Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6809408 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #21555 Dátum: 2012.08.25 00:40:45 »
Sajnos ennyi idő/km alatt is megtörténhet. A Brembo féktárcsa kicsit jobban bírja mint a gyári de nem sokkal. Ez annyira tipikus Carina betegség (15 éve Toyota Mayer is megmondta), hogy írhattuk volna a "Típushibák, kellemetlenségek és kezelésük..." topicba is  :D

Autó új korában milyen volt a fék?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #21556 Dátum: 2012.08.25 00:47:40 »
Autó új korában milyen volt a fék?
Rosszabb mint most, pedig még messze nem jó.
Módosítok, ha 5liter/100km-es fogyasztásra hajtasz akkor elmegy, de kihasználva a 4A-FE képességeit nagyon nem elég  :lol:
Elrontották a Japánok, túl jó lett a motor!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #21557 Dátum: 2012.08.25 00:53:18 »
Rosszabb mint most, pedig még messze nem jó.
Módosítok, ha 5liter/100km-es fogyasztásra hajtasz akkor elmegy, de kihasználva a 4A-FE képességeit nagyon nem elég  :lol:
Elrontották a Japánok, túl jó lett a motor!

Hajt a rák 5 l/100-ra, örülök, ha elkapok egy kis leheletnyi nyomatékot :) Ami a féken kívül még nem tetszik, hogy a 2-es fokozat szinte feleslegesen van ott. 1-es után majdhogynem egyből mehet 3-asba. Gondolom te nem is használod a 2-est :D
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #21558 Dátum: 2012.08.25 01:04:40 »
Hajt a rák 5 l/100-ra, örülök, ha elkapok egy kis leheletnyi nyomatékot :) Ami a féken kívül még nem tetszik, hogy a 2-es fokozat szinte feleslegesen van ott. 1-es után majdhogynem egyből mehet 3-asba. Gondolom te nem is használod a 2-est :D
Dehogynem, használom én a kettest:
1-es, ford.szám.mutató: 4750rpm, kuplung eldob, nagy nehezen elindulunk, kicsit leengedjük az ablakot, hogy a füst kimenjen, ratatatata, kuplung jöhet a 2-es, padlógáz, ratatatata, kuplung, gázt nem elvéve jöhet a 3-as, ratatatata, 4-es ratatatata, és sajnos 5-ösben a végén már nincsen több ratatatata... :lol:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #21559 Dátum: 2012.08.25 06:29:43 »
Jelentem én is használom a 2-est.
Valahogy így nézett ki:
1: kb. 50-ig
2: kb. 90-100
3: kb. 140
4: eddig olyan 170-ig mentem el vele, de még ment volna. Eddig ez a legnagyobb sebesség vele nálam.
5: ?

Persze ha nem járatós  :D

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #21560 Dátum: 2012.08.25 06:35:35 »
csak azoknak nem hiányzik a kettes, akik nem szeretik végig forgatni  :D
Pedig az a hang....

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #21561 Dátum: 2012.08.25 10:59:28 »

 
Xanyi, netferry!
Egy kis adalék, illetve kérdés. Másfél éve, mikor az első gátlókat felújíttattam, szólt a mester, hogy hamarosan cserés lesz az axiál rúd, mert meglóbálta, és koppant. Ezt előttem nem tudta akkor prezentálni, de alapos embernek tűnt, elfogadtam. Azóta semmi kopogás, semmi gond. Vizsgán minden OK, de minap mentem autóúton 120-al (nálam előfordul), és egyszer csak elkezdett rázni a kormány, mintha valamelyik felni nem lenne kicentrírozva. Beértem a faluba, lassítva eltűnt, majd kiérve felgyorsítva semmi, azóta sem, pedig már megküldtem néhányszor. Ez lehet a jele, hogy megadja magát?

üdv!
Az axiál csak kottyanik, semmiképp sem ráz!


 
Nekem meg nagyobb sebességnél fékezve (100 körül) valamikor beremeg a kormány valamikor meg nem. Ez lehet e az axiál rúd? Ha nem is ez, de valami biztos van a futóműben ami lóg. Holnap megvizsgáljuk jobban, meglátjuk.

Axiáltól ez nem lehet, inkább hullámos a féktárcsa, ami enyhébb fékezésnél jobban érzödik, ha megtaposod még Abs megszólaláson kivül, akkor kevésbé ráz.


 
...Régebben írtam már, hogy felhevült/túlmelegedett fékek esetében nem szabad a fékpedált nyomva tartani pl. piros lámpa előtt várakozva, mert máshogyan hűl a féktárcsa ott ahol érintkezik a szintén tűzforró fékbetétekkel, meg máshogy ott ahol nem.
Ott a pont, én ha lehet ilyenkor kézifékkel fogom meg a végén, a lábféket elfelejtem. Amúgy minden autóra igaz és nem idö kérdése, hanem egy ilyen taposós fékezés következménye!
Azt is tudni kell,  hogy nem igazán várja meg a gyártó a féktárcsák feszültség mentesülését, pl egy fél évig nem ártana állnia a gyártást követöen, hogy az öntéskor kelekezett belsö feszültség lecsillapodjon az anyagban, tehát elnyerje végleges formáját. Ez van, hogy az autón megy végbe és rázni kezd!


 
csak azoknak nem hiányzik a kettes, akik nem szeretik végig forgatni  :D
Pedig az a hang....
Nekem 3.-ban tetszik a hangja, mikor ellépi az ember, nem tudom, a japánoknak milyen lehet?

vd1234!
Ezek az értékek még nem szabályzáskor keletkeztek ugye?
Carinának még nem néztem,  de 1.4-es Golf3-nak ugyanannyi volt a vége 4.-ben, mint 5.-ben,  ugyanis 4500-nél leszabályzott, (155km/h)  nem birt többet menni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.25 11:01:41 írta kamikaze »

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #21562 Dátum: 2012.08.25 11:13:47 »
Carinának még nem néztem,  de 1.4-es Golf3-nak ugyanannyi volt a vége 4.-ben, mint 5.-ben,  ugyanis 4500-nél leszabályzott, (155km/h)  nem birt többet menni.
Igen, nekem is az 1.4-es Opelemnek nemhogy ugyanannyi volt a végsebessége 5.-ben mint 4.-ben, hanem kevesebb, 5.-ben 175-180-at tudott, de 4.-ben elforgott leszabályzásig, óra szerint az pont 200 volt, valóságban 190 km/h.
Carinának a váltója (az én véleményem szerint) sokkal jobb áttételezésű, mert 5.-ben éri el a végsebességét, mondjuk ennek az a hátránya, hogy rövidebb az 5. fokozat összehasonlítva más típusokkal amiket a fogyasztásra optimalizáltak és emiatt a Carinánál nagyobb fordulatszám tartozik az autópályán használható 130 km/h-hoz, de engem jobban érdekel, hogy jól gyorsuljon minden fokozatban (5.-ben is) mint, hogy kevesebbet fogyasszon pár decivel autópálya tempónál.
Opelemnek sokszor ha tepertem, teljesen feleslegesen volt 5. fokozata mert nem is használtam. Tőlem akár lehetett volna 4 sebességes is!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #21563 Dátum: 2012.08.25 11:35:54 »
Axiáltól ez nem lehet, inkább hullámos a féktárcsa, ami enyhébb fékezésnél jobban érzödik, ha megtaposod még Abs megszólaláson kivül, akkor kevésbé ráz.

Tehát egy új féktárcsa 10ezer km-t bír ki? Na ne mááár
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #21564 Dátum: 2012.08.25 11:40:02 »
Tehát egy új féktárcsa 10ezer km-t bír ki? Na ne mááár
Bír az még sok 10ezret, csak rázza a kormányt...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #21565 Dátum: 2012.08.25 11:53:53 »
Momdom akár 100km alatt is eldeformálódhat vagy akkor áll be..
Egy minimális szabályzás segit a rázáson!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #21566 Dátum: 2012.08.25 13:05:45 »
Neked is ráz a kormány fékezéskor?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #21567 Dátum: 2012.08.25 14:01:44 »
Neked is ráz a kormány fékezéskor?
Nekem? Mint az állat!
Avensis-en meg már szinte elviselhetetlen, azon ki is fogom cserélni...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #21568 Dátum: 2012.08.25 14:57:23 »
Hajt a rák 5 l/100-ra, örülök, ha elkapok egy kis leheletnyi nyomatékot :) Ami a féken kívül még nem tetszik, hogy a 2-es fokozat szinte feleslegesen van ott. 1-es után majdhogynem egyből mehet 3-asba. Gondolom te nem is használod a 2-est :D

Attól függ, ki hogy vezet... Én az egyest elindulásra használom, aztán 2. ez is elég jó alapjáraton csorogni, pl fekvőrendőrön, araszolásnál stb.
Ami nagyon tetszik a Carinában az, hogy a 3-mas rendkivül rugalmas! 30-as tempotól a 150-ig lehet autózni, és nem erőlködik a motor!
Más autóba beülök, és  3.-ban rángat már alacsonyabb fordulaton...  :wacko:

netferry!
Nekem nem ráz, de be is tartom amit irtunk FUBA-val!
A Golfon rázott, mint barom, le lett szabályozva és megszünt!

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #21569 Dátum: 2012.08.25 18:22:22 »
Elhoztam az autót, megnéztem 100km/h-nál erősebb fékezéskor nincs semmi kormányrázás, viszont gyengébb fékezéskor kicsi beremegés van.

Megmozgattuk a kerekeket, valamint többféle kormányállásnál (mozgatva kicsit ill. jobban a kormánykereket) az összekötő rudat és semmi lógás nem tapasztalható.

Az egyenetlen úton (pl. macskakő) történő kormányrezgés pedig a műszerfal alól jön a kormány oszloptól. Megvizsgáltam jobban, lenyúltam a műszerfal alá, megmozgattam a kormányoszlopot és lötyög kicsit. Toyodiy-en néztem és van ott egy csapágy, talán az kopott ki.

Gyújtásállítás után mostmár úgy néz ki, hogy sima 95-ös benzinnel sem rángat az autó 1-esben, se 2-esben gázadásra (finoman kezelve a gázpedált).
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -