Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795900 alkalommal)

0 Felhasználó és 32 vendég van a témában

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19710 Dátum: 2012.03.22 15:04:25 »
"Hát ezaz. De nem 140-el a pályán!!!!!! "

"Miért nem 140-nel pályán?"

Azért írja, mert KRESZ szerint nem szabad 140-el menni az autópályán. Látod, hogy rosszalóan a kis figura a szöveg mellet a mutatóujjával integet, hogy enyje-enyje  :nono:
Írd azt, hogy németországban volt azt kész. Látod szegény dokit is japánban leültették, mert felrakta a youtube-ra, ahogy a ferrarival nyomult. Biztosan csak óvni szeretne csoky78.   :yes:
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19711 Dátum: 2012.03.22 15:14:15 »
Nekem csak 1085kg a 4A-FE small-block engine-nel, nameg no ABS no Airbags no sunroof etc. Megy is úgy mint az agyonextrázott 3S-FE  :tt2:  :lol:
És no reggeli. [rohog]
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19712 Dátum: 2012.03.22 15:14:46 »
"Hát ezaz. De nem 140-el a pályán!!!!!! "

"Miért nem 140-nel pályán?"

Azért írja, mert KRESZ szerint nem szabad 140-el menni az autópályán. Látod, hogy rosszalóan a kis figura a szöveg mellet a mutatóujjával integet, hogy enyje-enyje  :nono:
Írd azt, hogy németországban volt azt kész. Látod szegény dokit is japánban leültették, mert felrakta a youtube-ra, ahogy a ferrarival nyomult. Biztosan csak óvni szeretne csoky78.   :yes:
Ahm  ::)
Csakhogy azért nem büntetnek meg sehol, mert én azt mondtam. Ha azt mondom 280-nal mentem, akkor mi van...? De ez már sarkítása a dolognak persze. 10%-ot meg simán belekalkulálnak, tévednek az órák, tehát ha bemérnek, akkor is 140-re még nem is szól a rendőr, nemhogy fényképeznének, főleg nem büntetnek hsz miatt, legfőképpen nem azonosítanak innen senkit egyértelműen.
Bocs a túlragozásért  :flowers:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19713 Dátum: 2012.03.22 15:15:14 »
130-140 közötti sebességgel 5 személlyel, csomagokkal téli gumival novemberben volt 7,4-es átlagfogyasztásom, 330 km-es úton.
Autópályán. Miért nem 140-nel pályán?
Ez nekem 8,5 volt
Prius 2 - a mosolygós autó.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19714 Dátum: 2012.03.22 15:26:07 »
És no reggeli. [rohog]

Pontosan, úgyis válság van... :cry: A "no reggeli" is javítja a 0-100-ra gyorsulást kb. 2 ezred másodpercel csak a kedvem nem javítja.
Ezért is van egyre több 40 kilós itinerolvasó hölgy a ralisportban. De amin már én is röhögtem, hogyha megnéztek egy rallycross-os élvonalba tartozó autót, akkor annak az ablaktörlő lapát karja is ki van furkálva a súlycsökkentés miatt. Kiváncsi vagyok hány grammot nyerhetnek vele?
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Carina
« Válasz #19715 Dátum: 2012.03.22 15:32:00 »
Ha azt mondom 280-nal mentem, akkor mi van...?

Wow, a Carinával mentél 280-nal? mekkora turbót tettél rá?  [rohog]

Engem ugyan nem zavar, hogy mennyivel mész és hol, én nem érzem magam önkéntes rendőrnek.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #19716 Dátum: 2012.03.22 15:32:17 »
Sziasztok!

Sikerült összeszedni az alkatrészeket (jórészt Trotter Mester segítségével, amit ezúton is köszönök) a soron következő nagyobb szervízre.

Lesz egy kis karosszéria munka is, sajnos a hátsó ívek elég csúnyán rozsdásodásnak indultak, ezért nem szertném tovább halogatni.
Aztán még
- első tárcsák és betétek (végül ATE lett)
- üzemanyagszűrő
- vezérműszíj és feszítőgörgő (Gates/SKF)
- termosztát
- lambdaszonda (Denso DOX-0201)
Gyújtásoldalon pedig mostmár mindent gyárira upgradelek:
- Gyújtótrafó, kondi
Innetől kezdve csak a gyújtómodul marad, ami nincs kicserélve - ha mégis a gyújtással van a gond, akkor már csak az lehet.

Az összes folyadékot kicseréltetem: motorolaj, váltóolaj, fékfolyadék, kuplung, fagyálló és a szervót is.
Ezzel kapcsoltban egy fontos kérdés: sajnos ennek nem néztem utána a rendelés előtt és Dexron III-ast vettem. Most nézem a gépkönyvet és Dextron II-est ír a szervóba. Vajon beletehetem a III-ast, vagy ne kockáztassak és vegyak egy másikat? Egyáltalán mi a különbség?

Mostmár csak a szakit kell meggyőznöm, hogy minél hamarabb csinálja meg... és remélem akkor jódarabig elmegyak még az autóval.

« Utoljára szerkesztve: 2012.03.22 15:34:10 írta kavarc »
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19717 Dátum: 2012.03.22 18:09:47 »
Wow, a Carinával mentél 280-nal? mekkora turbót tettél rá?  [rohog]

Engem ugyan nem zavar, hogy mennyivel mész és hol, én nem érzem magam önkéntes rendőrnek.
Meg milyen gumit?  :tt2:
Nem rád gondoltam, hanem nincs olyan "szerv", ami eljárást indítana még akkor sem, ha 140-nel bemérne: 130+10%=143, mintha azt hallottam volna, hogy ez alatt semmi sem indul (pályán persze). Ezért megyek 130-140 körül, de még így is elszélvészkednek mellettem lézerblokkolós ámokfutók többször.Viszont a forgalmat sem tartom fel  :whistling:
Sosem néztem, hol van a stabil mérőpont a pályán, és még soha nem is küldtek semmit hála Istennek, akkor csak van igazság benne  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.22 18:11:18 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19718 Dátum: 2012.03.22 18:16:19 »
Sziasztok!
...
- termosztát
- lambdaszonda (Denso DOX-0201)
...
Az összes folyadékot kicseréltetem: motorolaj, váltóolaj, fékfolyadék, kuplung, fagyálló és a szervót is.
Ezzel kapcsoltban egy fontos kérdés: sajnos ennek nem néztem utána a rendelés előtt és Dexron III-ast vettem. Most nézem a gépkönyvet és Dextron II-est ír a szervóba. Vajon beletehetem a III-ast, vagy ne kockáztassak és vegyak egy másikat? Egyáltalán mi a különbség?
Szia kavarc!
Szép munka lesz, kíváncsi vagyok, hogy mi lesz az eredmény  :clap:
Hirtelen kérdeznék:
Termosztát milyen kerül bele?
Lambdaszonda akkor ez a gyári, és hogyan, mennyiért sikerült szerezni?
Én az enyémbe Dexron III-ast tettem, úgy tudom, hogy az jó bele, eddig nem vettem észre semmi gondot vele. Melegebb időben nem is sípol végállásban. De megpróbálom leszívni rendesen, újat rakok bele, és kap xado szervóadalékot.
Amúgy ha már gyújtás, ezt találtam múltkor:
Gyújtókábel garnitúra
Teljesen így néz ki az enyémben a Denso-nál. Ez jó lehet Carinába is?
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.22 18:22:13 írta vd1234 »

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re:Carina
« Válasz #19719 Dátum: 2012.03.22 18:58:05 »
Ahm  ::)
Csakhogy azért nem büntetnek meg sehol, mert én azt mondtam. Ha azt mondom 280-nal mentem, akkor mi van...? De ez már sarkítása a dolognak persze. 10%-ot meg simán belekalkulálnak, tévednek az órák, tehát ha bemérnek, akkor is 140-re még nem is szól a rendőr, nemhogy fényképeznének, főleg nem büntetnek hsz miatt, legfőképpen nem azonosítanak innen senkit egyértelműen.
Bocs a túlragozásért  :flowers:
Mert gázról volt szó nem pedig benzinről. ::)
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re:Carina
« Válasz #19720 Dátum: 2012.03.22 18:59:58 »
Nekem csak 1085kg a 4A-FE small-block engine-nel, nameg no ABS no Airbags no sunroof etc. Megy is úgy mint az agyonextrázott 3S-FE  :tt2:  :lol:
:D
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19721 Dátum: 2012.03.22 19:23:44 »
Mert gázról volt szó nem pedig benzinről. ::)
Benzinből 6,6-7,4. Pályán 140-nel 8,3.
Szerintem innen indultunk. De bocs, mert persze lehet, hogy valahol elvesztettem a fonalat  :flowers:

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #19722 Dátum: 2012.03.22 20:43:53 »
Idézetet írta: vd1234
Szia kavarc!
Szép munka lesz, kíváncsi vagyok, hogy mi lesz az eredmény  :clap:
Hirtelen kérdeznék:
Termosztát milyen kerül bele?
Lambdaszonda akkor ez a gyári, és hogyan, mennyiért sikerült szerezni?
Én az enyémbe Dexron III-ast tettem, úgy tudom, hogy az jó bele, eddig nem vettem észre semmi gondot vele. Melegebb időben nem is sípol végállásban. De megpróbálom leszívni rendesen, újat rakok bele, és kap xado szervóadalékot.
Amúgy ha már gyújtás, ezt találtam múltkor:
Gyújtókábel garnitúra
Teljesen így néz ki az enyémben a Denso-nál. Ez jó lehet Carinába is?
Szia!
Hát, valóban szép meló lesz... csak jó is legyen! :)
A termosztát h+b jakoparts márkájú. A lambdaszonda elég kalandos volt. Megkerestem a hivatalos magyar Denso importőrt, de csak viszonteladókat szolgálnak ki. Ezért szóltam a helyi autóboltosnak, h ez kellene, innen. Mindenkinek előnyös üzlet született. Az listaára egyébként 33ezer magyar pénz. Ennél kicsit olcsóbban sikerült hozzájutnom. A legtöbb univerzális is drágább, ez pedig pont a Carinámba való és könnyen lehet, hogy ez került bele a gyárban is.
Túl sok mindent nem találtam a Dexron típusokról, de ha azt mondod jó a 3-mas, akkor beleteszem.

A gyújtókábel. Hát nálam ez egy elég kényes téma. Vettem pár éve jódrágáért valami angol sziperszilikonos cuccot, de aztán lecseréltem gyárira. Szerintem eléggé szűk határok között mozog, hogy melyik autóhoz melyik jó. Azt még el tudom képzelni, hogy ugyanazon motorhoz, de más típushoz való jó lehet. Itt viszont ha jól látom még a motor is más, nem 4AFE. Te tudod. Amúgy, ha jól látom a Unixnál 8félét is kínálnak a Carinához, a legolcsóbb 26ezer.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19723 Dátum: 2012.03.22 21:14:19 »
...
 A legtöbb univerzális is drágább, ez pedig pont a Carinámba való és könnyen lehet, hogy ez került bele a gyárban is.
Köszi!
Annyi, hogy a magyarországi Denso-val felvetted a kapcsolatot, és egy autóboltoson keresztül kaptad meg?

Túl sok mindent nem találtam a Dexron típusokról, de ha azt mondod jó a 3-mas, akkor beleteszem.
Azért még várj szerintem más véleményekre is a biztonság kedvéért. Csere után nekem vinnyogott néha a végállásban, de az lehet a nagyobb hidegtől is akár.

A gyújtókábel. Hát nálam ez egy elég kényes téma. Vettem pár éve jódrágáért valami angol sziperszilikonos cuccot, de aztán lecseréltem gyárira. Szerintem eléggé szűk határok között mozog, hogy melyik autóhoz melyik jó. Azt még el tudom képzelni, hogy ugyanazon motorhoz, de más típushoz való jó lehet. Itt viszont ha jól látom még a motor is más, nem 4AFE. Te tudod. Amúgy, ha jól látom a Unixnál 8félét is kínálnak a Carinához, a legolcsóbb 26ezer.
Tudom, hogy elég drágák, azért kérdeztem. Külsőre teljesen így néz ki az enyém. A Denso sem változtatgat úgy szerintem, hogy tizedmillimétereket változtasson, a gyertya-elosztó távolság sem lehet annyival messzebb talán. Miért nem volt jó az az angol? A gyári meg kb. mennyi lehet? Bocs a sok kérdésért, csak szeretek előre tájékozódni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.03.22 21:15:59 írta vd1234 »

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re:Carina
« Válasz #19724 Dátum: 2012.03.22 21:42:51 »
Idézetet írta: vd1234
Köszi!
Annyi, hogy a magyarországi Denso-val felvetted a kapcsolatot, és egy autóboltoson keresztül kaptad meg?
A Denso európai honlapján fent vannak az egyes országok hivatalos importőrei. A magyar importőr az AUTONET. Őket hívtam fel.

Idézetet írta: vd1234
Azért még várj szerintem más véleményekre is a biztonság kedvéért. Csere után nekem vinnyogott néha a végállásban, de az lehet a nagyobb hidegtől is akár.
OK. Többiek? A szervóba mehet a Dexron III-mas folyadék, vagy Dexron II-est tegyek bele?

Idézetet írta: vd1234
Tudom, hogy elég drágák, azért kérdeztem. Külsőre teljesen így néz ki az enyém. A Denso sem változtatgat úgy szerintem, hogy tizedmillimétereket változtasson, a gyertya-elosztó távolság sem lehet annyival messzebb talán. Miért nem volt jó az az angol? A gyári meg kb. mennyi lehet? Bocs a sok kérdésért, csak szeretek előre tájékozódni.
Nem tudom, hogy melyik gyártó hogy dolgozik. Szerintem elég nagy a szórás minőségben és pontosságban. Az angollal a legfőbb bajom az volt, hogy nem volt tartása. Túl puha volt az egész, attól féltem, hogy az első alkalommal eltépem, ha ki kell venni. Illetve nem tapasztaltam semmilyen javulást. Azt gondolom, hogy nem hiába drága a gyári vagy a jó minőségű kábel. Én olyan 35ezer körül vettem a márkaszervízben. Tehát nemsokkal drágább, mintha egy noname-et vettem volna egy autóalkatrész-kereskedődtől.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI