Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803689 alkalommal)

0 Felhasználó és 37 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19800 Dátum: 2012.03.25 23:10:17 »
Ez oké, de:A 185/60 R15 kerülete nagyobb az összes többinél (amire cserélné ezt kamikaze). Én úgy tudom/tapasztalom, hogy ilyen esetben több a fogyasztás, de tévedhetek is. Tehát az előző hsz-emben a kisebb kerék emlegetésekor a kisebb kerületre gondoltam - nem voltam egyértelmű, bocs.
Mondjuk most így a 175/70 R15 tűnik a "váltóméretének", bár nem számoltam utána.

Ja, értem.

185/60R15 kerülete: 1894.4 mm

15ös keskenyebb váltóméret:
175/65R15 kerülete: 1911.7 mm (0.9%-kal több a kerülete)

14es keskenyebb váltóméret:
175/70R14 kerülete: 1886.8 mm (0.4%-kal kisebb a kerülete)

Én ha már cserélnék, akkor a 14-est választanám, azért mert gyakoribb méret és ezért olcsóbb.
De magunk közt szólva én 1cm-rel keskenyebb gumiért nem dobnám ki/cserélném ki a nemrég vett garnitúrát, mert nem hoz annyit a fogyasztáscsökkenés, mint amennyit elvesztesz a cserén.
Másrészt az eddigi hozzászólásaimból már kiderülhetett, hogy nem igazán szoktam ragaszkodni a gyári méretekhez, tehát ha ráállnék a fogyasztásra, akkor tuti 155/70R14-re cserélnék. De ez csak az én elvetemült gondolkodásom eredménye.
Rá is kerestem erre a méretre van most akcióba:
CONTINENTAL ContiPremiumContact 2E                14990/db
Ráadásul ez egy csökkentett gördülési ellenállású abroncs.
Szinte megkívántam.  :lol:

« Utoljára szerkesztve: 2012.03.25 23:24:14 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19801 Dátum: 2012.03.25 23:19:51 »
OFF Marutin 135/80 R12 van  :D
Fekszi az utat rendesen ;)

Először a Carinával mentem 185-ös gumikkal, hááát nekem nagyon bejött! Kb. 6,7-et evett 3 személlyel, csomagokkal az autópályán 130-140-nel (nem írtam országot, jóóóó? :) ), ami szerintem egész jó.
155-öt nem tennék rá, azt gondolom  :no:

Jut eszembe:
Hová tűntél Peti??

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19802 Dátum: 2012.03.25 23:27:50 »
autópályán 130-140-nel (nem írtam országot, jóóóó? :)

 [rohog]

155-öt nem tennék rá, azt gondolom  :no:
Én simán!
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Carina
« Válasz #19803 Dátum: 2012.03.26 08:18:03 »
Kérdés, amire várok véleményeket, mennyit számitana az egy mérettel kisebb gumi, megéri-e beruházni??
Kérdezd meg itt Zénókát, hogy mennyit számít, ő tuti tudja! ;)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #19804 Dátum: 2012.03.26 08:58:53 »
Kérdés, amire várok véleményeket, mennyit számitana az egy mérettel kisebb gumi, megéri-e beruházni??
Attól függ, hogy tartósan is beállnál-e a fogyasztásorientált sofőrök közé?
Az, hogy 175, vagy 185mm széles a gumid az autódon, - szerintem - mindegy.
Ha megnézed kleingy és az én autóm fogyasztási adatait, láthatod, hogy szinte deci pontosságra ugyanannyit fogyasztanak nyári gumikon. Pedig az enyémek 185-ösek, kleingy autóján, pedig 175-ösek vannak, jó, az én autóm vvt-i, az övé nem, de a szélesebb gumik nagyjából kompenzálják a modernebb motor alacsonyabb fogyasztását.

A saját véleményem, hogy egy méretet keskenyíteni nem éri meg, főleg az általad említett 15"-ban, mert az nagyon drága, nem konfekció méret. Ha jól tévedek, a Carina is 14" kerekekkel jött ki, és ugyanaz lehet a váltómérete, mint az enyémnek (185/60R14, vagy /65).

Ugye, zénókánál más a helyzet, mert Ő a lehető legkeskenyebb (155R14!) gumit vette, amit csak kapni lehetett a piacon, /-jel nélküli... :excl:
A gyári mérete 165/70R14. Ez 2 mérettel eltérő gumi és mellé 4,0bar nyomás tartozik a gyári 2,2-2,3 helyett.

Nekem most hétvégén volt egy Békéscsaba-Törökszentmiklós (2x90km) utam, odafelé folyamatosan 5,6-5,9 pillanatnyi értékeket mutatott a fed. comp., igaz, pici szembe szél is volt, visszafelé 4,8-5,2 között váltakozott folyamatos 100-110-es tempó mellett (óra szerint), mindezt 185/60R14 gumikon (Fulda EcoControl). Ez becsléssel annyit jelent, hogy az egész távra vetítve sem volt több, mint 5,5 liter/100km az átlagfogyasztásom. Emellett élveztem a "széles" gumi nyújtotta biztonságérzetet is, 2,5bar-on. Mondjuk a 2,5 bar már kicsit megzörgeti a rossz utakon az autó belsejét, de még so-so határeset a komfort szempontjából.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Carina
« Válasz #19805 Dátum: 2012.03.26 09:00:50 »
Bepi, a nyárijaim amúgy 165/70 R14-esek... ::)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #19806 Dátum: 2012.03.26 10:12:12 »
No, hát akkor méginkább alátámasztottad azt, hogy a gumi szélesség vajmi keveset ér önamgában üzemanyagtakarékosság szempontjából.

De, ha ezt több elemmel párosítva - sok kicsi sokra megy elven - összerakod rendszerré (pl. keskenyebb gumi, ültető rugó, nagyobb keréknyomás, csökkentett sebesség, előrelátó egyenletes haladás, motor-előmelegítő, stb), biztosan rengeteget jelent. Mondjuk, szerintem a motor-előmelegítő önmagában is kb 0,5 liter mínusz nyáron, télen 1-1,5 liter...  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Carina
« Válasz #19807 Dátum: 2012.03.26 10:16:13 »
No, hát akkor méginkább alátámasztottad azt, hogy a gumi szélesség vajmi keveset ér önamgában üzemanyagtakarékosság szempontjából.

De, ha ezt több elemmel párosítva - sok kicsi sokra megy elven - összerakod rendszerré (pl. keskenyebb gumi, ültető rugó, nagyobb keréknyomás, csökkentett sebesség, előrelátó egyenletes haladás, motor-előmelegítő, stb), biztosan rengeteget jelent.
:yes: Az első ilyen próbámnál asszem 1 egész literrel ment le a fogyim (amikor egy egész tankot hypermiler stílusban nyomtam le, önmagamhoz képest maximálisan jól teljesítve asszem).
         

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19808 Dátum: 2012.03.26 14:41:42 »

álló motorral 100  km /h környékén gurultam el mellette!   :D
Milyen csendes a Carina...
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19809 Dátum: 2012.03.26 14:57:41 »
Ezek a vékonyabb gumik nyilván magukkal vonnak egy gazdaságosabb vezetési stilust is, csak hogy biztonságos maradjon. nagyon pici különbség lehet, mint pl a menetfény  fogyasztás csökkentő hatása.
Az ültető rugó sokkal többet foghat, mert sztem a légellenállás a legerősebben beplyásoló tényező.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19810 Dátum: 2012.03.26 15:05:58 »
Az eltérő kerék kerület esete is érdekes, engem foglalkoztatott, mert a téli és nyári között bőven van eltérésem.
Megyek 110-es pörög 3000-et. A kisebb kerékkel gyakorlatilag nem megyek 110-el, mégis 3000-et pörög, míg a nagyobbal gyorsabban megyek ugyanakkora fordulaton. Ám a kilométer számláló ugyanarra a tényleges távra kevesebbet mutat ami virtuálisan növeli a fogyasztást.
Viszont a nagyobb kerékkel nagyobb a légellenállás ugyanahhoz a fordulat számhoz.
Szóval ezt nem lehet összerakni. :hmmmm:
Prius 2 - a mosolygós autó.

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re:Carina
« Válasz #19811 Dátum: 2012.03.26 16:03:24 »
Az eltérő kerék kerület esete is érdekes, engem foglalkoztatott, mert a téli és nyári között bőven van eltérésem.
Megyek 110-es pörög 3000-et. A kisebb kerékkel gyakorlatilag nem megyek 110-el, mégis 3000-et pörög, míg a nagyobbal gyorsabban megyek ugyanakkora fordulaton. Ám a kilométer számláló ugyanarra a tényleges távra kevesebbet mutat ami virtuálisan növeli a fogyasztást.
Viszont a nagyobb kerékkel nagyobb a légellenállás ugyanahhoz a fordulat számhoz.
Szóval ezt nem lehet összerakni. :hmmmm:
Viszont kigyorsításoknál több kaja kell neki. Én az enyémen veszem észre, hogy a téli kerekek 185/65r14 és a nyári kerekek 195/55r16 között az eco lámpa máskor villan fel. A télivel egy kicsit dinamikusabban lehet gyorsítani a zöld eco lámpásnál.
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re:Carina
« Válasz #19812 Dátum: 2012.03.26 16:05:42 »
[rohog]

Nem a kresz miatt írtam, csak nekem nem tűnik a 8,3 olyan borzasztó soknak 130-140-es tempónál.
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19813 Dátum: 2012.03.26 16:10:47 »
No, hát akkor méginkább alátámasztottad azt, hogy a gumi szélesség vajmi keveset ér önamgában üzemanyagtakarékosság szempontjából.

De, ha ezt több elemmel párosítva - sok kicsi sokra megy elven - összerakod rendszerré (pl. keskenyebb gumi, ültető rugó, nagyobb keréknyomás, csökkentett sebesség, előrelátó egyenletes haladás, motor-előmelegítő, stb), biztosan rengeteget jelent. Mondjuk, szerintem a motor-előmelegítő önmagában is kb 0,5 liter mínusz nyáron, télen 1-1,5 liter...  :whistling:

A hetényi féle melegitővel szemezek, csak mint irtam akkor kicsit variálni kellene a rendszeren, amitől félek kissé. Pl hogy az a melegitő elengedi a vizet és nem veszem észre....
Ha azt mondjátok a 4 gumira jutó összesen 4x1cm nem hoz annyit, akkor nem variálok a gumin, mert necces lenne eladni őket jó árban, holott sokban vannak és jók is!
Azért merült fel egyébként bennem az ötlet, mert észrevettem most, mikor a nyári /185-öket feltettem a téli /175 helyére dombon lefelé érezhetően fogja az autót, nem gyorsul úgy üresben. Akkor mit jelentene a fogyasztásban ha emelkedőn, sik terepen sem fogná vissza annyira?  :devil:

Téliekkel ugye hiába volt /175-ös, voltak a nagy minuszok, illetve a téligumik lamellái is rátesznek az ellenállásra. Ha most kellene vennem 175/60 (55) R 15 (14) lenne a választás, attól függően, hogy felnivel vagy anélkül vinnék el, illetve milyet találnék helyette..
Vagy ami nagyon durva lenne: lemezfelniket lekrómoztatni  :devil:.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19814 Dátum: 2012.03.26 18:22:19 »
Nem a kresz miatt írtam, csak nekem nem tűnik a 8,3 olyan borzasztó soknak 130-140-es tempónál.

Bocsánat, félreértettem...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...