Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795070 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #20265 Dátum: 2012.04.13 13:07:11 »
Esetleg a tiéden mérted, és alapjáraton másodpercenként pörög oda-vissza? Ez érdekelne nagyon.
Ahogy lp Kolléga is írta, talán nem ilyen vészes az ábra.
Teljesítmény és fogyasztás sem annyira gáz, azt gondolom.

kavarc, Te most cserélted. Esetleg lehetséges egy hozzávetőleges mérés? Nem szívesen vennék fölöslegesen újat  :no:
Szia!

Kb 2 hete lett cserélve. DENSO ment bele. Sajnos a fogyasztásról még nem tudok nyilatkozni, mert mindig tele tankolok és még nem sikerült kihajtani az összes benzint; viszont a "régi erő" nem tért vissza. :( Pedig kapott még: gyári trafót kondival, Denso iridium gyertyákat.
A mérést, ha leírod lépésről lépésre, akkor lehet, hogy meg tudom nézni - de nem igérek semmit. Sajnos nem vagyok túl felszerelt.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #20266 Dátum: 2012.04.13 13:16:10 »
Ezt találtam, kifejezetten lambdaszondákhoz ajánlva. A rézpasztát nem vállalnám az elektromos vezetőképessége miatt.
Nem arra gondoltam a rendszertisztító használatánál, hanem még kiszerelés előtt (vagy visszacsavarás után) előírásszerűen alkalmazva. Szerintem is veszélyes lenne közvetlenül befújni a katalizátort.  :no:
A würthös cuccot két adagban kell befújni járó motornál, közte fél órát hagyni, hogy hasson, oldjon. Nekem a második befújáskor indult meg a kénfolyó. Kár, hogy nem videóztam le (nem számítottam rá), mert sárga kipuffogót még nem láttam :D
A Denso szondához volt csomagolva egy ún. 'Copper + Plus' paszta. A neve alapján rezes :) paszta. A leírás szerint mindenképp rá kell kenni, de csak a menetre.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #20267 Dátum: 2012.04.13 14:19:53 »
Sziasztok!

Segítséget, ötleteket szeretnék kérni.
Összefoglalva a problémám az, hogy gyengének találom az autót a gyűrűzés / szelepszárszimmeringezés óta.
Alacsony fordulaton is gyenge és pörgetve is inkább csak hangos, de nincs meg benne a korábbi "erő". Cserébe sokat eszik - benzinből, mert az olajfogyasztásom teljesen megszűnt.

Ami eddig történt:
- gyújtás szinte kompletten cserélve (minden gyárira): trafó, kondi, rotor, elosztófedél, kábelek, gyertyák
- üzemanyagszűrő csere
- lambdaszonda csere
- pillangószelep-ház tisztítva
- gyújtás beállítva
- vezérműszíj és feszítő csere

A motort amúgy hangosnak találom, lehet, hogy a szelepekkel nincs rendben valami, vagy a vezérműtengelyek rosszul lettek pozícionálva; de ez ugyanúgy tipp, mint a fentiekkel kapcsolatos cserék. A motor járása is kissé egyenetlen. A forulatszámmérőn ugyan ezt nem tapasztalni látványosan, de a motor hanjga és viselkedése is fura, egyenetlen.  Mivel eddig már elég sokba van az autó, most már szeretnék "biztosra" menni. A vezszíj cserénél a jelek rendben voltak a főtengelynél és a felső vezérlőkeréknél, viszont a vezérműtengelyek állása kérdéses.
A fogyasztás nem tudom, hogy javult-e, mert még jártam ki az összes benzint a "műtétek" óta, a régi erő viszont továbbra sincs meg. Persze a csládtagok szerint megy ez az autó rendesen. Én pedig levezettem vele 100ezret a gyűrűzés előtt és azóta még 65ezret; szóval tudom, hogy hogyan kellene mennie.
Most találtam egy szakit, aki majd valamikor meg tudja nézni a szelephézagot, szelepeket, kompreszziót etc. Szóval a motort. De addig jó jó lenne még néhány ötlet/segítség miegymás.
Köszönöm előre is.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #20268 Dátum: 2012.04.13 15:07:30 »
Sziasztok!

Segítséget, ötleteket szeretnék kérni.
Összefoglalva a problémám az, hogy gyengének találom az autót a gyűrűzés / szelepszárszimmeringezés óta.
Alacsony fordulaton is gyenge és pörgetve is inkább csak hangos, de nincs meg benne a korábbi "erő". Cserébe sokat eszik - benzinből, mert az olajfogyasztásom teljesen megszűnt.

Ami eddig történt:
- gyújtás szinte kompletten cserélve (minden gyárira): trafó, kondi, rotor, elosztófedél, kábelek, gyertyák
- üzemanyagszűrő csere
- lambdaszonda csere
- pillangószelep-ház tisztítva
- gyújtás beállítva
- vezérműszíj és feszítő csere

A motort amúgy hangosnak találom, lehet, hogy a szelepekkel nincs rendben valami, vagy a vezérműtengelyek rosszul lettek pozícionálva; de ez ugyanúgy tipp, mint a fentiekkel kapcsolatos cserék. A motor járása is kissé egyenetlen. A forulatszámmérőn ugyan ezt nem tapasztalni látványosan, de a motor hanjga és viselkedése is fura, egyenetlen.  Mivel eddig már elég sokba van az autó, most már szeretnék "biztosra" menni. A vezszíj cserénél a jelek rendben voltak a főtengelynél és a felső vezérlőkeréknél, viszont a vezérműtengelyek állása kérdéses.
A fogyasztás nem tudom, hogy javult-e, mert még jártam ki az összes benzint a "műtétek" óta, a régi erő viszont továbbra sincs meg. Persze a csládtagok szerint megy ez az autó rendesen. Én pedig levezettem vele 100ezret a gyűrűzés előtt és azóta még 65ezret; szóval tudom, hogy hogyan kellene mennie.
Most találtam egy szakit, aki majd valamikor meg tudja nézni a szelephézagot, szelepeket, kompreszziót etc. Szóval a motort. De addig jó jó lenne még néhány ötlet/segítség miegymás.
Köszönöm előre is.

Két hirtelen ötlet:

1. biztosan jól van pozicionálva a vezérmű? Ellenőrizni kellene.
2. biztosan jó sorrendben vannak a gyertyapipák/kábelek feltéve?  (1-3-4-2)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20269 Dátum: 2012.04.13 15:31:31 »
Üdv
Vezértengely végén a kerék elö lett feszitve visszatételnél?
Az zöröghet.
Benzinnyomást érdemes volna nézni a gyengeségre.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20270 Dátum: 2012.04.13 15:36:48 »

Amikor a benzinpumpám haldoklott én simán R1 alá mentem, vagyis a szegénykeverékes üzemmel nőt a fogyasztásom, és csökkent a teljesítményem.
Nem úgy van ,hogy a benzinpumpa jóval többet szállít, csak a felesleg visszafolyik?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20271 Dátum: 2012.04.13 15:42:38 »
Pedig kapott még: gyári trafót kondival, Denso iridium gyertyákat.

A Tied szegénykeverékes?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20272 Dátum: 2012.04.13 15:43:50 »
Fuba!

Amit leírtál az érthető, főleg a táblázatot is nézve.

hogy van ez a szegénykeverékes motoroknál?
Prius 2 - a mosolygós autó.

ChrisAC88

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Carina
« Válasz #20273 Dátum: 2012.04.13 18:57:34 »
Sziasztok!

Örömmel jelentem a 3S-GE motor bent van a carinában :)
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/416466_3639721432050_1244721244_3554551_1467312676_o.jpg

Sajnos, amin nem lepődtünk meg, az elektronika... A csatlakozók természetesen nem egyeznek, így most biztosíték tábla rajzot keresek mind kettő kocsiról, hogy össze lehessen hozni a kettőt, mert a celica tábláját használjuk amit a carina nem szeret :) de remélem egy kis forrasztással megoldható a dolog csak tudja az ember mit hova köt... :)

Remélem nem sokára kész képeket is mutathatok :)

üdv.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20274 Dátum: 2012.04.13 19:13:12 »
Gratula és kitartás!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20275 Dátum: 2012.04.13 19:47:54 »
Nem úgy van ,hogy a benzinpumpa jóval többet szállít, csak a felesleg visszafolyik?

