Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6600403 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Carina
« Válasz #210 Dátum: 2004.04.06 13:04:36 »
Egy ismerősöm kipróbálta egy 110.000-et futott 1.4-es honda civic-en ezt a motor átmosás dolgot. Neki semmi gond nem lett belőle. Az akció után érdekes módon csendesebb lett az autó. Olajat előtte sem fogyasztott és azóta sem kezdte el enni.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #211 Dátum: 2004.04.06 14:26:56 »
A mosóolajok alkalmazásánál minden a motor kondícióján múlik . Kopott , sokat futott , öreg motorokban valóban káros lehet a használatuk - viszont FLInt leírása alapján az ő motorja még biztos nem ebbe a kategóriába tartozik  :)  ! Egyébként akit érdekel , és nincsenek problémái az angol nyelvvel , ezen az oldalon nagyon sok okosságot megtudhat a motorolajokról , adalékokról , meg egyéb dolgokról is ! Tudom ajánlani  :idea:

Lustábbaknak pedig kimásolom ide , amit az oldal a mosóolajokról ír :

"Flushing oils
These are special compound oils that are very, very thin. They almost have the consistency of tap water when cold as well as hot. Typically they are 0W/20 oils. Don't ever drive with these oils in the engine - it won't last. Their purpose is for cleaning out all the gunk which builds up inside an engine. Note that Mobil1 0W40 is okay, because the '40' denotes that it's actually thick enough at temperature to work. 0W20 just doesn't get that viscous! To use them, drain your engine of all it's oil, but leave the old oil filter in place. Next fill it up with flushing oil and run it at a fast idle for about 20 minutes. Finally, drain all this off (and marvel at the crap that comes out with it), replace the oil filter, refill with a good synthetic oil and voila! Clean engine.
Of course, like most things nowadays, there's a condition attached when using flushing oils. In an old engine you really don't want to remove all the deposits. Some of these deposits help seal rings, lifters and even some of the flanges between the heads, covers, pan and the block, where the gaskets are thin. I have heard of engines with over 280,000km that worked fine, but when flushed it failed in a month because the blow-by past the scraper ring(now really clean)contaminated the oil and screwed the rod bearings."
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

raki

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Carina
« Válasz #212 Dátum: 2004.04.07 08:31:08 »
Ma reggel rosszabbodott a helyzet az autó horpadásaival kapcsolatban.

Mintha csak vonzotta volna a mögöttem levőt a bal hátul lévő horpadás, csinált alá még kettőt. Ma reggel belém jöttek hátulról oldalról, ugyanazt a sarkot kaptál el, mint ahol eddig volt a horpadásom, csak lentebb.

Bal hátsó lámpa kicsit törött vagy inkább csak repedt
Bal hátsó lámpa alatti elem benyomódott, festék lejött
Hátsó lökhárító elrepedt, festék lejött.

Megírtuk a baleseti bejelentőt, "szerencsére" a munkahelyemnél volt a dolog, így lehívtam a főnökömet tanúnak. A károkozó egy Hungáriánál biztosított volt. Felhívtam a Hungáriát ott a csajszi elmondta, hogy két lehetőségem van.

Vagy elmegyek a hungáriához kárfelmérni majd egy általam választott szervizben megjavíttatom az autót. Állítása szerint ilyenkor a Hungária le szokott húzni a számlából, amit a szerviz ad ( vagyis nekem is be kéne szállnom esetleg a javításba vagy esetleg úgy egyezek meg a szervizzel, hogy mindenki jól járjon ).

A másik lehetőség, hogy elviszem egy a Hungáriával szerződésben álló szervizbe, ahol megcsinálják és a csajszi állítása szerint ilyenkor mindig elfogadják a számlát, amit a szerviz ad, ilyenkor én nem is látok készpénzt. Kérdésemre, hogy akkor pl, ha beviszem egy ilyen szervizbe és a lámpámat kicserélik egy újra, akkor abba be kell-e szállnom, valami pénzzel amortizáció címén, határozottan azt mondta, hogy nem.

Kérdés, hogy melyikkel járok jobban? Kinek mi a tapasztalata? Igazat mondott-e a csajszi? Mire kell vigyázzak? Én inkább a második lehetőséget választanám és ha lehet megcsináltatnám a másik horpadásomat is egyben ( ha nem is ebből az összegből fedezve ).

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #213 Dátum: 2004.04.07 09:21:42 »
raki:
Uhh, részvétem!  :(
Szerencsére én nem jártam még így, hogy megtörték volna a kocsimat, tehát nem tudok érdemben hozzászólni, de amint elrendezed a dolgokat okulásként szívesen fogadnánk a tapasztalatodat.

ui: az éjszaka viszont azt álmodtam, hogy kiröpültem egy kanyarból és a kocsi eleje frankón összetört. Ne tudjátok meg, mit éreztem...
 :cry:

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Carina
« Válasz #214 Dátum: 2004.04.07 14:34:21 »
raki:
Ha a második lehetőséget választod nem kell utánajárnod a dolgoknak ha jól tudom. Én amikor összetörtem megam (OFF opel ON) akkor casco-val volt javíttatva, de annyi történt hogy a biztosító által elfogadott helyre begurult az autó, ott megcsinálták és amikor kész lett hazajött. A kárfelvételen kívül mással nem kellett foglalkozni ha jól emlékszem.

Ebben az esetben sem lehet nagy különbség az ügyintézésben szerintem. Ha aki belédjött elismerte a kárt és a biztosítása is rendben van akkor igazán nem értem milyen előnye lehet az első verziónak.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Carina
« Válasz #215 Dátum: 2004.04.07 16:07:50 »
Amennyire tudom - nem olyan nagyon vagyok informált - a Hungária elég korrekt ilyen ügyekben. A Providencia már kevésbé, ök abból indulnak ki, hogy direkt csináltad, és neked kell bizonygatni, hogy nem.
music     

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Carina
« Válasz #216 Dátum: 2004.04.07 16:08:26 »
Amennyire tudom - nem olyan nagyon vagyok informált - a Hungária elég korrekt ilyen ügyekben. A Providencia már kevésbé, ök abból indulnak ki, hogy direkt csináltad, és neked kell bizonygatni, hogy nem.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #217 Dátum: 2004.04.07 16:11:53 »
Idézetet írta: "raki"
Ma reggel rosszabbodott a helyzet az autó horpadásaival kapcsolatban.

Mintha csak vonzotta volna a mögöttem levőt a bal hátul lévő horpadás, csinált alá még kettőt. Ma reggel belém jöttek hátulról oldalról, ugyanazt a sarkot kaptál el, mint ahol eddig volt a horpadásom, csak lentebb.

Bal hátsó lámpa kicsit törött vagy inkább csak repedt
Bal hátsó lámpa alatti elem benyomódott, festék lejött
Hátsó lökhárító elrepedt, festék lejött.

Megírtuk a baleseti bejelentőt, "szerencsére" a munkahelyemnél volt a dolog, így lehívtam a főnökömet tanúnak. A károkozó egy Hungáriánál biztosított volt. Felhívtam a Hungáriát ott a csajszi elmondta, hogy két lehetőségem van.

Vagy elmegyek a hungáriához kárfelmérni majd egy általam választott szervizben megjavíttatom az autót. Állítása szerint ilyenkor a Hungária le szokott húzni a számlából, amit a szerviz ad ( vagyis nekem is be kéne szállnom esetleg a javításba vagy esetleg úgy egyezek meg a szervizzel, hogy mindenki jól járjon ).

A másik lehetőség, hogy elviszem egy a Hungáriával szerződésben álló szervizbe, ahol megcsinálják és a csajszi állítása szerint ilyenkor mindig elfogadják a számlát, amit a szerviz ad, ilyenkor én nem is látok készpénzt. Kérdésemre, hogy akkor pl, ha beviszem egy ilyen szervizbe és a lámpámat kicserélik egy újra, akkor abba be kell-e szállnom, valami pénzzel amortizáció címén, határozottan azt mondta, hogy nem.

Kérdés, hogy melyikkel járok jobban? Kinek mi a tapasztalata? Igazat mondott-e a csajszi? Mire kell vigyázzak? Én inkább a második lehetőséget választanám és ha lehet megcsináltatnám a másik horpadásomat is egyben ( ha nem is ebből az összegből fedezve ).


A második megoldást válaszd . Egyértelmű ! Aligha lesz gond : a Hungáriás kárrendezések simán szoktak lezajlani .

A "privát" károdat is megcsináltathatod persze ugyanott , de vigyázz , hogy ne legyen belőle keveredés . Legyen teljesen világosan letisztázva , hogy ki mit fizet ; hogy bár egyidejűleg csinálják , mégis külön ügyként kezeljék a fölső horpadást .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Wartburg311

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
Carina
« Válasz #218 Dátum: 2004.04.08 13:55:51 »
Sziasztok!

Van esetleg itt valakinek Carina E-ből Diesel kivitel? Találtam egy ilyen autót és lehet elcserélném a mostani Corollámat, csak gyengének találom.  83Le/1300kg  :? Valakinek van ilyen motorral rendelkező Carinával valami tapasztalata?

üdv:

Szabolcs
-----------------------------------------
'97 Corolla Wagon 1.3 Xli benzin/gáz

Szabolcs

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Carina
« Válasz #219 Dátum: 2004.04.08 15:17:58 »
Még ha nincs is itt senkinek, egy kipróbálást szerintem mindenképpen megér. Ha te úgy érzed, hogy gyenge/erős, akkor más sem fog tudni meggyőzni az ellenkezőjéről.

raki

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Carina
« Válasz #220 Dátum: 2004.04.08 20:51:01 »
Mindenkinek kösz a tanácsokat a karambollal kapcsolatban. Én is a 2. megoldás mellett szavaztam, csak kíváncsi voltam rá, hátha van ellenvélemény is. Kedden megyek, majd tudósítok a fejleményekről.

NoGun

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 585
    • http://www.nogun.hu
Carina
« Válasz #221 Dátum: 2004.04.08 22:15:00 »
Idézetet írta: "Wartburg311"
Sziasztok!

Van esetleg itt valakinek Carina E-ből Diesel kivitel? Találtam egy ilyen autót és lehet elcserélném a mostani Corollámat, csak gyengének találom.  83Le/1300kg  :? Valakinek van ilyen motorral rendelkező Carinával valami tapasztalata?

üdv:

Szabolcs


dezsavum van! Mintha egyszer már beszélgettünk volna róla, akkor azt mondtam, hogy engem is megpróbáltak lebeszélni róla. Hallgattam rájuk.

Az még nem nagyon D4D ...
HORDD EL MAGADON!
____ www.nogun.hu ______

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Carina
« Válasz #222 Dátum: 2004.04.08 22:48:24 »
Idézetet írta: "Wartburg311"
Sziasztok!

Van esetleg itt valakinek Carina E-ből Diesel kivitel? Találtam egy ilyen autót és lehet elcserélném a mostani Corollámat, csak gyengének találom.  83Le/1300kg  :? Valakinek van ilyen motorral rendelkező Carinával valami tapasztalata?

üdv:

Szabolcs

Carina II diesellel és Corolla 2.0 diesellel van tapasztalatom. Mind a kettőben a 2C motor van (75LE) míg a Carina E-kben jellemzően 2C-T azaz turbós (8X LE). Gyengének tűnhet a lóerő alapján, ám elég nyomatékos motorok. Nem fogsz vele piros lámpánál kilőni, se autópályán virgonckodni, de 80 felett már nem kell visszaváltani, ötösben lehet előzni, elég nagy biztonsággal (a starlethez képest  :lol: ). Mindenféleképpen te is próbálj ki egyet, de én nem tartom rossz vételnek. A benzineshez szokott embereknek kicsit furcsa lehet, de a dízelen edzettek szeretni fogják  :twisted:
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

music

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26326
Carina
« Válasz #223 Dátum: 2004.04.08 23:51:59 »
Müszakilag mindenképpen jól utána kell nézni - már, hogy milyen állapotú - mert ha egy lestrapált dízelt fel kell újítani, a gatyád is ráfizetheted :!:
music     

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Carina
« Válasz #224 Dátum: 2004.04.09 08:03:15 »
Idézetet írta: "music"
Müszakilag mindenképpen jól utána kell nézni - már, hogy milyen állapotú - mert ha egy lestrapált dízelt fel kell újítani, a gatyád is ráfizetheted :!:

Egész egyszerű megnézni, milyen állapotú egy dízel. Elsőként megnézed a motort. Ha nincsenek olajfolyások, akkor már jó pont. Utána hidegindítás. Ha pöccre indul, és mind a négy henger megy elejétől fogva, kék füst nélkül, akkor megint jó. Figyelni kell kopogó hangot / vákumszivattyú hangját.
Bemelegedés után ki kell kicsit húzatni, ha megy rendesen, megvan a (dízel) Carináknál szokásos 150-160 körüli végsebesség, akkor jó (e fölé amúgy sem szabad régebbi dízelt hajtani). Ha bemelegedett a motor, föl kell nyitni megint a motorháztetőt, járó motornál meg kell nézni, hogy nem jön-e egy kis füst a motortérből. Ha igen, akkor adagolóproblémás, ha nem, akkor jó. Ezenkívül meg kell kérni valakit, hogy meleg :!:  motornál álló helyben padlózza le a gázt. Ha csak kormol, és nincs kék füst, akkor rendben. Ha a turbó haldoklik, az is szokott kékes füstöt nyomni dízeleknél. Nagyjából ennyi. Ha ezt mindet megnézed, és minden rendben van, túl nagy meglepetés nem fog érni. Ezek a leggyakoribb problémák.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D