Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6781679 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #19470 Dátum: 2012.03.06 09:36:30 »
Ez például egy hangos motor:


kinézetre ugyanilyen jetta volt az első autóm, '85-ös, ezüst, 1.8-as, gt... imádtam! a rozsda is imádta! :1eye:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19471 Dátum: 2012.03.06 11:48:43 »
Kamikaze!
Neked mi a tapasztalatod a xado-ról?
Egy tapasztalt szerelönél találkoztam vele elöször, ö azt használja szintén japán autójába.
Én a Carinába kezdtem használni több mint egy éve. A motor kifogástalan állapotban volt akkor is, most szintén, tehát röviden ennyi. Mint irtam kompressziôt mértem legutóbbi cserénél, majd egy év múlva beszámolok. Xado- t raktan bele és pont, nem variálom. :D

Amugy szvsz a forumon a többség túllihegi ezt az olajkérdést. Bele kell tenni egy normális márkát, azzal hajtani, pár száz km után nem lehet semmire következtetni...
Ha fogy, az nagy eséllyel motorikus okokra vezethetö vissza.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #19472 Dátum: 2012.03.06 13:01:55 »
... Bele kell tenni egy normális márkát, azzal hajtani, pár száz km után nem lehet semmire következtetni...
Igen, ezért teszem mindig hozzá, hogy 800 km után még nem következtetek.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #19473 Dátum: 2012.03.06 13:29:14 »
Igaz, nem vettem ki, nem mértem meg, csak azzal az alapmódszerrel kísérleteztem, hogy figyeltem a felső és az alsó cső melegedésének különbségét (nyit-e a termosztát, illetve eleve nyitva van-e
pl.:http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2011/03/05/nem_melegszik_a_hutoviz/), és mindannyiszor azt tapasztaltam, hogy műxik.

Hidd el nekem, hogy nem tökéletes, nem zár el teljesen, azért hűl vissza a hidegben a menetszél hatására.
Ha kicseréled, vagy kicserélteted megtapasztalod a különbséget.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19474 Dátum: 2012.03.06 16:19:08 »
Hidd el nekem, hogy nem tökéletes, nem zár el teljesen, azért hűl vissza a hidegben a menetszél hatására.
Ha kicseréled, vagy kicserélteted megtapasztalod a különbséget.

Persze, persze, nem is hoztam volna szóba, ha nem izgatna a kérdés. Én mindig a bemelegedési dőt néztem, s a tanácsaitok miatt ma is ellenőriztem. +6 fok külső hőmérséklet, nyitott motorháztetőnél 8 perc telt el, mire kinyitott. Azt persze így nem tudom megállapítani, hogy ekkor hány fokos volt a víz, az, hogy a felső csövet még simán meg tudtam fogni, nem biztos, hogy jó jel. Szóval lehet, hogy túl korán nyit - a műszer középállása nem biztos pont. Lehet, hogy nem pontos a hőérték, vagy valahol átereszt, egy szó mint száz: kicserélem.  :yes:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Carina
« Válasz #19475 Dátum: 2012.03.06 17:09:55 »
Én a gyári állapotot igyekszem fenntartani, rájöttem arra, hogy amit ott kitaláltak 99.99%-ban megfelelő, akármilyen tuning negativ hatással van valamire. Ez tény!
  :D Akkor nem is biztos, hogy olyan nagyon másként gondolkodunk...
Most már bánom, hogy nem dokumentáltam a kocsim állapotváltozásait...
 :hug:
Négy különböző Corolla van a szűkebb családban, nem véletlenül választottam egy megbízható, ugyanakkor azoknál nagyobb, praktikus ötajtós Carina E-t. Tisztában voltam a típus erényeivel, ezért nem riasztott vissza a futásteljesítmény, sem a hátsó sárvédők rozsdásodása.
-Megcsináltattam. Lefestettem. "Jó lesz falura"  :wacko: új festő (ő megtalálta a tűzfalon a színkódot  :D ).
-lepolíroztam az egész színehagyott, fakó kasznit (még gyári fényezésű),
-visszaragasztottam az ajtóvédő gumikat,
-kitisztítottam belülről a fényszórókat, megcsináltam a légmentes ragasztásukat,
-lecseréltem egy beázó, foncsorhibás indexet (műszakin nem zavarta őket, engem -inkább), és megragasztottam  a szintén beázó hátsó burát,
-ködlámpát szereztem/szereltem be,
-lecseréltem a kerekeit 15 collos ET 39-esekre (a GTI-kben alap volt), így jobban fekszi az utat (nekem - mint sokan másoknak - megéri még a többletfogyival is,
-a felniket, a féknyerget, dobféket, a hátsó hidat, stabilizátorokat rozsdamentesítettem, alvázvédőztem a kerékdobok alatt is,
-megragasztottam az esőcsatornát (az előző tulaj fa alatt parkolt, a pollenszűrő mögül 2 marok humuszt, falevelet szedtem ki :eek: ),
-lefestettem a korrodáló abalaktörlőket, felniket felújítottam,
-benzinszűrő csere (lehet, hogy még sosem történt meg),
-első lengéscsillapítók felújítása, hátsók cseréje (50 és 40 %-osak voltak, a szerelők szerint még eredetiek!  ::),
a belső térben
-kiégett középkonzol visszajelzőinek, kesztyűtartó világításnak  cseréje,
-törött légbeömlő rostély cseréje (elporhadt szivacstömítésé is),
-törött csomagtérnyitó kar cseréje,
-kiégetett hátsó ajtókárpitok cserje,
-szakadt vezetőülés cseréje...hirtelen ennyi jutott eszembe

