Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795937 alkalommal)

0 Felhasználó és 30 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #18855 Dátum: 2012.01.13 12:13:43 »
Persze, hogy nem placebó.  Csak a különböző beállított gyújtógyertya hézagok közötti különbségeket simán tolerálja az ECU. Utánállít itt-ott, hogy az optimális sávban tartsa az égési folyamatot.  Naná, hogy nem veszi észre az user.
Ne haragudj, de ha ez ironikus hozzászólás akart lenni, akkor nem értelek. Kipróbáltad a kocsimat, ahogy én? Ha nem, akkor mire írod ezt? Elismerem, hogy mindenkinek van tapasztalata, és eszembe sem jut megkérdőjelezni - a fenti okból. A Te tapasztalataidat is mindig maximálisan elismertem, nyilván több is van Neked, mint nekem. Viszont elvárom, hogy ugyanezen okból más se kérdőjelezze meg az én tapasztalatomat (hangsúlyozom, tapasztalat, nem agyalás). Főleg nem így.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.13 12:18:40 írta vd1234 »

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Carina
« Válasz #18856 Dátum: 2012.01.13 16:48:55 »
Nekem érezhető változás volt 1,1mm helyett 0,8mm-re. Nem éreztem szükségét mérésnek - meg lehetőségem sem nagyon volna rá. Ha meg érezhető, akkor jobb is, még ha nem is mérik.
Az 5-ös a 6-os helyett "mérhető" is, ha a fogyasztásjelzőt nézem. Nem hinném, hogy az bárkinek placebónak tűnne  :flowers: Bárkinek szívesen megmutatom - ha idejön  emiatt :yes:
Ezzel azt akarod mondani, hogy az 5-ös gyertyával csökkent a benzinfogyasztás?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #18857 Dátum: 2012.01.13 19:51:51 »
Ne haragudj, de ha ez ironikus hozzászólás akart lenni, akkor nem értelek. Kipróbáltad a kocsimat, ahogy én? Ha nem, akkor mire írod ezt? Elismerem, hogy mindenkinek van tapasztalata, és eszembe sem jut megkérdőjelezni - a fenti okból. A Te tapasztalataidat is mindig maximálisan elismertem, nyilván több is van Neked, mint nekem. Viszont elvárom, hogy ugyanezen okból más se kérdőjelezze meg az én tapasztalatomat (hangsúlyozom, tapasztalat, nem agyalás). Főleg nem így.

Egyáltalán nem ironizáltam, halál komolyan gondoltam, amit írtam. Az, hogy Te mégis észlelted, nagy valószínűséggel azért volt, mert már ezt az ECU nem (tudta) tolerál(ni)ta.

Én is észreveszem, ha valami nem stimmel a gyertyák környékén a Dai-on.

Szóval bántó szándék bennem nem volt.  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #18858 Dátum: 2012.01.14 08:06:33 »
Ezzel azt akarod mondani, hogy az 5-ös gyertyával csökkent a benzinfogyasztás?
Ezt nem tudom, mivel nem tele tanknál cseréltem ki, és csak 12 km-t mentem vele azóta. Egyelőre annyi, hogy érezhetően több élet van a motorban (nem próbáltam pörgetni, hanem még csak az alsóbb fordulatszám-tartományban, tekintettel a rövid távokra). Carinán csak kétállapotú "fogyasztásmérő" van, nincs számkijelzés: ha nem gazdaságos, akkor zöld helyett narancssárga fény gyullad ki. Ha kiderül, hogy csökkent, akkor megírom.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.14 08:20:39 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #18859 Dátum: 2012.01.14 08:17:51 »
Egyáltalán nem ironizáltam, halál komolyan gondoltam, amit írtam. Az, hogy Te mégis észlelted, nagy valószínűséggel azért volt, mert már ezt az ECU nem (tudta) tolerál(ni)ta.

Én is észreveszem, ha valami nem stimmel a gyertyák környékén a Dai-on.

Szóval bántó szándék bennem nem volt.  :flowers:
Semmi probléma, bennem sem volt, sajnálom, hogy félreértettelek, ne haragudj  :flowers:

Arra gondolok, hogy valami nem jó, és egyszer csak jó lesz, akkor az ECU nem valószínű, hogy lerontja az eredményt, inkább örül, mint majom a farkának, hogy végre valami oké  :yes: Eddigi ismereteim szerint a Carina amit állít, az az előgyújtás mértéke (nálam az alap-előgyújtáshoz képest), és az üzemanyag-befecskendezés időpontja illetve az üzemanyag mennyisége. Ezt persze rengeteg bemenő adat alapján variálja. A gyertyát-gyújtótrafót-szikrateljesítményt nem állítja, így ha itt jó lesz valami, akkor csak az optimálishoz kerülhetünk közelebb. Egyébként piszkálja a csőrömet, hogy a 6-os gyertyák 1 év, illetve 5000 km alatt így leromlottak volna  :hmmmm:
Tegnap beszéltem szerelő ismerősömmel, szerinte sem lehet gond, hogy 5-öst tettem bele 6-os helyett.

