Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6802820 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20835 Dátum: 2012.06.15 09:52:40 »
Kipróbálta az autót is és váltócsapágy hangot hallott, így valszínű előbb utóbb az is cserés lesz.

Milyen hang? Én is régóta vadászok egy búgó hangot. A difire gondoltam, olyan ikarusos hang. 40-60km/h közt hallatszik inkább. Olajcsere és 2 xado után sem változott semmit. Nemrég ültem egy 9 éves Corollában amiben 40000km volt. Nagyon csendes volt, de ezt a hangot abban is hallottam.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20836 Dátum: 2012.06.15 18:14:19 »
Igen, köszi, erre gondoltam, illetve, hogy mivel érdemes tisztítani.
Egy kis brigéciol+ kefe is tud segíteni  ;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20837 Dátum: 2012.06.15 18:26:03 »
nekem csak a lábrész alat volt 1cm préselt textil. Gondoltam megduplázom és tettem az ülés alá is egészen a tűzfal csatlakozásig. ameddig elér a gyári szőnyeg. A háthó tornyokon sem volt semmi ezért kivettem a hátsó üléstámla melletti kis részt és kitömtem azt is. A csomagtér szőnyeg alá is raktam 1 cm lapot, hogy ne dübörögjön annyira a hátsó dob.
Végeredményként egész csendes lett a futómű.
Még az A oszlopok felől jön a menetszél hangja 100 felett,  pedig oda is tömtem már szigetelést.  Nem tudom eldönteni, hogy a tükrök csinálják v. a kéderguminál jön valami hang.
Én sem értem, hogy miért hagyták ki ezeket. Nemrég meglestem egy 9 éves Corollát. Be tudtam lesni a csomagtérben a kárpit alá. Volt benne préselt textil.
Csak arra vigyázz, hogy az ajtóba ne tegyél ilyen textilt mert nedvszívó.
Alapos munka  :yes: Hasonló megoldásokat csináltam, illetve tervezek. Ezek ráadásul nem nehezítik a kocsit.
A futóműzajt tényleg csak csillapítani lehet, mert a gátlók közvetítik az egész kasztninak. Ezért is fontos a toronycsapágy gumiágyának állapota. Azért a japók itt is igényesek voltak, mert a rugótányéron is gumira fekszik fel a tekercs! Illetve ezért hasznos a lemezek utólagos kimerevítése.
A szélzaj nem a kéderguminál jön, azt is leszigeteltem +ba :lol:.
Szerintem a tükör a ludas, lehet megoldást jelentene a fennebbi tyuning coronához hasonló M3-as tükörház, de eddig nem volt rá ingerenciám. Ám, ha bebizonyosodna, hogy ez segít, lehet, rávenném magam a cserére  :hmmmm:

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20838 Dátum: 2012.06.15 19:20:22 »
Alapos munka  :yes: Hasonló megoldásokat csináltam, illetve tervezek. Ezek ráadásul nem nehezítik a kocsit.
A futóműzajt tényleg csak csillapítani lehet, mert a gátlók közvetítik az egész kasztninak. Ezért is fontos a toronycsapágy gumiágyának állapota. Azért a japók itt is igényesek voltak, mert a rugótányéron is gumira fekszik fel a tekercs! Illetve ezért hasznos a lemezek utólagos kimerevítése.
A szélzaj nem a kéderguminál jön, azt is leszigeteltem +ba :lol:.
Szerintem a tükör a ludas, lehet megoldást jelentene a fennebbi tyuning coronához hasonló M3-as tükörház, de eddig nem volt rá ingerenciám. Ám, ha bebizonyosodna, hogy ez segít, lehet, rávenném magam a cserére  :hmmmm:
Még én sem vagyok kész teljesen. Még vár  egy hátsó ajtó. :(
Azok a rezgéscsillapító lapok, nem éppen a pehelysúly kategóriába tartoznak, a Tecsoundról nem is beszélve. Ha jól emlékszem 2,6Kg/m2.
Jó, hogy említetted a kédergumi extra szigetelését, már elég sokat nézegettem, hogy milyen szigetelést lehetne +ba beépíteni. Ezt a kérdést ezennel elvetem :D
Már azon gondolkodtam, hogy lekapom a tükröt egy próba miatt.
Még szerencsére nem a toronycsapágy gumiágy ment tönkre, hanem a csapágyon van egy porvédő gumi, az kezdett oszlani.
Érdekes, hogy nem zárt csapágyat nyomtak bele, hanem megadták a lehetőséget az utólagos kenésre.
Elvileg van külön száma  a 48603C http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199509_TOYOTA_CARINA%20E_AT190L-AEMDKW_4803.html

eagleeye

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Carina
« Válasz #20839 Dátum: 2012.06.16 16:18:36 »
Sziasztok!

