Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6789886 alkalommal)

0 Felhasználó és 37 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20355 Dátum: 2012.04.20 22:53:15 »
Carinánál könnyü a vizpumpát ellenörizni, csak le kell akasztani a szijat és kézzel megtekerni, lóg-e vagy könnyen forog.
Csere a vezérléscserekor a legkönnyebb, de a megbontása nélkül is lehetséges.

Lényeg, hogy ne MÜANYAG, hanem FÉM legyen a lapátozása!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20356 Dátum: 2012.04.20 23:22:11 »
Üdv!
Van olyan, hogy mennyi időnként célszerű vízpumpát cserélni, vagy elég a szemrevételezés/"fülrehallgatózás" is? :)
Mert lehet, hogy most azt is meg lehetne ejteni esetleg, ha kellene.

Szia!
Enyémben még nem volt cserélve. Ki ne cseréld a tuti japán gyárit ha nincs semmi baja valami utángyártottra!  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20357 Dátum: 2012.04.20 23:36:19 »
Próbaképpen feltettem a Carina hátsó kereke helyére egy 10x17"-os, ET45-ös könnyűfémfelnit (elég nehéz volt  :lol:), amin 225/50-es gumi volt.
Hát sajnos éppen beleér belül a gólyalábhoz  :D, meg a sárvédőn túllóg kb. 3 centit  [rohog]. Előre 8x17", ET35-ös felni került volna 215/45-ös gumival, de már fel sem próbáltam. Sajnos képet nem csináltam, mert pont elkezdett szakadni az eső. Ha hátul ET35-lett volna, akkor már nem érne bele belül és egy 5 cm-es sárvédő szélesítéssel nem is lógna ki... Na ennyi volt mára az xtrém felnik világából...
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.20 23:40:45 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20358 Dátum: 2012.04.21 08:43:50 »
Köszi FUBA!

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20359 Dátum: 2012.04.21 15:34:10 »
Apdét!
Egy nooormmális (értsd: nem praktikeres) vízpumpafogóval+egy beütős bit/crova  kettőssel sikerült kierőszakolni az imbuszcsavarokat, mindenesetre aki nekiáll, jobb ha előre vesz 3 újat (M6 45-ös). A fedelen lévő csavarok mellett le kell szedni a fojtószelepházat és a kettő közti tartó konzolt (egy 10-es csavar hátul, egy 14-es oldalt a blokkhoz csavarva). Egy-egy fémtömítés van a ház-konzol-szívócső közt, azokat is érdemes lesz pucolni, vákuumcsöveket lehúzni, és máris feltárul a (nekem megnyugtató :clap:) látvány.
A kép sötét lett, de a szívócsövek is fémtiszták. Alul látszik, hogy hova nem ért el a würthös rendszertisztító, amit a felső, fényesebb vákuumszelepet fújtam be. Korábban egy új, az üregvédőhöz vett réz szórófejjel ellátott csövön keresztül fújtam be (hogy minden irányban permetezzen), de vigyázzatok, mert most lelazult. Nem kell ide idegen test  :nono:
Ugyanakkor az is látszik, hogy volt értelme az olajlecsapató felszerelésének, még akkor is, ha (okosan) úgy tervezték a szívócsövet, hogy a PCV-től a cső az alsó kis kádba engedje a trutyit (két kis átfolyónyílás látszik)
Mindenesetre még a csavarokkal szenvedéssel is megvolt 20 perc alatt a le-felszerelés (utána féktisztítós fals ellenőrzés), és így lehet tiszta munkát végezni (mondjuk brigéciolos ronggyal), nem kell elégettetni a szutykot a mocival.
Jó munkát a vállalkozóknak! ;)


[a csatolmányt egy admin törölte]

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20360 Dátum: 2012.04.21 15:44:54 »
Próbaképpen feltettem a Carina hátsó kereke helyére egy 10x17"-os, ET45-ös könnyűfémfelnit (elég nehéz volt  :lol:), amin 225/50-es gumi volt
Látom, kedvet kaptál az interceptor fílinghez  :batman:


[a csatolmányt egy admin törölte]

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20361 Dátum: 2012.04.21 15:45:34 »
üdv!

Gratula, egy újabb tiszta Carina!  :clap:

Amúgy a fogyasztásban figyeltél meg különbséget az olajleválasztó használatával?
Hogyan kötötted be, mert ugye kettő vékony cső megy a szívósorra, amin szellőzik a motor?
Képet csatolsz róla? Árban mennyiben volt?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20362 Dátum: 2012.04.21 15:54:12 »
Egy kérdés:
Nincs kimondottan közöttük, amit szeretnék, de ezek közül melyik vezérléskészlet szerintetek az, ami jó is? Esetleg van valami tapasztalatotok?
Dayco 18085Ft
Ina     15995Ft 
SKF    18072Ft
Japanparts 14596Ft
Flennor       14998Ft
QH              16246Ft

Most Bosch szíj van benne, de az árlista szerint az 56515Ft...háromszorosa a többinek nagyjából, remélem, a többi között is van jó.
Nekem Gates van benne, korábban a fórumon többen ajánlották, mondjuk ez sem olcsó: 29.695,- Ft.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20363 Dátum: 2012.04.21 16:00:28 »
Látom, kedvet kaptál az interceptor fílinghez  :batman:

Bizony, valami ütős felnit szeretnék... Múlt héten volt japán Asahi tec versenyfelni 7x17", ezek nem brutális kinézetűek voltak (azért elég mutatósak), viszont ami fontos, könnyűek, de sajnos lemaradtam róluk, már eladták.


