Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795303 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20220 Dátum: 2012.04.12 14:08:23 »
Érdekes tapasztalat egy off autónál:

Azon volt olaj hőmérő és még működött is. Egyszer gyertya csere után feltűnt, hogy változatlan vízhőfoknál 90-100 fok helyett 120-125 fok az olaj hőmérséklet. Azon még nem elektronikusan hülyített víz hőmérő volt, a hűtőventillátor ki- bekapcsolási hőfok különbségét is kijelezte. Ezért is vakartam a fejem, érdeklődtem ez mitől lehet. Arra jutottunk, hogy szar az új gyertya. Kidobtam és előbb vissza a régi és máris helyre állt az olaj hőfok. Majd amikor vettem új gyertyákat, akkor is maradt a korábban megszokott olaj hőmérséklet.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20221 Dátum: 2012.04.12 15:39:00 »
A kén honnan kerül bele. Ha van benn, akkor a tökéletes égésnél is lennie kell, el nem tűnik.
Kén az olajban is van (ásványiban több), a kénlerakódás szerintem nálam jórészt az olajfogyasztásból jött.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20222 Dátum: 2012.04.12 15:40:01 »
BKR6EYA gyertya van 0,8 mm-el és 1,1 mm hézaggal is?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20223 Dátum: 2012.04.12 15:41:15 »
Kén az olajban is van (ásványiban több), a kénlerakódás szerintem nálam jórészt az olajfogyasztásból jött.
Igazábol arra akartam utalni, hogy a tökéletes égésnél is lennie kell kén és nitrogén vegyületnek. Ha már bemegy, ki is jön.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20224 Dátum: 2012.04.12 15:46:51 »
Igazábol arra akartam utalni, hogy a tökéletes égésnél is lennie kell kén és nitrogén vegyületnek. Ha már bemegy, ki is jön.
Biztosan vannak, csak zöldkártyán nem mérik.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20225 Dátum: 2012.04.12 15:49:52 »
A káros-anyag kibocsátás miatt lövik be 1-re a lamdát gyárilag , ezért nem értek azzal egyet, amit belinkeltél, hogy gáznál 1.2 lamdára kell szegényíteni a keveréket a kevesebb fogyasztáshoz.

Innen jött:

...Utalva a szegenykeverekes temara, a fenti abrakbol az latszik, hogy a legnagyobb langsebesseg (~a legjobb egesi hatasfok) valahol 1.1-1.2 lambda kozott van. A gyakorlatban persze meg ennel magasabb lambda ertekek is okozhatnak kisebb fogyasztast (korrigalt elogyujtassal), mivel ott a motor pumpalasi vesztesege tovabb csokken.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20226 Dátum: 2012.04.12 15:54:27 »
Turbósítsunk?
Találtam egy oldalt, ahol egy tag  a szívócső átalakításával növelte a teljesítményét. Állítása szerint máshoz nem nyúlt, és így mért 96 Kw-ot (~128 LE):
Egy kis flex, alu hegesztés...
Ha igaz a hatás, ez még nem követel meg kovácsolt hajtókarokat  ;)

[a csatolmányt egy admin törölte]

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20227 Dátum: 2012.04.12 16:01:07 »
BKR6EYA gyertya van 0,8 mm-el és 1,1 mm hézaggal is?
Igen, de az NGK katalógus (is) a 0,8-ast dobja ki a keresőbe

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20228 Dátum: 2012.04.12 16:05:09 »
Kamikaze!
Találj már valami magyarázatot a torpanásomra, láttad a jelenséget a gépemen!

Milyen torpanásra gondolsz, találkozón nem emlékszem, hogy torpant volna mikor néztem, gázon vagy benzinen csinálja?


Már néztem és ugrál a jel, mert állítólag a rendszer folyamatosan változtatja. (angolnál)
Ezt hivják dinamikus előgyújtás szabályzásnak. Nemsoká linkelek róla!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20229 Dátum: 2012.04.12 16:26:20 »
Találtam egy oldalt, ahol egy tag  a szívócső átalakításával növelte a teljesítményét. Állítása szerint máshoz nem nyúlt, és így mért 96 Kw-ot (~128 LE):
Egy kis flex, alu hegesztés...
Ha igaz a hatás, ez még nem követel meg kovácsolt hajtókarokat  ;)

Azért ez megint olyan ,hogy nem idióták tervezték azt a szívósort, abba belenyúlni kétséges kimenetelű.
Lehet, hogy nőtt a teljesitmény, de jó esetben csak a fogyasztás látja kárát...  :wacko:

---------------------------------------------------

lp!

Azért ez az 5.3-mas fogyasztás nem mondható hétköznapinak, ebben már szinte csak fogyasztásra kiélezett vezetési stilus, motormegállitás lejtőn, 50-nel 50.ben (hetente ki van hajtva hosszabb úton is, tehát ki tud égni a rendszer!!) stb. is benne van, idő kell hozzá, aki siet, annak nem kifizetődő.
Nekünk megér plusz 5-10 perc menetidőt ilyen fogyasztásnál.  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.04.12 16:31:01 írta kamikaze »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20230 Dátum: 2012.04.12 16:26:47 »
A benzinszűrők a TOYODIY szerint sem különböznek egymástól a két változatnál.
:oops:
Ismét igazad van.
Itt van az, amit anno a Bárdinál adtak a 79Kw-os adat alapján.
 J1332022, méretek: Belső menet [mm]: Be: M14 x1.5/Ki: M12x1.25
Másutt csak az MR2-be ajánlják
Ami pedig a jó (minden Carinába), az a J1332024, annak a mérete Be: M12x1.25/Ki: M12x1.25-ös
Most néztem, Bárdinál is javították...Szóval, csak szimplán elbaxták  :taz:

[a csatolmányt egy admin törölte]

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20231 Dátum: 2012.04.12 16:29:12 »
Azért ez megint olyan ,hogy nem idióták tervezték azt a szívósort, abba belenyúlni kétséges kimenetelű.
Lehet, hogy nőtt a teljesitmény, de jó esetben csak a fogyasztás látja kárát...  :wacko:
Egyetértek,  :yes: lemaradt a szmájli  :D

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20232 Dátum: 2012.04.12 16:35:50 »
Milyen torpanásra gondolsz, találkozón nem emlékszem, hogy torpant volna mikor néztem, gázon vagy benzinen csinálja?

Dehogynem, tudod nézegettük, hogy alapjáratról gázt adva, egy pillanatra kivár sőt ejt a fordulaton, majd aztán kezd emelkedni.
Ilyen volt két angol a sor szélén, netferry-é nem csinálta övé japán, a többit nem néztem.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #20233 Dátum: 2012.04.12 16:37:22 »
Ezt hivják dinamikus előgyújtás szabályzásnak. Nemsoká linkelek róla!
Akkor viszont hogy lehet ellenőrizni, hogy jól állít-e. A hibakód lámpa azért nem ad mindenre figyelmeztetést.
Ugyanígy lehet a MAP szenzor is elfáradva és mozdul, de nem olyan gyorsan, nem annyira. Ez csak feltevés.
Prius 2 - a mosolygós autó.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20234 Dátum: 2012.04.12 16:41:21 »
Igen, de az NGK katalógus (is) a 0,8-ast dobja ki a keresőbe
Vagy alternatívaként a v-line BKR6EKC-t, 0,9-el. Nem is drága...