Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6789823 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20655 Dátum: 2012.05.23 21:12:00 »
... Szóval, aki ügyes, az azzal kezdi, hogy a szelepszár szimmeringet cseréli, amíg be nem áll ez a helyzet.


Na de a lényeg:
az olajteknőben olyan sűrű iszapszerű lerakódás volt, amit spaklival kellett kitolni belőle. Nem is kevés
Na mármost, azt ne mondja nekem senki, hogy azt bármilyen oldószerrel ki lehetett volna szedni onnan. Illetve az a lényeg, hogy az  a kosz, ami a motor egyéb részeit károsítja, eltömíti stb, ne oldjuk már vissza, ha elsőre nem sikerült másodikra csak elzár valamit!
Ja, én megcsináltam a szelepszárszimering cseréjét, de itt ez már késő volt :(
A motoröblítőt meg azért használtam, hogy hátha az olajgyűrű ragadt le, és felszedné nekem. De most már felesleges, mert a terv a szétborítás.


b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #20656 Dátum: 2012.05.23 21:18:21 »
Kíváncsi vagyok, mit produkál a xado nálad  :yes:

Nálam a váltóban Q8 T65 van, semmi gond vele. Adatlap alapján viszont elképzelhető, hogy majd megpróbálom a Castrol Syntrans Transaxle 75w90-et.
Nekem egyedül a Castrol TAF-X jött be.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20657 Dátum: 2012.05.23 21:19:02 »
... Ezt láthatod a benzintől kis olajtól átitatott koksz réteget, ez fénylik. Ezért nem füstöl nagyon, mert nem tisztán olaj, sőt főleg benzin.
Lehet, mert nem túrtam bele a hengerbe, hogy mennyire szilárd a fényes folthalmaz...
Ezek a tapasztalatok.
Szóval az egy kicsit más technika ezekből sokat nem csinálhat egy befecskendezős motor, de jelezem, hogy a 2E motor legalább akkora legenda, mint a 4A-FE. Nem kell temetni attól, amit írsz, nagyon nem.
Miért, mit írtam a 2E motorról?? Vagy arra mondod, hogy a saját motoromat ne temessem? Hát nem is, mert remélem, hogy a gyűrűcsere elég lesz neki  :yes:
A kompresszió méréstől ezért jobb a nyomásveszteség mérés, de ez kifejezetten hibakereséshez kell és kicsit macerásabb is, ezért nem is sokan alkalmazzák. Pedig jóval többet mond, bár tény, hogy nincs minden esetben létjogosultsága.
Na ezért lesz jó, ha szét lesz borítva, akkor már látszik ez-az. Csak el akartam kerülni, de minden oda mutat, hogy nem lehet, ezért már nem akarom/tudom elkerülni. Ha bejön, még elmegy pár százezret a motor remélem, főleg, ha nem tré olajakkal megyek vele.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.23 21:25:17 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20658 Dátum: 2012.05.23 21:20:27 »
Nekem egyedül a Castrol TAF-X jött be.
Miért, Q8 T65 is volt benne már? Egyébként ismereteim szerint a TAF-X új neve a Syntrans Transaxle.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.23 21:23:20 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20659 Dátum: 2012.05.23 21:21:41 »
vd1234!
Ez amit mindig irsz, hogy "tócsában áll a dugó tetején az olaj", ennek azért látványosan kék füst formájában kellene megmutatkozni.
Tapasztalsz ilyet?
Hát műszakin, mikor láttam, pörgetéskor rendes füst volt, ha nem is annyira kék. Valahová csak elmegy az a rengeteg olaj, ha nem csöpög a motor...Meg koromdarabok vannak a hátulján pörgetősebb üzem után, szerintem ez sem természetes.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #20660 Dátum: 2012.05.23 21:24:10 »
Miért, Q8 T65 is volt benne már?
Nem. De elég sokat beszéltünk erről a váltóolaj témáról anno, amikor legális topic tag voltam. Akkor még általánosan elfogadott, jó ár/érték arányú választásnak számított az általam említett típus.
De tudjátok, drágábbat mindig lehet venni.....   :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20661 Dátum: 2012.05.23 21:27:04 »
Nem. De elég sokat beszéltünk erről a váltóolaj témáról anno, amikor legális topic tag voltam. Akkor még általánosan elfogadott, jó ár/érték arányú választásnak számított az általam említett típus.
De tudjátok, drágábbat mindig lehet venni.....   :D
A Q8 T65 teljesen hasonló ár/értékben szerintem, nekem az nem tetszik benne, hogy kb. 10 fokkal hamarabb dermed - de így is olyan -40 foknál  ::)
Megnéztem, -45 és -54 fok, akkor csak 9 fok a difi.
Árban picit olcsóbb a Q8, de cége válogathatja.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.23 21:31:35 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20662 Dátum: 2012.05.23 21:42:26 »
Szóval foglalkozott már azzal valaki, hogy télen, ha melegebb levegőt szív a motor csökkenne a fogyasztás?
Prius 2 - a mosolygós autó.

csazsu

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Toyota Carina E 1.6xli '92
Re:Carina
« Válasz #20663 Dátum: 2012.05.23 21:48:02 »
Nekem egyedül a Castrol TAF-X jött be.

De csak az általam írt 3 fajta olajból tudok akciós áron vásárolni 1700-2100Ft/1l körül, ezért nem is írtam a Castrolt és a többieket. Q8 T65; Eneos; Parnas SX

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20664 Dátum: 2012.05.23 21:55:46 »
De csak az általam írt 3 fajta olajból tudok akciós áron vásárolni 1700-2100Ft/1l körül, ezért nem is írtam a Castrolt és a többieket. Q8 T65; Eneos; Parnas SX
Eneos és Q8 között választanék, utóbbival járok, semmi gondom sincs vele hála Istennek.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #20665 Dátum: 2012.05.23 21:58:41 »
Szóval foglalkozott már azzal valaki, hogy télen, ha melegebb levegőt szív a motor csökkenne a fogyasztás?
Ezzel nincs mit foglalkozni. A beszívott levegő hőmérséklete a sűrűség hőfüggése miatt mért paraméter az ECU számára. Azt, mint korrekciós érték veszi figyelembe a befecskendezett mennyiségnél.
Télen az igazán nagy veszteséget a hideg olaj, hajtáslánc átforgatása adja. Ahhoz képest a hideg, ráadásul sűrűbb levegő, még lehet, hogy hasznos is.
Nem kell ezzel variálni, ez ki van találva.

gabemotors

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Carina
« Válasz #20666 Dátum: 2012.05.24 16:11:43 »
Hello!
Tudna valaki tanácsot adni abban,hogy 4AFE szegénykeverékes motorom van,3 éve vettem,akkor 6.7 nyári és 7.8 téli fogyasztással működtem,lambda szondám hibás lett(kimérték a hibakódot),bontottat raktam bele,azzal nem világít a hibalámpa,de a fogyasztás megugrott 8-9 literre.Erre persze visszaraktam a régi szondát,csak világítson,de most tél után nem akart a 8 literről leszokni,azóta ez van,sajna.Más gondom igazán nincs a géppel,szeretem,spórolósan vezetek,szeretném az eredményét is látni.Van ötletetek?Bocs,hogy nem a témához írok...
Üdv
Kárpáti Gábor

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #20667 Dátum: 2012.05.24 16:20:40 »
A szonda cserélgetésnél ügyeltél arra, hogy tömített legyen a rendszer?

Mert, ha levegőt tud bejutni a kipufogóba, az szegényíti a keveréket, amire az ECU válasza a dúsítás lesz, ezúttal indokolatlanul, mert csak becsapták a fals levegővel.

Nos?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Carina
« Válasz #20668 Dátum: 2012.05.24 16:23:06 »
Megjegyzem honnan volt a bontott szonda? Biztos, hogy bele való?
Hogyan nézték meg a hibakódot?
Jellemzően a fűtése szokott megszakadni. Esetleg meg lehetne próbálni átvágni, hogy azt higgye, hogy működik a fűtése.
Kíváncsi lennék, mit szól hozzá. Mondjuk télen biztosan nem tetszene neki.

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #20669 Dátum: 2012.05.24 19:49:46 »
Sziasztok.

Asszem úgy 1,5 hónapja írtam nektek arról, hogy ha 1 hétig lerakom a kocsit, utána már nem indul be. Nagyon segítőkészen le is írta egy úriember, hogy mit és hogyan mérjek. Őszintén, időm nem sok volt rá, így beadtam egy generátoroshoz (ezt a tippet kaptam a szervizben). A muki azt mondta, a generátorom GYÁRI állapotú, ne piszkáljuk. Ok. Ha már ott van, lesse meg az önindítót is. Nos, ennek törött volt a háza, megjavította. Valami elképesztő, mennyit változott az önindítási hang. Ha valami hozzáértő emberke látta volna már ebben az 5 évben, mióta nálam van, igazán megmondhatta volna. De ezek szerint bárhol is voltam már vele, botfülűek dolgoztak. Nos, a lényeg. 1,5 hónap után ismét jött egy 1,5 hét, mikor le tudtam tenni az autót. Mivel azt hittem, ezt csak télen csinálja, nem hittem, hogy gond lesz. De lett. A 8. napon a riasztó magától csipogott, tudtam, nekem itt dolgom lesz. Nos, levettem az akkusarut, s megmértem a kapocsfeszültséget. Siralmas 7,5 V-ot mértem. Na jó, mondom, mérjünk felvett áramot is. Ez nem kevesebb mint 680mA volt kikapcsolt riasztónál, csukott ajtóknál stb. Tudom, a kisebb feszültség miatt nagyobb lett az áramfelvétel. De azért kezdtem nyomozni. A motortérben egy 20A-os bizti kihúzása után leesett majdnem 0-ra az áram. Ez az adattábla szerint DOME megnevezést kapta, amiről halvány lila f. sincs, hogy mi...

Bebikáztam, jártam vele picit a környéken, de közel sem annyit, amennyi szerintem feltölthette volna 100% az akksit. Újabb mérés, ismét leszedett saruknál, kapocsfeszültség 12.0 V. Ampermérés...nos, be vagy kikapcsolt riasztónál is 50-60mA-t tudtam csak mérni. A hátsó ajtó felnyitására 0,8A az oldalsókéra 0,5A-ig ment fel. Tehát, 50-60mA. Mondom akkor akksi baja lesz. Hihetetlen, mert ez már a 3. akksim, évente cseréltem az elmúlt pár évben, abban a hitben, hogy biztos az ment tönkre. Akksi ki, faterhoz el, csontra merít, csontra feltölt, 60W-os izzó rá és 5 órán át világított. Tehát mégsem akksi. Tudok élni a problémával, szó se róla, de ha valami egyszerű sz.rság okozza, kitépem a hajam... Nos, tud bárki hozzászólni ehhez??? Köszi előre is.