Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6782006 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Carina
« Válasz #14910 Dátum: 2010.08.12 22:45:53 »
Gummába nyugodtan mehet a 2.5, jobb lesz a fogyid. Figyelj még a következőkre:

- lámpához sebességben gurulj oda, lejtőn használd a motorféket
- rövid távokra 1-2 km menj gyalog, rollerrel, biciklivel, babakocsival, stb mert az egészséges is nem csak környezetbarát és üzemanyagtakarékos

Szia!
Elolvastam a hozzászólásod és egy dologra felfigyeltem: a lámpához sebességben gurulj
Ezt miért? Különben a többi tanácsot magam is vallom  ::)
üdv
Bundi
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Carina
« Válasz #14911 Dátum: 2010.08.12 22:59:39 »
Ha a motorféket kihasználva gurulsz a lámpához, akkor egyrészt a tolóüzemi fogyasztásmentes közlekedéssel nyersz, másrészt kevésbé kopik a féked.
Gabe 254.

fulmonn

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 131
Re: Carina
« Válasz #14912 Dátum: 2010.08.13 09:53:34 »
Ha a motorféket kihasználva gurulsz a lámpához, akkor egyrészt a tolóüzemi fogyasztásmentes közlekedéssel nyersz, másrészt kevésbé kopik a féked.

Továbbá ha felmész egy emelkedőn és emiatt hajtod a motort, lefelé ha 5-ben gurulsz tolóüzemben, akkor nem csak stabilabb a vas, hanem nagyjából egálba hozhatod a kapaszkodó miatti plusz fogyasztást is.  :tt2:

Ahogy Dzsó Bácsi mondta: nehogymár benzint etessek a géppel a lejtőn! (lehet hogy nem szó szerint idéztem, de azóta én is így csinálom  :otlet: )
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.13 09:57:12 írta fulmonn »
94 Carina E 1,6 benzin 16V JT153ATK lépcsőshátú

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #14913 Dátum: 2010.08.14 20:15:06 »
radio beepiteset tervezgetem. eddig csak hagyomanyos csokival kotottem be regi tipusu radiot regi tipusu autoba.
itt viszont talaltam par csatlakozot de nem vagyok biztos benne hogy melyik a radioe. a mellekelt kepen betukkel jeloltem oket es en a C-re tippelnek igy elso blikkre.
a kerdes: jol tippeltem e es kell e hozza atalakito?

[a csatolmányt egy admin törölte]
Lehettem volna halasz ...

Xmodule

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
  • Toyota Carina II GLI 2.0
Re: Carina
« Válasz #14914 Dátum: 2010.08.14 23:28:16 »
Szerintem meg B. De a radion amit most be akarsz epiteni azon egyfele csatlakozasi lehetöseg van nem? Vagy van mindegyik fajtabol?

Qubi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: Carina
« Válasz #14915 Dátum: 2010.08.14 23:48:18 »
Sziasztok!

Örömmel értesítek mindenkit, akinek eddig nem volt szerencséje Carina-e tulajnak lenni, hogy itt a legjobb alkalom...

5év után, sok törődést nem sajnálva, de meg kell válnom a kis Carinámtól:

Toyota Carina-E 1.6 XLi
Az autó kitűnő állapotban van 1994 év végi gyártású, össze lehet hasonlítani az azonos évjáratú Carinákkal... Japán !!! 2005 óta, azonos tulajdonosnál. 2007-ben teljes, nagy motorgenerálon esett át az autó, így a Carina-e betegség, mint olaj szivárgás, olaj után töltés megszűnt. 2009-ben teljes lengéscsillapító csere, új, megerősített rugók elől, hátul. Fékek, féktárcsák ujjak lettek beszerelve. Új hosszbordás szíjjak. Klíma tisztítva, gázzal feltöltve. Bi-XENON világítás.