Normál esetben többet tud mint kellene, de ha megy tönkre akkor egy idő után nem tudja a normál nyomást sem. Alattomos egy hiba, mert ha nincs AFR műszered amivel menet közben is ellenőrizheted, akkor nem lehet észrevenni, én legalábbis nem vettem észre.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20276 Dátum: 2012.04.13 19:54:17 »
Szia!

Kb 2 hete lett cserélve. DENSO ment bele. Sajnos a fogyasztásról még nem tudok nyilatkozni, mert mindig tele tankolok és még nem sikerült kihajtani az összes benzint; viszont a "régi erő" nem tért vissza. :( Pedig kapott még: gyári trafót kondival, Denso iridium gyertyákat.
A mérést, ha leírod lépésről lépésre, akkor lehet, hogy meg tudom nézni - de nem igérek semmit. Sajnos nem vagyok túl felszerelt.
Üzemmeleg motornál rá kell tenni egy feszültségmérő műszert a diag. csatlakozó OX1 pontjára és a földre. A legjobb talán egy közepesen csillapított Deprez műszer lenne, de egy dig. multiméter is megteszi (főleg, ha van analóg skálája is). Szóval az lenne a kérdés, hogy hányszor megy a feszültség fel-le 10 másodperc alatt (meg mennyi a tipikus alsó és felső fesz. értéke esetleg). Hasonlóan 2500-as fordulatnál, ahogy kamikaze belinkelte a videókat.

Az említett em.pdf-ben benne van a korrekt szelephézag-ellenőrzés, beállítás is. Ahhoz úgyis le kell venni a szelepfedelet. Akkor már simán meg lehet nézni, hogy a vezérműtengelyek pontosan illeszkednek-e? Ez megint pontosan megtalálható a leírásban. Az is, ha szétugrasztották a rugós előfeszítőt, hogyan lehet helyretenni. Mondhatni pofonegyszerűen, nem kell megijedni tőle  :) Ha ki kell venni vezérműtengelyt, arra kell figyelni, hogy feszülni fog kivételnél és visszarakásnál is, nehogy vetemedjen, meg kell egy hosszított tizes dugókulcs (a szokásosnál hosszabb).
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.13 20:00:29 írta vd1234 »

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #20277 Dátum: 2012.04.13 20:06:20 »
Idézetet írta: Trotter66
Két hirtelen ötlet:

1. biztosan jól van pozicionálva a vezérmű? Ellenőrizni kellene.
2. biztosan jó sorrendben vannak a gyertyapipák/kábelek feltéve?  (1-3-4-2)

Köszi Trotter, alkalom adtán ránézek. A gyertyákra legalábbis biztosan.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #20278 Dátum: 2012.04.13 20:06:38 »
A Tied szegénykeverékes?
Nem.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20279 Dátum: 2012.04.13 20:09:11 »
Fuba!
hogy van ez a szegénykeverékes motoroknál?

"A szegénykeverékes motorok alapgondolata az, hogy csupán a gyertya szikraközének közvetlen közelében kell gyulladóképes elegyet létrehozni, mivel a láng tovaterjedésekor a benzinben szegényebb részek is elégnek.
Így részterheléskor az 1:14-es levegőarány akár 1:30 ig eltolható (??? kicsit durvának tűnik nekem ez a 1:30), miközben a motor jó hatásfokkal, kis szívási veszteséggel üzemel. Az ilyen inhomogén keverék létrehozásához ideális technika a közvetlen benzinbefecskendezés (bár a Toyota és a Honda gyártott közvetett befecskendezésű szegénykeverékes motorokat). A nagy légfelesleg mellett zajló égésfolyamatban azonban sok nitrogénoxid keletkezik, ami speciális utókezelést igényel. Erre a célra olyan katalizátorokat fejlesztettek ki, amelyek a részterheléskor keletkező nagy mennyiségű nitrogénoxidot tárolja, és akkor redukálja, amikor a motor dúsabb keverékkel üzemel. Az ilyen katalizátorok rendkívül kényesek a benzin kéntartalmára, Európában főleg ez hátráltatta elterjedésüket."
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...