Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6607855 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22935 Dátum: 2012.12.13 20:06:58 »
ez jó érték így önmagában, de ahhoz kevés, hogy a lamdaszondát is jónak lehessen itélni
Értem.
Ezekre az értékekre gondoltam, amik szerint elvileg jó a lambdaszonda:

Vagy nem jó? Nyilván lehet jobb is, ha még tisztul esetleg.

Erre kérdezem, hogy ha most rámérek bármivel, akkor a jó értéket fogom mérni: ha multiméterrel, akkor esetleg 0,5V körül mutat konstansan a tehetetlensége miatt, ha meg szkóppal, akkor látni fogom a jó jelalakot. Így van?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #22936 Dátum: 2012.12.13 20:11:35 »
Igen így van. De a képen a kipufogó gáz elemző által mért adatokat mutatod.
Ebből leginkább az látszik, hogy jó a katalizátorod, ehhez persze kell a jól működő szabályozási kör is.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #22937 Dátum: 2012.12.13 22:17:18 »
Van valami általános elv, hogy hány fokig lehet alvázvédelmet csinálni? Mármint a hideg irányba értem, tehát mondjuk mostanában, fűtetlen garázsban lehetne? Vagy ez festék függő?
Minden festéken feltüntetik a száradási idő ikon mellett a optimális környezeti hőmérsékletet is.
Ez a Body 930-asnál 22-25°C.
Lehet, hogy egy fényező rácáfolna, de én 10°C alatt már nem nagyon fújkálnék még alvázvédőt sem.  :no:  Pláne mínuszokban.

Ha van garázs az már félsiker!
Valami meleget csak lehet ott csiholni egy kis javítás erejéig.
Gondolom nem most akarod telibe fújni az autó alját...  :)

Száradásgyorsító trükk, hogy lakkbenzin helyett inkább nitróval hígítod a cuccot.
Vigyázz! Zárt térben (nagy felületen, főleg fújva) veszélyes lehet!
üdv, offday

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #22938 Dátum: 2012.12.13 23:43:04 »
A 21-es kód nem a lamdaszonda fűtéskör szakadásos hibáját jelenti? Csak emlék.
A lamdaszonda fűtése a két azonos színű vezeték a szondán, itt a lényeg, hogy ne legyen szakadás. A másik kettő a jel, de az a diagcsatiba is ki van vezetve, azt hiszem az OX1-és az E1 közt. Ezen sima multiméterrel 0,45 Volt-ot illik mérni üzemmeleg állapotban, alapjáraton.
De lássuk már azt a motort valami képen, mert nekem sanszos, hogy ez egy szegénykeverékes 1,8-as lesz. Azon meg nem a hagyományos ugró jelű lamdaszonda van!!!!
Azt nem is lehet így multiméterrel mérni.


Szóval mielőtt bármit elcsavartatunk a kollégával azonosítsuk már be a beteget uraim!!!!

Ez nem teljesen igaz!!!

b.c.:

Múltkor műszakin azt mondták, hogy a lambda szabályoz, be is raktam a mérési eredményeket. Akkor ha most rámérek, azt mérem, ami a jó, nem? Mert régebben mértem, akkor a fesz ment fel-le periodikusan, olyan 0,2V és 0,8V között, ha jól emlékszem. Azért kérdezem, mert akkor nem biztos, hogy jó volt, de most talán már az... :helpsmilie:

igy helyes!

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Carina
« Válasz #22939 Dátum: 2012.12.14 10:14:38 »
Köszi. Nagyjából így gondoltam én is. A tél annyiból lenne praktikus, hogy mivel offos játszósautóról van szó, ilyenkor úgysincs használva. De valóban egyszerűbb lesz tavasszal, most az aknába sincs kedvem lemenni, ebben a cudar időben.
Minden festéken feltüntetik a száradási idő ikon mellett a optimális környezeti hőmérsékletet is.
Ez a Body 930-asnál 22-25°C.
Lehet, hogy egy fényező rácáfolna, de én 10°C alatt már nem nagyon fújkálnék még alvázvédőt sem.  :no:  Pláne mínuszokban.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22940 Dátum: 2012.12.14 10:48:04 »
Lambda szonda mérés:
Ez volt az enyém, azóta lecseréltem, de nem változott semmi:


Ez meg egy másik:
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22941 Dátum: 2012.12.14 10:57:21 »
Lambda szonda mérés:
Ez volt az enyém, azóta lecseréltem, de nem változott semmi:


Ez meg egy másik:


Üdv Peti!

Iccnájsztumítyú  ;)

Neked ilyen mérés mellett jó volt a károsanyag-kibocsátás? De gondolom benzines üzemmódban volt a gép, nem?
Egyik videón sincs szkóp, de komolyan mondom, ha kitavaszodik és még jó az otthoni szkóp, levideózom, milyen a jelalak  :yes: Már ha rajtam múlik.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22942 Dátum: 2012.12.14 11:22:16 »
Üdv Peti!

Iccnájsztumítyú  ;)

Neked ilyen mérés mellett jó volt a károsanyag-kibocsátás? De gondolom benzines üzemmódban volt a gép, nem?
Egyik videón sincs szkóp, de komolyan mondom, ha kitavaszodik és még jó az otthoni szkóp, levideózom, milyen a jelalak  :yes: Már ha rajtam múlik.
Nem, írtam, hogy azt kicseréltem. Eredeti toyota feliratos volt még. Most NKG-NTK van benne, ezzel vizsgázott. De mondom, mikor kicseréltem semmi sem változott.
Prius 2 - a mosolygós autó.


lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22944 Dátum: 2012.12.14 11:24:12 »
Asszem termosztátot kell cseréljek. Ugyan a mutató nem esik le, de ha gyorsabban megyek éppen necces a fűtésem, maxra húzva. Ha lassabban megyek egész jó. Ez országúton. De az is becsaphat, hogy este q hideg van. a szélvédő mosóm -15 fokos, de befagyott az este az úton.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22945 Dátum: 2012.12.14 11:29:17 »
Itt vannak a képek.
Remélem kivehető belőle minden:)

Hát igen, ez szegénykeverékes. A lambdaszonda azért mert utángyártott és rá kellett applikálni a csatlakozót, meg nem feltétlen rossz, vagy gagyi.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22946 Dátum: 2012.12.14 11:32:06 »
Ha jól látom van kopogás szenzor is és lehet előgyújtást is állítani.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Carina
« Válasz #22947 Dátum: 2012.12.14 11:43:17 »
Hát igen, ez szegénykeverékes. A lambdaszonda azért mert utángyártott és rá kellett applikálni a csatlakozót, meg nem feltétlen rossz, vagy gagyi.
A szegény keverékes motorokhoz tudtommal nem létezik utángyártott lambda szonda, mert anno amikor nekem kellett volna, mindenütt azt mondták, hogy nem tudnak hozni belőle csak gyárit. A normál szondából van sokféle utángyártott, de a horror drága szegény keverékesből sajna nincs. Szerencsére kaptam bontóban.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22948 Dátum: 2012.12.14 11:45:40 »
A szegény keverékes motorokhoz tudtommal nem létezik utángyártott lambda szonda, mert anno amikor nekem kellett volna, mindenütt azt mondták, hogy nem tudnak hozni belőle csak gyárit. A normál szondából van sokféle utángyártott, de a horror drága szegény keverékesből sajna nincs. Szerencsére kaptam bontóban.
Akkor ebből csak az következhet, hogy nem bele való a szonda.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22949 Dátum: 2012.12.14 11:48:22 »
Rá kellene mérni a lambdaszondára, elég kókánynak tűnik ez a bekötés a képről. Lehet, hogy sima szakadás/kontkathiba is.
Miért emlékszem úgy, hogy szegénykeverékeshez valami spéci lambdaszonda kell? Na tessék, közben írjátok is  :D
Sajnos a gyertyák többe kerülnek, ide valami platina/iridium kellene, rá kellene keresni Denso/NGK katalógusban a neten.

Tényleg érdekes ez a gyújtás, Denso-nak tűnik, de külső trafóval (gondolom a nagyobb teljesítmény miatt). Ilyenbe való rotort hoztak nekem egyszer tévesen.