Sziasztok!
Van egy olyan gondom (japán 1996-os 1.6 XLi), hogy az alapjáratom pár hónapja elég magas. korábban meleg motornál beállt kb 800-ra, és nem tudom, hogy van-e összefüggés, de november végén behalt az akksim, és 3 napig áram nélkül lehetett a Carina. Létezik, hogy elfelejtett bizonyos beállításokat? Azóta ugyanis 1200-1400 között ingadozik üzemmelegben. A pár hónap alatt csupán egyszer láttam "normálisnak", mikor műszakin arra kértek, hogy pörgessem pár percig a padon 3000 körül, mert a lambda hidegen még kicsit magas értékeket mutatott. Én hidegen amúgy sose pörgetném. Aztán csodák csodája visszaesett 800-ra (és a kibocsátási értékek is jók lettek). Kértem az autószerelőmet egy alapjárati motor tisztításra (láttam itt a videót, amit feltettetek), de nem vállalta azt, egy injektor szervízes barátját ajánlotta. A fojtószelepházat ő maga megtisztította, de legalább olyan magas a fordulat most is. Az injektorosnál még nem voltam, tartok tőle, ők drágán dolgoznak. Bár azt mondta a szerelő, hogy lehet, hogy csak 1 hőgomba rossz, és nem érzékeli, hogy melegszik a motor. Tényleg ilyen bonyolult az alapjárati motor tisztítása? Elfelejti az autó a beállításokat, ha áram nélkül marad? Nem károsítja a magas alapjárat a katalizátort vagy lambdaszondát, vagy más drágább alkatrészt? Mert amúgy, lehet, nem is érdekel ez a magas fordulat. Amúgy nagyon gyorsan felkapcsolva, takarékosan vezetek. Lehet, hogy jól meg kéne hajtanom? Köszi a válaszokat.