FUBA!
Te régebben (a Carina nem számít
) versenyeztél, érdekelne, hogy szoktad-e alkalmazni ezt a technikát visszaváltásoknál?
Ha igen, a Carinánál is alkalmazod?
http://granturismofever.hu/ismerteto/auto_kezeles#sarok_labujj
a fordulatszám egyeztetésre gondolsz? Azt nem szoktam alkalmazni, mert pont a fék kímélése miatt kihasználom a motorféket is teljesen, tehát ha nagy tempóról kell fékezni, akkor van, hogy a váltóval mikor elérem a fokozatokhoz tartozó max. sebességeket lassuláskor, akkor váltogatok visszafelé pl. 180-ról nagy fék + vissza 4. fokozatba kb. 170-nél, majd kb.130-nál vissza 3. fokozatba, majd 90-nél vissza 2.-ban és 50-nél vissza 1.be
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
Tehát nem csak fékezek egy nagyot a blokkolás határon tartva a fékerőt, hanem motorfékkel segítem a fékezést, kuplung bírja nem kell félteni.
Aszinkron váltóknál használták régen a dupla kuplungolást, szinkronos váltóknál, ha jók még a szinkrongyűrűk, akkor nincs sok értelme szerintem, de a hajtásláncot lehet vele kímélni az igaz, ártani nem árt, de nehéz megszokni. Én régen tanulgattam, de nem vált rutinná. Ha jól tudom a Nissan 370Z az első sportautó, amelyben a kézi váltó visszakapcsoláskor gázfröccsöt is ad helyettünk...
Walter Röhrl nagyon nagy figura, ők a turbó-lyuk csökkentése/kivédése miatt is használták ezt a technikát, és ők profik is ebben. A ami versenyautókba erre van kitalálva az ALS, ami motorfékben is bejuttat üzemanyagot a motorba, emiatt durrog és pörög folyamatosan a turbó, de elcseszi a motorféket, gondold meg nyomod a féket és úgy érzed, hogy a kocsi mégis gyorsulni akar. Panaszkodott is rá talán Wéber Gábor a WTCC-s BMW esetében, hogy milyen szokatlan...
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
Bal láb féket érdemes tanulgatni, első próbánál mindenki majdnem kifejeli a szélvédőt, mert a bal lábunk hozzászokott, hogy a kuplungpedált nyomkodja, és azt padlóig szokta, tehát csak óvatosan és ne közúton ha lehet eleinte. Szegény kolléganőm járt úgy, hogy amikor megnyert egy automata váltós autót hétvégére és ment haza az autópályán kuplungozni szeretett volna, de ugye bal lábbal akkorát fékezett, hogy egy kamion mögötte eltüntette a kocsi farát, szóval csak óvatosan a gyakorlással. Carina is eszméletlen túlkormányzottá tehető bal lábfék használatával. Én csak belekóstoltam a versenyzésbe, nincs bennem nagyon sok versenykilométer sajnos, és a vezetési technikám sem összehasonlítható pl. Walter Röhrl-ével. Persze, az átlag vezetőnél többet megtapasztalhattam, azáltal, hogy sokszor túllép(t)em a csúszáshatárt és kézben tudom tartani az autót azután is valameddig, de tudom hol a helyem, volt szerencsém sok jó versenyzővel pl. Benik Balázzsal összemérni tudásom, vagy pl. Rob Huff-al és sehol sem vagyok...
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
Ha az ő szintjüket nem is érjük soha el, akkor is érdemes fejlődni, ki tudja mikor kerülünk bajba mások hülyesége miatt a közúton és ha kivédünk akár csak egy súlyos balesetet, már megérte.