Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6791472 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #23280 Dátum: 2012.12.26 12:56:45 »
...a motorháztető belsejére ragasztott matricán rajta van, rajzzal, azt csak leolvashatnák onnan... :whistling:
Bizony ott van - a szelephézagokkal együtt - elég világosan, de sajnos egyeseknek sz*rt sem ér.

Legutóbb én egy autószerelő csoportvezetőnél(!) voltam gyújtásellenőrzésen, mondom neki egyből, hogy mi a teendő:
- Az hülyeség!
 :eek:
Mondom, ember, itt gyári matrica is!
- Nem baj, indítsd be!
Aztán meg lett nagy csodálkozás, hogy mozog a jel.

Végül belátta, hogy ez így nem okés.

Továbbá:
A strobit nem tudta kinullázni.
Fordított esetben 11,5 fokot mutatott a műszer.
A'sszongya: - Jó ez, egy-két fok nem számít!

Aha, jól van, kösziszevasz!  :censored:

üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23281 Dátum: 2012.12.26 13:42:48 »
offday:

Hát ez nagyon gáz  :censored:  :censored:

Vaterán tudtam venni anno egy alap stroboszkóp pisztolyt, offszet nincs rajta (ide nem is kell). Valami kínai lehet. Kb. 4000+posta volt, nagyon jó, hála Istennek.
Nem tudom, mennyiért ellenőrzik/állítják be, de ennyit nekem nagyon megér a nyugalom, hogy akkor, úgy, és annyira állítom, ahogy kell/akarom :yes:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #23282 Dátum: 2012.12.26 14:33:24 »
offday:

Hát ez nagyon gáz  :censored:  :censored:

Vaterán tudtam venni anno egy alap stroboszkóp pisztolyt, offszet nincs rajta (ide nem is kell). Valami kínai lehet. Kb. 4000+posta volt, nagyon jó, hála Istennek.
Nem tudom, mennyiért ellenőrzik/állítják be, de ennyit nekem nagyon megér a nyugalom, hogy akkor, úgy, és annyira állítom, ahogy kell/akarom :yes:
Ja, egyébként jó arc, nagyon segítőkész, (ő adta a mikrót és a nyomatékkulcsot is anno), csak az az igazi old school autószerelő, pl. tökre elítéli azt aki könyvből szerel.

4000 Ft?! Komolyan irigyellek! Már régen csurgatom a nyálat én is egy stroboszkópra.
Nem tudom szervizben mennyi lehet a gyújtásállítás (talán 1x a rezsióra) én 4 Sopronit vittem a fenti akcióért, persze Ő haver.  :D
üdv, offday

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #23283 Dátum: 2012.12.26 16:28:52 »
Ja, egyébként jó arc, nagyon segítőkész, (ő adta a mikrót és a nyomatékkulcsot is anno), csak az az igazi old school autószerelő, pl. tökre elítéli azt aki könyvből szerel.

4000 Ft?! Komolyan irigyellek! Már régen csurgatom a nyálat én is egy stroboszkópra.
Nem tudom szervizben mennyi lehet a gyújtásállítás (talán 1x a rezsióra) én 4 Sopronit vittem a fenti akcióért, persze Ő haver.  :D
Ha akartok venni,hirtelen ezt találtam:
http://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Gyujtasallito_stroboszkop_pisztoly_olcson_5271050.htm
http://www.jofogas.hu/bekes/Stroboszkop_elado_6768774.htm

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23284 Dátum: 2012.12.26 17:22:25 »
Ja, egyébként jó arc, nagyon segítőkész, (ő adta a mikrót és a nyomatékkulcsot is anno), csak az az igazi old school autószerelő, pl. tökre elítéli azt aki könyvből szerel.

4000 Ft?! Komolyan irigyellek! Már régen csurgatom a nyálat én is egy stroboszkópra.
Nem tudom szervizben mennyi lehet a gyújtásállítás (talán 1x a rezsióra) én 4 Sopronit vittem a fenti akcióért, persze Ő haver.  :D

Ezek szerint ő  a kisujjából szívta a tudását, könyvet nem is nézett, meg az sem, akitől tanult?  :eek:  :nono:
Ezeknél az újabbaknál elég sokminden nem egyértelmű (ld. gyújtásállítás), nyomatékokat pl. honnan tudja? Nem csodálom ezek után, ha sok szerelő szerint "a japán autók nem szeretik, ha leveszik a hengerfejet": a múltkori akciód pl. egyértelmű cáfolat  erre  :yes:

Amúgy a veres2 által linkelt 10.000-es verzió van nekem, de közel sem ennyiért vettem  :no: Mondjuk alapból nem ment, egy teljesítménytranzisztor volt rossz, de a cseréje után ment egyből, jó, hogy csak ez volt a baja hála Istennek  :) Eladó azért korrekt volt, visszavette volna  :otlet:
Az 5000-es megérne egy próbát, de nem látom pontosan, honnan megy a vezérlése, vagy vak vagyok?  :hmmmm:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #23285 Dátum: 2012.12.26 18:00:09 »
A gyújtást tényleg jó lenne pontosan beállítani.Ha van a környéken,valami autó,vagy villamossági szerelő,szerintem fillérekért megnézi,öt perc az egész.A csatlakozóban legyen összezárva,az E1-TE1.Ezt sokan a szerelők sem tudják hogy így kell csinálni.
Miért kell összezárni a csatit?(Nem kekeckedésből csak tanulni szeretnék:))

