Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795068 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20250 Dátum: 2012.04.12 18:51:58 »
MADMISI!
Nem kell elszaladnod a gázos topikba megosztani a tapasztalatot, az úgy is behal néha. :D
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20251 Dátum: 2012.04.12 19:25:03 »
De a hozzávaló gyertyák közül gondoltam. Mintha Te írtad volna korábban, hogy van hozzá 5 és 6-os is.
Meg talán nagyobb hézag is kellene.
Szerintem meg lehet próbálni, hogy a 0,8mm-es hézagot átállítod 1,1-re hézagmérő segítségével mérve. A 6-os gyertyánál, mert ugye az jobban bírja a meleget. Próba, és bejön, akkor oké  :yes:

Jut eszembe: vannak fúrógépbe fogható hónoló szerszámok. Petróleummal kell kenni munka közben állítólag. Ha lent a hengerfej, alul betömítem ronggyal a hengert, akkor ezzel megoldható, ha esetleg nagy válla van a hengernek? Persze ez egyáltalán nem biztos, hogy van válla, csak megint a szokásos h*lyeségeim, tudjátok  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.12 19:28:47 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20252 Dátum: 2012.04.12 19:34:44 »
Egész kemény:

 :clap:

manderous

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #20253 Dátum: 2012.04.12 19:57:26 »
Sziasztok! Örömmel látom, hogy ilyen aktívak a drága kis carina tulajok!
Heti 1-2 szer látogatok ide de alig birom visszaolvasni a sok hozzászólást! Látom a lambda szondáról elég sokat beszéltetek örömömre :)

Valakinek van ötlete leszerelt állapotban mivel lehet katalizátort tisztítani? valami oldószer ami kioldja belőle a ganét?
benzin? alkohol? aceton? Nem találtam semmi erre való löttyöt. csak benzin adalékanyagokat az meg nem hiszem hogy segít
rajta bár az etanol felesbe benzinnel nem okozott teljesítményveszteséget majdhogynem jobban megy vele :D
1-2év 1l/1000km olajfogyasztás lehet már "tisztithatatlanná" tette?

Sajnos még mindig nem oldottam meg az erő problémát :(

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20254 Dátum: 2012.04.12 20:37:35 »
Szerintem meg lehet próbálni, hogy a 0,8mm-es hézagot átállítod 1,1-re hézagmérő segítségével mérve. A 6-os gyertyánál, mert ugye az jobban bírja a meleget. Próba, és bejön, akkor oké  :yes:

Jut eszembe: vannak fúrógépbe fogható hónoló szerszámok. Petróleummal kell kenni munka közben állítólag. Ha lent a hengerfej, alul betömítem ronggyal a hengert, akkor ezzel megoldható, ha esetleg nagy válla van a hengernek? Persze ez egyáltalán nem biztos, hogy van válla, csak megint a szokásos h*lyeségeim, tudjátok  :whistling:

Érdekesség: zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=87

A multkor emlitettem egy szegénykeverékes Carinát, amit ismerös ujitott fel, abban mutatta és láttam is a hónolásnyomokat, de gyári volt...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20255 Dátum: 2012.04.12 20:48:10 »
Az említett dolgokat még nem ganéztam ki, mióta nálam van.
komolyan sajnálom azokat a napokat, amikor nem kell használjam a gépet. Ma nem voltam sehol. Ill itthon voltam. Az mégiscsak valahol. :)
Na látod ezek a napok vannak a tavaszi nagytakarításra. :D A torpanásként írt jelenség nagy valószínűség szerint fojtószelep, ill. alapjárati szelep elkoszolódására vall. Becsukott fojtószelepnél nem kap elég levegőt a moci. Hidd el, pár perces melóval új életre kel.  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20256 Dátum: 2012.04.12 20:52:06 »
Valakinek van ötlete leszerelt állapotban mivel lehet katalizátort tisztítani? valami oldószer ami kioldja belőle a ganét?
benzin? alkohol? aceton?
Etanol a piros ász- az mindent visz :D Anno nekem is azt kellett volna csinálnom  a bontott kipuffal egyetemben.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20257 Dátum: 2012.04.12 21:27:51 »
Etanol a piros ász- az mindent visz :D Anno nekem is azt kellett volna csinálnom  a bontott kipuffal egyetemben.
Neked mitől jött ki sárga lé a kipufogódból?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20258 Dátum: 2012.04.12 21:38:51 »
Na látod ezek a napok vannak a tavaszi nagytakarításra. :D A torpanásként írt jelenség nagy valószínűség szerint fojtószelep, ill. alapjárati szelep elkoszolódására vall. Becsukott fojtószelepnél nem kap elég levegőt a moci. Hidd el, pár perces melóval új életre kel.  :yes:
Már várom a jó időt.
Mi is a különbség a  fojtószelep, ill. alapjárati szelep között?
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20259 Dátum: 2012.04.12 21:55:15 »
Innen jött:

...Utalva a szegenykeverekes temara, a fenti abrakbol az latszik, hogy a legnagyobb langsebesseg (~a legjobb egesi hatasfok) valahol 1.1-1.2 lambda kozott van. A gyakorlatban persze meg ennel magasabb lambda ertekek is okozhatnak kisebb fogyasztast (korrigalt elogyujtassal), mivel ott a motor pumpalasi vesztesege tovabb csokken.

Ha ez igaz, akkor a "legnagyobb langsebesseg (~a legjobb egesi hatasfok)" abszolút nem a legnagyobb motorteljesítmény mellett jelentkezik.
Szerintem állandó sebességnél tartott gáznál egy bizonyos motor üzemállapotban, igen, a szegény-keverékes üzemmód ad kevesebb fogyasztást. De nem ez a leggyakoribb üzemállapot, hiszen ha éppen nem autópályán megyünk, akkor szinte állandóan gyorsítunk/gyorsulunk vagy lassítunk/fékezünk van aki autópályán is, próbálj csak tempomat-tal menni 130-al, lesznek akik megelőznek majd visszalassulnak aztán kénytelen leszel te visszaelőzni stb. Ma átvergődtem pesten kétszer oda-vissza, hát nem sokáig bírtam tartott gázzal menni tartósan...
Természetesen a fogyasztás egy nagyon összetett dolog.
Én nekem a saját tapasztalatom az volt, hogy pont a magas fogyasztás miatt nem vettem észre, hogy a benzinpumpám kezdett tönkremenni, folyamatosan csökkent a nyomás ami egyre inkább üzemanyagban szegényebb keveréket eredményezett folyamatosan növekvő fogyasztás mellett és sikerült a motort teljesen kinyírni.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20260 Dátum: 2012.04.12 22:01:23 »
Találtam egy oldalt, ahol egy tag  a szívócső átalakításával növelte a teljesítményét. Állítása szerint máshoz nem nyúlt, és így mért 96 Kw-ot (~128 LE):
Ha igaz a hatás, ez még nem követel meg kovácsolt hajtókarokat  ;)

Úgy lett volna érdekes, ha az átalakítás előtt is leméri padon a lóerőt. Így nem tudhatjuk, nem rontott-e a teljesítményén?  :otlet: Mivan, ha előtte 135 LE volt?  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20261 Dátum: 2012.04.12 22:52:53 »
Kicsit még utána néztem. Bocsánat, ez lesz az utolsó elmélet a fogyasztással kapcsolatban.
Neked van igazad lp, konstans fordulat és változatlan fojtószelep-állás mellett 1.1 lamdánál a legkisebb a fogyasztás:

"A diagramban “r”-rel jelölték a vízszintes tengelyen lévő keverési arányt, míg a függőleges tengelyen a teljesítményt[kW], illetőleg a fajlagos fogyasztást[g/kWh] láthatjuk. A felső görbe a teljesítmény görbéje, míg az alsó a fajlagos fogyasztás változását mutatja.
Mit látunk? Középen fut egy függőleges pontvonal, re-vel jelölve. Ez jelöli a sztöchiometrikus keverési arányt, alias az 1:14.7-es értéket. Ettől balra szegényedik, jobbra dúsul a keverék. Az R1-el jelölt aránynál valósul meg a fajlagos fogyasztásminimum, míg az R2-nél a teljesítménymaximum. Ha az R1-től tovább szegényítjük a keveréket, akkor az Ra-t elérve gyulladásképtelenné válik a keverék, és hasonló a helyzet az Rf-et elérvén is. Tehát ebből könnyen belátható, hogy sem az R1-nél szegényebb, sem az R2-nél dúsabb keveréknek nincs értelme, legalábbis az égéstéren belüli folyamatokra koncentrálva. Ha tehát R1 alá megyünk, akkor nem csak a teljesítményünk csökken, de még a fogyasztásunk is nőni fog, mivel adott teljesítmény eléréséhez nagyobb gázt kell adnunk. Tehát R1 alá nem megyünk. Ugyanez igaz pepitában a túloldalon is: R2 fölé menve már nem csak a fogyasztást növeljük, de a motorból kicsalható teljesítményt is csökkentjük. de hol is van az az R1 és R2? A fajlagos fogyasztás minimuma λ=1.1 körül, míg a teljesítménymaximum λ=0.86 magasságában adódik. Ezen tartományon kívülre menni értelmetlen."

Amikor a benzinpumpám haldoklott én simán R1 alá mentem, vagyis a szegénykeverékes üzemmel nőt a fogyasztásom, és csökkent a teljesítményem.
Na itt esik egybe a tapasztalatom a tudománnyal, csak én ezt a tapasztalatot az összes szegénykeverékes üzemmódra igaznak gondoltam, pedig csak az 1.1 lamdánál nagyobb értékre igaz!  :D


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.12 22:58:25 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20262 Dátum: 2012.04.12 23:03:23 »
Neked mitől jött ki sárga lé a kipufogódból?
würth rendszertisztítót használtam. Épp tegnap vettem egy újabb adagot ehhez az "újhoz", hétvégén belököm, de most készenlétben lesz a videó :D

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20263 Dátum: 2012.04.12 23:23:38 »
Már várom a jó időt.
Mi is a különbség a  fojtószelep, ill. alapjárati szelep között?
A fojtószeleppel a mociba jutó levegőnek nyitsz utat gázadáskor, az alapjárati szelep a fojtószelep alatt (esetünkben) egy külön kis házban lévő tengely, amely a hűtővíz hőfokától függően van nyitva, illetve melegedése hatására zárul - csökken az alapjárati fordulat a bemelegedett motornál. Ha elkoszolódik (márpedig ez a PCV szelepen átszívott olajjal megtörténik), megszorulhat, ami magas alapjáratot eredményez, ugyanakkor a járatok keresztmetszetének lecsökkenése csukott fojtószelepnél (pl. váltáskor, eleve alacsony fordulaton) lefulladáshoz vezethet.
Színezi az egészet az, hogy az elkoszolódott fojtószelep (ami zárt állásban is szelel kicsit) vagy teljesen lezár (fullad a motor), vagy a kosz miatt "kitámaszt", nagyobb lesz a rés, ami szintén nagyobb alapjáratot eredményez. Ez a dzsuva jellemzően kis sebességnél, alacsonyabb fordulaton (városi közlekedésnél) okoz gondot. Országúton nem észrevehető. Viszont ha ezek ganésak, akkor a szívócső is az + a szelepek, s ez már érezhető teljesítménycsökkenéshez, illetve fogyasztásnövekedéshez vezet.
Videó a pucolásról

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20264 Dátum: 2012.04.12 23:30:19 »
Úgy lett volna érdekes, ha az átalakítás előtt is leméri padon a lóerőt. Így nem tudhatjuk, nem rontott-e a teljesítményén?  :otlet: Mivan, ha előtte 135 LE volt?  :D
:D