Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 4515867 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #150 Dátum: 2004.03.28 22:47:54 »
Nos , tessék , itt van . Ez egy ráncfelvarrás előtti , GLi Carina utastere .



Remekül láthatók az ajtókon a fogantyúk - amiket nem tudom , milyen megfontolásból tüntettek el a ráncfelvarrás keretében  :?

(Gondoltam , beteszek egy jó felbontású , szép nagy képet - remélem , nem gond !)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Carina
« Válasz #151 Dátum: 2004.03.29 09:19:13 »
7végén készítettem pár képet az izzó világítási projektemről. Természetesen még közel sem tökéletes a mű, de azért alakul. Holnap behozom melóhelyre a képeket és feldobom őket.

Palaczk: nem is láttam még Carina cabriót! (hisz' hogy másképp készülhetne ilyen -napsütötte- felülnézetű kép egy autó belsejéről!? :))))

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 521
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
  • Autó: Suzuki SX4 S-Cross 1.4T GLX
Carina
« Válasz #152 Dátum: 2004.03.29 13:06:22 »
Idézetet írta: "Trotter66"
TT:

Korosabb Carinákon a hátsó keresztstabilizátor gumijai elöregedhetnek, ugyanígy a motorfelfüggeszt? bakok is. Az el?bb rossz úton nyiszoroghat, míg a másik esetben a váltó határozott gázadáskor, vagy motorféknél megmozdul. De ez nem igazán típushiba.

Szia Trotter66!
Vajon a motorfelfüggesztö bakok elöregedése lehet az oka annak, hogy az én Carinámon a motor inditózás utáni beröffenésekor, a lámpák elötti felgyürödött aszfalton áthajtáskor, valamint menet közben a kuplung nem kellöen óvatos felengedésekor ugyanaz a tompa koppanás hallatszik?
FLInt
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22183
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Carina
« Válasz #153 Dátum: 2004.03.29 15:39:22 »
Idézetet írta: "FLInt"
Idézetet írta: "Trotter66"
TT:

Korosabb Carinákon a hátsó keresztstabilizátor gumijai elöregedhetnek, ugyanígy a motorfelfüggeszt? bakok is. Az el?bb rossz úton nyiszoroghat, míg a másik esetben a váltó határozott gázadáskor, vagy motorféknél megmozdul. De ez nem igazán típushiba.

Szia Trotter66!
Vajon a motorfelfüggesztö bakok elöregedése lehet az oka annak, hogy az én Carinámon a motor inditózás utáni beröffenésekor, a lámpák elötti felgyürödött aszfalton áthajtáskor, valamint menet közben a kuplung nem kellöen óvatos felengedésekor ugyanaz a tompa koppanás hallatszik?
FLInt


Akár az is lehet, ezt a pontos diagnosztikához látni kellene. Addig egy próba: Egyes, vagy kettesben kihúzatod 3000 rpm-ig, aztán gáz elenged, motorfék. A terhelésváltáskor a váltón legyen a kezed, ha megmozdul és jelentős a "ringás", akkor 80% hogy az a hiba. (kis, vagy nulla elmozdulás természetes)   Ha nem tudod, hogy mennyi van a vezérműszíjban, akkor inkább csak 2000 rpm-ig húzasd, mert a vezérműszíjat ez erősen megviseli...

De a felgyűrődött aszfalt, inkábbn a Palaczk által említett stabil szilentek kopására, illetve a lengéscsillapítók állapotára vezethető vissza. Szóval komplex a dolog. Ha jössz a talira, akkor megleshetjük Palaczkkal és a többi vájtfülű cartárssal. Több szem többet lát alapon.

De mindenekelőtt javasolom, hogy csináltass egy rázópados mérést. Na ott minden kiderül.....
Sors bona nihil aliud

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 521
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
  • Autó: Suzuki SX4 S-Cross 1.4T GLX
Carina
« Válasz #154 Dátum: 2004.03.29 16:19:32 »
Idézetet írta: "Trotter66"


De mindenekel?tt javasolom, hogy csináltass egy rázópados mérést. Na ott minden kiderül.....

Rázópadon februárban volt legutóbb a müszaki vizsga elött, a nyirpazonyi JU-KO Toyota márkaszervizben (suxxx). Külön kértem, deritsék ki a kopogás okát. Azt mondták a futómüvel semmi probléma, a motortartó bakok is jók, de h mitöl van a kopogás, azt nem tudták megfejteni. Már azt is kétlem egyáltalán alánéztek-e a verdának. A hozzáállásuk egy nagy kalap sz*r. Mindenesetre köszi a választ.
FLInt
Toyotáról csak jót vagy semmit...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #155 Dátum: 2004.03.29 18:17:10 »
Idézetet írta: "FLInt"
Idézetet írta: "Trotter66"
TT:

Korosabb Carinákon a hátsó keresztstabilizátor gumijai elöregedhetnek, ugyanígy a motorfelfüggeszt? bakok is. Az el?bb rossz úton nyiszoroghat, míg a másik esetben a váltó határozott gázadáskor, vagy motorféknél megmozdul. De ez nem igazán típushiba.

Szia Trotter66!
Vajon a motorfelfüggesztö bakok elöregedése lehet az oka annak, hogy az én Carinámon a motor inditózás utáni beröffenésekor, a lámpák elötti felgyürödött aszfalton áthajtáskor, valamint menet közben a kuplung nem kellöen óvatos felengedésekor ugyanaz a tompa koppanás hallatszik?
FLInt


Bár Trotternek címezted , nyilván nem gond , ha én is reagálok  :)

Szóval : éppen lehet motortartó bak is ez a dolog . Próbáld meg azt , hogy kinyitod a motorháztetőt , odaállsz a kocsi mellé , és megkérsz valakit (lehetőleg olyasvalakit , aki nem totál amatőr szinten vezet) , hogy viszonylag nagy gázzal , "ugorjon" egy pillanatra kicsit (nem teljesen!) le a kuplungról - de csak annyira , hogy épp csak megmozduljon előre az autó - utána kuplungolhat is ki újra . Te pedig figyeld , hogy mit csinál a motor az indulás pillanatában . Ha nagyot rándul , elmozdul , bólint , ugrik stb (akár az autó hossztengelyével párhuzamos irányban , akár függőlegesen) akkor alighanem csakugyan rosszak a tartóbakok . Ez alkalomból esetleg figyelheted azt is , hogy valahonnan a motortérből jön-e az említett koppanó hang .

Ugyanis azt okozhatja kismillió egyéb dolog is ! Lehet , hogy odaütődik valahova a váltórudazat ; lehet , hogy a kipufogó ütődik oda valahova ; lehet , hogy az első futóműben van "kiverődve" valami ; és még több egyéb ok is elképzelhető . Szóval , ha a fönt leírt "teszt" nem vezet eredményre , akkor először is azt kéne belőni , hogy honnan jön a hang !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 916
Carina
« Válasz #156 Dátum: 2004.03.29 20:44:28 »
Sziasztok!

Van valakinek esetleg egy olyan leirasa/füzete/könyve amiben a Carina különbözö szerviz-intervallumai vannak összegyüjtve?
Ilyenkre gondolok mint pl. az olajcsere/gyertyacsere/bordasszij/vezermüszij/szervofolyadekcsere, fek stb...
Nagyon örülnek neki, ha valaki tudna ilyennel szolgalni. (nem feltetlen az olajcsere intervall erdekel... :) )

Amugy ma csereltem olajat a verdaban. Remelem telleg csak az a baja, hogy nem izlett nekijje a regi. Hosszas gondolkodas utan a valasztottam: Valvoline MaxLife 10W-40 felszinti cucc, ami most eppen akcios. Ha valaki olajcsere elött all javaslom fontolja meg. 6 ropit fizettem a 4 lityis kannaert. Asszem veszek meg1et.
(aki esetleg nem ismerne ezt az olajat: kifejezetten a 100000km-nel többet futott autokhoz fejleszetettek. Nalunk nemreg forgalmazzak a felszinti valtozatat, ezert is nyomjak most "bevezetö" aron)
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #157 Dátum: 2004.03.29 22:01:20 »
Idézetet írta: "kavarc"
Sziasztok!

Van valakinek esetleg egy olyan leirasa/füzete/könyve amiben a Carina különbözö szerviz-intervallumai vannak összegyüjtve?
Ilyenkre gondolok mint pl. az olajcsere/gyertyacsere/bordasszij/vezermüszij/szervofolyadekcsere, fek stb...
Nagyon örülnek neki, ha valaki tudna ilyennel szolgalni. (nem feltetlen az olajcsere intervall erdekel... :) )


Legkésőbb holnap este bescannelem-feltöltöm a Carina kezelési utasításának vonatkozó oldalát , aztán beszúrom ide . Abban benne van az összes fontos csere-intervallum :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 521
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
  • Autó: Suzuki SX4 S-Cross 1.4T GLX
Carina
« Válasz #158 Dátum: 2004.03.30 07:57:33 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "FLInt"
Idézetet írta: "Trotter66"
TT:

Korosabb Carinákon a hátsó keresztstabilizátor gumijai elöregedhetnek, ugyanígy a motorfelfüggeszt? bakok is. Az el?bb rossz úton nyiszoroghat, míg a másik esetben a váltó határozott gázadáskor, vagy motorféknél megmozdul. De ez nem igazán típushiba.

Szia Trotter66!
Vajon a motorfelfüggesztö bakok elöregedése lehet az oka annak, hogy az én Carinámon a motor inditózás utáni beröffenésekor, a lámpák elötti felgyürödött aszfalton áthajtáskor, valamint menet közben a kuplung nem kellöen óvatos felengedésekor ugyanaz a tompa koppanás hallatszik?
FLInt


Bár Trotternek címezted , nyilván nem gond , ha én is reagálok  :) ....

Köszi a tippeket Palaczk!
Hétvégén, ha nem lesz rossz idö, meg is ejtem a tesztet és majd beszámolok a tapasztalatokról.
FLInt
Toyotáról csak jót vagy semmit...

raki

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Carina
« Válasz #159 Dátum: 2004.03.30 12:25:11 »
Idézetet írta: "Palaczk"
kinyitod a motorháztetőt , odaállsz a kocsi mellé , és megkérsz valakit (lehetőleg olyasvalakit , aki nem totál amatőr szinten vezet) , hogy viszonylag nagy gázzal , "ugorjon" egy pillanatra kicsit (nem teljesen!) le a kuplungról - de csak annyira , hogy épp csak megmozduljon előre az autó - utána kuplungolhat is ki újra .


Hatásosabb ezt behúzott kézifékkel próbálni.

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 521
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
  • Autó: Suzuki SX4 S-Cross 1.4T GLX
Carina
« Válasz #160 Dátum: 2004.03.30 13:32:25 »
Idézetet írta: "raki"
Idézetet írta: "Palaczk"
kinyitod a motorháztet?t , odaállsz a kocsi mellé , és megkérsz valakit (lehet?leg olyasvalakit , aki nem totál amat?r szinten vezet) , hogy viszonylag nagy gázzal , "ugorjon" egy pillanatra kicsit (nem teljesen!) le a kuplungról - de csak annyira , hogy épp csak megmozduljon el?re az autó - utána kuplungolhat is ki újra .


Hatásosabb ezt behúzott kézifékkel próbálni.

No, még egy jó 5let. Köszi! :-)
Toyotáról csak jót vagy semmit...

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 916
Carina
« Válasz #161 Dátum: 2004.03.30 16:18:01 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Legkés?bb holnap este bescannelem-feltöltöm a Carina kezelési utasításának vonatkozó oldalát , aztán beszúrom ide . Abban benne van az összes fontos csere-intervallum :)


Okes, elöre is köszi!
Mar kivancsian varom! :)
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #162 Dátum: 2004.03.30 16:19:52 »
Este megcsinálom , holnapra fönt lesz !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Carina
« Válasz #163 Dátum: 2004.03.31 07:42:19 »
Érdekel valakit a háttérvilágítási projktem? Csak mert feleslegesen nem akarnék annyi dolgot leírni ha nem olyan égetően szükséges, :) de természetesen bárkinek szívesen segítek, ha ilyesmin töri a fejét.
Sajnos 2 izzóhoz még mindig nem tudtam hozzáférni: az ablakemelő AUTO izzójához, illetve a fényszóró magasság állító izzóhoz.

Toygli003

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 700
Carina
« Válasz #164 Dátum: 2004.03.31 08:19:00 »
A BTCC 1995-ös élmezőnyében szereplő Toyota Carina E.

Toygli
94' Carina E 1.6 XLI