Tudnátok ajánlani valami normális féktárcsát és fékbetétet? Kicserélném elől a cuccost, de olyat vennék ami nem gagyi, de a legdrágábbat sem szeretném feltétlenül...

Köszönöm előre is!  ;)

Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Carina
« Válasz #20840 Dátum: 2012.06.16 19:07:25 »
Én ATE fékbetétet használok, eddig nincs vele gondom, nem nyikorog, jól fog. Tárcsát nem tudom milyen, még nem cseréltem.
... normális féktárcsát és fékbetétet? ...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20841 Dátum: 2012.06.16 20:47:35 »
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani valami normális féktárcsát és fékbetétet? Kicserélném elől a cuccost, de olyat vennék ami nem gagyi, de a legdrágábbat sem szeretném feltétlenül...
Köszönöm előre is!  ;)

Nézegetem a sport féktárcsákat, fékbetéteket.
Úgy döntöttem, maradok a Celica Turbo nagyobb méretű fékeinél, már csak annak dupla munkahengeres féknyerge miatt is.
Azért hátha valakit érdekel, itt vannak összegyűjtve a sportféktárcsáknak és fékbetéteknek az aktuális árai Carina-E gyári 255x25 mm-es első fékéhez:

első féktárcsák :                                            első fékbetétek garnitúránban :
  Nipparts, Starline, 9.000.- ft /db                    EBC Blackstuff Ultimax 10.000.- ft (kevlár-aramid)
  Roadhouse, Delphi, 10.000.- ft /db                EBC Greenstuff Sport 22.000.- ft
  Brembo 15.000.- ft /db                                   Ate 17.000.- ft
  Ferodo 17.500.- ft /db                                    Textar 13.000.- ft
  EBC Premium 23.000.- ft /db                          Nipparts 9.000.- ft
                                                                         Delphi 11.000.- ft
                                                                         Brembo 12.000.- ft
                                                                         Wagner 10.000.- ft
                                                                         Ferodo 14.000.- ft       

Megvettem a Celica turbo dupla munkahengeres féknyergeit, de még nem szereltem be. Most még a széria Carina-E 255x25 mm első féktárcsáim vannak Brembo gyártmány, Remsa fékbetétekkel (8500Ft), amely meglepően jó kombináció. A Textar betétnél jóval puhább, festi is a felniket rendesen feketére, de egész jó a fékhatás, sokkal jobb mint a Textar, de persze hamarabb el is kopik. Meg hiába Brembo a tárcsa, nagy tempóról fékezve persze rázza a kormányt rendesen, de aki nem repeszt annak jó lenne, tehát gyári helyett pl. a Brembo Max féktárcsát ajánlom Remsa fékbetétekkel neked eagleeye.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Carina
« Válasz #20842 Dátum: 2012.06.16 21:56:07 »
Üdv!
 Lambdaszonda elött volt három lyuk a kipufogó rendszeren,amit sikerült javítani. Egy a leömlő ágnál és kettő a flexicső mellett. Azóta javulást látok a fogyasztáson, vagy csak úgy tünik?  :hmmmm: Eddig 7 alá nem sikerült vinnem a fogyasztást. Amúgy átestünk egy alváz javítás és kezelésen. Most elméletileg rozsdamentes a gép.  :clap:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20843 Dátum: 2012.06.16 22:22:07 »
üdv!

ÖrÜlünk favágó!!  :clap:
A fogyasztást nagyon tudja befolyásolni a szonda előtti, de még az utáni fals is!

Megnéznék egyszer egy Carina ll-t közelebbről!  :whistling:

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re:Carina
« Válasz #20844 Dátum: 2012.06.16 22:35:17 »
Terveim között szerepel egy Toyota találkozó oszt meglátjuk mi lessz belőle. Én is kiváncsi lennék hasonló példányokra, sajnos felénk nagyon ritka a Carina.  Eddig nálunk csak egyetlen Carina II  láttam azt is csak futólag.  A Carina E is nagyon ritka jelenség mifelénk.
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20845 Dátum: 2012.06.17 10:41:02 »
FUBA!
Te régebben (a Carina nem számít  :lol:) versenyeztél, érdekelne, hogy szoktad-e alkalmazni ezt a technikát visszaváltásoknál?
Ha igen, a Carinánál is alkalmazod?

http://granturismofever.hu/ismerteto/auto_kezeles#sarok_labujj

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20846 Dátum: 2012.06.17 10:59:04 »
És ilyen a gyakorlatban. Bemutatja Walter Röhrl. :)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20847 Dátum: 2012.06.17 11:24:24 »
Én nem a rallys, hanem inkább a szilárd burkolaton történő alkalmazására vagyok kiváncsi.


FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20848 Dátum: 2012.06.17 14:21:33 »
FUBA!
Te régebben (a Carina nem számít  :lol:) versenyeztél, érdekelne, hogy szoktad-e alkalmazni ezt a technikát visszaváltásoknál?
Ha igen, a Carinánál is alkalmazod?

http://granturismofever.hu/ismerteto/auto_kezeles#sarok_labujj

a fordulatszám egyeztetésre gondolsz? Azt nem szoktam alkalmazni, mert pont a fék kímélése miatt kihasználom a motorféket is teljesen, tehát ha nagy tempóról kell fékezni, akkor van, hogy a váltóval mikor elérem a fokozatokhoz tartozó max. sebességeket lassuláskor, akkor váltogatok visszafelé pl. 180-ról nagy fék + vissza 4. fokozatba kb. 170-nél, majd kb.130-nál vissza 3. fokozatba, majd 90-nél vissza 2.-ban és 50-nél vissza 1.be  :D Tehát nem csak fékezek egy nagyot a blokkolás határon tartva a fékerőt, hanem motorfékkel segítem a fékezést, kuplung bírja nem kell félteni.
Aszinkron váltóknál használták régen a dupla kuplungolást, szinkronos váltóknál, ha jók még a szinkrongyűrűk, akkor nincs sok értelme szerintem, de a hajtásláncot lehet vele kímélni az igaz, ártani nem árt, de nehéz megszokni. Én régen tanulgattam, de nem vált rutinná. Ha jól tudom a Nissan 370Z az első sportautó, amelyben a kézi váltó visszakapcsoláskor gázfröccsöt is ad helyettünk...
Walter Röhrl nagyon nagy figura, ők a turbó-lyuk csökkentése/kivédése miatt is használták ezt a technikát, és ők profik is ebben. A ami versenyautókba erre van kitalálva az ALS, ami motorfékben is bejuttat üzemanyagot a motorba, emiatt durrog és pörög folyamatosan a turbó, de elcseszi a motorféket, gondold meg nyomod a féket és úgy érzed, hogy a kocsi mégis gyorsulni akar. Panaszkodott is rá talán Wéber Gábor a WTCC-s BMW esetében, hogy milyen szokatlan...  :D
Bal láb féket érdemes tanulgatni, első próbánál mindenki majdnem kifejeli a szélvédőt, mert a bal lábunk hozzászokott, hogy a kuplungpedált nyomkodja, és azt padlóig szokta, tehát csak óvatosan és ne közúton ha lehet eleinte. Szegény kolléganőm járt úgy, hogy amikor megnyert egy automata váltós autót hétvégére és ment haza az autópályán kuplungozni szeretett volna, de ugye bal lábbal akkorát fékezett, hogy egy kamion mögötte eltüntette a kocsi farát, szóval csak óvatosan a gyakorlással. Carina is eszméletlen túlkormányzottá tehető bal lábfék használatával. Én csak belekóstoltam a versenyzésbe, nincs bennem nagyon sok versenykilométer sajnos, és a vezetési technikám sem összehasonlítható pl. Walter Röhrl-ével. Persze, az átlag vezetőnél többet megtapasztalhattam, azáltal, hogy sokszor túllép(t)em a csúszáshatárt és kézben tudom tartani az autót azután is valameddig, de tudom hol a helyem, volt szerencsém sok jó versenyzővel pl. Benik Balázzsal összemérni tudásom, vagy pl. Rob Huff-al és sehol sem vagyok... ;)
Ha az ő szintjüket nem is érjük soha el, akkor is érdemes fejlődni, ki tudja mikor kerülünk bajba mások hülyesége miatt a közúton és ha kivédünk akár csak egy súlyos balesetet, már megérte.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20849 Dátum: 2012.06.17 14:38:05 »
Én nem a rallys, hanem inkább a szilárd burkolaton történő alkalmazására vagyok kiváncsi.

A videóban a kiírás szerint egy Honda Integra Type-R-t mutatnak, ami már gyárilag is pörgethető 9000rpm-ig ez meg lehet még tovább mert nem túl gyári hangja van  :D.
Magas fordulatnál az szokott lenni, hogy a szinkrongyűrű nem bírja lekövetni a nagy fordulatszám-különbséget (motor főtengely és a váltó nyeles-tengely között az adott fokozatban, ha jól sejtem), vagy csak lassan tudja és szerintem ezért alkalmazza a visszaváltásoknál a gázfröccsöt, hogy csökkentse a ford.szám különbséget ezzel segítve a szinkrongyűrűt, ha egyáltalán szinkronos váltó van benne. Ezt a technikát a váltó miatt alkalmazza, nem az útburkolat miatt, gondolom én.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...