Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6809974 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18075 Dátum: 2011.10.21 08:54:01 »
szerintem ez 1 bal és jobb kormányos öszvér.

Ez nagyon igaz lehet. Nem véletlenül nem vitték el ennyi idő óta.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18076 Dátum: 2011.10.21 08:56:42 »
Nálam a 2000 rpm felett már pörgetésnek minősül. Városban 1000-1500 között kóricálok.  :devil: :D
Amolyan "dízelesen" vezetsz. :D Jó az rám is inkább ez jellemző, nagyon sokáig jártam dízellel és hozzászoktam. Na meg a koromnál fogva is kicsit tatásan vezetek már. :D
Prius 2 - a mosolygós autó.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Carina
« Válasz #18077 Dátum: 2011.10.21 09:09:42 »
Jaja, legszívesebben dízelt vettem volna anno... És szeretnék dízelt (bár ez lassan csak elméleti elgondolás a gázolaj ára meg a várható meghibásodások miatt). Faék egyszerűségű szívódízel rulez! :punk:
         

mesti

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 279
Re:Carina
« Válasz #18078 Dátum: 2011.10.21 09:27:21 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/carina/toyota_carina_carina-e_2.0_gli_friss_muszakival-4801264

Nekem furcsa a hátsó lámpája (szerintem meglökték és nem volt más a bontóban) plusz én még nem láttam bal kormányos Carinát jobb oldali A oszlopon antennával :eek: Hogyan húzza ki menet közben? :D Valami sántít.Ja még a vezető oldali ülés magasság állító?Csak nem a másik oldalt van az is :?: A kuplung mellett nem látom a lábtámaszt.Az 5-ös képen meg látszik a deréktámasz az anyosülésen.szerintem ez 1 bal és jobb kormányos öszvér. :whistling:
Nem kevés munkával járhatott az átfaragás... [rohog] [rohog]
mesti

fox888

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Re:Carina
« Válasz #18079 Dátum: 2011.10.21 12:09:15 »
Biztosak vagytok benne, hogy az alacsonyabb fordulatszám kevesebb üzemanyag felhasználással is jár?
A következő számok csak példák:
4. fokozat 1500rpm vagy 3. fokozat 2200 rpm.
A magasabb fokozatban, ennél a fordulatnál elképzelhető, hogy több üzemanyagra van szükség mint ugyanolyan sebességnél egy alacsonyabban fokozatban magasabb fordulatnál.
Folyamatos haladásnál szerintem nincs akkora különbség, viszont gyorsításkor lehet hogy van.

Idézet egy másik fórumból:
"A belsőégésű motorok jellemzője, hogy a teljesítmény- és nyomatékgörbéjük nem szabályos, hanem a nyomatékcsúcs valahol az üzemi fordulatszám-tartomány alsó harmada közelében, a legnagyobb teljesítmény pedig a felső harmadban jelentkezik. Közúti közlekedésnél általában e kettő között használjuk a motort. Épp erről szól a motorok ún. rugalmassága: ha a legnagyobb nyomatékhoz és teljesítményhez tartozó fordulatszám egymáshoz közel esik, akkor a motor rugalmatlan, nehéz vezetni, össze-vissza kell kapcsolgatni. Ha a két fordulatszám egymástól távol esik, akkor rugalmas, kevés kapcsolással működik. A kérdésre a válasz: a két fordulat között kell használni a motort, de a legcélszerűbb a nyomatékmaximum közelében tartani, mert ott "viszi" a legkönnyebben az autót, ott erőlködik a legkevésbé."

Nézzünk meg egy-két nyomatékgörbét!!!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Carina
« Válasz #18080 Dátum: 2011.10.21 12:13:39 »
Szted a hypermilerek miért járnak gyökkettővel? :) Nem a nyomaték a fontos és nem is az elméleti legjobb égés, hanem a mennyiségileg legkevesebb fogyi. Amióta nem úgy vezetek mint régen, hanem igyekszem 50-nél ötödikben kóricálni (persze nem innen gyorsítok!!), meg persze néhány egyéb odafigyelés a forgalomra, stb, azóta egy literrel kevesebbet eszik a Cori.  :whistling:
         

fox888

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Re:Carina
« Válasz #18081 Dátum: 2011.10.21 12:22:01 »
igyekszem 50-nél ötödikben kóricálni (persze nem innen gyorsítok!!), meg persze néhány egyéb odafigyelés a forgalomra, stb, azóta egy literrel kevesebbet eszik a Cori.  :whistling:
Szerintem is ez az alacsony fogyasztás kulcsa! Nem pedig az eszmefuttatások.
Azért a nyomatékgörbére kíváncsi lennék, hogy mennyire támasztja alá az elméletet.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Carina
« Válasz #18082 Dátum: 2011.10.21 12:27:08 »
4EFE




[a csatolmányt egy admin törölte]
         

fox888

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Re:Carina
« Válasz #18083 Dátum: 2011.10.21 12:32:24 »
Köszönöm szépen!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Carina
« Válasz #18084 Dátum: 2011.10.21 12:41:23 »
Szívesen. Azért ha ebből te ki tudsz hámozni valamit, akkor leírhatnád a szőkének.  :D
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Carina
« Válasz #18085 Dátum: 2011.10.21 13:13:07 »
Ugyanannál a sebességnél mindig a magasabb fokozattal eszik kevesebbet a kocsi (kb vízszintes felületet feltételezve). Ha azt akarod, hogy keveset egyen az autód, akkor, amit kleingy is mond, 50-nél 5., azt tartod a sebességet. Nekem van fed. comp.-om, kipróbáltam már jópár variációt, de a lényeg, hogy egyenletes haladáskor 50-nél 4.-ben 3,6-4,0 liter a pillanatnyi fogyasztás, míg ugyanennél a sebességnál 5.-ben 3,0-3,5. Tök mindegy, milyen ábrákat elemezgetsz, a lényeg és az igazság a végén úgyis ez lesz.
Illetve, ha pl. 60-ról gyorsítasz 4.-ben, majd 5.-ben, azt az eredményt kapod, hogy 5.-ben alacsonyabb fogyasztás mellett tudsz gyorsítani, persze mérsékeltebb gyorsulás mellett, mint 4.-ben. Szóval, hiába érződik a motor számára könnyebbnek 4.-ben gyorsítani, ez nem azt jelenti, hogy emiatt kevesebb üzemanyagot használ el gyorsítás közben.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #18086 Dátum: 2011.10.21 15:06:11 »
Nálam a 2000 rpm felett már pörgetésnek minősül. Városban 1000-1500 között kóricálok.  :devil: :D

Oké amit leirtatok, azt azonban túlzottnak érzem és ellenzem is, hogy 5.ben 50-nel. Nem tesz jó az erőátvitelnek, erőlködhet a motor.
Mindegy, mindenki maga dönt.

Viszont!

Aki sokat jár igy, alacsony fordulaton, nagy fokozatban, azzal számoljon, hogy elég sok lerakódás fog keletkezni a motorban, mind szivó, mind kipufogó oldalon, ami nem lesz jó hatással a működésre.
Egy-két példa: alacsony fordulaton nem keletkezik akkora hő, nem tud kiégni a sok koksz, lerakódás, ha van, emliteném az EGR szelepet, ami ha megszorul a koromlerakódástól a papás vezetés miatt, akkor annyi, lehet szétszedni és takaritgatni.
Ugyanez vonatkozik a lambdaszondára, amire volt már példa, a lerakódott koksz (tötymörgő vezetés) miatt és működési problémákat okozott!
Ezzel nem azt akarom sugallni senkinek, hogy gázt neki és "sportosan" vezess, hanem ilyen nyugodt tempo mellett heti egy-két alkalommal ki kell égetni a rendszert, hosszabb távon hadd melegedjen fel, legyen meg a fordulat. Benzin-dizelre egyaránt igaz!
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.21 15:10:55 írta kamikaze »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18087 Dátum: 2011.10.21 16:39:13 »
Kleingy! Most komolyan ezt a farzsebedből kaptad elő ilyen hamar?
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.21 16:42:41 írta lp »
Prius 2 - a mosolygós autó.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Carina
« Válasz #18088 Dátum: 2011.10.21 16:40:49 »
Az érdekes dolgok nekem le vannak mentve... :ph34r: ::)
Még akkor is, ha nem értek hozzá. :D
         

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Carina
« Válasz #18089 Dátum: 2011.10.21 16:45:43 »
Az érdekes dolgok nekem le vannak mentve... :ph34r: ::)
Még akkor is, ha nem értek hozzá. :D
Hát..! Először a színes ábrán csak hegyet és felhőt láttam.
Prius 2 - a mosolygós autó.