Xanyi, netferry!
Egy kis adalék, illetve kérdés. Másfél éve, mikor az első gátlókat felújíttattam, szólt a mester, hogy hamarosan cserés lesz az axiál rúd, mert meglóbálta, és koppant. Ezt előttem nem tudta akkor prezentálni, de alapos embernek tűnt, elfogadtam. Azóta semmi kopogás, semmi gond. Vizsgán minden OK, de minap mentem autóúton 120-al (nálam előfordul), és egyszer csak elkezdett rázni a kormány, mintha valamelyik felni nem lenne kicentrírozva. Beértem a faluba, lassítva eltűnt, majd kiérve felgyorsítva semmi, azóta sem, pedig már megküldtem néhányszor. Ez lehet a jele, hogy megadja magát?
üdv!
Az axiál csak kottyanik, semmiképp sem ráz!
Nekem meg nagyobb sebességnél fékezve (100 körül) valamikor beremeg a kormány valamikor meg nem. Ez lehet e az axiál rúd? Ha nem is ez, de valami biztos van a futóműben ami lóg. Holnap megvizsgáljuk jobban, meglátjuk.
Axiáltól ez nem lehet, inkább hullámos a féktárcsa, ami enyhébb fékezésnél jobban érzödik, ha megtaposod még Abs megszólaláson kivül, akkor kevésbé ráz.
...Régebben írtam már, hogy felhevült/túlmelegedett fékek esetében nem szabad a fékpedált nyomva tartani pl. piros lámpa előtt várakozva, mert máshogyan hűl a féktárcsa ott ahol érintkezik a szintén tűzforró fékbetétekkel, meg máshogy ott ahol nem.
Ott a pont, én ha lehet ilyenkor kézifékkel fogom meg a végén, a lábféket elfelejtem. Amúgy minden autóra igaz és nem idö kérdése, hanem egy ilyen taposós fékezés következménye!
Azt is tudni kell, hogy nem igazán várja meg a gyártó a féktárcsák feszültség mentesülését, pl egy fél évig nem ártana állnia a gyártást követöen, hogy az öntéskor kelekezett belsö feszültség lecsillapodjon az anyagban, tehát elnyerje végleges formáját. Ez van, hogy az autón megy végbe és rázni kezd!
csak azoknak nem hiányzik a kettes, akik nem szeretik végig forgatni ![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
Pedig az a hang....
Nekem 3.-ban tetszik a hangja, mikor ellépi az ember, nem tudom, a japánoknak milyen lehet?
vd1234!
Ezek az értékek még nem szabályzáskor keletkeztek ugye?
Carinának még nem néztem, de 1.4-es Golf3-nak ugyanannyi volt a vége 4.-ben, mint 5.-ben, ugyanis 4500-nél leszabályzott, (155km/h) nem birt többet menni.