Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6802794 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #20760 Dátum: 2012.06.08 23:21:35 »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20761 Dátum: 2012.06.09 00:17:10 »
.

Szépen mozog a pályán, egész látványos. Érdekes, hogy mennyire túlkormányzott a szűkebb kanyarokban, bár lehet, hogy megszúrja bal láb fékkel, vagy kézivel. Látjátok a Carina még versenypályán is jó!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20762 Dátum: 2012.06.09 14:41:16 »
Lada 2105 1.3-as szíjas motor, vezérműszíj fogakat indításkor elnyalta, szelepek átütötték a dugattyú tetejét, teljes motorgenerál kicsi tuningal, utána ment 170-et az autó...

Astra F 1.4-es C14SE motor(mondjuk ez nem a 60 hanem a 82lóerős változat): indításkor elnyalta vezérműszíj fogakat, az összes kipufogószelepet a dugattyú elhajlította. Teljes hengerfej felújítás + szelepcserék, de én kihoztam 45ből így is.

Corolla EE90 1.3-as 2E motorral, ennél menet közben szakadt el a vezérműszíj, és 3 vagy 4 himbát tört el. Bontóból himba beszerzés + szíj

Carinával még nem szakadt el a vezérműszíj eddig még...csak a 5 sávos mikrobordás szíjból szakadt le 3 sáv egyszer mikor mentem dolgozni és a leszakadó csíkok verdesték össze vissza a motorteret. Valamelyik testkábelt el is szakította. Megálltam, késsel levágtam a felesleget, a szíjon megmaradt két bordával bementem dolgozni, de izgultam meddig bírná még, ezért aznap vettem egy új mikrobordás szíjat és kicseréltem.

Nem hanyagolod el nagyon a vezérlés témát?  :nono:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20763 Dátum: 2012.06.09 14:47:11 »


Szép, de miért megy a ködlámpa, sokat levesz a teljesitményből!  [rohog]
Látszik a gyári futómű, nyúlik alatta nagyon, hiába lenne erő a kocsiban.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20764 Dátum: 2012.06.09 15:46:53 »
Megvan a legújabb fogyasztási adat...  :whistling:

16l / 305 km 5.2l / 100km

Ha nem is decire pontosan mutatja az üz.anyagszintjelző, de vegyük 16-18liternek, akkor is 6l alatt van   :clap:

Kilátásban van egy 400 km-es út, ott mit fogunk művelni, ugyanis az hosszútáv lesz!  :winkiss:
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.09 15:48:39 írta kamikaze »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20765 Dátum: 2012.06.09 16:15:09 »
Megvan a legújabb fogyasztási adat...  :whistling:

16l / 305 km 5.2l / 100km

Ha nem is decire pontosan mutatja az üz.anyagszintjelző, de vegyük 16-18liternek, akkor is 6l alatt van   :clap:

Kilátásban van egy 400 km-es út, ott mit fogunk művelni, ugyanis az hosszútáv lesz!  :winkiss:
5,2 az nagyon szép, gratula!

De hogy érted, nem teletanktól teletankig mérsz? Úgy szoktam, hogy teletankolom, nullázom az órát, aztán mikor megint teletankolom, akkor számolom a fogyasztást, mert szerintem ez a lehető legpontosabb, nem a mutatót nézem. Vagy félreértettem, amit írtál?
Múltkor a pályán, mikor kijött a 6,59-es fogyasztás, azt vettem észre, hogy teletankkal indulva a mutató kb. 120 km-nél ért a felső vonalhoz a skálán, régebb ez kb. 90 km-nél történt meg.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20766 Dátum: 2012.06.09 16:26:56 »
Teletank a legpontosabb talán, de az plusz súly, ne viccelj!

Úgy szoktam, hogy mindig ugyanazon a helyen (garázs) ha a mutató leér az utolsó csikra, tehát rámutat teljesen, akkor nullázok és betöltök 15 litert általában. Mikor visszatér a mutató a vonalra, akkor leolvasom és megvan. Persze mindig hagyom állni a kocsit mig lenyugszik a tankban a lötykölődése a benzinnek és ráadom a gyújtást, hogy ha esetleg mozdulna a mutató, akkor megtehesse.

Illetve irom minden megtett út után a megtettt km-t, naponta 1x. Így tudom mennyi a rövid / hosszútáv aránya.  ;)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20767 Dátum: 2012.06.09 18:24:58 »
Nem hanyagolod el nagyon a vezérlés témát?  :nono:

Előírt km után mindig cserélem. Van, hogy addig sem bírja ki...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Carina
« Válasz #20768 Dátum: 2012.06.10 00:42:41 »
Megvan a legújabb fogyasztási adat...  :whistling:

16l / 305 km 5.2l / 100km

Ha nem is decire pontosan mutatja az üz.anyagszintjelző, de vegyük 16-18liternek, akkor is 6l alatt van   :clap:

Kilátásban van egy 400 km-es út, ott mit fogunk művelni, ugyanis az hosszútáv lesz!  :winkiss:
Szerinted van  hatása a fogyasztás csökkenésre az olajleválasztónak, amit beépítettél? Én a héten szereltem be, kb. 150 km után még üres a bödön, de most meg magasabb az alapjáratom, bár ennek más oka is lehet.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Carina
« Válasz #20769 Dátum: 2012.06.10 01:00:18 »
Teletank a legpontosabb talán, de az plusz súly, ne viccelj!