Nem kevés idővel, munkával némi pénzzel a cél:
magyarán a gyári állapot visszaállítása :yes:

Én azt azért nem gondolom, hogy a Toyota a 90-es évek elején-közepén egy középkategóriás autó minden szigelésre odafigyelt volna. Lásd: költséghatékony tetőszigetelés. Mint tudjuk, a dízelekhez járt a motorháztető/tűzfal szigetelés (nem hiszem, hogy az esztétikája lett volna elsődleges, de nekem úgy jó, ha vezetés közben nem a motort hallgatom, hanem a zenét (tisztán és nem hangosan...), nekem nem felesleges, mint ahogy Te is úgy véled az utólagos ajtószigetelésedről.
 Épp az a jó benne, hogy kívülről nem látszik, de az autózás élvezetesebb. (Hiába kerestem bontott borítást, tudjuk mennyi a szétvágott Carina... :D )
És igen, vállalom: nekem kényelmesebb a vezetés könyöklővel, s azért tettem polifoamlapot az ajtókönyöklő vinilborítása alá is (nem látszik), mert zavart a fapados keménysége.
Szóval mindenki élvezze úgy a kocsiját, ahogy tudja és akarja!
 Long live Carina-E!!!  :clap:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19476 Dátum: 2012.03.06 17:23:32 »
Egy tapasztalt szerelönél találkoztam vele elöször, ö azt használja szintén japán autójába.
Én a Carinába kezdtem használni több mint egy éve. A motor kifogástalan állapotban volt akkor is, most szintén, tehát röviden ennyi. Mint irtam kompressziôt mértem legutóbbi cserénél, majd egy év múlva beszámolok. Xado- t raktan bele és pont, nem variálom. :D

Amugy szvsz a forumon a többség túllihegi ezt az olajkérdést. Bele kell tenni egy normális márkát, azzal hajtani, pár száz km után nem lehet semmire következtetni...
Ha fogy, az nagy eséllyel motorikus okokra vezethetö vissza.
OK, hogy megmérted a kompressziót, de ha igaz amit írtak, hog 1600 km után kialakul a cermet réteg akkor elvileg nálad is jelentkeznie kellett volna olyan tűneteknek, hogy csendesbb, gyosrabb, erősebb, vagy mit tudom én. Na erre vagyok kiváncsi.
Prius 2 - a mosolygós autó.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #19477 Dátum: 2012.03.06 18:38:13 »
Amugy szvsz a forumon a többség túllihegi ezt az olajkérdést. Bele kell tenni egy normális márkát, azzal hajtani, pár száz km után nem lehet semmire következtetni...
Ha fogy, az nagy eséllyel motorikus okokra vezethetö vissza.

Egyetértek!
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

ktamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Carina
« Válasz #19478 Dátum: 2012.03.06 21:36:04 »
Találkozóra sajnos nem tudok elmenni, családdal van program.
Pár hsz-el feljebb a hangos vw motorra nekem az alábbi videó jutott az eszembe:
http://www.dumpert.nl/mediabase/2026841/84d1546a/wat_te_doen_op_zondag.html
Beteges fiatalok...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19479 Dátum: 2012.03.06 22:40:51 »
OK, hogy megmérted a kompressziót, de ha igaz amit írtak, hog 1600 km után kialakul a cermet réteg akkor elvileg nálad is jelentkeznie kellett volna olyan tűneteknek, hogy csendesbb, gyosrabb, erősebb, vagy mit tudom én. Na erre vagyok kiváncsi.
Az a "baj " , hogy mikor megvettük sem volt hangos, azzal az olajjal talán 200km-t mentem, aztán kapta a Xado-t.
Meghallgatod 17-én az lesz a legbiztosabb! :D

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #19480 Dátum: 2012.03.07 09:15:39 »
Bocs, közben leesett, hogy nem tudsz jönni...  (vagy mégis)

bsh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 254
Re:Carina
« Válasz #19481 Dátum: 2012.03.07 09:36:58 »
üdv, esetleg azt meg tudnátok mondani, hogy az én vasamba a klímába kb. mennyi gáz kell? erről nem találtam adatot. köszi előre is!

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19482 Dátum: 2012.03.07 15:40:19 »
Találkozóra sajnos nem tudok elmenni, családdal van program.
Pár hsz-el feljebb a hangos vw motorra nekem az alábbi videó jutott az eszembe:
http://www.dumpert.nl/mediabase/2026841/84d1546a/wat_te_doen_op_zondag.html
Beteges fiatalok...
nem is jó másra...
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19483 Dátum: 2012.03.07 15:41:24 »
Bocs, közben leesett, hogy nem tudsz jönni...  (vagy mégis)
Sajnos most ez nem az én napom.. Az őszire mindenképpen.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #19484 Dátum: 2012.03.07 15:43:56 »
Pontosan, Nánáson lakok és Debrecenbe ingázok...
Hol szoktál gázt tankolni?
Prius 2 - a mosolygós autó.