Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6821189 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Carina
« Válasz #17685 Dátum: 2011.09.04 00:11:10 »
[Nekem most ~48 liter / 760 km vegyesben (6.3  :D), picit a hosszútáv javára, klímával időnként, de azért kijutott a városból is, bevásárlás stb..
Nagyban hozzájárultak a biciklijeim a jó fogyasztáshoz  :excl:  :clap:
Nekem 6,27 lett némi klímával, autópályán és Balatonparti menetben, 1 tankra vetítve.  :yes:
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #17686 Dátum: 2011.09.04 13:24:03 »
Nekem autópályán 140 utazó 7,6-8,0. Nem klímáztam, kicsit lehúztam az ablakot. Bár valaki mondta, hogy ilyen sebességnél a lehúzott ablak miatt nő annyit a fogyi, mint a klímától.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #17687 Dátum: 2011.09.04 13:52:58 »
Nekem autópályán 140 utazó 7,6-8,0. Nem klímáztam, kicsit lehúztam az ablakot. Bár valaki mondta, hogy ilyen sebességnél a lehúzott ablak miatt nő annyit a fogyi, mint a klímától.
Peti mondd, ez a 140 óra szerinti? Mert nekem ilyenkor kb. 130 (Wayteq X820BT GPS-sel mérve, nagyjából hiszek neki) a valós. Nagyjából ezen a sebességen (óra szerint 130-140 között általában) evett nekem kb. 6,7-et Tolna-Bp. viszonylatban M6-on. Klímám nincsen, szűk családi kör (összesen kb. 200 kg), plusz a csomagok.
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.04 13:56:24 írta vd1234 »

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re: Carina
« Válasz #17688 Dátum: 2011.09.04 15:32:20 »
Nekem autópályán 140 utazó 7,6-8,0. Nem klímáztam, kicsit lehúztam az ablakot. Bár valaki mondta, hogy ilyen sebességnél a lehúzott ablak miatt nő annyit a fogyi, mint a klímától.
Peti mondd, ez a 140 óra szerinti? Mert nekem ilyenkor kb. 130 (Wayteq X820BT GPS-sel mérve, nagyjából hiszek neki) a valós. Nagyjából ezen a sebességen (óra szerint 130-140 között általában) evett nekem kb. 6,7-et Tolna-Bp. viszonylatban M6-on. Klímám nincsen, szűk családi kör (összesen kb. 200 kg), plusz a csomagok.
Sziasztok!

Sajnos, nálam is hasonló a helyzet, mint lp-nél. Pedig korábban ugyanilyen körülmények között 6,5-7 L átlagfogyasztás produkáltam. Mindig tele tankolok az alapján számolom. Jelenleg 7,1 alá nem tudok menni, ha pályán tartom a 140-et (óra szerint, GPS szerint 132) akkor 7,5-7,8 a fogyasztás. (kevés város, több országút, fele pálya 130-140 között) Az utóbbi 15000 km átlaga viszont 7,5. Ez nekem óriási többlet, hiszen nem vezetek másképp. Valami gáz van, csak nem tudok rájönni, hogy hol. Ami még inkább bosszant, hogy a magasabb fogyasztáshoz "jóval" gyengébb teljesítmény társul. Sajnos a Carina nem egy nyomatékkirály, viszont olyan szinten nincs erő benne 2500-ig, hogy bődület. A bajomat tetézi, hogy fordulaton sem jön meg az erő :)  , ami korábban megvolt. Tudom miről beszélek; közel 200ezret mentem az autóval.

Sajna marad egy másik problémám is a gyertya és olajcsere után is. Nevezetesen az, hogy hidegen nehezen indul az autó. Eddig télen -20-ban és nyáron +35-ban is pöccre indult az autó. Mindig. Mostanában viszont hosszan kell indítóznom és utána is "épphogy" beindul. Ugyan nyár van, de nyáron is fel szokott ugrani stabilan a fordulat 1200 körülire indítás után. Most alig 1000. Nem tudom mi lehet az oka. :(
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #17689 Dátum: 2011.09.04 15:42:32 »
Sziasztok!

Sajnos, nálam is hasonló a helyzet, mint lp-nél. Pedig korábban ugyanilyen körülmények között 6,5-7 L átlagfogyasztás produkáltam. Mindig tele tankolok az alapján számolom. Jelenleg 7,1 alá nem tudok menni, ha pályán tartom a 140-et (óra szerint, GPS szerint 132) akkor 7,5-7,8 a fogyasztás. (kevés város, több országút, fele pálya 130-140 között) Az utóbbi 15000 km átlaga viszont 7,5. Ez nekem óriási többlet, hiszen nem vezetek másképp. Valami gáz van, csak nem tudok rájönni, hogy hol. Ami még inkább bosszant, hogy a magasabb fogyasztáshoz "jóval" gyengébb teljesítmény társul. Sajnos a Carina nem egy nyomatékkirály, viszont olyan szinten nincs erő benne 2500-ig, hogy bődület. A bajomat tetézi, hogy fordulaton sem jön meg az erő :)  , ami korábban megvolt. Tudom miről beszélek; közel 200ezret mentem az autóval.

Sajna marad egy másik problémám is a gyertya és olajcsere után is. Nevezetesen az, hogy hidegen nehezen indul az autó. Eddig télen -20-ban és nyáron +35-ban is pöccre indult az autó. Mindig. Mostanában viszont hosszan kell indítóznom és utána is "épphogy" beindul. Ugyan nyár van, de nyáron is fel szokott ugrani stabilan a fordulat 1200 körülire indítás után. Most alig 1000. Nem tudom mi lehet az oka. :(

Megkaptam már ezért a kritikát anno, de nagyon esélyesnek látom én azt a rossz alapelőgyújtás-beállítást, már ha ugye Denso gyújtásod van, mint nekem, ha jól tévedek. Olyat nem vettél észre, hogy alacsonyabb fordulaton hamarabb lefullad a motor, vagy az addigiaknál hamarabb gyullad ki a narancssárga fogyasztásjelző? Szerintem megérné megcsináltatni, ha nem tudsz stroboszkópot szerezni. Üzemmeleg motornál rövidre kell kötni azt a két pólust (motorháztetőn belül a matrica is jelöli nekem), és a főtengely szíjtárcsán levő pont a mellette levő skálán a 10 foknál kell legyen (stroboszkópon 0 fok legyen az eltolás!). A stroboszkóp vezérlése az 1-es hengerről kell menjen, ez a vezérlés melletti henger. Ha nem annyi, az elosztóház forgatásával rá kell állítani. A rövidzár benntlétekor mindig ugyanott van a jelzés a skálán. Motor leállít, rövidzár kivesz, ellenőrzés (azt hiszem 5 és 15 fok között kell lennie, összevissza lesz a határok között, de amit belinkeltem, ott leírtam ezt is). Ha így beállítják, szerintem ezek a gondok nagyban enyhülnek majd!
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.04 15:46:29 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #17690 Dátum: 2011.09.04 15:54:39 »
Na nekem is az az érzetem, hogy lomha is és többet is fogyaszt mint kellene. Most levettem az akkuról a sarut, hogy 0-zon az ECU.
Nekem a gumim nagyobb a gyári méretnél. így a 140 óra szerint az GPS szerint 136. Érdekes, és egyben majdnem hihetetlen is, de minél gyorsabban megyek, annál kevesebb az eltérés a kettő között. Nem értem miért, de tény.
A múltkori előgyújtás állítás-eszmecsere után azért még annyi kérdés maradt benne, hogy a figyelő elektronika hibásodhat-e olyan szinten, hogy rosszul állítja be. Majd Xanyi megmondja, remélem.

Itt a fogyasztás adataim. A 08.04-i dátumnál volt spuri az üzemanyagban.
Az utolsó előttinél valahol közben resetelt az ECU, az utolsó a resetelt ECU-val ment, de olyan rövid táv, hogy talán nem mérvadó, de jól néz ki.
Különben határozottan észrevehető, hogy 90-es tempóhoz nem kell annyira lenyomni a gázpedált. Szinte alig kell megynyomni, ez korábban így emlékeim szerint sokkal több volt.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #17691 Dátum: 2011.09.04 15:56:12 »
Tudja valaki, hogy van ez az ECU resetelés és hogy tanul, megy hogy állítgat paramétereket, és mikor tanul és mikor állít, és el tud-e állítódni egyáltalán?
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #17692 Dátum: 2011.09.04 16:00:16 »
Taby!
Ha jól rémlik a Te gépedet úgy tartják itt nyilván, hogy nagyon pöpec motor és extra jól megy (205 end?)

Jössz a talira?
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #17693 Dátum: 2011.09.04 16:23:47 »
Várjuk és reméljük meggyógyul a 3. hengered!  ;)
Képeket várjuk!  :)

---
Találkozóra gyere ám! 2 hét van még, addig át lehet szervezni a dolgokat!  :)


Köszi a bíztatást Ákos  :flowers:, remélem tudok majd fényképezni, de nem ígérek előre semmit.

Sajnos nem átszervezés kérdése, családi okok miatt nem tudok menni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.04 16:33:57 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #17694 Dátum: 2011.09.04 16:28:37 »
Peti!
Egész jó a végén a fogyasztás  :clap:
Azt elfelejtettem, hogy amikor pályán mentem, volt benne piros spuri nekem is. Most nincsen, de rövid távokon használom. Még éppen közép felett áll a mutató, 404 km-nél. Majd megtankolom, akkor lesz adatom.
Annak is van szerepe a fogyasztásban, hogy a váltóban mekkora veszteségek vannak. Én adalékoltam is cserekor, de ez itt nem a reklám helye. A lényeg, hogy minél kevesebb vesztesége legyen a váltónak, amiben fontos szerepe van szerintem a jó váltóolajnak - és a cseréjének is. Nekem Q8 T65 75w90 ment bele, szintetikus, nagyon bevált hála Istennek. Ez legalább, mert a motorolaj nem. Ez a véleményem erről.
Egyébként a tiédre nem vonatkozik azt előgyújtás-állításos hsz-em, mert Neked Bosch van, mindenféle felső holtponti jeladóval ha jól emlékszem, és nem is tudod elfordítani az elosztóházat.
Egyébként szívesen kipróbálnám, mennyit megy végre a gép, de ezt pályán tudnám, ott meg mindig akkor megyek, amikor az egész család ott van. Pedig még az IGO 8 is felkerült a GPS-re, ami tartalmazza, hol van mérés  :innocent: Meg a gumit sem tudom, bírná-e, ha mégis elérné esetleg a 190-et, vagy fölötte...Eddig olyan 170-ig simán ment, 3-ban 140 is volt egyszer-kétszer  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.04 16:53:18 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #17695 Dátum: 2011.09.04 16:52:16 »
Spuri csak egyszer volt benne, bár ezt mondják többször kell bele tenni. De a fogin nem látszott, hogy van benne spuri.
Ami nekem 140, az a gyári gumival 150.

Most kell olajat váltanom. Lement 10000 km. Holnap reggel olajszint fotózás. Végre megtudom pontosan mennyit evett 10000 km-en.
Prius 2 - a mosolygós autó.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #17696 Dátum: 2011.09.04 16:55:00 »
Spuri csak egyszer volt benne, bár ezt mondják többször kell bele tenni. De a fogin nem látszott, hogy van benne spuri.
Ami nekem 140, az a gyári gumival 150.

Most kell olajat váltanom. Lement 10000 km. Holnap reggel olajszint fotózás. Végre megtudom pontosan mennyit evett 10000 km-en.
De tuti  :clap: hát örülnék, ha azt kellene mérnem, mennyit fogyasztott 10.000-en  :yes: Most az 1000-es mérés aktuális  még :cry:
Milyen olaj van/lesz a motorban?
« Utoljára szerkesztve: 2011.09.04 16:56:39 írta vd1234 »

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #17697 Dátum: 2011.09.04 18:53:59 »
Most motul 8100 x-clean van. Ha nem emellett döntök, akkor mobil super 3000 5w40 vag eneos prémium hyper 5w40.
Prius 2 - a mosolygós autó.

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re: Carina
« Válasz #17698 Dátum: 2011.09.04 19:07:57 »
Idáig pont 6,99 l/100 km az átlag
Prius 2 - a mosolygós autó.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #17699 Dátum: 2011.09.04 19:37:13 »

Sajna marad egy másik problémám is a gyertya és olajcsere után is. Nevezetesen az, hogy hidegen nehezen indul az autó. Eddig télen -20-ban és nyáron +35-ban is pöccre indult az autó. Mindig. Mostanában viszont hosszan kell indítóznom és utána is "épphogy" beindul. Ugyan nyár van, de nyáron is fel szokott ugrani stabilan a fordulat 1200 körülire indítás után. Most alig 1000. Nem tudom mi lehet az oka. :(

üdv!
Előgyújtást max ellenőrizném, de a problémád nem ettől van.
A hőfokjeladókat kellene ellenőrizni, jó értékeket adnak-e, tipikus hőfokjeladó hiba amiket irtál.
Aztán a gyújtás alaktrészeit is ellenőrizni kellene kopásra, ellenállásra.

---

lp !

Az ECU reset a lambda paramétereket törli, azokat pár újraindítás és km alatt tanulja újra. Nem kell állandóan resetelni, annyira, hogy például én egy reset után megyek ~ 60-70 km-t egyfolytában és ha jó lesz a fogyasztás (eddig mindig jó lett) nem is áramtalanítom az ecu-t, akkutöltés idejére, mikor lekötöm a sarut, egy másik akkut kötök rá a rendszerre, így nem törlődik az utastérben sem semmi  :otlet:!
Időnként persze érdemes.