[rohog] [rohog]    kifeküdtem!!  :lol:
Már kezdek gyanakodni, hogy "fogyasztáscsökkentő" mellé még egy vízhajtót is beszedsz mielőtt autózol.  :)
Nekem most megugrott a fogyasztásom. 6.8-ról 6.9-re. Felszedtem néhány kilót :(

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20770 Dátum: 2012.06.10 06:41:22 »
 :D
Pedig vsz számít az is  :yes:
Csak irigykedek. Gyanítom, hogy Kamikaze extrém sporttá fejlesztette a fogyasztáscsökkentést...Elismerésem!  :clap:
 Amióta rákényszerültem, hogy max. félig tankolok, én is elcsábulok egy kis lámpa-gyorsulásra néha, és bizony jobban megy. Szóval az a +30-40 kiló is számít. Mint ahogy a kerekek ellenállása is, de én eleve hátrányból indulok a szélesebb papucsok miatt. A 2.5-ös guminyomást kipróbálom, aztán a vesém majd megmondja, mennyire támogatja a törekvésem.  :D A gátlók cseréje óta kicsit szekér lett így is...No mindegy, ez reménytelen. Marad az, hogy együtt örüljek a sikereiteknek.  :yes: :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20771 Dátum: 2012.06.10 06:58:56 »
Más:
Pár éve említette egy fórumozó, hogy az ECU úgy viselkedik nála (asszem faceliftes volt, nem tudom, ez számít-e), hogy indítás után, ha nem pörgeti fel a motort, akkor finoman adagolható a gáz (értsd: lassabban gyorsul), de ha bármikor az út során egyszer jól kihúzatja mondjuk 4000-ig, utána sokkal élénkebb gázreakciója lesz, mintha az ECU alkalmazkodna a sportosabb vezetési stílushoz. Ez azonban minden leállítással törlődik, illetve hosszabb útnál, ha csak egyszeri esetről volt szó (mondjuk előzés), egy idő után visszaáll a "szoftver". Akkor itt lévő fórumozok elhajtották az illetőt ezzel a felvetéssel, én azonban alátámasztom. Ti mit tapasztaltatok/tudtok erről?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20772 Dátum: 2012.06.10 07:36:22 »
:D
Pedig vsz számít az is  :yes:
Csak irigykedek. Gyanítom, hogy Kamikaze extrém sporttá fejlesztette a fogyasztáscsökkentést...Elismerésem!  :clap:
 Amióta rákényszerültem, hogy max. félig tankolok, én is elcsábulok egy kis lámpa-gyorsulásra néha, és bizony jobban megy. Szóval az a +30-40 kiló is számít. Mint ahogy a kerekek ellenállása is, de én eleve hátrányból indulok a szélesebb papucsok miatt. A 2.5-ös guminyomást kipróbálom, aztán a vesém majd megmondja, mennyire támogatja a törekvésem.  :D A gátlók cseréje óta kicsit szekér lett így is...No mindegy, ez reménytelen. Marad az, hogy együtt örüljek a sikereiteknek.  :yes: :D
Hát ja, egy jó állapotú 4A-FE akár csodákra is képes :clap:
Nekem kartergáztól fuldokolva hozza a leírt értékeket, mi lenne anélkül... :hmmmm:

"Szokásos" akadékoskodásom  ::) :
Ha félig van a tank, akkor 30 liter benzinnel van kevesebb, mintha tele volna. 30 liter benzin tömege pedig hozzávetőlegesen 30*0,73=21,9kg  :flowers:

A guminyomást megemelve semmi problémásat nem vettem észre, hacsak azt nem, hogy jobb lett a fogyasztás  :D
Amúgy télen 175-ös, nyáron 185-ös gumik vannak rajta. Most, ahogy írta valaki, nekem már olyan, mintha sínen menne az autó, de igaz, hogy az életben ez a legszélesebb gumi, amit használva autót vezettem  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.10 07:39:56 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20773 Dátum: 2012.06.10 07:53:26 »
Azért írtam a 30-40-et (hozzávetőlegeset), mert a villogó empty jelzést vetettem össze a telivel  ;)  :D
Én télen-nyáron 195-ösökkel járok, köszi a megerősítést a "nyomáspróbában".

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20774 Dátum: 2012.06.10 07:58:22 »
Szerinted van  hatása a fogyasztás csökkenésre az olajleválasztónak, amit beépítettél? Én a héten szereltem be, kb. 150 km után még üres a bödön, de most meg magasabb az alapjáratom, bár ennek más oka is lehet.
Rögtön a beszerelés után megemelkedik az alapjárat, amíg az ECU megtanulja, hogy most már kisebb fordulatszám is elég az alapjárat fenntartásához (könnyeben kap levegőt), de ha ez nem áll vissza, akkor valahol falsot szív. Nekem 800 alatt van az alapjárat.