Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6607604 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

eddyjackal

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re:Carina
« Válasz #22920 Dátum: 2012.12.13 11:34:28 »
Ez a rizsszem izzó kérdés engem is érdekelne! Ugyan ez a 3x7-es megy a paraszt tetrisz-be is a fordulatszám mérőnél?

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #22921 Dátum: 2012.12.13 11:35:00 »
Üdv uraim!
Ma kivillogtattam a hibát.
21-es és 52-es hiba.
Oxigénszenzor az az a kis lószar ami a levegőszűrőnek az oldalába van?
A kopogásérzékelő már gányolva van.Nincs rajta  a csatlakozója de nem is bírtam rátenni.
Akna híján nem tudtam levenni.
Ha ezeket kicserélem akkor,ha leveszem az akksisarut fél napra akkor törlődnek a hibák?
Ezek okozhatják az autó torpanását?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #22922 Dátum: 2012.12.13 13:09:12 »
üdv fiityo!

Az oxigénszenzor aliasz lambdaszonda a kipufogócsőben van a tűzfal magasságában. Ezt meg kellene mérni, működik-e. Minimum ami kell hozzá, egy digitális multiméter, de oszcilloszkóp volna az igazi!
A légszűrőben a beszivott levegő hőmérséklet érzékelő van.

A 21-es és 52-es hibától rángathat, de mint irtam, ez lehet okozat is.
Pl egy rosszul beállitott gyújtás.. Az autódról nem sokat tudunk, talán 7A-FE a motor?
Kopogásszenzorom van, ha kell kipróbálhatod.

Meg kellene nézni komplett az autót, minden más jó-e, és úgy lehet eldönteni, az-e a hiba!

(Merre vagy fellelhető az országban?)
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.13 13:17:51 írta kamikaze »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #22923 Dátum: 2012.12.13 13:31:11 »
Oda T5 meg T10 való!

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #22924 Dátum: 2012.12.13 15:52:01 »
Szia!
Budapesti vagyok.Van multiméterem de az értékeket nem tudom.Gondolom ellenállást kell mérni.
Ha esetleg meg tudnád mondani,hogy hol mit és mennyit kell mérni az nagy segítség lenne.7A-FE motor van benne.
Köszönöm a felajánlásod a kopogásszenzorral de sajnos nem szoktam a dunántúlra menni.De tényleg nagyon köszi.AToyotások jó emberek...nem csak a motorosok :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22925 Dátum: 2012.12.13 16:39:38 »
Üdv uraim!
Ma kivillogtattam a hibát.
21-es és 52-es hiba.
Oxigénszenzor az az a kis lószar ami a levegőszűrőnek az oldalába van?
A kopogásérzékelő már gányolva van.Nincs rajta  a csatlakozója de nem is bírtam rátenni.
Akna híján nem tudtam levenni.
Ha ezeket kicserélem akkor,ha leveszem az akksisarut fél napra akkor törlődnek a hibák?
Ezek okozhatják az autó torpanását?
Üdv!

Hogy van ez a torpanás pontosan?
Amúgy mindenképpen javasolnám a fojtószelepállás-érzékelő beállítását, a légszűrő cseréjét, valamint a gyújtás átnézését (elosztófej, rotor, gyújtókábelek, gyertyák). A gyertyákat alapból érdemes cserélni, elvileg nem egy nagy tétel (max. 4-5000Ft a garnitúra). Ahogy kamikaze is írta, nem kell rögtön cserélgetni a dolgokat, át kell nézni, mástól is simán lehet hibakód. Lambdaszondánál feszültséget kell mérni elsőre.
Mondjuk a kopogásérzékelő az tényleg gond. Bosch cuccok vannak, vagy Denso-k?

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Carina
« Válasz #22926 Dátum: 2012.12.13 16:49:17 »
Van valami általános elv, hogy hány fokig lehet alvázvédelmet csinálni? Mármint a hideg irányba értem, tehát mondjuk mostanában, fűtetlen garázsban lehetne? Vagy ez festék függő?

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #22927 Dátum: 2012.12.13 19:07:04 »
Üdv!

Hogy van ez a torpanás pontosan?
Amúgy mindenképpen javasolnám a fojtószelepállás-érzékelő beállítását, a légszűrő cseréjét, valamint a gyújtás átnézését (elosztófej, rotor, gyújtókábelek, gyertyák). A gyertyákat alapból érdemes cserélni, elvileg nem egy nagy tétel (max. 4-5000Ft a garnitúra). Ahogy kamikaze is írta, nem kell rögtön cserélgetni a dolgokat, át kell nézni, mástól is simán lehet hibakód. Lambdaszondánál feszültséget kell mérni elsőre.
Mondjuk a kopogásérzékelő az tényleg gond. Bosch cuccok vannak, vagy Denso-k?

A torpanas hidegen nincs.Melegen produkalja a hibat.Elozo gazdaja lecserelte az osztofejet,kabeleket rotort.Jo kerdes,hogy mik vannak benne. ::)
De szerintem Denso. Folytoszelepet,hogy kell beallitan.Bocs.A melohelyrol csak ekezetek nelkul tudok irni :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22928 Dátum: 2012.12.13 19:23:26 »
A torpanas hidegen nincs.Melegen produkalja a hibat.Elozo gazdaja lecserelte az osztofejet,kabeleket rotort.Jo kerdes,hogy mik vannak benne. ::)
De szerintem Denso. Folytoszelepet,hogy kell beallitan.Bocs.A melohelyrol csak ekezetek nelkul tudok irni :D
Jó, de ez még nem elég pontos leírás szerintem a torpanásról, lehetne részletesebben?
Ki tudja, mit cserélt és mi az, amit csak mondott  :surrender: Gyertyákkal mi a helyzet?

Az a baj, hogy nem tudom, mennyivel más a beállítás a 4A-FE-nél, mint a 7A-FE-nél (utóbbinál nagyobb a lökethossz, úgy jön ki az 1800 ccm, ahogy tudom).

Ha Denso, akkor nézd meg ennek a 185. oldalától a fojtószelepállás-érzékelő beállítását:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf
De a jelenlegi állást mindenképpen jelöld össze, hogy vissza tudd állítani, ha kellene  :excl:

Lehet, hogy kamikaze tudja a Bosch-os beállítást  :hmmmm:

Előgyújtás beállítással nem kell bajlódni, ha kopogásérzékelős (elvileg, de jó lenne egy-két kép a motorról).
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.13 19:27:09 írta vd1234 »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #22929 Dátum: 2012.12.13 19:27:33 »
A 21-es kód nem a lamdaszonda fűtéskör szakadásos hibáját jelenti? Csak emlék.
A lamdaszonda fűtése a két azonos színű vezeték a szondán, itt a lényeg, hogy ne legyen szakadás. A másik kettő a jel, de az a diagcsatiba is ki van vezetve, azt hiszem az OX1-és az E1 közt. Ezen sima multiméterrel 0,45 Volt-ot illik mérni üzemmeleg állapotban, alapjáraton.
De lássuk már azt a motort valami képen, mert nekem sanszos, hogy ez egy szegénykeverékes 1,8-as lesz. Azon meg nem a hagyományos ugró jelű lamdaszonda van!!!!
Azt nem is lehet így multiméterrel mérni.


Szóval mielőtt bármit elcsavartatunk a kollégával azonosítsuk már be a beteget uraim!!!!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22930 Dátum: 2012.12.13 19:31:45 »
b.c.:

Múltkor műszakin azt mondták, hogy a lambda szabályoz, be is raktam a mérési eredményeket. Akkor ha most rámérek, azt mérem, ami a jó, nem? Mert régebben mértem, akkor a fesz ment fel-le periodikusan, olyan 0,2V és 0,8V között, ha jól emlékszem. Azért kérdezem, mert akkor nem biztos, hogy jó volt, de most talán már az... :helpsmilie:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #22931 Dátum: 2012.12.13 19:52:18 »
A 21-es kód nem a lamdaszonda fűtéskör szakadásos hibáját jelenti? Csak emlék.
A lamdaszonda fűtése a két azonos színű vezeték a szondán, itt a lényeg, hogy ne legyen szakadás. A másik kettő a jel, de az a diagcsatiba is ki van vezetve, azt hiszem az OX1-és az E1 közt. Ezen sima multiméterrel 0,45 Volt-ot illik mérni üzemmeleg állapotban, alapjáraton.
De lássuk már azt a motort valami képen, mert nekem sanszos, hogy ez egy szegénykeverékes 1,8-as lesz. Azon meg nem a hagyományos ugró jelű lamdaszonda van!!!!
Azt nem is lehet így multiméterrel mérni.


Szóval mielőtt bármit elcsavartatunk a kollégával azonosítsuk már be a beteget uraim!!!!

Holnap mindent lefotozok,es megnezek amit tudok.Koszonom nektek,hogy foglakoztok kis autommal.  ::)
Ha veletlenul pesti kozuletek valaki,es tud idot szakitani ram,hogy atnezze az autot,az lenne a legjobb.Nem kerem ingyen.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22932 Dátum: 2012.12.13 19:57:07 »
...
Szóval mielőtt bármit elcsavartatunk a kollégával azonosítsuk már be a beteget uraim!!!!
Ez igaz, én is ezt kértem.
Viszont ha úgy áll neki, ahogy javasoltam, akkor sok baj nem lehet(ne). Sajnos 7A-FE-nél nem találtam anyagot a témára  :surrender:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #22933 Dátum: 2012.12.13 19:57:52 »
El kell fogadni, hogy a multiméter nem erre a célra való.
A multiméter a mintavételi sebességnek megfelelően monitorozza  a feszültséget és annak átlagát írja ki. Ha ebben az esetben folyamatosan azt mutatná, amit mér, semmit sem lehetne leolvasni mert folyamatosan pörögnének rajta a számok.
Ergo egyedül a közép értéket tudja viszonylag jó közelítéssel megmutatni, de mondom még egyszer csak a hagyományos szonda esetén, ami 0 és 1V közt ugrál attól függően, hogy a  lamda légviszony tényező alatt, vagy felett vagyunk.
Ezért használnak erre a célra oszcilloszkópot, mert a mintavételezése sűrűbb, mint egy multiméternek, ráadásul idősort csinál a mért értékekből.  Ugyanis itt a változás sebesség is fontos. Egy öregedő szonda, túl azon, hogy már csak igen melegen hajlandó működni, nagyon belassul, később reagál a változásokra, ergo félrevezeti az ECU-t. Ezért lehet ebből a hibából is rángatás.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #22934 Dátum: 2012.12.13 19:59:26 »
b.c.:

Múltkor műszakin azt mondták, hogy a lambda szabályoz, be is raktam a mérési eredményeket. Akkor ha most rámérek, azt mérem, ami a jó, nem? Mert régebben mértem, akkor a fesz ment fel-le periodikusan, olyan 0,2V és 0,8V között, ha jól emlékszem. Azért kérdezem, mert akkor nem biztos, hogy jó volt, de most talán már az... :helpsmilie:
ez jó érték így önmagában, de ahhoz kevés, hogy a lamdaszondát is jónak lehessen itélni