Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6746076 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Carina
« Válasz #15195 Dátum: 2010.11.03 20:03:46 »
Jelenleg csak sportdob, üres középdob van rajta, ami motortuningnak minősül.
Halkan  megjegyzem, hogy a sportdob nekem rontott a nyomatékon, igazából azóta tényleg forgatni kell az autót.
Most meg, hogy itt a tél, visszament a gyári légszűrőház, csövezés, persze kipuff maradt.
Esetleg kitaláltál valamit Te is? :)
Józsi vagyok :-)

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Carina
« Válasz #15196 Dátum: 2010.11.04 10:44:25 »
Pár hónap után tegnap arra lettem figyelmes, hooooogy:

a szent japán kvarcóra világítása elhalványul, ha felkapcsolom a tompítottat, yeah!!  :D

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Carina
« Válasz #15197 Dátum: 2010.11.04 11:52:56 »
Jelenleg csak sportdob, üres középdob van rajta, ami motortuningnak minősül.
Halkan  megjegyzem, hogy a sportdob nekem rontott a nyomatékon, igazából azóta tényleg forgatni kell az autót.
Most meg, hogy itt a tél, visszament a gyári légszűrőház, csövezés, persze kipuff maradt.
Esetleg kitaláltál valamit Te is? :)

Régóta szemezek a légszűrőház utáni könyököt követő fekete dobozzal (Rezonátor talán). Erről innen-onnan azt az infót kaptam össze, hogy ez a nyomatékgörbén módosít - elvileg.

Nagy kérdés, hogy pontosan mit csinál, és ennek az elhagyása, növelése, csökkentése, módosítása milyen következménnyel járna.

Valakinek ezzel tapasztalat, bölcselet?  :D

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #15198 Dátum: 2010.11.04 14:24:45 »
Jelenleg csak sportdob, üres középdob van rajta, ami motortuningnak minősül.
Halkan  megjegyzem, hogy a sportdob nekem rontott a nyomatékon, igazából azóta tényleg forgatni kell az autót.
Most meg, hogy itt a tél, visszament a gyári légszűrőház, csövezés, persze kipuff maradt.
Esetleg kitaláltál valamit Te is? :)

Régóta szemezek a légszűrőház utáni könyököt követő fekete dobozzal (Rezonátor talán). Erről innen-onnan azt az infót kaptam össze, hogy ez a nyomatékgörbén módosít - elvileg.

Nagy kérdés, hogy pontosan mit csinál, és ennek az elhagyása, növelése, csökkentése, módosítása milyen következménnyel járna.

Valakinek ezzel tapasztalat, bölcselet?  :D

Üdv,
F
Ezek a hülye jappán mérnökök azért matekoltak annyit rajta, hogy aztán egy direktszűrővel és huszáros vágással sokkalta jobb lélegeztetést adhassunk neki? Ez nem egy sima cső dupla rezonátorral ellátott szívó oldala van a 4afe-nek, de csak azért mert ez volt készleten és nem lett átgondolva megtervezve... Az más dolog ha össze volt törve az autód és nem lett megfelelően összerakva a szívó oldal...

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Carina
« Válasz #15199 Dátum: 2010.11.04 16:11:43 »
Ezek a hülye jappán mérnökök azért matekoltak annyit rajta, hogy aztán egy direktszűrővel és huszáros vágással sokkalta jobb lélegeztetést adhassunk neki? Ez nem egy sima cső dupla rezonátorral ellátott szívó oldala van a 4afe-nek, de csak azért mert ez volt készleten és nem lett átgondolva megtervezve... Az más dolog ha össze volt törve az autód és nem lett megfelelően összerakva a szívó oldal...

A japán mérnökök valószínűleg egy széles átlagot néztek és átlagos felhasználásra tervezték meg ezt a motort, hogy illeszkedjen a koncepcióba.

Amivel persze nincs semmi gond, mert így szeretjük, ahogy van. (Aki nem szereti, az nyilván nem is vesz Carinát)

Engem csak az érdekel, hogy hogyan működik az egész, egy kicsit részletesebben, mint ami a Haynes Manualban van.  :yes:

És hogy kedélyesebb legyen a vége:

Vajon ebben is dupla rezonátoros szívóoldal van, vagy belematekoltak egy direktet?  [rohog]
http://www.simonlewis.com/ebay3/ph-Toyota-Carina-Hoy-BTCC-Thruxton-April-94.jpg

Üdv,
F
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #15200 Dátum: 2010.11.04 16:42:19 »
Ebbe biturbo van, wazz...  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Carina
« Válasz #15201 Dátum: 2010.11.04 17:00:28 »
Szívó 300LE-s verzió volt.
18-19-es felniken gurult a jószág, és iszonyatosan mentek :)
Sajnos nem ilyen az enyimé :(
http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=1536&FS=BTCC
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.04 17:08:58 írta olahjojo1990 »
Józsi vagyok :-)

favágó

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 653
Re: Carina
« Válasz #15202 Dátum: 2010.11.04 20:23:21 »
Pár hónap után tegnap arra lettem figyelmes, hooooogy:

a szent japán kvarcóra világítása elhalványul, ha felkapcsolom a tompítottat, yeah!!  :D

Üdv,
F
Már a Carina ll  is igy müködik. :)
“A tétlenség rozsdája többet árt, mint a munka általi kopás”

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #15203 Dátum: 2010.11.04 21:17:50 »
Pár hónap után tegnap arra lettem figyelmes, hooooogy:

a szent japán kvarcóra világítása elhalványul, ha felkapcsolom a tompítottat, yeah!!  :D

Üdv,
F
Már a Carina ll  is igy müködik. :)
Még a gyári rádió is alkalmazkodott, illetve a kezelőfelülete is okos világítással

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #15204 Dátum: 2010.11.04 22:40:48 »
Pár hónap után tegnap arra lettem figyelmes, hooooogy:

a szent japán kvarcóra világítása elhalványul, ha felkapcsolom a tompítottat, yeah!!  :D

Üdv,
F
nekem nem annyira jon be ez a funkcio. ha napsutesben orszaguton vezetek akkor fel kell kapcsolni a tompitottat ugye es a napszemuveg miatt alig latom a szamokat. mar gondoltam ra hogy kiiktatom de a gyari allapotot jo lenne megorizni.
Lehettem volna halasz ...

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
vezérműszíj csere
« Válasz #15205 Dátum: 2010.11.05 07:34:34 »
Hamarosan megfutja a vezérműszíj (talán Gates) a 60 ezret. Ha jól emlékszem, ami nem eredeti azt ilyen futásteljesítménynél cserélendő.
Kértem árajánlatot, ott azt mondták a váltómű olajat nem kell cserélni...csak automata váltóban...nem hiszem, h nem öregszik el. Nem tudom ez mikor volt cserélve, egyszer leengedték azt láttam, az autó egy ismerősömé volt, aki nem hiszem, h emlékezne mikor volt cserélve.

A mostani úgy néz ki, h vízpumpa, vezérműszíjkészlet, fagyáló folyadék: 18129, 22290, 5000=45 419
összmunkadíj:23 400
Az összes ékszíj tavaly lett cserélve, ezért ezt nem kértem (kb. 25 ezer km), a fékolaj pedig friss.


Szóval tudtok-e ajánlani valakit aki ezt 1 nap alatt megcsinálná esetleg adna egy árajánlatot Budapesten, vagy környékén? Illetve mit érdemes még ilyenkor megnézetni, kicserélni?
Szakvéleményetek előre is köszönöm.

« Utoljára szerkesztve: 2010.11.05 07:53:51 írta kisbal »
Balázs

kisbal

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 162
  • 1.6GLi 106LE '96, †1.6XLi 99LE '97 478e km lpg
Re: vezérműszíj csere
« Válasz #15206 Dátum: 2010.11.05 09:17:23 »
Supratrend Üröm?
Balázs

ferke

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 461
    • http://www.ferke.hu
Re: vezérműszíj csere
« Válasz #15207 Dátum: 2010.11.05 11:47:54 »
Supratrend Üröm?
jó ötlet, én hozzájuk járok rendszeresen, korrekt banda, végig a szerelőkkel dumálok míg felfrissítik a kisjányt:)
Carina, a több mint 10 éve tartó szerelem:)

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Carina
« Válasz #15208 Dátum: 2010.11.05 21:53:04 »
Pár hónap után tegnap arra lettem figyelmes, hooooogy:

a szent japán kvarcóra világítása elhalványul, ha felkapcsolom a tompítottat, yeah!!  :D

Üdv,
F
nekem nem annyira jon be ez a funkcio. ha napsutesben orszaguton vezetek akkor fel kell kapcsolni a tompitottat ugye es a napszemuveg miatt alig latom a szamokat. mar gondoltam ra hogy kiiktatom de a gyari allapotot jo lenne megorizni.

Be kel vallanom - megcsaltam Carinkát egy Corolla Versoval. Csinosabb, jobb az ágyban ülésben, nagyobb a kufferje (amibe ugyebár jobban lehet pakolni) - de a műszerfalvilágítása (ideértve mindennemű visszajelző lámpát) nappal, tompítottal gyalázatos. Nincsenek rá szavak, annyira szar. Szóval nem sopánkodni a Carina kvarcórán, az maga a Csoda! (Ha valaki napszemcsiben nem látja, lehet hogy izzót kellene cserélni, mert elhalványult?) Ráadásul nincs külön óra, csak a komputerben, amit nyomkodhatok. (Na jó, nem sajnáltatom magam tovább :) )

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #15209 Dátum: 2010.11.05 23:11:50 »
... (Ha valaki napszemcsiben nem látja, lehet hogy izzót kellene cserélni, mert elhalványult?) ...
mertugyebar***:  a vilagitas felkapcsolasa kovetkezteben az ora fenyereje csokken. nyilvan azert van ez, mert felteteleztek hogy csak akkor kapcsolja fel a vezeto a vilagitast amikor mar sotet van, es hogy ne bantsa annyira a vezeto szemet, elhalvanyul az ora. viszont nem tudtak toyotaeknal hogy magyarorszagon kotelezove teszik a tompitott vilagitas hasznalatat fenyes nappal is (amikor mar kellhet a napszemuveg) varoson kivul.
tehat napszemuvegben jol lathato az ora varoson belul lekapcsolt vilagitasnal, de a varosbol kierve muszaj felkapcsolni a lampakat.
apropo, nem izzoval van megvilagitva az ora.


*** gyalog galopp
Lehettem volna halasz ...