Sziasztok!
Sokat olvasom a tanácsaitokat, szerencsére ritkán írok, remélem ez még sokáig így lesz
Carinám több, mint egy éve szolgál, ő nekem az első saját, ezért próbálom óvni.Az eltelt időszakban kb fél év után volt vizsgán, nagy gond nem volt, sőt, szinte semmi, igaz, ismerőssel vittem.Remélem, még sokáig bírja.
Ez idő alatt azonban még most is mondhatom, hogy csak ismerkedem a típussal, Tőletek pedig sokat tanulok(?) itt.
Sajnos bütykölni nem igazán tudom magam, mert panelproli vagyok, szegény ázik is,pedig korábban előző tulajánál gyarázsban volt, de hát nem tudok mit tenni
Kérdeznék most tőletek, mert az órát nemrég kiszereltem, hogy ellenőrizzel a visszajelző lámpákat a műszerfalból.
Az enyémben nincs ABS, mégis volt egy lámpája, amiben volt is izzó foglalattal, viszont a motorolajszint visszajelzőben nem volt(foglalat sem), ezért áttettem az izzót a foglalattal oda.
Azóta a helyzet az, hogy gyújtásnál felizzik, beindítás után elalszik a többivel együtt, majd 5 mp után kigyullad és ég folyamatosan mindig.
Motorolaj most volt cserélve, a szintje rendben van.(Nyáron korábban tömítés hibája miatt és kora miatt is lement minimum alá az olajszint és nem jelzett, nem csoda...)
Először azt gondoltam, eladás előtt direkt rakták át az izzóját az ABS jel mögé, hogy ne világítson/zavarjon.
Olvasgattam itt korábban, hogy valaki írta, hogy ez a visszajelzés csak dízelekben van...később olvastam egy kollegát, akinek 94-es Carinája volt 1.6 os benzines és neki ez funkcionál.
Tudtok segíteni, hogy akkor most mi az igazság? Az angol, 97-es 1.6 benzinesben a motorolajszint visszajelzőnek funkcionálnia kell?
Arra is gondoltam, hogy a műszerfalam problémája miatt ég folyton, mert alatta a vízhőfokjelző mutatómnak érintkezési gondja lehet az óránál, mert kopogtatásra nagy ritkán a helyére ugrik időszakokra, amúgy maximumot jeleze, eleve indításkor már középre ugrik fel - illetve a szenzort cseréltük és nem az volt a baj, szóval az óránál a jobb saroknál a hátsó csatlakozónál a panel kopott már sajnos, lehet azért van érintkezési probléma és ez kihat az olajszint jelző áramkörre...sajnos nem értek ehhez, csak tippelgetek.
Ha működnie kell az olajszint jelzőnek, akkor annak a visszajelzője hol van?
Még egy más kérdés: a kuplung rásegítő folyadék tartájában egy fekete műanyag tömörnek tűnő ovális valamit talált a szerelő rátöltéskor, ő még ilyennel nem találkozott, arról tudtok valamit?Az kell a tartályba?
Köszönöm előre is a válaszokat és bocs, ha zagyva picit, pár napja éjszakás műszakozom és eléggé kivagyok...