Mindazonáltal itt is megkérdezlek külön Téged (főleg mivel Te írtál anno róla hsz-t), mi a véleményed a Fuchs Titan Supersyn Plus 5w40 olajról?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #18860 Dátum: 2012.01.14 18:10:15 »
Semmi probléma, bennem sem volt, sajnálom, hogy félreértettelek, ne haragudj  :flowers:

Arra gondolok, hogy valami nem jó, és egyszer csak jó lesz, akkor az ECU nem valószínű, hogy lerontja az eredményt, inkább örül, mint majom a farkának, hogy végre valami oké  :yes: Eddigi ismereteim szerint a Carina amit állít, az az előgyújtás mértéke (nálam az alap-előgyújtáshoz képest), és az üzemanyag-befecskendezés időpontja illetve az üzemanyag mennyisége. Ezt persze rengeteg bemenő adat alapján variálja. A gyertyát-gyújtótrafót-szikrateljesítményt nem állítja, így ha itt jó lesz valami, akkor csak az optimálishoz kerülhetünk közelebb. Egyébként piszkálja a csőrömet, hogy a 6-os gyertyák 1 év, illetve 5000 km alatt így leromlottak volna  :hmmmm:
Tegnap beszéltem szerelő ismerősömmel, szerinte sem lehet gond, hogy 5-öst tettem bele 6-os helyett.

Mindazonáltal itt is megkérdezlek külön Téged (főleg mivel Te írtál anno róla hsz-t), mi a véleményed a Fuchs Titan Supersyn Plus 5w40 olajról?

Szvsz. ez egy jó olaj. Schillerasz kolléga használt emlékezetem szerint a Camry-jába, Avensisébe ilyet annak idején.  Úgy vélem a Carinák motorja megérdemli az 5W-40 es olajat, persze a motorkopást nem tudja gyógyítani, de a fokozott kopás ellen hathatós fegyver lehet.

Én jelenleg LM MoS2 olajat használok 10W-40  viszkozitásal a Dai-ba. Ez egy oldszkúl háromhengeres  benzinmotor, ami 21 éves, a konstrukció alapja, szvsz, minimum 30 év körüli.   Nagyon bejött az az olajfajta.

Beszélgettünk nemrég a motoröblítésről az olajcsere alkalmával.
A Dai-ba adtam egy tubusnyit az öreg olajba az LM motoröblítőből, majd óvatosan mentem vele, úgy 10-15 km.-t - a motor üzemmeleg volt -, majd csere követezett.

Most már olyan 800-1000 km van a friss olajban és az olajfogyasztás szinte nullára esett vissza, korábban jelentősen több volt.  Ez igazolja azt a feltevésemet, hogy az olajlehúzó gyűrű(k) meg voltak ragadva a dzsuva (koksz) miatt, ami a motoröblítő áldásos hatására leoldódtak és most már tömítenek, úgy ahogyan kell.

A követklező cserekor is megy bele a tubus motoröblítő, az már biztos.

Szóval és javasolom a használatát, különösen olyan motorokban, ahol az előélet nem tisztázott, vagy egyéb ok miatt "koszosabb" az olaj, mint az elvárható.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #18861 Dátum: 2012.01.14 19:18:12 »
...
Beszélgettünk nemrég a motoröblítésről az olajcsere alkalmával.
A Dai-ba adtam egy tubusnyit az öreg olajba az LM motoröblítőből, majd óvatosan mentem vele, úgy 10-15 km.-t - a motor üzemmeleg volt -, majd csere követezett.

Most már olyan 800-1000 km van a friss olajban és az olajfogyasztás szinte nullára esett vissza, korábban jelentősen több volt.  Ez igazolja azt a feltevésemet, hogy az olajlehúzó gyűrű(k) meg voltak ragadva a dzsuva (koksz) miatt, ami a motoröblítő áldásos hatására leoldódtak és most már tömítenek, úgy ahogyan kell.
...
Köszönöm szépen a választ!
Ezek szerint amit írtam, az nem "grafitos" olaj, hanem úgymond "hagyományos", igaz?  Öcsém használt Nexiába Fuchs MoS2 olajat, neki sajnos nem vált be. Ez a motoröblítés nekem is szükséges, úgy érzem, Carinában és Marutiban is (és esetleg Öcsém kocsijában is). Ezt a fajta LM öblítőt még nem láttam boltban, de ha kell, megrendelem. Ősszel esedékes a csere, kíváncsi vagyok rá! Miután leengedted az öblítős olajat, egyből ment bele a rendes olaj? Esetleg ez az?

Itt azt írták, üresben kell járatni a motort. Bár óvatos vezetés nem árthat neki szvsz.
Remélem, hogy a tömítéseket nem bántja. Egyébként sok koszt kihoztak az olajak az utóbbi időben...Érdekes, hogy mikor áll a kocsi pár napot, a nívópálcán koszos az olaj. Ha megyek vele, és megállok, akkor meg sokkal tisztább  :hmmmm:
Minden olajcserénél kell öblíteni? Marutiba tettem Restore adalékot a Durablend 10w40-be, valamit használhatott, mert csendesebb lett, és olyan alapjárat, mint még soha. Bár most azon rágódok, hogy Marutiba is 5w40 kerül, olyan, mint a Toyotába. Fuchs, Total, vagy Mobil a legvalószínűbb idáig. A Fuchs azért érdekel, mert 260 fok körül van a lobbanáspontja, és esetleg stabilabb, mint az, aminek 220 fok...bár ez közel sem biztos, ezért érdekel konkrét tapasztalat. Őszig csak kiderül valami  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.14 19:26:06 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18862 Dátum: 2012.01.14 20:13:22 »
Megnéztem ma egy Carinát amit árulnak. Szándékomban áll (állt), hogy kifogok egy nagyon 97-98--ast ami nagyon meg van kímélve és első tulajdonostól van.
Na most van egy a hahun, első tulajdonos 97-es 144000 km GLI 1,6-os. Szóval minden stimmel. Elmenetem megnézni.
Az autót tényleg első tulaja árulta, végig fűtött garázsban volt, Télen ki sem vitte. Eddig jól hangzott. Alánéztem hihetetlen szép állapotban volt az alja. A szőnyeg szintén szép állapotban. a sebváltó gomb, kormány eredeti bőrözött fajta alig kopott, 144000 km-rel.
Szóval amit leírt mind igaznak tűnik. Mindenhol eredeti csavar, valszeg szétszedve sem volt, festékmérővel már nem is tartottam szükségesnek rámérni. 80%-ban országúti használat.
Elmondása szerint még nem kellett rajta cserélni semmit. Az ára 850000,-Ft egy forintot nem volt hajlandó engedni, gondolom a fentiek miatt.
A kipufogója tiszta volt, valószínűleg olajat sem fogyaszt, ha igen 3 decinél nem többet.
És a lényeg amiért sokalltam az enyémhez képest. Úgy számoltam, hogy ha az enyémet 500-550-ért eladom 300 körül kell ráfizetni. + átírás, ami 60 körül van most.
DE a kuplungja félállásnál (oda-vissza) megnyikkant, kis visítás. Fékrekonstrukció és lengéscsillapító előtt van. Valszeg a kerékcsapágyak is itten körül fogják megadni magukat.
Szóval a ráköltés ezután jönne.
Prius 2 - a mosolygós autó.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Carina
« Válasz #18863 Dátum: 2012.01.14 20:40:45 »
Nagyot változtak az átírási illetékek, nézz utána, attól tartok több lesz mint 60 (habár ha 80kW-tól kevesebb a teljesítménye akkor lehet hogy kijösz 60-ból...)
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2011/11/23/tizezreket_sporolhat_ha_var/

kalkulátor:
http://kalkulatorlap.hu/atirasi_koltseg_kalkulator_2012.html
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.14 20:43:50 írta rokafiu77 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18864 Dátum: 2012.01.14 20:45:05 »
450*73 kW az 32850,-Ft Ez 18*1571 ccm 28278,- Ft volt régen.
A 12000,- Ft maradt,
A többit nem tudom.
Prius 2 - a mosolygós autó.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Carina
« Válasz #18865 Dátum: 2012.01.14 20:48:01 »
450*73 kW az 32850,-Ft Ez 18*1571 ccm 28278,- Ft volt régen.
A 12000,- Ft maradt,
A többit nem tudom.
kalkulátor:
http://kalkulatorlap.hu/atirasi_koltseg_kalkulator_2012.html

Esetedben  63.350 Ft

(eredet: 18500 + forgalmi 6000 + törzskönyv 6000)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18866 Dátum: 2012.01.14 20:48:19 »
Ja, és lomha volt a gép. Én panaszkodtam mindig, hogy nem megy elég jól a gépem, na ez lomhább volt.
Prius 2 - a mosolygós autó.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Carina
« Válasz #18867 Dátum: 2012.01.14 20:50:34 »
Ja, és lomha volt a gép. Én panaszkodtam mindig, hogy nem megy elég jól a gépem, na ez lomhább volt.
akkor nem cserélnék a helyedben, mert hasonló problémával küszködnél majd, mint én
(én is vezettem egyet azelőtt hogy ezt megvettem, az jobban ment, és ezt a tudatomból nem birom kitörölni.)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18868 Dátum: 2012.01.14 20:51:11 »
Na megnéztem 63 ezer valamennyire jön ki. Úgy rémlik az eredet vizsga tavaly is ennyi volt, szal párezerrel ment feljebb.
Én 4473 ft-ot fizetek kötelezőt. Az elég jó.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18869 Dátum: 2012.01.14 20:53:39 »
...
(én is vezettem egyet azelőtt hogy ezt megvettem, az jobban ment, és ezt a tudatomból nem birom kitörölni.)

Én ugyanígy jártam, előtte corollám volt, 1,3-as. Az jobban ment. Ehhez képest gondoltam veszek eg nagyobb autót 1,6-tal, mondom az milyen jól fog menni. Na ehhez képest nagyot csalódtam, bár már megszoktam
Prius 2 - a mosolygós autó.