Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6607612 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Carina
« Válasz #15420 Dátum: 2011.01.03 13:45:31 »


A gyertyahézag maximum 1.3 mm (4A-FE motor) lehet.
Az általában összébb szokták venni, nem növelni.  :otlet: A gyári méret idővel úgyis növekszik. 20E km a periódusa vagy állapottól függ.

"Légszűrőbetétet kiporszívóztam" -> Ma telefonáltam alkatrész ügyben:

- Nipparts gyári légszűrő: 2500 Ft
- Nipparts benzinszűrő: 3000 Ft
- Contitech vezérlés (szij + feszitő): 20 280 Ft

Ezek Carina E 1.6, 4A-FE-re vonatkoznak. Szóval nem drága a légszűrője és gyári!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #15421 Dátum: 2011.01.03 14:07:59 »
A gyertya porcelánjának fehérnek kell lenni, az a gyári színe. Az elektródáknak illik őzbarnának lenniük. Ha fehéres, vagy fehéres lerakódásos, akkor a nagy könyv szerint szegény a keverék, vagy alacsony a hőérték, hanem kormos, kormos lerakódásos, akkor meg túl dús a keverék, vagy alacsony a hőérték.
Ha a gyertya belevaló és ennek ellenére a fentiek a gyertyaképek, akkor ott valami nincsen rendben. Persze nyilvánvaló, hogy hidegindításkor kormozódik a gyertya, így aztán nem akkor kell nézegetni, amikor amúgy is szivatós a történet.
Azt javallanám, hogy egy hosszabb menet utáni lehülést követően nézd meg a gyertyákat, akkor milyenek, ez lehet zsinórmérték a továbbiakra.

Ez az általános érvényű ökölszabály.  Ez igaz a zwei és a viertakte motorokra is.

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Carina
« Válasz #15422 Dátum: 2011.01.03 14:25:05 »
A gyertyahézag maximum 1.3 mm (4A-FE motor) lehet.
Az általában összébb szokták venni, nem növelni.  :otlet: A gyári méret idővel úgyis növekszik. 20E km a periódusa vagy állapottól függ.

"Légszűrőbetétet kiporszívóztam" -> Ma telefonáltam alkatrész ügyben:

- Nipparts gyári légszűrő: 2500 Ft
- Nipparts benzinszűrő: 3000 Ft
- Contitech vezérlés (szij + feszitő): 20 280 Ft

Ezek Carina E 1.6, 4A-FE-re vonatkoznak. Szóval nem drága a légszűrője és gyári!

Nem rossz, köszi az árlistát!  :)
Az 1,3mm gyertyahézag az a szegénykeverékes (Lean-Burn), Iridiumos (?) gyertyára vonatkozik asszem, sima motorba (Conventional) 0,8-at ajánlanak.
Idővel kopik, emiatt tényleg érdemes lehet összébb venni, de én nem szoktam megvárni a csereperiódust, gyakrabban nézegetem, állítom - 367 Ft/l benzin ár mellett ez gondolom érthető.  :lol:
Nekem most kb 1.0 lehet a hézag, és érezhetően jobban muzsikál...  :flowers:
Persze ez nem ígéret arra hogy másnál is így lesz, de szerintem érdemes próbálgatni, kinek mi jön be.  ;)  Szóval csak saját felelősségre. :devil:
Nézegettem neten, hogy kéne kinéznie a gyertyáknak, hát olyat nem találtam, mint az enyém: fehér mind a két elektróda, és a szemből nézve jobb szélső hengerhez tartozón pici fém-szőrők vannak. Nem túl sok, de érdes az elektróda.  :hmmmm:
Közben olvastam Trotter66 hsz-ét, amit ezúton is köszi!  :) Sanszos, hogy tényleg szegény a keverék, villogtatok ma vele egy motor hibakódot.
Aztán indulhat a vadászat, hogy miért szegény a keverék, ha tényleg ez a baj.  [rohog]

Üdv,
F
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.03 14:52:13 írta musspici »
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #15423 Dátum: 2011.01.03 14:37:06 »
Azt még elfelejtettem hozzátenni, hogy a régi motoroknál a gyertyakép alapján végezték/em a karburálást, az előgyújtás beállítását. Ez jó játék volt. Persze a korszerűbb, injektoros, szenzoros, kütyüs motoroknál ez azért már másképp néz ki, azért is írtam, hogy ez csak zsinórmérték, egy irányt ad a hibajelenség feltárásához, a pontos diagnózis felállításához egy adalék lehet.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Carina
« Válasz #15424 Dátum: 2011.01.03 17:50:24 »
Sziasztok!
Ja, és indítás után hamarabb elalszik az olajszint jelző - eddig kb 1-1,5 másodpercig világított, most szinte azonnal elalszik.  :D

Üdv,
F
Hideg inditásnál nekem kb. 4 másodperc. :surrender:
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #15425 Dátum: 2011.01.03 19:01:43 »
Sziasztok!
Ja, és indítás után hamarabb elalszik az olajszint jelző - eddig kb 1-1,5 másodpercig világított, most szinte azonnal elalszik.  :D

Üdv,
F
Hideg inditásnál nekem kb. 4 másodperc. :surrender:

Az sokmindentől lehet, leginkáébb arra gyanakodnék, hogy túl "sűrű" olaj van benne, így télvíz idején.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Carina
« Válasz #15426 Dátum: 2011.01.03 20:16:51 »
Olajevés témakörében lenne olyan kérdésem mindenkihez akinek akármilyen tapasztalata is van, hogy amennyiben gyűrűztette a motort megoldódott e teljesen a probléma, illetve aki nem tett semmit ez ügyben, a katalizátorával vagy bármivel lett e valami gond? Most több éves távlatokra lennék legjobban kíváncsi. Jó lenne egy kis statisztika erről.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Carina
« Válasz #15427 Dátum: 2011.01.03 21:22:53 »
Sziasztok!
Ja, és indítás után hamarabb elalszik az olajszint jelző - eddig kb 1-1,5 másodpercig világított, most szinte azonnal elalszik.  :D

Üdv,
F
Hideg inditásnál nekem kb. 4 másodperc. :surrender:

Az sokmindentől lehet, leginkáébb arra gyanakodnék, hogy túl "sűrű" olaj van benne, így télvíz idején.
10w40 castrol magnatech 12000 km csere óta. Ha beindul a meló,meglessz a csere is. :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.03 21:25:11 írta favágo »
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

eagleeye

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Carina
« Válasz #15428 Dátum: 2011.01.03 21:32:59 »
Idézetet írta: diegho
Sziasztok!

Régen írtam már nektek. Pár hete volt a nem nyílik a kulccsal az autós téma, azt azóta se csináltattam meg, toyota szervízben azt mondták hogy simán ki van kötve, így nem lehet babrálni a zárral, ergó nem lehet feltörni csak ha betörik az ablakot. Viszont most olyant csinált az autó hogy indítani akarom katt és semmi motor se forog egyet se csak egy kattanás, majd újra indítok kattanás. kihúzom és visszadugom a kulcsot akkor indul. 2.szor játszott ilyent az elmúlt 1 hónapban. gyújtáskapcsoló lesz a ludas? vagy azért méressem ki az akksit meg az önindítót is? gyári eredeti 12 éves mindegyik.

Önindító lehet . Akksi nem , az nem csinál olyat , hogy egyszer nem indít , aztán meg hirtelen meggyógyul .

Viszont , ha a dolog fix összefüggésben van a kulcs kihúzásával és visszadugásával , akkor lehet , hogy az immobiliser vacakol - már föltéve , hogy van ilyen a kocsidban . De éppenséggel a riasztó is okozhat ilyen indítás-letiltást , az enyém is csinált már pontosan ilyet . Kérdés , hogy tényleg fennáll-e az összefüggés , hogy a kulcs kihúzása és visszadugása után eredményes az indítás .

Ha nem áll fenn , akkor az önindító a legvalószínûbb . Ha a gyújtáskapcsoló lenne a hibás , akkor azt a bizonyos kattanást sem hallanád , mert az minden valószínûség szerint az önindító behúzómágnesének (?) a hangja .

----------------------

(Mielõtt valaki megint hozzámvágná , hogy "zseni" vagyok , közölném , hogy nem igazán értek az autóvillamossághoz , csak tapasztalati alapon próbáltam a leírás alapján a lehetséges hibaokokat felsorolni . Elnézést ha valamit rosszul/pontatlanul írtam.)

Kedves Palaczk! (ha jól vettem ki a fórumból, valahol Te írtad ezt évekkel ezelőtt):
A kiemelt rész érdekelne, mit cseréltettél, hogyan javítottad, javíttattad meg?
Mert nekem is hasonló hibajelenségeim vannak, amióta beszereltettem új riasztót és megcsináltattam a kp-i zárat a nemrég vásárolt autón.Konkrétan azóta csinál ilyen hibát, hogy a gyújtás ráadása után nem indít, időnként ilyenkor becsippan a riaszto, villantja az indexeket közben, de semmi.
Mintha valami feszültség probléma lenne.Máskor meg indul simán.
Még a szerelő anno azt mondta a beszerelés után, hogy "töltsem az akksit vagy menjek vele sokat".Előtte ilyen jelenség nem volt.Utána jött elő ez a hibajelenség, pár napra rá feltöltöttem az akksit, igaz a negatív sarum szar volt, kézzel lehúzható volt könnyedén, ezt néhány nap után cseréltem.Eközben már jelentkezett ez a hiba és azóta is időnként, és nem tudom még belőni, mikor, mi okozza.Van hogy meleg motornál is előjön, vagy hogy hidegnél is reggelente véletlenszerűen. :-(


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Carina
« Válasz #15429 Dátum: 2011.01.03 21:52:07 »
A gyertyahézag maximum 1.3 mm (4A-FE motor) lehet.
Az általában összébb szokták venni, nem növelni.  :otlet: A gyári méret idővel úgyis növekszik. 20E km a periódusa vagy állapottól függ.
...
A Haynes javítási szerint a gyertyahézagok ezek, mellékelem:
Conventional engines (hagyományos motorok): 1,1mm
Lean-burn engines (szegénykeverékes motorok): 1,2mm

Lehet, hogy megnövelem 1mm-re :)

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.03 21:53:54 írta vd1234 »

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re: Carina
« Válasz #15430 Dátum: 2011.01.04 09:17:31 »
eagleeye: Az általad leírt hibajelenség régebben az én verdámnál is előfordult. Nálam az akku testkábelével volt gond, rossz volt az érintkezése a motorblokk felőli végén, továbbá a savgőz orvul megette a műanyag szigetelés alatt a kábelt. Először nézd meg a motorblokkon levő csatlakozási pontot, mert az a valószínűbb hibaok. Ha az nem segít, akkor kábelcsere, mint nálam.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Carina
« Válasz #15431 Dátum: 2011.01.04 09:29:44 »
A gyertyahézag maximum 1.3 mm (4A-FE motor) lehet.
Az általában összébb szokták venni, nem növelni.  :otlet: A gyári méret idővel úgyis növekszik. 20E km a periódusa vagy állapottól függ.
...
A Haynes javítási szerint a gyertyahézagok ezek, mellékelem:
Conventional engines (hagyományos motorok): 1,1mm
Lean-burn engines (szegénykeverékes motorok): 1,2mm

Lehet, hogy megnövelem 1mm-re :)

Szeva!

Na ez az égés, nem a makkos cipő!  [rohog] 

Utánanéztem, ami nekem van meg Haynes, abban is 1,1-et írnak 1,6-os Conventionalra...  :whistling:

1587 cc (4A-FE) engines:
Conventional engines ........ RC7YCC4                            1.1 mm
Lean-burn ........................ RC87PYX (Platinum tipped)   1.2 mm


A nyakamat tettem volna rá, hogy mindenhol 0,8-at javasolnak!  :hmmmm:

Akkor most mindenki állítsa be rendesen a gyertyahézagot, srácok!  :clap:

(Mondom én, hogy jobban megy 1mm-rel a gép, mint 0,8-cal...  :devil: )

Köszi, vd1234!  :)

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

toroksultan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 506
    • www.hygilux.hu
Re: Carina
« Válasz #15432 Dátum: 2011.01.04 10:47:16 »
Sziasztok!

ngk katalogusok alapjan en is .8as iridiumokat raktam bele, de valoban ahany hely annyifelekeppen van megadva a gap /nem mitha bkr6eix-11 enm lenne meg a haznal:- )/

toroksultan
Higénia felsőfokon: http://hygilux.hu/, Árlista: https://goo.gl/t4T7ps,
Autókozmetikai termékek: https://www.facebook.com/BestWax.eu, Árlista: http://goo.gl/ATDLAC,
Civic ES4:     CoV R1:

eagleeye

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re: Carina
« Válasz #15433 Dátum: 2011.01.04 11:09:41 »
eagleeye: Az általad leírt hibajelenség régebben az én verdámnál is előfordult. Nálam az akku testkábelével volt gond, rossz volt az érintkezése a motorblokk felőli végén, továbbá a savgőz orvul megette a műanyag szigetelés alatt a kábelt. Először nézd meg a motorblokkon levő csatlakozási pontot, mert az a valószínűbb hibaok. Ha az nem segít, akkor kábelcsere, mint nálam.
Köszi FLInt, utána nézek, remélem tényleg csak ennyi lesz a baja...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #15434 Dátum: 2011.01.04 20:01:56 »
10w40 castrol magnatech 12000 km csere óta. Ha beindul a meló,meglessz a csere is. :)

MAGNATEC!!!!  ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.