[a csatolmányt egy admin törölte]
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20364 Dátum: 2012.04.21 16:56:15 »
Amúgy a fogyasztásban figyeltél meg különbséget az olajleválasztó használatával?
Hogyan kötötted be, mert ugye kettő vékony cső megy a szívósorra, amin szellőzik a motor?
Képet csatolsz róla? Árban mennyiben volt?
Hali!
Köszi!
Olajleválasztót gyárit is lehet venni
illetve
Árban nem nagyon éri meg jobban, ha jól emlékszem, 5-6000 körül volt a barkácsolás, de én azt szeretem :D
A PCV-t a szívócsővel összekötő cső helyett kell betenni, a másik cső egy kis furattal van összekötve a fojtószelepházzal, és annak külső oldaláról a légszűrő felöl kapja a friss ájert, így keringeti a gázokat a rendszer.
Én etanolozás miatt készítettem egyet ez alapján (D.I.Y. menüpont), kicsit továbbgondolva: nem teflonszalaggal tömítettem, hanem eleve gumírozott menetű csatlakozókat tettem be; sima kerti slaggal kötöttem össze, hogy lássam is a hatást (látom :yes:), az eredeti csövet a PCV-n hagytam, és hőálló szilikonnal szigeteltem a szívócső-csatlakozást, de most akarok venni idevaló gumicsődarabot, mert az a tuti. Illetve nem készítettem kosarat fémdróttal (nem kell idegen test  :nono:), hanem egy kb. méteres coax kábel rézdrótját felcsavartam, s azt belehúztam a PCV-től menő csőbe, illetve a tartályba - kitűnően műxik.
Mellesleg, amikor bementem a boltba alaktrészekért, azt hittem, hogy hülyének néznek majd, de kiderült, hogy az egyik legjobban fogyó cikkük a tartály, s az eladók rutinszerűen hozták a hozzávalókat.... :D
A fogyasztásom folyamatosan javult, mióta megvettem, pedig, ahogy frissült a gép, úgy jött meg a kedvem is  ;). Azért tudom 5-be rakni városban, mert 1500-tól sem kell már teli talpas gáz, hogy meglóduljon. Előtte 2500-ig hulla volt a motor, 1000 alatt ledadogott..., most 3-ban kanyarodom jobbra, mert 1200-től is húz. Nyári fogyim 6,7 a tavalyi 7,2-vel szemben, a téli 7,5 lett a tavalyi 10-es vegyessel szemben, valószínűleg rossz termosztáttal (avval még várok, mert a teljes hűtőrendszerből akarom megint  lecserélni, ami nem egyszerű móka (eddig szerintem csak a hűtőt engedték le, a blokkból nem, hát meg is szenvedtem a blokk leeresztő csavarjával, de ez más történet)
  A lecsapató hatásairól egyébként kérdezheted ZéBalázst is, tavaly neki is készítettem egyet. :yes:
Ha kell kép, akkor lecsavarom a tetejét, de az se egyszerű, de nem baj, ha látjátok, hogy egy olajat nem zabáló gép is mennyi anyagot szív át a PCV-n.
Nna, ez megint hosszú lett, elnézést!

[a csatolmányt egy admin törölte]

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20365 Dátum: 2012.04.21 17:09:23 »
Bizony, valami ütős felnit szeretnék... Múlt héten volt japán Asahi tec versenyfelni 7x17", ezek nem brutális kinézetűek voltak (azért elég mutatósak), viszont ami fontos, könnyűek, de sajnos lemaradtam róluk, már eladták.
Nagyon baba :yes:,
A (ha jól emlékszem) narancs fényezéshez a fekete felnik még jobban illenének, nem? :hmmmm:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20366 Dátum: 2012.04.21 18:35:32 »
Nekem Gates van benne, korábban a fórumon többen ajánlották, mondjuk ez sem olcsó: 29.695,- Ft.

20 200,- pénzért látok Contitech vezérlést, nekem is ez van, teljesen jó!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20367 Dátum: 2012.04.21 19:04:13 »
Nagyon baba :yes:,
A (ha jól emlékszem) narancs fényezéshez a fekete felnik még jobban illenének, nem? :hmmmm:

hmmmm, narancs fényezés?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20368 Dátum: 2012.04.21 21:01:01 »
Na ez jó, hogy olvasgatom a gyűrűkhöz kapott leírást:
gyűrűzés után 500km-t megtéve cseréljük le az olajat.
Végülis van benne logika...de akkor megint nem kap LM-et csere után. Majd kap addig Elf Excellium 5w40-et, van a Marutiból ;) Csak szűnne meg az olajfogyásom már végre  :cry: Még a katalizátort is nekiállnék megcsinálni...
A gyűrűvégeket is ki kell osztani, hogy ne legyen kettő egy vonalban - összesen 5 gyűrű van egy dugattyún: 3 az olajlehúzónál, meg két kompressziógyűrű. Ezeknek sem mindegy, melyik oldaluk van felfelé, de a harmonikának elvileg nem kell összefogni a két végét. A régin remélem látszani fog valami használható.
Szerelő ismerősöm szerint a Mahle gyűrű kemény. De gondolom az is gyárt többfélét, aztán meg milyen legyen egy gyűrű?  :) Állítólag a 12 sarkú hengerfejcsavarokra rámegy ilyesmi méretű kommersz dugókulcs, nem kell horror áron spec kulcsot venni. Ha megvan a csavar, megyek a szerszámboltba  :yes:
Megvan az anyag jó része a kocsibillentőhöz hála Istennek, jövő héten kapom a csörlőt is, aztán hajrá. Kapható újra az ER23-as pálca is :D
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.21 21:09:49 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20369 Dátum: 2012.04.21 21:01:49 »
A (ha jól emlékszem) narancs fényezéshez a fekete felnik még jobban illenének, nem? :hmmmm:
Visszavonom...ezüsttel is gyönyörű