Megint túlagyalom a dolgot szerintem, de valahogy "ki kellett írni magamból"  ;)
Egy picit soknak találom, talán nem volt pontos a mérés. Kattanás után szoktál még rátölteni? Ekkor még néha 1,5 litert is benyel.
Én anno a gyűrűzés után 2500 km-ig nem küldtem 3000-es fordulat fölé, és próbáltam a bejáratási szakaszba hosszabb távokat beiktatni.
Ne aggódj, ne agyalj, ezt a terhelést bírni kell a gépnek! Nem zörög, nem füstől, olaj nem fogy, akkor nincs semmi probléma.
mesti

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Carina
« Válasz #23363 Dátum: 2013.01.04 18:36:56 »
Komolyan nem tudom, mi az igaz, de végülis akkora szórás talán nincs.
Én a Haynes alapján mondtam amit mondtam, ezt mellékelem is.
Támpontnak jó, de a Toyota által kiadott kezelésit hitelesebbnek tartom.
mesti

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23364 Dátum: 2013.01.04 18:45:06 »
Egy picit soknak találom, talán nem volt pontos a mérés. Kattanás után szoktál még rátölteni? Ekkor még néha 1,5 litert is benyel.
Én anno a gyűrűzés után 2500 km-ig nem küldtem 3000-es fordulat fölé, és próbáltam a bejáratási szakaszba hosszabb távokat beiktatni.
Ne aggódj, ne agyalj, ezt a terhelést bírni kell a gépnek! Nem zörög, nem füstől, olaj nem fogy, akkor nincs semmi probléma.

Én is sokallom kicsit mert nekem mindig 7 liter körül szokott kijönni teletankos mérésekkel pedig járok valamennyit pesten is, csomagokkal, többször 4-en is vagyunk az autóban, autópályázni is szoktam. Na ezért lenne jó rámérni szkóppal a szondára ;)
Hol tankoltál egyébként milyen benzint?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23365 Dátum: 2013.01.04 18:50:03 »
Nekem is 7,4 volt eddig a maximum ezen az úton, de akkor nem mentem ennyire (inkább 120 volt GPS szerint, és előbb jöttem le a pályáról).
OIL-nál tankoltam sima 95-ös benzint.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23366 Dátum: 2013.01.04 19:06:14 »
7AFE-t nem forgalmazták nálunk. Lehetséges, hogy a 4AFE szegénykeverékesek is mind kintről behozott példányok? Mienk svájci származású,  francia és német nyelvű kezelésit is adtak mellé, ezekben a 7AFE-t is tárgyalják, viszont a végén nincs benne a kétoldalas táblázat a szervizintervallumokkal.

Megnéztem a2 újságban igen így van nem forgalmaztak 1.8-as motort nálunk. A faceliftel szerintem csak szegénykeverékes motorok jöttek. Azt nem tudom, hogy ráncfelvarrás előtt is voltak e szegénykeverékesek, de szerintem csak akkor lehettek benne, ha angol gyártásúak voltak. Tippem, hogy Japánban gyártott Carina E nincs szegénykeverékes motorral, viszont angol gyártású ráncfelvarrás előttit sem láttam még (pedig elvileg van mert az angol gyár 1992 óta már termelte a Carina E típusokat). ÁÁÁ de jól bekavarták  :wacko:

Érdekes akkor honnan lehet kinézni a szervizintervallumokat az 1.8-ashoz? Hmmm, lehet írni kéne emailt az angol vagy japán gyárnak így 2013-ban :D
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.04 19:10:38 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #23367 Dátum: 2013.01.04 19:11:32 »
Nekem is 7,4 volt eddig a maximum ezen az úton, de akkor nem mentem ennyire (inkább 120 volt GPS szerint, és előbb jöttem le a pályáról).
OIL-nál tankoltam sima 95-ös benzint.

Próbáld ki majd legközelebb OMV-vel pl. (tuti tipp a MaxMotion 95 azzal biztos jó lesz, ha üzemanyag baj volt)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23368 Dátum: 2013.01.04 19:17:28 »
Próbáld ki majd legközelebb OMV-vel pl. (tuti tipp a MaxMotion 95 azzal biztos jó lesz, ha üzemanyag baj volt)
Köszi a tippet!
Már próbáltam ezt a MaxMotion-t, de nem vettem észre tőle semmit. Öcsém szerint jobb az ÖMV sima 95-öse  :hmmmm: Mármint az övébe.
Mivel Pécsen van ÖMV, majd ha arra járok, kipróbálom, de elvileg addig nem fogy még sok a teli tankból. Majd lassanként  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23369 Dátum: 2013.01.04 19:18:25 »
a Carinám 97-es 1.6 benzines.Köszönöm a választ.Igazad van,nem ott kekellett volna kérdeznem.Többet nem fordul elő igérem.A cd-t beépítettem,kis trükkel.elég jó,"gyárias lett.A gyári rádió felfogató füleket használtam fel,kicsi alakítással.
Ennyire azért nem vészes dolog ez ám  :flowers:
Örülök, hogy jó a cd-d!  :yes: