Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6789844 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #20400 Dátum: 2012.04.26 12:00:35 »
Hamarosan viszem vizsgára a járgányt. A legutóbb piros környezetvédelmi matricát ragasztottak rá. Ugye mostanság volt/van ebből némi bonyodalom és mivel sűrűn megfordulok Bp-en ezért szeretném kék-re cseréltetni. Mi ennek a menete? Csinált már valaki ilyet?
köszi
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #20401 Dátum: 2012.04.26 12:10:50 »
Én SKF csapágyat (feszítőgörgő) és Gates szíjat tetettem bele 3 hete. Olyan 20ból megvolt.

Nekem is pont ez a combo ment bele az autó vétele után.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20402 Dátum: 2012.04.26 12:22:47 »
Hamarosan viszem vizsgára a járgányt. A legutóbb piros környezetvédelmi matricát ragasztottak rá. Ugye mostanság volt/van ebből némi bonyodalom és mivel sűrűn megfordulok Bp-en ezért szeretném kék-re cseréltetni. Mi ennek a menete? Csinált már valaki ilyet?
köszi

Nekem is piros, nagyon nem érdekel, (elsősegélydobozom is 19 éves  :D), de ezt találtam infót:

"Banos Szabolcs, a Toyota műszaki munkatársa szerint a matricás probléma bosszantóbb, mint gondoljuk. Az importőr munkatársai közül ketten piros matricát kaptak 1999-ben, illetve 2000-ben, Japánban gyártott 1, illetve 1,3 literes, benzines Yarisaikra. Ezek az autók a típusbizonyítványuk alapján nem is EURO II, hanem EURO III besorolásúak. Banos szerint tömegével lehetnek olyan Yarisok és Corollák az országban, amelyeket egy hatósági tévedés miatt az EURO I-es autókkal azonos csoportba soroltak.
A Toyota az alvázszám alapján bárkinek ingyenesen segít korrigálni a tévedést. Az importőrhöz több ilyen kérés is érkezett, melyek közül voltak, amelyekre végül nem adtak ki igazolást, hiszen abban az szerepelt volna, hogy az autó tényleg az EURO I normának felel meg.
Banos Szabolcs szerint a rendszer átgondolatlanságára remek példa a kilencvenes évek elejétől az ezredfordulóig több típusban, Corollákban, a Carina II-ben, illetve Carina E-ben, továbbá az első Avensisben is alkalmazott 4A-FE jelű, 1,6-os benzines motor. Ezt a blokkot kevés módosítással emelték át egyik típusból a másikba, és az ezzel gyártott autók sok esetben csupán azért kaptak rosszabb, EURO I besorolást, mert a határévnek számító 1996 előtt készültek. Pedig ha megmérték volna a károsanyag kibocsátásukat, és összehasonlították volna egy két évvel későbbi, tökéletesen ugyanilyen, szabályozott katalizátorral épített példány eredményeivel, közel azonos eredmények születnének, vagyis mindkettő teljesítené az EURO II normát. Sajnos a Toyota ilyen esetekben tehetetlen, hiszen ha eredetileg EURO I minősítéssel homologizálták az adott autót, az most sem kaphat jobb minősítést."

Itt van a teljes cikk:
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/11/28/matricakaosz_on_is_lehet_aldozat/
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #20403 Dátum: 2012.04.26 12:45:09 »
Idézetet írta: FUBA
Nekem is piros, nagyon nem érdekel, (elsősegélydobozom is 19 éves  :D), de ezt találtam infót:

Szia FUBA! Köszi. Ezt annak idején én is olvastam, amúg yelég szomorú ez a hozzáállás.
Ellenben a fórum keresőmotorja ezt találta:

Idézetet írta: vd1234
Jelentem, hogy megvan a kék plakett a rendszámon hála Istennek  :clap: Pontosan 2750 az NKH-nál, és ötszázvalahány az okmányirodában, ahogy mondtátok! Jövő kedden megyek oda, és minden rendben  :D
Nem mértek semmit, megnézték a motoron a kódot, semmi fénykép. Igaz, hogy egyből azzal jöttek, hogy ki mondta, hogy átsorolják (mert telefonon kérdeztem tegnap), mert ez 1996 előtti autó...de aztán megcsinálták. Öcsém 1996-os DOHC Nexiáján még ennyit sem néztek  :whistling: és arra is megadták.
Köszönöm a segítséget minden közreműködőnek!

Szóval VD és a többiek, akik segítettek, leírnátok, hogy pontosan mi az eljárás? Mit, hol, mikor, hogyan kell kérni, ill. kocsit hová kell vinni? Valami rémlik korábbról, hogy a vizsgán is lehet ezt intézni...
köszi
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20404 Dátum: 2012.04.26 13:11:58 »
Szia FUBA! Köszi. Ezt annak idején én is olvastam, amúg yelég szomorú ez a hozzáállás.
Ellenben a fórum keresőmotorja ezt találta:

Szóval VD és a többiek, akik segítettek, leírnátok, hogy pontosan mi az eljárás? Mit, hol, mikor, hogyan kell kérni, ill. kocsit hová kell vinni? Valami rémlik korábbról, hogy a vizsgán is lehet ezt intézni...
köszi
Nem volt semmi gubanc:
Telefon az NKH-hoz (Nemzeti közlekedési Hatóság, vagy hogy most mi a neve, nem tudom). Én a pécsi helyett  szekszárdit választottam, ott nem annyira kukacoskodók. De! Telefonon típus, motorkód alapján megmondták, hogy megkapja, az illető nevét célszerű megjegyezni.
Időpontra bementem, szemrevételezés és pénzbefizetés után rátették a kék matricát. Persze elkezdték, hogy ez 94-es autó, szóval csak 1996 utániakra lehet stb., de mondtam az illető (körülbelüli...) nevét, aki mondta telefonon, hogy megkapom, és hát a motor teljesíti a feltételeket, hiába 96 előtti.  Semmit nem mértek. Vizsgán nyilván mérnek is, de nekem az nem volt aktuális. Kollégámnak most tették át pirosról kékre az Astráján, vizsgán.
Ezután az okmányirodától időpontot kértem, ott kiadták az új forgalmit, most nem tudom, hogy ingyen volt, vagy párszáz forintov.
Szóval nyugodtan és szépen megvolt hála Istennek, mindenkinek javaslom. 4A-FE-re sima ügy (mert fontos, hogy szabályozott keverékképzésű és katalizátoros legyen).
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.26 13:16:53 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20405 Dátum: 2012.04.26 20:36:47 »
Én most azon agyalok, így vénségemre, hogy a gázpedál, nem is gázpedál. Még nálam sem.
Hanem levegő pedál. Jól gondolom, az alapján, hogy végül is a levegő beáramlást szabályozom, azaz nem gázt adok, hanem levegőt. Ehhez számítja meg az ECU a benzint. Nekem gázt. :)
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20406 Dátum: 2012.04.26 21:28:40 »
Én most azon agyalok, így vénségemre, hogy a gázpedál, nem is gázpedál. Még nálam sem.
Hanem levegő pedál. Jól gondolom, az alapján, hogy végül is a levegő beáramlást szabályozom, azaz nem gázt adok, hanem levegőt. Ehhez számítja meg az ECU a benzint. Nekem gázt. :)
Talán a levegő nem gáz?  :D

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20407 Dátum: 2012.04.26 21:32:27 »
Én most azon agyalok, így vénségemre, hogy a gázpedál, nem is gázpedál. Még nálam sem.
Hanem levegő pedál. Jól gondolom, az alapján, hogy végül is a levegő beáramlást szabályozom, azaz nem gázt adok, hanem levegőt. Ehhez számítja meg az ECU a benzint. Nekem gázt. :)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20408 Dátum: 2012.04.26 21:32:57 »
Én most azon agyalok, így vénségemre, hogy a gázpedál, nem is gázpedál. Még nálam sem.
Hanem levegő pedál. Jól gondolom, az alapján, hogy végül is a levegő beáramlást szabályozom, azaz nem gázt adok, hanem levegőt. Ehhez számítja meg az ECU a benzint. Nekem gázt. :)


:eek: :eek: :eek:

Pontositsunk:
akkor létezik gázpedál, benzinpedál, dizelpedál, levegöpedál, villanypedál.

csoportositásuk

benzines
 - központi befecskendezönél benzin+ levegöt adagolunk
- hengerenkénti befecsinél levegöt

dizel
- itt a régi mechanikus adagolóknál valóban GÁZ( dizelpedál) van, mert a tüzelöanyag mennyiségét szabályuzzuk közvetlenül

gáz
- szószerinti gázpedál

elektromos autó
- E gázpedállal (benzin és dizelben is van)

folytassam, én is tudok hülyeséget irni....
 :D

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #20409 Dátum: 2012.04.27 11:09:42 »
sziasztok!
kicsivel visszább emlegette valaki, hogy 15x6j et39 felni jó a carinára, nem ér bele sehol semmi sehová, stb.
meg tudnátok ezt erősíteni, mert ma vennék ilyen felniket, és nem szeretném, ha csöcsre szaladnék vele. :D (gumiméret 185/60/R15)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #20410 Dátum: 2012.04.27 11:24:32 »
Én mondogattam. Nekem ilyen méretezésű acélfelnik vannak télre (egyébként avensis I felnimérete, tavaly vettem vizsgálódás után) és teljesen patent, nem ér bele sehol semmi sehová :) Ha valaki megvenné már a mostani 7x15 ET35-ös alukat rohannék is a boltba 15x6 ET38-as új felniért
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #20411 Dátum: 2012.04.27 11:34:44 »
köszi. ez is avensis felni lenne. az a baj, hogy mocsok drága, olcsóbban kapok felújított gyári toyota alufelnit... a kettő közt vacillálok. az alufelnivel megspórolnám a lemezfelnihez való külön csavarkészletet, cserébe az messzebb is van és ki tudja milyen sérülést szenvedett és hogy lett felújítva. :?:

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #20412 Dátum: 2012.04.27 11:41:06 »
Én használtat vettem, de jó állapotban van nagyon (kifogtam mert nem is nagyon volt autón), Zé Balázstól meg kaptam hozzá csavarokat jó áron. Neked ez nem játszana? Napokban láttam meg ezt a hirdetést:

http://www.autoalkatresz.hu/auto-felni/toyota_avensis_gyari_acelfelni_15x6-481852
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #20413 Dátum: 2012.04.27 11:44:34 »
de, pont ezeket akarom megvenni... :lol: csak nekem ez durván drága... :nonono: jó hogy szép állapotú, de nekem jó lenne egy igénytelen piszkos rozsdás is 5000-ért [rohog]
19-ért lenne a 4 gyári toyota alufelni... ha visszaír az eladó, hogy ma mehetek érte, akkor azt veszem, ha nem, akkor meg ezeket a lemezfelniket. (sajnos mindenképp ma kell.)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #20414 Dátum: 2012.04.27 11:52:20 »
Persze mindenki maga tudja mire kell, mennyiért, milyen célra, igénnyel. Ahhoz képest, hogy egy darab kerül 15ezer-be újonnan, nekem nem drága, én is ennyiért vettem. Úgy vagyok vele, hogy inkább kerüljön picit többe (jelen esetben +2000Ft/db), de akkor nem lesz vele gond jó ideig. Lehet odaadná 24-ért is :) 
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -