Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6786617 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re:Carina
« Válasz #19545 Dátum: 2012.03.13 16:01:33 »
Srácok, a jelölt blokk tömve lessz szvsz, a tőle balra, lefele lévő inkább nyerő szombaton.
Megpróbálok lenézni, de nem ígérem és nagyon-nagyon offal mennék.

Egyetértek, ha úgy egymás mellé akarunk állni mint a múltkor akkor a kihaltabb B pontban levő parkoló jobb lenne.

« Utoljára szerkesztve: 2012.03.13 16:03:32 írta Thomasino »

manderous

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #19546 Dátum: 2012.03.13 18:05:32 »
Sziasztok!

Van egy olyan gondom (japán 1996-os 1.6 XLi), hogy az alapjáratom pár hónapja elég magas. korábban meleg motornál beállt kb 800-ra, és nem tudom, hogy van-e összefüggés, de november végén behalt az akksim, és 3 napig áram nélkül lehetett a Carina. Létezik, hogy elfelejtett bizonyos beállításokat? Azóta ugyanis 1200-1400 között ingadozik üzemmelegben. A pár hónap alatt csupán egyszer láttam "normálisnak", mikor műszakin arra kértek, hogy pörgessem pár percig a padon 3000 körül, mert a lambda hidegen még kicsit magas értékeket mutatott. Én hidegen amúgy sose pörgetném. Aztán csodák csodája visszaesett 800-ra (és a kibocsátási értékek is jók lettek). Kértem az autószerelőmet egy alapjárati motor tisztításra (láttam itt a videót, amit feltettetek), de nem vállalta azt, egy injektor szervízes barátját ajánlotta. A fojtószelepházat ő maga megtisztította, de legalább olyan magas a fordulat most is. Az injektorosnál még nem voltam, tartok tőle, ők drágán dolgoznak. Bár azt mondta a szerelő, hogy lehet, hogy csak 1 hőgomba rossz, és nem érzékeli, hogy melegszik a motor. Tényleg ilyen bonyolult az alapjárati motor tisztítása? Elfelejti az autó a beállításokat, ha áram nélkül marad? Nem károsítja a magas alapjárat a katalizátort vagy lambdaszondát, vagy más drágább alkatrészt? Mert amúgy, lehet, nem is érdekel ez a magas fordulat. Amúgy nagyon gyorsan felkapcsolva, takarékosan vezetek. Lehet, hogy jól meg kéne hajtanom? Köszi a válaszokat.


Kedves Karinás!

Az én carinám is ezzel a hibával küszködik, 1200-1500 körüli az alapjáratom, menet közben ha kuplungot benyomom visszaáll
8-900-ra de egyből vissza is áll a fent említett értékre.
 vákumcsövek át lettek nézve, műszerfalon nem villog ki hibát.
hőmérséklet érzékelőn eső feszültség is a megfelelő tartományban van üzemmeleg állapotban az is kizárható.
Annyit vettem észre hogy az alapjárati motor vezetékét ha lehúzom nem változik semmi amikor visszadugom leesik az alapjárat 500-ra és onnan megy fel 800 körülire és ott megáll.
Viszont van amikor ha nem piszkálom megint felmegy 1200 fölé az alapjárat és úgy marad. lehet csak valami kontakthiba? vagy a megfelelő alapjárattal rendelkező autó is így viselkedik ha lehúzom az alapjárati motor vezetékét?
Valakinek esetleg valami megmentő ötlete?


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Kipufogó rögzítés
« Válasz #19547 Dátum: 2012.03.13 18:42:20 »
Sziasztok!

Angol gyártású, 97-es Carina, 1.8-as, ferdehátú. Két kérdésem volna:

1, Hány helyen van rögzítve a kipufogórendszer az autó aljához? A földön állva egyelőre csak egyet látok, a hátsó dob mögött, de feltételezem, hogy máshol is van. Csak most nem tudok alámászni.

2. Az autó jobb eleje 2-3 centivel mélyebben van, mint a bal. Nem hiszem, hogy ez normális. Vagy mégis?

üdv!
Hátul a dobot 3 db, elöl a tűzfal magasságában 1 db gumibak van, többröl nincs tudomásom. Plusz ugye a motorhoz van csavarozva.

Nem normális a különböző magasság! Valami a futóművel lehet. A 2-3 cm-t hol nézted? pl oldalról a sárvédő és a gumi teteje között?
Lengéscsillapitó vagy rugóra tippelnék.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19548 Dátum: 2012.03.13 18:51:12 »
Sziasztok!

Van egy olyan gondom (japán 1996-os 1.6 XLi), hogy az alapjáratom pár hónapja elég magas. korábban meleg motornál beállt kb 800-ra, és nem tudom, hogy van-e összefüggés, de november végén behalt az akksim, és 3 napig áram nélkül lehetett a Carina. Létezik, hogy elfelejtett bizonyos beállításokat? Azóta ugyanis 1200-1400 között ingadozik üzemmelegben. A pár hónap alatt csupán egyszer láttam "normálisnak", mikor műszakin arra kértek, hogy pörgessem pár percig a padon 3000 körül, mert a lambda hidegen még kicsit magas értékeket mutatott. Én hidegen amúgy sose pörgetném. Aztán csodák csodája visszaesett 800-ra (és a kibocsátási értékek is jók lettek). Kértem az autószerelőmet egy alapjárati motor tisztításra (láttam itt a videót, amit feltettetek), de nem vállalta azt, egy injektor szervízes barátját ajánlotta. A fojtószelepházat ő maga megtisztította, de legalább olyan magas a fordulat most is. Az injektorosnál még nem voltam, tartok tőle, ők drágán dolgoznak. Bár azt mondta a szerelő, hogy lehet, hogy csak 1 hőgomba rossz, és nem érzékeli, hogy melegszik a motor. Tényleg ilyen bonyolult az alapjárati motor tisztítása? Elfelejti az autó a beállításokat, ha áram nélkül marad? Nem károsítja a magas alapjárat a katalizátort vagy lambdaszondát, vagy más drágább alkatrészt? Mert amúgy, lehet, nem is érdekel ez a magas fordulat. Amúgy nagyon gyorsan felkapcsolva, takarékosan vezetek. Lehet, hogy jól meg kéne hajtanom? Köszi a válaszokat.

üdv Karinás és manderous!

Első körben  megpróbálhatnátok egy ECU resetet, ami abból áll, hogy az akkusarut leveszitek egy éjjelre, majd visszatétel után mentek vele leállítás nélkül legalább üzemmeleg állapotig, ~15-20 perc vagy ~20 km. Ilyenkor a lambda tárolt paraméterek törlődnek és újratanulja az ecu.

Ha nem jönne be:
féktisztitóval végigellenőrizni a vákuumcsöveket, alul a szívósor alatt is van, vákuumdob felé is!

Hőfokjeladókat is csekkolni kéne.

Az alapjárati szabályzórészt nem nehéz kitakaritani, valójában a videón látszik is.. csavarozni kell  :).

Irjatok mindenképpen, ha lesz fejlemény! Miért nem látunk benneteket soha??? :censored:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #19549 Dátum: 2012.03.13 19:02:56 »
Jól látom, szombaton lesz?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

csoky78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 195
  • 93' 2,0 gli 3sfe
Re:Carina
« Válasz #19550 Dátum: 2012.03.13 19:17:40 »
danee90! Nagy gond lenne,ha az5-ön mennénk?
Ki a Toyotát szereti, rossz ember nem lehet!
Minden autó Toyota akar lenni!

Danee90

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 303
  • UrnaDealer
Re:Carina
« Válasz #19551 Dátum: 2012.03.13 19:32:58 »
danee90! Nagy gond lenne,ha az5-ön mennénk?

Nem, csak akkor jóval előbb kell elindulni! Találkozó pontnak Örkény jó lenne? Msn-ed vagy skype-od nincs? ott gyorsabban letudnák dumálni meg nem offolnánk a topicot :)

fox888

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Re:Carina
« Válasz #19552 Dátum: 2012.03.13 19:43:24 »
Fox, megyünk együtt? :szemez:
Mehetünk!!!  :clap:
Esetleg egy kocsival?  :innocent:

manderous

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #19553 Dátum: 2012.03.13 19:45:41 »
üdv Karinás és manderous!

Első körben  megpróbálhatnátok egy ECU resetet, ami abból áll, hogy az akkusarut leveszitek egy éjjelre, majd visszatétel után mentek vele leállítás nélkül legalább üzemmeleg állapotig, ~15-20 perc vagy ~20 km. Ilyenkor a lambda tárolt paraméterek törlődnek és újratanulja az ecu.

Ha nem jönne be:
féktisztitóval végigellenőrizni a vákuumcsöveket, alul a szívósor alatt is van, vákuumdob felé is!

Hőfokjeladókat is csekkolni kéne.

Az alapjárati szabályzórészt nem nehéz kitakaritani, valójában a videón látszik is.. csavarozni kell  :).

Irjatok mindenképpen, ha lesz fejlemény! Miért nem látunk benneteket soha??? :censored:


szivosor alatti részt átnézem még egyszer hátha kimaradt egy cső.
ecu reset megvolt jeladók is autodata által megadott értékeket mutatják.
Szerintem az alapjárati szabályzórész fog rakoncátlankodni annak még nem estem neki köszönöm a segítséget!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Carina
« Válasz #19554 Dátum: 2012.03.13 19:48:23 »
Mehetünk!!!  :clap:
Esetleg egy kocsival?  :innocent:
Akár még azt is lehet. Gondolom az én kis Corim úgyse tarthat túl nagy érdeklődésre igényt egy Carina talin.  :lol: Egyeztessünk indulásnál! :szemez:
         

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19555 Dátum: 2012.03.13 20:02:07 »
For Bundi:
"Okulás képpen. Ha esetleg valakinek nem esne vissza hosszabb menetidő idő után sem az alapjárat, akkor a sok megoldás közül az egyik: nekem az ECU hőfok szenzorát kellett kicserélni. Z Balázsnál ez JÓÓÓ áron elérhető volt.  :yes: Sokat segített  Balázs próba -képpen más alkatrészekkel is. Kami pedig a videóival.
! Mondjuk az alapjárati motor tisztítása nem segített, (gondolom nekem jól működött) de most legalább az is tiszta. Másnak pedig később lehet, hogy ez fog segíteni. A vákum teszt sem hozott megoldást (de legalább ez is kizárva)
  Szóval időben hosszú hibakeresés egyénileg, de megérte.
Köszönöm mindenkinek a közreműködést.  :yes:"
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19556 Dátum: 2012.03.13 20:13:03 »
Valaki cserélt már motortartó bakot? Engem az érdekelne, ami legalul van a bölcső alatt középen valahol.
Amikor leszedték a bölcsőt, azt kikötötték. amióta visszarakták, rezonál a kasztni a motorral együtt.
Prius 2 - a mosolygós autó.

fox888

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Re:Carina
« Válasz #19557 Dátum: 2012.03.13 20:14:08 »
Akár még azt is lehet. Gondolom az én kis Corim úgyse tarthat túl nagy érdeklődésre igényt egy Carina talin.  :lol: Egyeztessünk indulásnál! :szemez:
Addig még értekezünk.

manderous

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #19558 Dátum: 2012.03.13 20:54:05 »
Üdvözlök minden kedves Toyota tulajdonost!

Frissen csatlakoztam a forumhoz, egy 95ös japán gyártású Carina e liftback (79kw )tulajdonosa vagyok!
Előtte is volt egy sedan carinám, 93as forgalmi szerint 70kw-os (nem tudom létezik egyáltalán ilyen?  :eek:)

Volna pár kérdésem amit szeretném ha valaki megválaszolna :)
ha nem tévedek a 79kw-os a szegénykeverékes?
szegénykeverék ide vagy oda normális hogy a gyertyák elektrodái fehér színűek?
az "új" autóm erő problémákkal küszködik, egy 1.3as suzukival sem birkózik meg.. az előző ehhez képest versenyló volt.
most kapott új gyűrűket, és egy komplett hengerfej felújításon esett át. (felújitás előtt kicsit gyengébb volt, de lehet a vezérműszíj sara mert egy foggal el volt rakva.
Gyorsítani alig lehet vele úgy hogy economy ne menne át narancsba főleg ha többen ülünk benne, előzővel azért gyorsult zöld visszajelzéssel is anélkül h vidéken ledudáltak volna  [rohog]

az előző nem tudom h dús keverékkel üzemelt-e de ha igen akkor van ennyi különbség a szegény-dús között? vagy valami nincs rendben vele?
alacsony fordulaton a nyomaték ugy ahogy megvan mint az előzőben,a mostani ha átlépte a 2500at akkor se kezd el jobban húzni elég lassan pörög ki.

Valakinek van tippje hogy mivel lehet gubanc? esetleg valami üzemanyag szállító rendszerben vagy kipufogóban okozhat ilyet?
Esetleg van pár trükk amivel teljesitményjavulást lehet elérni?
katalizátor helyére üres dob, elektronika esetleg vagy hasonló okosság?

Köszönöm a válaszokat előre is!

manderous

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Carina
« Válasz #19559 Dátum: 2012.03.13 21:06:20 »
Még valami eszembe jutott remélem nem lesz túl sok a kérdésből  :innocent:

Milyen vékony olajat lehet bele rakni ami még nem túl "híg"?
5w40
5w30
0w30

Köszönöm a hozzáértők fáradozását!