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #23286 Dátum: 2012.12.26 18:00:42 »
Én voltam, továbbra is élhetsz a lehetőséggel! :)
Írtam privátba.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #23287 Dátum: 2012.12.26 18:01:48 »
Érdekes, de sajnos még el is tudom hinni  :surrender:
A beállítás lényege nekem a motorháztető belsejére ragasztott matricán rajta van, rajzzal, azt csak leolvashatnák onnan... :whistling:
Nekem nincs matricám a motorháztetőn :cry:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #23288 Dátum: 2012.12.26 18:02:52 »
Bizony ott van - a szelephézagokkal együtt - elég világosan, de sajnos egyeseknek sz*rt sem ér.

Legutóbb én egy autószerelő csoportvezetőnél(!) voltam gyújtásellenőrzésen, mondom neki egyből, hogy mi a teendő:
- Az hülyeség!
 :eek:
Mondom, ember, itt gyári matrica is!
- Nem baj, indítsd be!
Aztán meg lett nagy csodálkozás, hogy mozog a jel.

Végül belátta, hogy ez így nem okés.

Továbbá:
A strobit nem tudta kinullázni.
Fordított esetben 11,5 fokot mutatott a műszer.
A'sszongya: - Jó ez, egy-két fok nem számít!

Aha, jól van, kösziszevasz!  :censored:
Én meg azt hittem,hogy hidrotőkés a motor benne:)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #23289 Dátum: 2012.12.26 18:42:53 »
Miért kell összezárni a csatit?(Nem kekeckedésből csak tanulni szeretnék:))
A TE1-E1 pontokat összezárva kikapcsolja a gyújtásszabályzást a számítógépben, így látható lesz az alapelőgyújtás csupasz értéke.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #23290 Dátum: 2012.12.26 18:58:07 »
A TE1-E1 pontokat összezárva kikapcsolja a gyújtásszabályzást a számítógépben, így látható lesz az alapelőgyújtás csupasz értéke.
Értem :)
Vagy nem? :D
Tehát ha nem zárom össze akkor az ecu által beállított gyújtást "látom".
Ha összezárom az meg mondjuk  olyan mint régen pl:a kispolszki vákumos előgyújtás szabályzós megszakítókalapácsos osztófeje?

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #23291 Dátum: 2012.12.26 19:24:43 »
Értem :)
Vagy nem? :D
Tehát ha nem zárom össze akkor az ecu által beállított gyújtást "látom".
Ha összezárom az meg mondjuk  olyan mint régen pl:a kispolszki vákumos előgyújtás szabályzós megszakítókalapácsos osztófeje?
Ha nem zárod össze, akkor "táncol" a jel; az ECU 5-és 15° között szabályoz.
Összezárva kiiktatod a szabályzást, és beállítható lesz az alapelőgyújtás (10°).
üdv, offday

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #23292 Dátum: 2012.12.26 19:30:09 »
Ha nem zárod össze, akkor "táncol" a jel; az ECU 5-és 15° között szabályoz.
Összezárva kiiktatod a szabályzást, és beállítható lesz az alapelőgyújtás (10°).
Köszi!
Szinte minden nap megtudok valami újat az autóról :D

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #23293 Dátum: 2012.12.26 19:34:29 »
Köszi!
Szinte minden nap megtudok valami újat az autóról :D
Szívesen! Itt a leírás 7A-FE motorhoz. (21.-22.old)
üdv, offday

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #23294 Dátum: 2012.12.26 19:46:06 »
Ha akartok venni,hirtelen ezt találtam...
Köszi! Sajnos a Karácsony meg a Krrr-projekt kissé lenullázott anyagilag.  :wacko:

Ezek szerint ő  a kisujjából szívta a tudását, könyvet nem is nézett, meg az sem, akitől tanult?  :eek:  :nono:
Ezeknél az újabbaknál elég sokminden nem egyértelmű (ld. gyújtásállítás), nyomatékokat pl. honnan tudja? Nem csodálom ezek után, ha sok szerelő szerint "a japán autók nem szeretik, ha leveszik a hengerfejet": a múltkori akciód pl. egyértelmű cáfolat  erre  :yes:

Amúgy a veres2 által linkelt 10.000-es verzió van nekem, de közel sem ennyiért vettem  :no: Mondjuk alapból nem ment, egy teljesítménytranzisztor volt rossz, de a cseréje után ment egyből, jó, hogy csak ez volt a baja hála Istennek  :) Eladó azért korrekt volt, visszavette volna  :otlet:
Az 5000-es megérne egy próbát, de nem látom pontosan, honnan megy a vezérlése, vagy vak vagyok?  :hmmmm:

Nem tudom - mivel csoportvezető - talán úgy érzi muszáj neki okosabbnak tűnni mindenkinél.
Velem szemben meg biztos azért, mert nehogymá' a lemezharkály mondja meg, mit és hogyan.  :D

Az az 5E Ft-os jó kis békebeli műszer lehet, szeretem az ilyeneket!
A vezérlése lelóg a képről, ha jól látom a bal alsó sarokban kicsit látszik.
üdv, offday