Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6804061 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20100 Dátum: 2012.04.05 22:56:49 »
Valaki tudna nekem segíteni abban a témában, hogy miben különbözik a szegény/normál keverékes? (alkatrészek szempontjából)
A régebben belinkelt képek szerint az enyém nem szegénykeverékes, mégsem megy közel sem úgy mint az előző Carinám.
95ös japán gyártású liftback 79Kw

Gyertyát is írtátok hogy a szegénykeverékesbe való a drágább fajta, nekem az olcsóbb
a 85kw-osnak a 79kw a szegénykeverékes változata?
a 73kw-osnak meg a 69kw-os?
vagy teljesítmény nem függ össze a keverékképzéssel?

79kw-os autóból lehet 85kwost csinálni?

Valaki rakjon tisztába  :cry:

üdv

Elöször kalapos tanácsát támasztanám alá, meg kellene sasolni, milyen állapotú a motor összességében.

A szegénykeverékes motorban másabb a keverékképzés, ugye bizonyos üzemállapotokban igencsak leszegényitik a keveréket, tudtommal a jobb fogyasztás miatt elsösorban. Ehhez másfajta gyertya, lambdaszonda, szivósor (szivócsö-hosszállitóval)  tartozik.

Én eddig 73/79/85 kW- os 4AFE modellekröl hallottam.
Pontosat, ha el van irva a forgalmi, ma már csak fékpadon tudhat meg az ember...
Nekem pl 4AU 66kW- os... :))

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #20101 Dátum: 2012.04.05 23:00:28 »
Sebességmérö 50 km/h környékén 3-4- et csal felfelé,  93-nál már 100-at mutat a müszerfal.
Viszont a gyári 175/70 R 14 mérettel is ugyanez a helyzet!

Milyen papucsokat teszel rá?
érdekes. mikor vettem a kocsit pesten, azon ugyanígy 185/60R15 téligumi volt, és ahogy hoztuk hoztuk haza kecskemétre vásárlás után, az M5-ösön direkt megmértük haverral. mondta, hogy beáll pont 100-ra én meg menjek mögötte a caddy-vel és nézzem, hogy mennyivel megy, és pontosan 100-at mutatott a caddy is.
sajna csak használt gumira futja, ezt is alig találtam, több gumisnál is néztem, és többszáz darabos raktárkészletekben sem volt ez a méret. egy helyen volt 2x2 darab különböző márkájú... :S úgyhogy firestone firehawk tz200 fuel saver, mert ezt sikerült találni. ránézésre elég jónak tűnik a kopása is, nincs elnyalva látszólag, de eléggé húz most... remélem majd bekopik az új környezetnek megfelelően és jobb lesz... :S

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20102 Dátum: 2012.04.05 23:06:08 »
Az idiota gumishoz annyit füznék, hogy én dolgoztam ilyennél.
Telefonál benn az irodában, ügyfelet beirányitottuk hozzá, erre orditva kiküldi, hogy mit képzel, nem látja hogy telefonál???!!!!

Idióta gumisoknak a következő videót küldeném, amitől valószínűleg harakirit/szeppukut követnének el, jó de hányszor?  [rohog]

"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #20103 Dátum: 2012.04.05 23:10:25 »
mondta, hogy beáll pont 100-ra én meg menjek mögötte a caddy-vel és nézzem, hogy mennyivel megy, és pontosan 100-at mutatott a caddy is.

GPS-hez mérd. Minden autónak gyárilag 5-10%-kal, vagy még többel többet mutat az órája mint a valóság a gyári gumimérettel.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20104 Dátum: 2012.04.05 23:14:07 »
Nekem a 185/65 R14-ek egész közel voltak a GPS-hez, de nem emlékszem pontosan. A 175/65 R14 téligumik viszont jócskán csalnak, többet mutat az óra a valósnál.
Ma raktam vissza a nyáriakat, majd megmérem a GPS-szel újra.

keri

  • Szervezők
  • Alap-tag
  • *****
  • Hozzászólások: 272
Re:Carina
« Válasz #20105 Dátum: 2012.04.05 23:43:49 »
A HJR nem Keriéké? :hmmmm:

De bíz az a Kerikéjé volt . :yes:
95 Toyota Carina E 1,6 (151)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20106 Dátum: 2012.04.06 08:29:17 »
úgy néz ki ha a hengerfejtől való távolságát kell nézni, meg azt a vákumcsöves valamit a szélén :)
csak az bizonytalanitott el, hogy 79kw-oshoz való alkatrészek mentek bele.(hengerfejtömités olsjszürö stb és minden passzolt.)
7évig volt egy elég papásan vezető úriembernél értsd: 5.ben 50km/h-nál.
és 1l/1000km volt az olajfogyasztása, vezérműszíjcserénél kiderült hogy egy foggal el volt rakva az is, ezek okozhatnak dugulást kipufogo rendszerben?
Bárdinál néztem, a felső tömítés készlet ugyanazon gyári szám alatt fut a japanpartsnál pl., és az olajszűrő adatai is megegyeznek, ez tehát nem probléma (de pl. a benzinszűrő választóvíz  :lol:).
Az elállított vezérlés miatti tökéletlenebb égés alaposan bekormozhatta az olajfogyasztás miatt lerakódott kénes-gyantás bevonatot a katalizátoron...Ezek az eredetileg 1nmm átmérőjű felületek pedig igencsak légszomjban szenvedhetnek. (Látttam már széttört katalizátort  :cry: A vicces az volt benne, hogy ahogyan letöredeztek a darabkái, attól függően, hogy fordultak, illetve távoztak a hátsó dobba, néha igencsak jól gyorsult a kicsi, de volt, amikor előzésnél tágult a szemgolyóm  :eek:. A végén pedig már csak a just married felirat hiányzott a lökősről, mert mindenki utánafordult, hogy hol vannak  a konzervesdobozok [rohog]) És a lambdaszondára is juthatott a bevonatból (amiből a szegénykeverékesnél 2 is van: az egyik közvetlenül a leömlőnél). Ha a szonda elszennyeződik, egy alapprogramba áll az ecu, függetlenül a keverék valódi összetételétől - búcsú a gyorsulástól, de egy pár ezer forintos méréssel kideríthető a hatásfokuk.
A motorok különbségéről még két illusztráció
A képeken jelölt injektorelhelyezés különbsége (a szegénykeverékesnél közvetlenül a hengerfej előtt vannak), ami első blikkre is mérvadó. De ha tutira akarsz menni, benzinszűrőből 85 Kw-oshoz valót válassz!  ;) az ugyanis nem passzol a szegénykeverékesével  :yes:

[a csatolmányt egy admin törölte]

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20107 Dátum: 2012.04.06 08:48:19 »
folytoszelep, alapjárati motor, szivosor, gyertyák kipipálva,
még benzinszűrő és adalékokkal takaritás maradt hátra remélem összejön!
Rendszerpucoláshoz még néhány lehetőség: legutóbb Würth rendszertisztító Spray-vel csináltam, nagyon meggyőző volt (ömlött kifelé a dzsuva), de használtam már pro-tec-et és catacleant is, mindegyik működött.  :yes:
Ugyanis én is 5.-be rakom 50-nél  :wheelchair:[rohog]
Naggggyon kiváncsi vagyok mi lesz ha FUBÁval gyorsulunk :punk: :devil: ;) :)  :D  :lol:  [rohog] [rohog] [rohog]

Rafael

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Carina
« Válasz #20108 Dátum: 2012.04.06 09:42:39 »
Szevasztok!

Van egy ilyenem: Toyota.Carina.E.1992-1997.Haynes.Service.and.Repair.Manual
Ha valakinek kell, szívesen odaadom.
Üdv.
Rafael

manderous

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #20109 Dátum: 2012.04.06 09:44:37 »
Rendszerpucoláshoz még néhány lehetőség: legutóbb Würth rendszertisztító Spray-vel csináltam, nagyon meggyőző volt (ömlött kifelé a dzsuva), de használtam már pro-tec-et és catacleant is, mindegyik működött.  :yes:
Ugyanis én is 5.-be rakom 50-nél  :wheelchair:[rohog]
Naggggyon kiváncsi vagyok mi lesz ha FUBÁval gyorsulunk :punk: :devil: ;) :)  :D  :lol:  [rohog] [rohog] [rohog]

Hibakódot ma kiolvasom, hátha okosabb leszek, bár nem hiszek neki
mert hőmérséklet jeladó hibát sem jelzi vissza, de csak ha lehúzom a jeladóról a kábelt akkor áll vissza az alapjárat.
Köszönöm mégegyszer neked is és kamikazeee kollégának is :) :)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #20110 Dátum: 2012.04.06 10:00:24 »
de volt, amikor előzésnél tágult a szemgolyóm  :eek:.
Valahogy így: 2.47-2.51


Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re:Carina
« Válasz #20111 Dátum: 2012.04.06 10:05:20 »
De bíz az a Kerikéjé volt . :yes:

Ha nem lett volna sötét és 3 mp-nél tovább látom talán én is felismerem. Mostantól jobban figyelek :)
Környékbeli vette meg?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #20112 Dátum: 2012.04.06 10:24:52 »
... Ha a szonda elszennyeződik, egy alapprogramba áll az ecu, függetlenül a keverék valódi összetételétől - búcsú a gyorsulástól, de egy pár ezer forintos méréssel kideríthető a hatásfokuk.
...
Ha elkoszolódik a lambdaszonda, az nem generál hibakódot?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #20113 Dátum: 2012.04.06 11:53:34 »
Ezeknél az autóknál (más tipusról sem tudok) szonda elszennyezödéskor biztos, hogy nem áll vészprogramba!
Gondoljunk csak bele, van egy jel, ami egyre gyengébb lesz, de meg nem szünik, ahhoz tudnál hasonlitani, mint mikor elöregszik a szonda, müködik ugyan, de lassan.

Ehhez viszont már tekintélyes olajfogyasztás szükséges, ellenkezöleg hosszabb uton 5.ben 3000- res fordulatnál ki kell égnie!?

Az ecu vészprogramba csak a szonda csatlakozó széthúzásakor áll, esetleg ha szakadás van.
Ez azt jelenti, hogy a szonda váltakozó jele helyett egy középértéket helyettesit be az ecu, ami általában 0.45V. El lehet képzelni, ez mit eredményez, amikor a motornak a különbözö üzemállapotokban más - más összetételü (dus-sovány)  keverékre volna szüksége...


Adamo_sx

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 148
Re:Carina
« Válasz #20114 Dátum: 2012.04.06 12:20:57 »
Ez nem feltétlenül pontosan így működik.
Ugyanis a normál lambdaszondák nem alkalmasak pontos AFR visszajelzésre, ezért a motor működés közben, egy bizonyos üzemi tartományban "closed loop"-ban szabályoz az ECU. Azaz folyamatosan dúsít és szegényít a keveréken, mivel a lambdaszondáról csak azt kapja vissza, hogy "most túl dús", "most túl szegény", azt, hogy mennyire, azt nem. Ez alapján és gyárilag beprogramozott adatok alapján meg "tudja tanulni", hogy az előírt keverési arányhoz a gyári értékeken mennyit kell módosítani. (Pl. koszolódik az injektor, ezért adott idő alatt kevesebb üzemanyagot fecskendez be, emiatt szegényebb a keverék. Ebből az ECU megtanulja, hogy tovább kell nyitvatartani néhány százalékkal és ezt aztán alkalmazza később mindenhol. ) Egy bizonyos terhelés és fordulatszámtartományon kívül az ECU nem veszi figyelembe a lambdaszonda jelét, csak a beprogramozott értékeket (azaz a szabályzásbó vezérlésbe megy át) és a megtanult módosító értékkel korrigálja.
És ez az egész úgy jön a hibás szonda felismeréséhez, hogy azt tudja, hogy mondjuk alapjáraton adott idő alatt mennyi dús-szegény ciklusnak kell lezajlania. Ha ez nincs meg, akkor hibásnak minősíti a szondát.
A zöldkártya mérésnek az egyik összetevője, hogy nézik alapjáraton az AFR-t, ami láthatóan a lambda=1 (14,7) körül oszcillál, azaz folyamatosan megy a szabályozás. Ha a műszer folyamatosan akár 1-es lambdát is mutat és nincs változás, már küldik is el az autót, mert nem működik a szabályozás (nincs visszacsatolás).
Az ecu vészprogramba csak a szonda csatlakozó széthúzásakor áll, esetleg ha szakadás van.
Ez azt jelenti, hogy a szonda váltakozó jele helyett egy középértéket helyettesit be az ecu, ami általában 0.45V. El lehet képzelni, ez mit eredményez, amikor a motornak a különbözö üzemállapotokban más - más összetételü (dus-sovány)  keverékre volna szüksége...