Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6821123 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19890 Dátum: 2012.03.30 16:40:51 »
Ezt csak úgy tudhatod meg, ha leveszed a dobokat...
Amúgy van egy fékerőszabályzó a hátsó futóműnél.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19891 Dátum: 2012.03.30 17:09:13 »
Fuba!
Gratula a tuninghoz, reméljük mielőbb megszépül a géped!
Annyit megjegyeznék, ami szigorúan magánvélemény, bár lehet Nálad pont belefogtam, ha valaki nem versenyez, márpedig utcai autóval nem szoktak, teljesen felesleges "sport" dolgokat rátenni, meg tárcsaféket hátra, a gyári fékekkel is megáll simán, csak karban kell tartani.
Persze más dolog, ha valakinek ez a hobbija, sok a pénze vagy csak szimplán tuningra gyúr.  :tt2:

Köszönöm kamikaze én is szeretném megszépíteni mert megérdemli szegény Carina!
A Carina úgy jó autó nekem ahogy van, kivéve a fékeket. Már sokszor probléma volt a túlmelegedés (másnál elhiszem, hogy nem jelentkezik, de gondolom nem is fékezget egymás után többször is akár 180-ról 100-ra a német autópályán) és hiába vettem új féktárcsákat, akár Brembo-t akár mást, egy idő után mindig nagyobb tempóról fékezve berázza a kormányt a magas hőtöl elvetemedett féktárcsa, (nagyobb fékezés után emiatt nem szabad nyomni a fékpedált álló helyzetben pl. piros lámpánál, mert ezt elősegíti) tehát a megoldás vagy a normál tempo és nem menni a német autópályákra, vagy nagyobb teljesítményű fékek. Előző Astrámnak is átszereltem a hátsó dobfékét tárcsásra és el kell mondjam, hogy nagyon sokat jelent. Tényleg autóbuzi vagyok és ez a hobbim is de sajnos sok pénzem az nincs, (mikor versenyeztem sem volt sohasem szponzorom, kár is volt belefogni) ezért bujom a netet és próbálom minél olcsóbban megszerezni a cuccokat. PL. úgy néz ki 35eFT-ba lesz az első fék komplett cseréje (féktárcsák+új féknyergek+ferrodo fékbetétek) és remélem nem lesz több a hátsó fékek átalakítása sem. Nekem ennyit megér a biztonság. Versenyezni nem a Carinával szoktunk, elvileg ez családi autó csak sajnos sokszor használom egyedül is szegényt és akkor kicsit versenyautó is (de bírja, eszméletlen bírja kivéve a fék)  építettünk egy low cost bömbit is erre a célra ami persze már szintén sokba van pedig 200eFt-ért vettük, ha meg lerobban a pályanapon van Carina amivel hazahúzzuk  :D
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.30 17:15:41 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19892 Dátum: 2012.03.30 17:09:56 »
Hát azért a 4A-FE-vel is csinálni kell valamit, hogy megegye a 10 literjét  :D ;)

Te már tudsz valamit!  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

montoya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 203
Re:Carina
« Válasz #19893 Dátum: 2012.03.30 18:05:36 »
Te már tudsz valamit!  :D

 Hát az tuti, nekem a legrosszabb fogyasztásom (igaz, 3zz-vel) alig ment 8 fölé. Pedig akkor már siettem. (pálya 150-160)
Van:
IS200 Executive
Carina Coupe 1.6 DX
Mazda 323 BF turbo 4x4
Datsun "Elnöki" Gloria Hardtop
Volt:
Corolla E11 1.6 vvti
Carina Coupe 1.8 XE

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19894 Dátum: 2012.03.30 18:10:36 »
Ezt csak úgy tudhatod meg, ha leveszed a dobokat...
Amúgy van egy fékerőszabályzó a hátsó futóműnél.
Az a fékerő szabályzó nem azért van. hogy ha többen ülünk bele és lentebb megy a kasztni, akkor állít a fékerőn?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19895 Dátum: 2012.03.30 20:12:11 »
Az a fékerő szabályzó nem azért van. hogy ha többen ülünk bele és lentebb megy a kasztni, akkor állít a fékerőn?
Én azt hittem, hogy azt csinálja, hogy amikor fékez az ember, és a hátsó keréken csökken a terhelés, akkor visszavesz a hátsó fékerőből, hogy ne csússzanak meg a hátsó kerekek.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19896 Dátum: 2012.03.30 20:13:48 »
Dani, Ezt az olajos topikból kaptam ki Neked. Ha még nem ismered, csak mert ott kérdezted.

http://belsoseg.blog.hu/2011/12/14/a_japan_minoseg_emlekere?utm_source=TC&utm_medium=link&utm_content=2011_12_14&utm_campaign=index
Köszi Peti, de már olvastam, azt hiszem, hogy éppen ott. Ezt kérdeztem?
A Corolla topicban írta nemrég azt hiszem Kisfiatal fórumtárs, hogy kipróbálta, de nem pucolt a cucc.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19897 Dátum: 2012.03.30 20:48:07 »
Köszi Peti, de már olvastam, azt hiszem, hogy éppen ott. Ezt kérdeztem?
A Corolla topicban írta nemrég azt hiszem Kisfiatal fórumtárs, hogy kipróbálta, de nem pucolt a cucc.
Lehet nem volt mit. Az lehet amit Palaczk mond, hogy amíg nem fekete trutyis, addig nem kell öblítés. :hmmmm:
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19898 Dátum: 2012.03.30 20:49:41 »
Most a mobil 3000-et egész jó árban adja a téka.
Bár hajlok arra, hogy nem cserélek, majd meglátom.
De hogy Zénóka 0w20-assal jár, nem semmi.
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19899 Dátum: 2012.03.30 20:59:57 »
Szeretnék egy kis információt összegyűjteni a hátsó fékekről.
Enek az az oka, hogy amikor megvettem a gépet egy erős fékezésnél is vízszintes maradt a  gép. Most előredől valamennyire.
Továbbá hosszúnak találom a fékpedál útját. Megáll rendesen, ha oda lépek ABS is bekapcsol, de arra gondoltam, nem ártana ránézni, működik-e benne az az automata fékpofa utánállító.

Minden autó bólint valamennyit fékezéskor, ha ennek mértéke nőtt meg, akkor lehet, hogy a lengéscsillapító gyengül esetleg. A hátsó dobfékben a fékmunkahenger önbeálló, ha azzal lenne baj, akkor vagy berohadt és szorul, vagy folyik és belevegősödik a fékolaj, vagyis megnő a fékutad, amit írtál is, de akkor csökkenne a fékolajszinted a tartályban folyamatosan és a kéziféklámpa nem aludna ki egy idő után.
Szóval a helyedben én bekúsznék a kocsi alá hátra és megnézném a kerék mögött, hogy a dobfék alja hátul nem olajsaras-e valamelyik oldalon.
Ha nem az és az olajszint sem csökken a normál fékbetét kopáskor megszokott mértéknél jobban, akkor lehet tovább agyalni, hogy nem a gátló gyengül e.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19900 Dátum: 2012.03.30 21:03:55 »
Most megkapja az OFF Maruti a xado öblítőt, meg az adalékot, és olajnak  pedig az Elf Excellium NF 5w40-et, túlzásnak tartom bele az LM-et  :whistling: Télen úgy beledermedt a Valvoline Durablend 10w40, hogy na. Abból egy egy szerencsétlen eset folytán egy majdnem teli 5-ös kannát kivasaltam Carinával, megmentettem belőle 1,5 litert, az elég lesz a cseréig remélem. Aztán bele az új olajba a xado adalék, hátha használ valamit. Annyira nem panaszkodhatok, de van még némi olajfogyás (100km helyett olyan 800-1000km-enként kell töltögetni), de az új kuplung berakása után kettőbe kapcsoláskor is nyikkantja a kereket  :clap:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19901 Dátum: 2012.03.30 21:05:43 »
...
Ha nem az és az olajszint sem csökken a normál fékbetét kopáskor megszokott mértéknél jobban, akkor lehet tovább agyalni, hogy nem a gátló gyengül e.
Ha szépen megkérlek, elmondanád, mi az a gátló?

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19902 Dátum: 2012.03.30 21:10:02 »
Ha szépen megkérlek, elmondanád, mi az a gátló?

A gólyalábakban található lengéscsillapító rövidített neve (legalábbis nálam).
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19903 Dátum: 2012.03.30 21:25:50 »
A gólyalábakban található lengéscsillapító rövidített neve (legalábbis nálam).
Tehát a "sima" lengéscsillapítóról van szó, ha jól értem, a gólyaláb meg a rugót tartja, vagy nem értem...Tehát benézek a kerékhez, ott a lengéscsillapító a rugóval, arról beszélünk? Mert nem nagyon vagyok otthon a felfüggesztésben, mert Carinán van mindenféle merevítő, karok jobbra-balra, "kutyacsontok", stb., ezért kérdezem, hogy mi a gátló.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19904 Dátum: 2012.03.30 21:35:06 »
Beraktam a ledeket, hát egész érdekes. Rendszámvilágításnak 10 ledeset kapott, éppen befért, nem hittem volna. Nagyon szép lett hála Istennek, de ezt nem fényképezem ide, mert látná akárki, mi a rendszám, remélem nem baj.
Az első helyzetjelzőt viszont iderakom. A valóságban nem süt ennyire, de nem rossz. Nem használnám nappali menetfénynek, de ha véletlenül egyet kapcsolnék, akkor is lehet látni.
A csomagtartó világításhoz egy 1,5W-os led került. Ez talán 1W.
10 ledes T10
68 ledes T10
1,5W-os led T10

Még egy kicsi OFF:
Nagyon tetszik még ez, a kislány ágyánál van egy lámpa, amibe ez a fajta izzó jó:
5W-os GU10 LED
Nagyobbat világít a 28W-os halogénnél, és bár melegszik, de nem égeti meg az ember kezét, ha hozzáér. Most keresek valami pöpec ledes cuccot a lakóterek megvilágításához.




[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.30 21:57:14 írta vd1234 »