Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6795926 alkalommal)

0 Felhasználó és 26 vendég van a témában

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Carina
« Válasz #18840 Dátum: 2012.01.12 18:03:06 »
A tied nem szegénykeverékes. Nem is tudom van-e avéban szegénykeverékes. Én még nem láttam, bár ez nem minden.
A nem szegénykeverékes motorba 0,8 mm hézagú gyertya kell.
A szegénykeverékesbe pont a szegénykeverék miatt kell nagyobb hézag, mert ott a szikrának nagyobb az íve.
Alvázszám szerint egy toyota alkalmazott megnézte a rendszerben milyen gyertya való bele és a rendszer szerint 1.1-es, ezért vettem ilyet.
Akkor most 0,8 vagy 1,1 kell bele? Ha 0,8-as kell bele, akkor össze lehet nyomni 0,8-ra vagy új gyertyákat kell vennem?
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.12 18:04:43 írta rokafiu77 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #18841 Dátum: 2012.01.12 18:30:06 »
Alvázszám szerint egy toyota alkalmazott megnézte a rendszerben milyen gyertya való bele és a rendszer szerint 1.1-es, ezért vettem ilyet.
Akkor most 0,8 vagy 1,1 kell bele? Ha 0,8-as kell bele, akkor össze lehet nyomni 0,8-ra vagy új gyertyákat kell vennem?
Jól mondja lp, nem szegénykeverékes a motorod.
Megy az 1,1mm-es hézaggal is. Nekem 0,8mm-essel jobban megy tapasztalat szerint, ennyi. Ha akarod, összébb ütheted. Hézagmérővel szoktam mérni. Legutóbb lusta voltam, csak szemre csináltam   :tt2:
Nekem -igaz, hogy autósboltban- alvázszám alapján hoztak szegénykeverékeshez való rotort  :hmmmm:

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18842 Dátum: 2012.01.12 21:24:42 »
Tapasztalatom szerint elég nagy kuszaság van az évjáratok, típusok között. Nem szabad kp-nek venni az ilyet amit a katalógusok hoznak, azt is emberek írták. Nekem a toyota szalon rendelt cikkszám alapján vízpumpát és nem bele való volt. A végén én szereztem "nekik" szintén katalógusból.
A 0,8 lesz a tuti és szvsz ha sok rövid út van jobb az 5-ös hőérétékű.
Prius 2 - a mosolygós autó.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Carina
« Válasz #18843 Dátum: 2012.01.12 21:30:45 »
Tapasztalatom szerint elég nagy kuszaság van az évjáratok, típusok között. Nem szabad kp-nek venni az ilyet amit a katalógusok hoznak, azt is emberek írták. Nekem a toyota szalon rendelt cikkszám alapján vízpumpát és nem bele való volt. A végén én szereztem "nekik" szintén katalógusból.
A 0,8 lesz a tuti és szvsz ha sok rövid út van jobb az 5-ös hőérétékű.
köszönöm szépen a jótanácsot, igen, döntően 20km alatt használom egy irányban az autót (ha csak boltba szaladok el az 3km, de pár hónapos kisbabával járunk vásárolni, ezért autóval megyünk)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #18844 Dátum: 2012.01.12 23:41:37 »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #18845 Dátum: 2012.01.13 08:06:50 »
Hát ez igaz, hogy a kezelési is ír róla, amit nem tudok, hogy mennyi.
De onnantól, hogy kipróbáltam, és jobb 0,8mm-es hézaggal, nem is érdekel igazán, ha 1,1mm-t is ír esetleg...ha meg BKR5EYA-val hosszútávon kiderül, hogy jobb, mint BKR6EYA-val, akkor meg BKR5 lesz benne, bármit ajánlanak is  :tt2:  :flowers:


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #18847 Dátum: 2012.01.13 10:29:25 »
Hát akkor nó problémó  :D
Avensis 1,1mm, Carina 0,8mm a hagyományos motorhoz ;)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #18848 Dátum: 2012.01.13 10:31:40 »
Tapasztalatom szerint elég nagy kuszaság van az évjáratok, típusok között. Nem szabad kp-nek venni az ilyet amit a katalógusok hoznak, azt is emberek írták. Nekem a toyota szalon rendelt cikkszám alapján vízpumpát és nem bele való volt. A végén én szereztem "nekik" szintén katalógusból.
A 0,8 lesz a tuti és szvsz ha sok rövid út van jobb az 5-ös hőérétékű.
Hát azt hittem, márkaszervízben nem nagyon van ilyen  :?:
Általában rövid utakon járok (max. 40km egyben), de egyszer megpróbálom hosszabbon is (max. 160km). Pályán nem jó?

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18849 Dátum: 2012.01.13 10:45:21 »
kezelési:

[a csatolmányt egy admin törölte]
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18850 Dátum: 2012.01.13 10:49:17 »
kezelési:
Igazából az alacsonyabb hőértékű akkor jobb, ha sok olyan menet van ahol alig van ideje bemelegedni a motornak és utána se sokat megy. Ha jól be van melegedve is hatásosabb az alacsonyabb hőértékű, csak rövidebb lesz az élettartama, mer hamarabb kiégnek az elektródák. De amilyen időközönként mi (pöpec Carina kedvelők) cseréljük és gondozzuk a gyertyát nem igen lesz ideje kiégni. :D
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18851 Dátum: 2012.01.13 11:03:32 »
Szóval ez a toyota szalon... ( a debreceni, nem mondom melyik csak priviben).

kicserélték a kipuf toldásnál a tűzkarikát. Ennyi.

De hogy odafigyeltek volna arra, hogy a karima már meglehetősen elégett, a profil nem tiszta, azt már nem. Persze mikor elhoztam, ugyanolyan volt a hangja a gépnek.
Megyek a kipufogóshoz, (ezek a maszekok annyival mindenképpen jobbak, hogy alámehettem én is a gépnek, míg a szalonba be sem engednek.)
nézem lentről a csavarok vadi újak, tehát hozzányúltak. kötés szétszed, tűzkarika új. Legalább nem csak leszámlázták. Mondott még valamit pasztáról meg meg megrendelésről a szalonos, de nyomát nem láttam, csont száraz volt.
Hát a karika mellett kifújt rendesen a kipufogó, de annyira, hogy a reggeli induláskor mikor szálltam be az autóba, az első ajtó vonalánál a gép alól Omega koncertnyi gőz jött. Na a kipufogósnál lett rá kenve massza rendesen. Most kíváncsi eszek meddig bírja így.

A hűtőfolyadékot lecserélték, mivel a vízpumpát cserélték. Most szép rózsaszín. Felszámolták kétszer egyszer 11201 Ft-tal, mégegyszer 9334 Ft-tal. De a teljes munkára csak 2 óra munkadíjat számoltak. Pedig 5-6 órát biztos el voltak a vízpumpa cserével, szelephézag ellenőrzéssel, vízcserével, kipufogó hegesztéssel( legalább látszott a nyoma) Meg megragasztották azt a kis műanyag tartót, ahol a gyújtáselosztó házból kijönnek a vezetékek, ja meg szelepfedél tömítés és gyertyatömítés csere. Fizettem összesen 50000,-et + én vettem a vízpumpát. Ja volt főtengely szimering csere. (remélem).
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #18852 Dátum: 2012.01.13 11:32:55 »
üdv

Én a múltkori kompresszióméréskor 0.9mm-re vettem vissza 1.0mm-ről, de nem tapasztalok jelentős változást.
Biztos, hogy számít a gyertya hőértéke, illetve az előírás szerinti hézag, de annyira minimális a különbség, hogy esetleg teljesítménymérésen mutatható ki vagy ott sem... Tehát szvsz érezni nem nagyon lehet 1mm hézagot, max placebo.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #18853 Dátum: 2012.01.13 11:39:22 »
üdv

Én a múltkori kompresszióméréskor 0.9mm-re vettem vissza 1.0mm-ről, de nem tapasztalok jelentős változást.
Biztos, hogy számít a gyertya hőértéke, illetve az előírás szerinti hézag, de annyira minimális a különbség, hogy esetleg teljesítménymérésen mutatható ki vagy ott sem... Tehát szvsz érezni nem nagyon lehet 1mm hézagot, max placebo.
Nekem érezhető változás volt 1,1mm helyett 0,8mm-re. Nem éreztem szükségét mérésnek - meg lehetőségem sem nagyon volna rá. Ha meg érezhető, akkor jobb is, még ha nem is mérik.
Az 5-ös a 6-os helyett "mérhető" is, ha a fogyasztásjelzőt nézem. Nem hinném, hogy az bárkinek placebónak tűnne  :flowers: Bárkinek szívesen megmutatom - ha idejön  emiatt :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.13 11:41:49 írta vd1234 »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #18854 Dátum: 2012.01.13 11:43:03 »
Persze, hogy nem placebó.  Csak a különböző beállított gyújtógyertya hézagok közötti különbségeket simán tolerálja az ECU. Utánállít itt-ott, hogy az optimális sávban tartsa az égési folyamatot.  Naná, hogy nem veszi észre az user.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.