Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 3219277 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Toygli003

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 700
Carina
« Válasz #15 Dátum: 2004.03.10 23:41:10 »
Idézetet írta: "grastone"
Csatlakozom. Nekem is adott ilyen hangot pár napja. Egyszer korábban is csak akkor belementem egy gödörbe (hihetetlen...). Kicsit meg is ijedtem hogy vége a zörgésmentes autózásnak, de elmúlt. Mivel induláskor jött elő arra gondoltam hogy valami még hideg és nem vette fel a rendes méretét.
Idézetet írta: "squiddy"
Tegnap délután valami eddig ismeretlen hangott véltem Tapasztaltatok már ilyet?


csak egy tipp
Ha nagyon hideg van akkor a kipufogó szokott zörögni. Majd idővel mindem induláskor fog.
Az egyik barátomnak volt ilyen. AZtán a szerlő megcsinálta. Rutinmunka.
Toygli
94' Carina E 1.6 XLI

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Carina
« Válasz #16 Dátum: 2004.03.11 08:50:26 »
Idézetet írta: "Toygli003"
Ha nagyon hideg van akkor a kipufogó szokott zörögni. Majd idővel mindem induláskor fog.
Az egyik barátomnak volt ilyen. AZtán a szerlő megcsinálta. Rutinmunka.


Ez a hang a szellőzőből jön. INkább olyan mint amit egy forgó alkatrész ad ki.

Más: A korábban leírt ablaktörlő mizéria az én hibám. Mégsem egy pár 53-ast vettem hanem 53/45-öset és a 45-öt raktam fel. Ma reggel ellenőriztem és rájöttem hogy hülye vagyok. De most felraktam az 53-ast. Még mindig van 2-3 cm :)
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Carina
« Válasz #17 Dátum: 2004.03.11 08:51:57 »
Tegnap mentem 70km-t és nem volt semmi zörgés. Huhh, remélem megúsztam.  
Ablaktörlő lapátból mi az a max. méret, amit fel lehet rakni (>53+45cm)?
Guminyomásból ilyen hideg időben mit ajánlotok hosszú távra, ami tapadás és fogyasztásban is ideális? Asszem most olyan 2.4 körül van benne.

Toygli003

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 700
Carina
« Válasz #18 Dátum: 2004.03.11 11:01:32 »
Idézetet írta: "squiddy"
Tegnap mentem 70km-t és nem volt semmi zörgés. Huhh, remélem megúsztam.  
Ablaktörlő lapátból mi az a max. méret, amit fel lehet rakni (>53+45cm)?
Guminyomásból ilyen hideg időben mit ajánlotok hosszú távra, ami tapadás és fogyasztásban is ideális? Asszem most olyan 2.4 körül van benne.



Szerintem az a 2.4 sok. Én ált. 2.0-2.2 rakok a kerekekbe, de ha a B oszlopon megnézedd a leírást ott mindenre választ fogsz kapni.
Toygli
94' Carina E 1.6 XLI

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22098
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Carina
« Válasz #19 Dátum: 2004.03.11 13:29:47 »
Idézetet írta: "Toygli003"
Idézetet írta: "squiddy"
Tegnap mentem 70km-t és nem volt semmi zörgés. Huhh, remélem megúsztam.  
Ablaktörlő lapátból mi az a max. méret, amit fel lehet rakni (>53+45cm)?
Guminyomásból ilyen hideg időben mit ajánlotok hosszú távra, ami tapadás és fogyasztásban is ideális? Asszem most olyan 2.4 körül van benne.



Szerintem az a 2.4 sok. Én ált. 2.0-2.2 rakok a kerekekbe, de ha a B oszlopon megnézedd a leírást ott mindenre választ fogsz kapni.



És ha betartod, akkor jársz a legjobban. Persze vannak extrém esetek, amikor puhább, vagy keményebb gumi kell, de átlagos mindannapi autózásnál az említett helyen lévő nyomásértékek az ideálisak.
Sors bona nihil aliud

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Carina
« Válasz #20 Dátum: 2004.03.11 13:57:30 »
Az autó kezelésijében is pontosan meg tudom nézni az adatokat, csak gondoltam megkérdezlek titeket, hátha a gyakorlat alapján esetleg más értéket javasoltok. Akkor indulás előtt visszaveszem a gyárilag előírtra.
2.4-re a téligumi felrakásakor pumpálták, bár most egy kicsit elbizonytalanodtam, lehet hogy a 2.4 nem pontosan annyi.

bcs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Carina projekt megint
« Válasz #21 Dátum: 2004.03.11 14:14:29 »
Hello,
bocs, nem voltam itthon, nem tudtam olvasni a forum ill. válaszolni. Sz'al a Carina tényleg tuti, és tényleg ~35 E km van benne - a hugom barátjának az anyukája adja el: ô használta ünnepnapi autónak, a szutykabb dolgokra egy másikat (swiftet) használtak.
Azt nem tudom biztosan, hogy ebben még az erôsebb v. már a gyengébb motor van (a forgalmiban egyszerüen üresen hagyták azt a részt)

Az autóval kapcsolatban semmi kétségem sincs, ha megvenném 5 évig jó eséllyel csak tankolni kellene bele, meg a kötelezô dolgokat elvégezni.
De mégiscsak 7 éves autó, sz'al 2.2 szvsz sok érte - egyszóval vannak kétségeim.
--
bcs

Toygli003

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 700
Carina
« Válasz #22 Dátum: 2004.03.11 22:16:07 »
Idézetet írta: "squiddy"
Az autó kezelésijében is pontosan meg tudom nézni az adatokat, csak gondoltam megkérdezlek titeket, hátha a gyakorlat alapján esetleg más értéket javasoltok. Akkor indulás előtt visszaveszem a gyárilag előírtra.
2.4-re a téligumi felrakásakor pumpálták, bár most egy kicsit elbizonytalanodtam, lehet hogy a 2.4 nem pontosan annyi.


Én benzinkuton dolgoztam és az a baj, hogy az ottani mérők össza-vissza
mérnek. Szóval nem pontosak.
Nekem, ha 2.4-re van állítva a kerék, akkor ekég komolyan érzem az úthibákat ami se nekem se a futóműnek nem a legjobb.
Toygli
94' Carina E 1.6 XLI

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
  • Autó: Toyota Prius SOL Navi, 2010, Toyota Avensis Liftback Sol Elegant 1.8, 2005
Carina
« Válasz #23 Dátum: 2004.03.12 08:15:15 »
Tegnap egy Shell kúton vettem lejjebb a nyomásból. Nem 2.4 volt benne, csak 2.25 körül. Most levettem kb. 2.15-re. Érdekes, hogy a kezelési és az autóban lévő kis táblázat különböző adatokat jelöl.
2 személyre, nem megpakolva, 90-110 közötti tempóhoz remélem jól választottam meg a nyomást.

Meg ki lett cserélve a szelepfedél tömítésem (2880 Ft+500Ft munkadíj), mivel egy kis olajfolyás volt a  moci oldalán. Hogy milyen szép tud lenni egy műszaki beállítottságú embernek az a két vezérműtengely a fedél alatt! :)

grastone

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
Carina
« Válasz #24 Dátum: 2004.03.12 13:37:52 »
Idézetet írta: "squiddy"
Ablaktörlő lapátból mi az a max. méret, amit fel lehet rakni (>53+45cm)?
Guminyomásból ilyen hideg időben mit ajánlotok hosszú távra, ami tapadás és fogyasztásban is ideális? Asszem most olyan 2.4 körül van benne.


Szerintem 57-58 cm a max a vezető oldalon. A másik oldalon a 45 az már most max.

A guminyomást én az egyszemélyes beállítások oszlopban megadottak szerint állítottam be, úgy hogy félúton van a 160 km/h alatti és fölötti haladáshoz megadott értékek között. Pontosan nem tudom az értéket mert amióta beállítottam egyszer néztem és akkor is a táblázatból. A gumik jól tartják a nyomást azóta is. Az alap beállítást nem volt szerintem elég mert autópályán zajosnak éreztem. A 160 fölötti pedig szétrázza a vesémet a városban.
Grastone  Carina Є 1.6 Sedan

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22098
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Carina
« Válasz #25 Dátum: 2004.03.12 14:34:28 »
Én télen-nyáron 2.2 értékkel jártam a Carinával. Asszongyák az okosok, hogy pályán egy kicsit magasabb érték a jó.

A mérésről meg annyit, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy hidegen (hosszabb állás után), vagy melegen ( hosszabb út után) mérik a guminyomást. A hideg-meleg érték között 0,2-0,4 különbség is lehet.

A hő a gumi súrlódásából ered, hosszabb autópályázás után még télen is langyos a gumi. Most a felniről ne beszéljünk, mert az akár forró is lehet a féktárcsa-fékdob által a fékezésekkor termelt súrlódási hő miatt.
Sors bona nihil aliud

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina projekt
« Válasz #26 Dátum: 2004.03.14 18:53:39 »
Idézetet írta: "bcs"
Hello,
az index-es fórumon már érdeklődtem a véleményetek iránt, de most futok még egy kört:
egy '97-es Carina lesz valamikor tavasszal eladó az ismeretségi körömben, amin gondolkodom, hogy meg kellene (?) venni, jellemzők:
- tényleges ca. 35 E km
- 1.6-os moci, 5 ajtós, klíma, ABS, el.ablakok (4), kihangosító, könnyüfém felniken a nyárigumik, ill. a téligumik lemezfelniken, vonóhorog
- a fényezés teljesen rendben van, bordó (és tényleg garázsban tartott)
- kipróbáltam, nagyon csendes, rendben teszi a dolgát - ami nem tetszett, az a fékek (gyengébbek, mint a jelenlegi autómban), ill. a rendkívül randa lilás kárpit :)

ami miatt gondolkodom, hogy az ár, az fix. 2.2 M HUF, ami kb 500 E-rel több, mint a piaci ár - igaz, amik ott megtalálhatóak, azok nem ennyire leinformálhatóak, sokkal több kilóméterrel ill. kevesebb fícsörrel rendelkeznek. A másik meg, hogy mégis csak kb. 7 éves autóról beszélünk, ahol az amortizálódásból eredő kb 1 milliót 4-5 év múlva én fogom kifizetni ...

Az index-es tapasztalatok alapján van itt néhány olyan ember, akinek adnék a véleményére ... mit gondoltok a dologról ?
--
bcs


Húha ... 2.2 egy '97-es , gyakorlatilag alapfelszereltségű (!) 1.6 Liftback Carináért  :shock:  ? Na ne már , max kétmillióért akadnak tiptop '98-as turbódízel kombik is ! '97-es gépek 1.4-1.7 között mozognak ezzel a motorral ! Ez még akkor is minimum (!!!) 400 ezerrel több a kelleténél , ha a 35 ezer km csakugyan igaz ! Amúgy persze remek választás ez a típus úgy általában , de ennyi plusz pénzt tényleg nem ér meg a megkímélt állapot  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #27 Dátum: 2004.03.14 18:55:56 »
Idézetet írta: "squiddy"
Tegnap délután valami eddig ismeretlen hangott véltem felfedezni kedvenc autómban. Ment a fűtés és valahonnan a kesztyűtartó (?) alól cicergő hangot hallottam. Ha a levegőáramlás intenzitását legkisebbről legnagyobb fokozatra állítottam, akkor is hallatszott a hang. Amint lekapcsoltam, a zaj is megszűnt. Visszakapcsolva ismét előjött. A hangot hallva olyasmire asszociáltam, mintha valami erőlködött volna, de fogalmam sincs mi lehet(ett) ez, mert később -egy leállás, majd 1óra múéva indítás után- eltűnt a hang. Tapasztaltatok már ilyet?


A miénk is szokott néha ciceregni , a ventillátorfokozattal arányos mértékben , és pont onnan jön a hang , amit te is írsz . Szvsz a levegőcsövekbe kerülő növényi törmelékek okozzák . Le kell szarni  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MiCKEY

  • The Boss
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9679
    • http://www.mickey.hu
  • Autó: Lexus NX300h, Toyota Yaris III., Toyota Corolla E11
Carina
« Válasz #28 Dátum: 2004.03.14 18:59:24 »
Hali Palaczk!
Na milyen volt a nagy (1.) sielés ? :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Carina
« Válasz #29 Dátum: 2004.03.14 19:02:21 »
Idézetet írta: "squiddy"
Az autó kezelésijében is pontosan meg tudom nézni az adatokat, csak gondoltam megkérdezlek titeket, hátha a gyakorlat alapján esetleg más értéket javasoltok. Akkor indulás előtt visszaveszem a gyárilag előírtra.
2.4-re a téligumi felrakásakor pumpálták, bár most egy kicsit elbizonytalanodtam, lehet hogy a 2.4 nem pontosan annyi.


Általában a gyárilag előírt értékeket célszerű beállítani ; téli gumik esetében ez lehet 0.2-0.3 barral több , tekintve , hogy ezekben ugye nem szokott a forró úton felmelegedve megnőni a nyomás , mert nem jár velük az ember forró úton  :wink:  ... Mi nyáron városi-rövid távú országúti autókázáshoz 2.2-re , télen 2.3-ra szoktuk beállítani a guminyomást , hideg gumiban mérve . Ha megterhelt autóval hosszabb útra indulunk , 2.5-2.6-ra szoktuk növelni .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )