Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6803656 alkalommal)

0 Felhasználó és 31 vendég van a témában

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Carina
« Válasz #18780 Dátum: 2012.01.02 15:14:30 »
Ezek szerint a kis fóliák eltávolításával eltüntethető a gombok zöldje is? :)
Óra leírásnál te az angol verziót írtad le, ugye?
A hátsó ablakpárátlanító gomb nekem a világítással együtt zölden világít, majd a párátlanítás bekapcsolásakor felette világít a sárga visszajelző is. Ha kikapcsolom, a zöld akkor is marad.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Carina
« Válasz #18781 Dátum: 2012.01.02 15:17:41 »
Boldogabb új évet kívánok mindenkinek!
Viszont nem javaslom semminek a led-ezését ott sem, mert nincsenek jó tapasztalatok!  :no:
Én sem ragaszkodom a ledekhez.
Viszont ezek a festett izzók egy 1-1,5 év után már nem zölden világítanak, hanem érdekes sárgás színbe mennek át. Ezért jött  led gondolat, a talán tartósabb lenne.

Most sima fehér izzókat tettem be. Nekem ezzel színnel sem lenne bajom, ha mindent ilyenre tudnék varázsolni.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #18782 Dátum: 2012.01.02 17:23:24 »
Sziasztok!

Gondom van Srácok, hátha tudtok valami okosat mondani. Eddig bevált :)

Mióta faterral közösen járok dolgozni, előfordul, hogy 1 hétig nem indítom be az autót. Ha hagyom 1 hétig állni, már nem indul be, lemerül az akku. 2-3 nap még belefér, akkor még beindul. 1 éves az akksi, az előző is 1 évig bírta. 5 év alatt 3 akksit fogyasztottam el. Eleinte nem zavart, mert sűrűn használtam, de most már nem bánnám, ha nem bikázással kéne kezdeni a hetet... Amit én mértem. Álló motornál 12,7 Volt. Járó motornál 14,9 Volt. Az akkusaruk lazák voltak, kézzel le bírtam venni, ezt már orvosoltam. Nos, ha rossz a töltésem, vagyis sok, akkor fel kéne forrnia a savnak, ami mit tudom én mihez vezetne. De szerintem semmiképp ahhoz, amit fentebb leírtam. Várom az ötleteket, mert jelenleg tanácstalan vagyok...

Köszönettel
Tamás

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #18783 Dátum: 2012.01.02 18:04:55 »
Sziasztok!

Gondom van Srácok, hátha tudtok valami okosat mondani. Eddig bevált :)

Mióta faterral közösen járok dolgozni, előfordul, hogy 1 hétig nem indítom be az autót. Ha hagyom 1 hétig állni, már nem indul be, lemerül az akku. 2-3 nap még belefér, akkor még beindul. 1 éves az akksi, az előző is 1 évig bírta. 5 év alatt 3 akksit fogyasztottam el. Eleinte nem zavart, mert sűrűn használtam, de most már nem bánnám, ha nem bikázással kéne kezdeni a hetet... Amit én mértem. Álló motornál 12,7 Volt. Járó motornál 14,9 Volt. Az akkusaruk lazák voltak, kézzel le bírtam venni, ezt már orvosoltam. Nos, ha rossz a töltésem, vagyis sok, akkor fel kéne forrnia a savnak, ami mit tudom én mihez vezetne. De szerintem semmiképp ahhoz, amit fentebb leírtam. Várom az ötleteket, mert jelenleg tanácstalan vagyok...

Köszönettel
Tamás

Ha a kontaktok épek, fémtiszták, az akkusaruk nem ovxidáltak és az akkusaru és a kábel csatlakozásai is épek, akkor nézz rá a negatív kábel csatlakozására, arra, ami a kasztihoz, vagy váltóhoz, vagyis a kocsiszekrényhez kapcsolódik.  Ezt is tisztítsd meg.

Van a kocsiba riasztó, plusz hifi végerősítő, fixre köttött autórádió, egyéb utolagos fogyasztó?   Mert ezek szépen lassan szívhatják az áramot.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #18784 Dátum: 2012.01.02 18:05:36 »
üdv!

A 14.9V sok! Jól mér a műszered? 14.4 V felett az elektrolitban megindul a buborékképződés, ami károsíthatja a cellákat a többit nem kell részletezni...
Multiméterrel is ellenőrizd a kontaktokat, illetve amit Trotter kollega irt!

Pozitív - negativra is!

Akku <-> kasztni
akku <-> generátor



Találtam neked egy ilyet:

Ha van multimétered és értesz is hozzá:

Leveszed a negatív akksi sarut, és SORBA bekötöd egyenáram mérésben a multit az akkusaru és az akkukábel közé 10-20 Amperes méréshatárban.

Becsuksz minden ajtót, lekapcsolsz minden fogyasztót, a MOTORHÁZTETŐRE figyelj, ha riasztós a kocsi, ill. van
nyitásérzékelője világíthat a belső villany, erről is gondoskodj! Aktiváld a riasztót is ha van, illetve enélkül is próbáld!

Aztán ha minden lenyugodott elaludt a késleltetett belső villany is figyeled az áramfelvételt.
A multit állitsd vissza mA-es méréshatárra -> 20-30 mA vagy 0.01 - 0.03 Amper áramfelvétel még elmegy, e felett már lemerítheti az akkumulátort!

Ha nagyobb az áramfelvételed az előbb említettnél, akkor valami gond van.

Kinyitod a bal első ajtót, az ajtónyitásérzékelő kapcsolót kitámasztod és a biztosítékokat elkezded sorban egymás után kihúzkodni, amelyikre megszűnik a rendellenes áramfelvétel, azt a fogyasztót / szálat kell megvizsgálni.
A motortérben is vannak biztosítékok azokat is vizsgáld át igy!

Kérlek ird le ha sikerült megoldanod!
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.02 18:11:46 írta kamikaze »

tomka1982

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 277
Re:Carina
« Válasz #18785 Dátum: 2012.01.02 19:42:28 »
Üdv!

DC lakatfogóval akartam hasonló műveletet, de rá kellett jönnöm, hogy ami a cégnek van, az ehhez gagyi, mert alapállapotban mér 0,8 A-t. Pont én is így akartam megkeresni, ahogy írtad, a biztik kihúzásával. De jó hogy így kereken leírtad, így már eloszlottak a kételyeim. Van autórádió, fixre is van kötve, de az előlapot le szoktam akasztani. Tudom, ettől még maga a rádió fogyaszt. Riasztó is van benne, de ennyit azért nem kéne ennie, igaz pager-es (ha így írják), szóval 800m hatótávval elvileg csipog a kulcscsomón lévő egység, ha valami gond volna...
Két műszerrel is mértem, a másikra viszont most nem emlékszem mennyit mért. De azóta épp kaptam egyet apósomtól, megnézem azzal is.
A sarukat már nem lehetett jobban meghúzni, mert a pofák összeértek, ki kellett szerelnem és lereszelni belőle, hogy tudjak még húzni rajta. Az akku sarujai épek, szépek voltak. A testkábelt ellenőriztem, ami a motortesthez csatlakozik, nem lötyögött... De még mielőtt bármi bontásba kezdenék, végrehajtom Kamikaze Úr leírását :) Kösz Srácok, holnap visszajelzek mire jutottam!

Tamás

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #18786 Dátum: 2012.01.02 20:08:52 »
...Kamikaze Úr ...


Messze vagyok az úrtól, csak egyszerűen kamikaze  :winkiss:!



[a csatolmányt egy admin törölte]

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Carina
« Válasz #18787 Dátum: 2012.01.02 21:23:21 »
Sziasztok!

Gondom van Srácok, hátha tudtok valami okosat mondani. Eddig bevált :)
Terhelve is meg kellene mérni a feszültséget emelt fordulaton(tompított, szell.motor, szélvédő fűtés bekapcsolva)
Esetleg laza ékszíj, vagy csomagtartó világítás kapcsoló.
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #18788 Dátum: 2012.01.02 21:24:19 »
Üdv tomka!
Ha megnézted hogy leszivja e valami az akksit,akkor a lemerülésre valószinüleg választ kapsz ezzel a módszerrel.Viszont az nem normális,hogy egy évet bir az akksi,bárhogy is használod.A mért töltés egyértelmüen sok,főleg ha alapjáraton mérted.Ha van egy biztos mérőműszered,meg kell nézni meddig engedi a szabályzó a feszültséget,ha emeled a fordulatot,14-14.4 a maximum!Ha tovább engedi akkor ,,főzi" az akksit,és akkor gond van a generátoroddal,pontosabban valószinüleg a feszültségszabályzóval!Mérd meg ugy is hogy minden ki van kapcsolva,és fogyasztókkal is.(Fűtés,világitás bekapcsolva)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Carina
« Válasz #18789 Dátum: 2012.01.02 21:33:04 »
Nektek a hátsóablak fűtés kapocsolója alapban világít, mikor a többi is vagy csak ha be van kapcsolva, a narancssárga visszajelző?

Ugyanez van nálam is  :)  Én alapból úgy könyveltem el, hogy az izzó kiégett.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #18790 Dátum: 2012.01.02 21:51:34 »
Világit alapból is mind a három középső kapcsoló,a ablakfűtés bekapcsolásakor pedig plussz,a kis sárga lámpa!A ledeket én sem erőltetném a műszerfalba.Vettem olyan izzókat amik alapból szinesek voltak,de nagyon halványak voltak.Aztán kipróbáltam valamit.Az új izzókat,piros alkoholos filctollal megfestettem,három rétegben(Festés,száradás,festés)A műszerfal világitás erősségét alapon használva,áprilistól birja.Bár nem lett olyan mint a VW-ek vöröse,de erős narancssárga.Ez jobban tetszik mint a zöld,de szerintem azzal a szinnel is működne.

caspian11

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Carina
« Válasz #18791 Dátum: 2012.01.02 21:54:51 »
Helyzet: Kivillan néha az olajhőmérséklet jelző égő/ sárga színű/ ez nagy baj?

Viszonylag régen cseréltem már olajat a gépben és most néztem meg, h minimál-t most érte a el a nívópálca.


veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Carina
« Válasz #18792 Dátum: 2012.01.02 22:40:49 »
A kis kanna?De az piros színű!!!!!!!És az az olajnyomás visszajelzője!Ha minimumon van az olajszint,kanyarban,gyorsitáskor,fékezéskor már kivillanhat!Sürgősen tölsd fel minimum a két jelölés közé(kb 0.5L)És mit jelent hogy elég régen cseréltél olajat??????????Azt azért tudni kellene mikor cseréltél pontosan!1év,vagy 10000km,ha régebben akkor cseréld le,és adj a minőségre,nehogy valami tescós szart önts bele!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Carina
« Válasz #18793 Dátum: 2012.01.03 17:05:06 »
DC lakatfogóval akartam hasonló műveletet, de rá kellett jönnöm, hogy ami a cégnek van, az ehhez gagyi, mert alapállapotban mér 0,8 A-t.
Úgy emlékszem még villanyszerelő koromból, hogy a lakatfogó váltakozó áramot mér, mert induktív elven működik. Ha multiméterként is lehet használni (bekötni az áramkörbe), akkor nem szóltam.
A következő is Toyota lesz.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Carina
« Válasz #18794 Dátum: 2012.01.03 18:30:02 »
Helyzet: Kivillan néha az olajhőmérséklet jelző égő/ sárga színű/ ez nagy baj?

Viszonylag régen cseréltem már olajat a gépben és most néztem meg, h minimál-t most érte a el a nívópálca.

Töltsd fel az ablakmosó folyadékot.  :innocent:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.