Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6606811 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22890 Dátum: 2012.12.10 18:59:35 »
Nem nem!!

Maradhat a rücsi, nincs azzal semmi baj hiszen a Korant alatta van ami nagyon jó, most is az védi az autódat.
Ha nincs nyoma a rozsdának - de miért is lenne, hiszen le van kezelve szépen - akkor por és zsírtalanítás után már mehet is rá az alvázvédő.

Nyugi! Le ne szedd a drága cuccot!  ;)

Az üregelés mindig ér valamit, sőt nagyon is sokat.
Képes akár a már létező rozsda terjedését is lelassítani.
Jó a Motip is, ha csővel használtad akkor biztosan jó helyre is került.
A hátsó íveket viszont tavasszal fújd ki mindenképp, mert az a Carina egyik legérzékenyebb pontja.
Köszönöm, ez logikusnak tűnik. Az a baj, hogy csak egy részét pucoltam le, ami nem volt gyanús, azt hagytam, de ez szerintem mégis hiba volt.
Vagyis leszedném az egész hóbelevancot, de akkor felfüggesztés is kap meleget, gondolkodok még rajta. Lehet, hogy mégis szépen letörölgetem nitrós ronggyal (az jó?), aztán alvázvédő (nem tudom, kapok-e ilyen Body 230-at. Ha nem, akkor mi legyen?), aztán megint rücsi??

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #22891 Dátum: 2012.12.10 20:01:56 »
Köszönöm, ez logikusnak tűnik. Az a baj, hogy csak egy részét pucoltam le, ami nem volt gyanús, azt hagytam, de ez szerintem mégis hiba volt.
Vagyis leszedném az egész hóbelevancot, de akkor felfüggesztés is kap meleget, gondolkodok még rajta. Lehet, hogy mégis szépen letörölgetem nitrós ronggyal (az jó?), aztán alvázvédő (nem tudom, kapok-e ilyen Body 230-at. Ha nem, akkor mi legyen?), aztán megint rücsi??
Ami nem volt gyanús az valószínűleg jó is volt. Nagyon jó a gyári alvázvédelem bazi erős és mégis rugalmas anyagot használnak.
Szerintem ha nem látsz rozsdát vagy hólyagosodást, akkor lakkbenzines ronggyal áttörlöd és mehet rá a fekete.

Előtte persze érdemes kimosni a doblemezt, akár nagynyomásúval, utána jól kiszárítani.
Én egy erős sörtéjű kefével be szoktam nyúlni a sárvédő peremébe is, sokszor ott áll a sár.
Legjobb a hátsó sárfogókat is leszerelni (esetleg a lököst is) mert összegyűlik ott is a retek, aztán vizes szivacsként rombol.

A rücsi pedig mindig a "szendvics" közepén helyezkedik el a lemez és a fedőréteg között.

Body 930-at szerintem az első festékboltban kapni fogsz, annyira elterjedt.
Ha esetleg mégsem, vagy találsz valami mást jobb áron, nem muszáj ragaszkodni hozzá.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22892 Dátum: 2012.12.10 20:07:33 »
Ami nem volt gyanús az valószínűleg jó is volt. Nagyon jó a gyári alvázvédelem bazi erős és mégis rugalmas anyagot használnak.
Szerintem ha nem látsz rozsdát vagy hólyagosodást, akkor lakkbenzines ronggyal áttörlöd és mehet rá a fekete.

Előtte persze érdemes kimosni a doblemezt, akár nagynyomásúval, utána jól kiszárítani.
Én egy erős sörtéjű kefével be szoktam nyúlni a sárvédő peremébe is, sokszor ott áll a sár.
Legjobb a hátsó sárfogókat is leszerelni (esetleg a lököst is) mert összegyűlik ott is a retek, aztán vizes szivacsként rombol.

A rücsi pedig mindig a "szendvics" közepén helyezkedik el a lemez és a fedőréteg között.

Body 930-at szerintem az első festékboltban kapni fogsz, annyira elterjedt.
Ha esetleg mégsem, vagy találsz valami mást jobb áron, nem muszáj ragaszkodni hozzá.

A "fekete" az az alvázvédő akarna lenni?

Eddig mindig azt gondoltam, hogy a rücsi van legfelül, tehát mondjuk Korant-alvázvédő-rücsi. Pedig akkor Korant-rücsi-alvázvédő a jó sorrend?

Akkor megint tanultam valamit, köszi   :yes:

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Carina
« Válasz #22893 Dátum: 2012.12.10 20:16:26 »
A "fekete" az az alvázvédő akarna lenni?
... akkor Korant-rücsi-alvázvédő a jó sorrend? ...
Bocs a szlengért, az alvázvédőre gondoltam.  :yes:

Így van, mivel a rücsi nem vízzáró muszáj lefedni.
Viszont - ellentétben az alvázvédővel - remekül fényezhető, pl. lásd a küszöbök alját.
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22894 Dátum: 2012.12.10 20:58:42 »
Bocs a szlengért, az alvázvédőre gondoltam.  :yes:

Így van, mivel a rücsi nem vízzáró muszáj lefedni.
Viszont - ellentétben az alvázvédővel - remekül fényezhető, pl. lásd a küszöbök alját.
Köszi, világos  :clap:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22895 Dátum: 2012.12.10 22:27:33 »
....mert most megyek havat lapátolni  :otlet:
A hétvégén Pesten voltam. Ott nem esett a hó. Hazajöttem, Debrecenben 10 cm. És a pályán végig nem volt hó, csak Debrecentől 10 km-re kezdődött
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22896 Dátum: 2012.12.10 22:38:40 »
Ez mikor hasznos? :)
Ha üldöznek? Vagy ha indításra robban?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #22897 Dátum: 2012.12.10 22:41:49 »
Ha üldöznek? Vagy ha indításra robban?
Vagy horrorfilmben nem ejted le a kulcsot, mikor gyorsan kell indítani  :hmmmm: ;)

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #22898 Dátum: 2012.12.11 08:49:07 »
Legyetek szívesek avassatok már be a kivillogtatás rejtelmeibe.
Mit kell pontosan összezárni mivel?

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #22899 Dátum: 2012.12.11 09:10:22 »
A diagnosztikai csatlakozó (motortér jobb felső sarok, ha szemben állsz vele) TE1 és E1 lábát kell rövidrezárni egy kis dróttal pl. Majd ráadod a gyújtást (nem kell indítózni). Ha nincs hiba a check engine lámpa fog villogni kb. 0.5sec periodicitással. Ha van kód akkor szünetek is vannak a villogásban. Minden digit között egy egy kis szünet. Tehát pl. a 21 esetén kettőt villog - kis szünet - egyet villog - kis szünet - kettőt villog - kis szünet - egyet villog ......... és így tovább amíg ki nem veszed a drótot a TE1 E1 közül.

Ja és érdemes használni a keresőt mert sok érdekes dolgot megtudhatsz ;)

Itt is egy találat rá:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg237701;topicseen#msg237701

Itt pedig vannak kódok első táblázat kell:
http://www.troublecodes.net/Toyota/
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.11 09:16:05 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22900 Dátum: 2012.12.11 10:08:24 »
Bocs a szlengért, az alvázvédőre gondoltam.  :yes:

Így van, mivel a rücsi nem vízzáró muszáj lefedni.
Viszont - ellentétben az alvázvédővel - remekül fényezhető, pl. lásd a küszöbök alját.
Vagyis ahol fényezve lesz, oda nem kell alvázvédő, csak korant, rücsi, fényezés?
Prius 2 - a mosolygós autó.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #22901 Dátum: 2012.12.11 11:53:32 »
A diagnosztikai csatlakozó (motortér jobb felső sarok, ha szemben állsz vele) TE1 és E1 lábát kell rövidrezárni egy kis dróttal pl. Majd ráadod a gyújtást (nem kell indítózni). Ha nincs hiba a check engine lámpa fog villogni kb. 0.5sec periodicitással. Ha van kód akkor szünetek is vannak a villogásban. Minden digit között egy egy kis szünet. Tehát pl. a 21 esetén kettőt villog - kis szünet - egyet villog - kis szünet - kettőt villog - kis szünet - egyet villog ......... és így tovább amíg ki nem veszed a drótot a TE1 E1 közül.

Ja és érdemes használni a keresőt mert sok érdekes dolgot megtudhatsz ;)

Itt is egy találat rá:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=19.msg237701;topicseen#msg237701


Nagyon köszönöm!!!  :)


Itt pedig vannak kódok első táblázat kell:
http://www.troublecodes.net/Toyota/

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #22902 Dátum: 2012.12.11 12:00:58 »
fityo!

Feltétlenül ne bizz a kivillogott kódokban!! Támpontnak jó esetleg! De lehet, hogy az ott kapott kód már csak a hiba okozata!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #22903 Dátum: 2012.12.11 15:06:42 »
Kamikaze!
Mi a tapasztalat a xado-váltoolaj kombinációról?
Prius 2 - a mosolygós autó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #22904 Dátum: 2012.12.11 15:28:53 »
Tényleg a csapágyok nem búgnak erősebben? Az az igazság, hogy nagyot csalódtam az autóban a váltó miatt. Nem a típushoz méltó viselkedést nyújtja. Ha minden jól megy hétvégén tudok folyadékszintet ellenőrízni benne, bár tényleg nagy csoda lenne, ha emiatt dobálja ki az 5. fokozatot. Mi a rákért nem jött ez elő váltóolajcsere előtt?  :?: Eléggé idegesít, amennyit a váltó miatti szívásokra költök annyiból meg tudtam volna gyűrűztetni a motort. :no:  :cry:
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.11 15:36:47 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -