Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6809379 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #21540 Dátum: 2012.08.24 20:23:05 »
Tanulságos történet, lehet nálam is egy hasonló sztori kezd kialakulni. Addig én sem nyugszom amíg ki nem lesz derítve, amiket pedig leírtatok mindenképp figyelembe veszem! Csak egyszer érjek már a végére, hogy na ok rendben van az autó, már csak az olajfogyit kell megoldani.
Az biztos, hogy nagy megkönnyebbülés, ha rendben az autó, nem kell állandóan sasolni meg fülelni  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #21541 Dátum: 2012.08.24 21:08:05 »
az axiál csukló jellemzően így kopik ki.
Ha belegondolsz nagyon keveset mozdul, mindig ugyanazon út mentén, mindig egy helyen terhelten, egy helyen kopik meg. Ha felemeled a kocsit és úgy próbálod megmozgatni nagyon valószínű, hogy nem fogsz érezni semmit, mert akkor már nem a kikopott tartományban van.
[...]
Xanyi, netferry!
Egy kis adalék, illetve kérdés. Másfél éve, mikor az első gátlókat felújíttattam, szólt a mester, hogy hamarosan cserés lesz az axiál rúd, mert meglóbálta, és koppant. Ezt előttem nem tudta akkor prezentálni, de alapos embernek tűnt, elfogadtam. Azóta semmi kopogás, semmi gond. Vizsgán minden OK, de minap mentem autóúton 120-al (nálam előfordul), és egyszer csak elkezdett rázni a kormány, mintha valamelyik felni nem lenne kicentrírozva. Beértem a faluba, lassítva eltűnt, majd kiérve felgyorsítva semmi, azóta sem, pedig már megküldtem néhányszor. Ez lehet a jele, hogy megadja magát?

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #21542 Dátum: 2012.08.24 21:11:44 »
, de minap mentem autóúton 120-al (nálam előfordul), és egyszer csak elkezdett rázni a kormány, mintha valamelyik felni nem lenne kicentrírozva. Beértem a faluba, lassítva eltűnt, majd kiérve felgyorsítva semmi, azóta sem, pedig már megküldtem néhányszor. Ez lehet a jele, hogy megadja magát?
Szerintem csak figyelmeztetett, hogy 3000 felett van a fordulat! :D

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #21543 Dátum: 2012.08.24 21:12:18 »
SZERINTEM NEM

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #21544 Dátum: 2012.08.24 21:28:54 »
Szerintem csak figyelmeztetett, hogy 3000 felett van a fordulat! :D
Tudom, hogy poénnak szántad, hidd el, ez nála üzemszerű állapot  :D (És mégis segített a 2.5-ös guminyomás a fogyasztáson  :yes:)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #21545 Dátum: 2012.08.24 21:32:10 »
Most ellenőriztem a keréknyomást, mindenhol 2,5 körül volt, most 2,7 lett.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #21546 Dátum: 2012.08.24 21:43:59 »
Most ellenőriztem a keréknyomást, mindenhol 2,5 körül volt, most 2,7 lett.
Ahogy drágul a benzin, felmegy majd 3,0-ra is.
Prius 2 - a mosolygós autó.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #21547 Dátum: 2012.08.24 21:46:49 »
Tudom, hogy poénnak szántad, hidd el, ez nála üzemszerű állapot  :D (És mégis segített a 2.5-ös guminyomás a fogyasztáson  :yes:)
Igen, tényleg jó ötlet a 2.5-ös guminyomás!
Ma egész nap megszállottként sasoltam a fordulatszámot, ezért tudtam, hogy kicsit felette volt.  :D

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #21548 Dátum: 2012.08.24 23:02:20 »
Xanyi, netferry!
Egy kis adalék, illetve kérdés. Másfél éve, mikor az első gátlókat felújíttattam, szólt a mester, hogy hamarosan cserés lesz az axiál rúd, mert meglóbálta, és koppant. Ezt előttem nem tudta akkor prezentálni, de alapos embernek tűnt, elfogadtam. Azóta semmi kopogás, semmi gond. Vizsgán minden OK, de minap mentem autóúton 120-al (nálam előfordul), és egyszer csak elkezdett rázni a kormány, mintha valamelyik felni nem lenne kicentrírozva. Beértem a faluba, lassítva eltűnt, majd kiérve felgyorsítva semmi, azóta sem, pedig már megküldtem néhányszor. Ez lehet a jele, hogy megadja magát?

Nekem meg nagyobb sebességnél fékezve (100 körül) valamikor beremeg a kormány valamikor meg nem. Ez lehet e az axiál rúd? Ha nem is ez, de valami biztos van a futóműben ami lóg. Holnap megvizsgáljuk jobban, meglátjuk. 
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Carina
« Válasz #21549 Dátum: 2012.08.24 23:04:04 »
Srácok, gumitémában részemről befejeztem a széles vs. keskeny eszmefuttatást.  Mindenki használja egészséggel a saját belátása szerint!
Ne haragudjatok!
Tényleg nem volt szándékomban ezzel a visszatérő témával összeugrasztani senkit.
Ha veszek biztosan a gyári 185/65-14 méretet teszem rá.
Azonban a másik Carinát a gyári (!) Michelin papucsokkal vettük és ezeket a 175/65-14 Nokian télieket adták hozzá. Ami az eladó elmondása szerint sem pont azonos méret és egy Yarison volt. Innen az eladó felni és a gumi is. A kérdés csak arra irányult, ha már meg van és "ingyen" volt elhasználjam-e. Mindenesetre ha el tudnám adni a felnit és a gumit is, lehet inkább gyári méretet vennék rá.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #21550 Dátum: 2012.08.24 23:19:00 »
Nekem meg nagyobb sebességnél fékezve (100 körül) valamikor beremeg a kormány valamikor meg nem. Ez lehet e az axiál rúd? Ha nem is ez, de valami biztos van a futóműben ami lóg. Holnap megvizsgáljuk jobban, meglátjuk.

Az első féktárcsa vetemedés miatt eldeformálódik és hullámos lesz a felülete, ezután rázza be a kormányt nagyobb sebességről fékezve. Amikor nem érzed ezt, akkor mégsem fékezel akkorát, vagy kisebb tempóról teszed gondolom én...
A futóműnek ehhez semmi köze nincs. Régebben írtam már, hogy felhevült/túlmelegedett fékek esetében nem szabad a fékpedált nyomva tartani pl. piros lámpa előtt várakozva, mert máshogyan hűl a féktárcsa ott ahol érintkezik a szintén tűzforró fékbetétekkel, meg máshogy ott ahol nem. A Carina első féktárcsái nagyon hajlamosak erre a vetemedésre, én pl. ezért is fogom nagyobb teljesítményű fékekre kicserélni. Avensis-ünknél szintén probléma, hiszen az automata váltó miatt persze, hogy nyomod  féket a piros lámpánál, mert ha nem elkúszik  :D N-be meg lusta az ember kitenni...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #21551 Dátum: 2012.08.24 23:44:35 »
Az első féktárcsa vetemedés miatt eldeformálódik és hullámos lesz a felülete, ezután rázza be a kormányt nagyobb sebességről fékezve. Amikor nem érzed ezt, akkor mégsem fékezel akkorát, vagy kisebb tempóról teszed gondolom én...
A futóműnek ehhez semmi köze nincs. Régebben írtam már, hogy felhevült/túlmelegedett fékek esetében nem szabad a fékpedált nyomva tartani pl. piros lámpa előtt várakozva, mert máshogyan hűl a féktárcsa ott ahol érintkezik a szintén tűzforró fékbetétekkel, meg máshogy ott ahol nem. A Carina első féktárcsái nagyon hajlamosak erre a vetemedésre, én pl. ezért is fogom nagyobb teljesítményű fékekre kicserélni. Avensis-ünknél szintén probléma, hiszen az automata váltó miatt persze, hogy nyomod  féket a piros lámpánál, mert ha nem elkúszik  :D N-be meg lusta az ember kitenni...

1 évesek a féktárcsák ill. 10ezer km. Fékbetétek is lettek akkor cserélve. Nem vetemedik tán el ilyen hamar, majd kipróbálom, hogy nagyobb erejű fékezéskor mást csinál e mint kisebb erejűnél. Hejjj ez az örökés sasolás, figyelés, hallgatózás  :wacko:

Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #21552 Dátum: 2012.08.24 23:52:17 »
Ne haragudjatok!
Tényleg nem volt szándékomban ezzel a visszatérő témával összeugrasztani senkit.
Ha veszek biztosan a gyári 185/65-14 méretet teszem rá.
Azonban a másik Carinát a gyári (!) Michelin papucsokkal vettük és ezeket a 175/65-14 Nokian télieket adták hozzá. Ami az eladó elmondása szerint sem pont azonos méret és egy Yarison volt. Innen az eladó felni és a gumi is. A kérdés csak arra irányult, ha már meg van és "ingyen" volt elhasználjam-e. Mindenesetre ha el tudnám adni a felnit és a gumit is, lehet inkább gyári méretet vennék rá.

-13mm az átmérőkülönbség, elvileg még elfogadható, a menettulajdonságról fogalmam sincs, gondolom normálisan hajtva elmegy. Ki kell próbálni.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #21553 Dátum: 2012.08.24 23:54:18 »
1 évesek a féktárcsák ill. 10ezer km. Fékbetétek is lettek akkor cserélve. Nem vetemedik tán el ilyen hamar, majd kipróbálom, hogy nagyobb erejű fékezéskor mást csinál e mint kisebb erejűnél. Hejjj ez az örökés sasolás, figyelés, hallgatózás  :wacko:
Sajnos ennyi idő/km alatt is megtörténhet. A Brembo féktárcsa kicsit jobban bírja mint a gyári de nem sokkal. Ez annyira tipikus Carina betegség (15 éve Toyota Mayer is megmondta), hogy írhattuk volna a "Típushibák, kellemetlenségek és kezelésük..." topicba is  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #21554 Dátum: 2012.08.25 00:39:48 »
Ne haragudjatok!
Tényleg nem volt szándékomban ezzel a visszatérő témával összeugrasztani senkit.
Ha veszek biztosan a gyári 185/65-14 méretet teszem rá.
Azonban a másik Carinát a gyári (!) Michelin papucsokkal vettük és ezeket a 175/65-14 Nokian télieket adták hozzá. Ami az eladó elmondása szerint sem pont azonos méret és egy Yarison volt. Innen az eladó felni és a gumi is. A kérdés csak arra irányult, ha már meg van és "ingyen" volt elhasználjam-e. Mindenesetre ha el tudnám adni a felnit és a gumit is, lehet inkább gyári méretet vennék rá.
Én nem haragszom...Most találtam ezt a videót, mondjuk tuti nyári gumi de legalább széles és a poén kedvéért nem bírom ki nem belinkelni:
 [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog]

"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...