Azért írom itt, mert tőlem olcsóbban fog kijönni, minthogy becseréljem, és a dílerek adják el drágábban...De szeptemberig vagy így, vagy úgy, megy az autó:(

Érdeklődni emailben: Qubi@freemail.hu



[a csatolmányt egy admin törölte]

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Carina
« Válasz #14916 Dátum: 2010.08.15 00:44:57 »
radio beepiteset tervezgetem. eddig csak hagyomanyos csokival kotottem be regi tipusu radiot regi tipusu autoba.
itt viszont talaltam par csatlakozot de nem vagyok biztos benne hogy melyik a radioe. a mellekelt kepen betukkel jeloltem oket es en a C-re tippelnek igy elso blikkre.
a kerdes: jol tippeltem e es kell e hozza atalakito?

A "C" és a "D" nem is gyári csatlakozó, valami riasztófélének a csatlakozóinak tűnnek...
A "B" hasonlít a legjobban a rádióéra, bár nem látni szemből!
Xanyi

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #14917 Dátum: 2010.08.15 01:19:48 »
radio beepiteset tervezgetem. eddig csak hagyomanyos csokival kotottem be regi tipusu radiot regi tipusu autoba.
itt viszont talaltam par csatlakozot de nem vagyok biztos benne hogy melyik a radioe. a mellekelt kepen betukkel jeloltem oket es en a C-re tippelnek igy elso blikkre.
a kerdes: jol tippeltem e es kell e hozza atalakito?
A "C" és a "D" nem is gyári csatlakozó, valami riasztófélének a csatlakozóinak tűnnek...
A "B" hasonlít a legjobban a rádióéra, bár nem látni szemből!
lehet benne vmi, anno ugy vettem a gepet hogy a riasztot kiszereltek belole. az 'A' csati vajon mi lehet?
a 'B' catirol csinalok egy fotot szembol is, hatha segit.

Szerintem meg B. De a radion amit most be akarsz epiteni azon egyfele csatlakozasi lehetöseg van nem? Vagy van mindegyik fajtabol?
egyelore nincs semmifele radiom, nem tudom milyen csatlakozofeluletre kene szamitanom. ezert kerdeztem hogy kell e atalakito.
en ugytudom mindenkepp kell es remelem hogy a radiokon vmi szabvany csatifelulet van.


koszi az eddigi segitseget.
Lehettem volna halasz ...

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Carina
« Válasz #14918 Dátum: 2010.08.15 11:19:33 »
Ha a motorféket kihasználva gurulsz a lámpához, akkor egyrészt a tolóüzemi fogyasztásmentes közlekedéssel nyersz, másrészt kevésbé kopik a féked.
ertem! Szóval így kevesebb, mint ha üresben gurulok? Tolóüzemi fogyasztás  :clap: ez jó. Ezt még nem hallottam. Kipróbálom  :D
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Carina
« Válasz #14919 Dátum: 2010.08.15 14:39:12 »
Ja, a kocsi tolja a motort. Modern, befecskendezős autóknál olyan 1000-1100as fordulatig lekapcsolja az üzemanyag ellátást, így kevesebb fogy, mintha gurulva alapjáraton menne a motor.
Gabe 254.

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Carina
« Válasz #14920 Dátum: 2010.08.15 20:33:40 »
Ja, a kocsi tolja a motort. Modern, befecskendezős autóknál olyan 1000-1100as fordulatig lekapcsolja az üzemanyag ellátást, így kevesebb fogy, mintha gurulva alapjáraton menne a motor.
Thank you
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Carina
« Válasz #14921 Dátum: 2010.08.15 22:56:51 »
radio beepiteset tervezgetem. eddig csak hagyomanyos csokival kotottem be regi tipusu radiot regi tipusu autoba.
itt viszont talaltam par csatlakozot de nem vagyok biztos benne hogy melyik a radioe. a mellekelt kepen betukkel jeloltem oket es en a C-re tippelnek igy elso blikkre.
a kerdes: jol tippeltem e es kell e hozza atalakito?

Én is épp most cserélek rádiót. Enyémben ilyen csatlakozók nem voltak, bár eleve nem volt semmilyen, érdekelne is hogy eredetileg milyen csati van a Carinákban (3. tulaja vagyok az autonak). Nekem direktbe van kötve a mostani rádióba a sok vezeték, így ki kell mérnem mindent egyesével melyik melyik. Holnap állok neki. Tisztába rakás végett vettem egy toyota-iso csatlakozót, illetve egy átalakítót iso->jvc (mivel JVC rádiót akarok most bekötni). HQVideo-ban lehet legolcsóbban hozzájutni (Pesten). Erről van szó:

http://www.hqelektronik.hu/info/hu/csat-car0285_i.html

Ennek a barna és fekete csatlakozó vége jelenti az ISO részt, ha az autórádiót ezzel kompatibilis nincs is más átalakítóra szükséged. Mondjuk nálad kérdéses hogy eleve már megtalálható e ez a csati a műszerfalban. Az "A" jelű csati hasonlít ennek az említett toyota-iso kábelnek az egyik fehér csatijára (nagyobbik).

Eddig milyen rádió volt benne? Hova volt kötve?


Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #14922 Dátum: 2010.08.16 10:59:28 »
Ja, a kocsi tolja a motort. Modern, befecskendezős autóknál olyan 1000-1100as fordulatig lekapcsolja az üzemanyag ellátást, így kevesebb fogy, mintha gurulva alapjáraton menne a motor.
De ha mondjuk 90ről üresben gurulva lassulsz kereszteződéshez közelítve, és a kereszteződés közelében motorfékkel befejezve a lassítást jársz el mégtöbbet spórolsz!!!
Mert alapjáraton eszik mondjuk 1 litert az autó óránként, és 90ről 60ig gurulva ha jó gumón megfelelő nyomással jársz elég sokáig elérsz, aztán pedig motorfékkel tovább lassulsz...


Hétvégi fogyi adat, folyamatos klímával 4 személlyel dugig rakva sok fogyasztót használva 120-140 közötti pályázás országúti dugózás-90ig  Balcsi mentén... 6,7. (GPS szerint.)
A súly az súly, meg a klíma is ugye...
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.16 11:01:16 írta taby »

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #14923 Dátum: 2010.08.16 11:54:57 »
radio beepiteset tervezgetem. eddig csak hagyomanyos csokival kotottem be regi tipusu radiot regi tipusu autoba.
itt viszont talaltam par csatlakozot de nem vagyok biztos benne hogy melyik a radioe. a mellekelt kepen betukkel jeloltem oket es en a C-re tippelnek igy elso blikkre.
a kerdes: jol tippeltem e es kell e hozza atalakito?

Én is épp most cserélek rádiót. Enyémben ilyen csatlakozók nem voltak, bár eleve nem volt semmilyen, érdekelne is hogy eredetileg milyen csati van a Carinákban (3. tulaja vagyok az autonak). Nekem direktbe van kötve a mostani rádióba a sok vezeték, így ki kell mérnem mindent egyesével melyik melyik. Holnap állok neki. Tisztába rakás végett vettem egy toyota-iso csatlakozót, illetve egy átalakítót iso->jvc (mivel JVC rádiót akarok most bekötni). HQVideo-ban lehet legolcsóbban hozzájutni (Pesten). Erről van szó:

http://www.hqelektronik.hu/info/hu/csat-car0285_i.html

Ennek a barna és fekete csatlakozó vége jelenti az ISO részt, ha az autórádiót ezzel kompatibilis nincs is más átalakítóra szükséged. Mondjuk nálad kérdéses hogy eleve már megtalálható e ez a csati a műszerfalban. Az "A" jelű csati hasonlít ennek az említett toyota-iso kábelnek az egyik fehér csatijára (nagyobbik).

Eddig milyen rádió volt benne? Hova volt kötve?
Xanyi es Xmodule utan en is a 'B'-re tippelek, mert az 'A'-n van vmi kupakszeru. a formaja alapjan az altalad linkelt kepen inkabb a 'B' az, ami beleillene a nagyobbik feher csatiba.
sajnos nem tudom hogy a radio hova volt kotve, mert mar eleve ugy vettem az autot hogy nem volt benne radio. eredetileg ugyan radioval volt hirdetve a kocsi de csak 1-2 honap muszaki volt ra. aztan az  elozo tulaj meggondolta magat, megcsinaltatta a muszakit de kivette a radiot.
mar tobb mint 2 eve van nalam az auto, nem igazan hianyzott a radio, mobiltelefonnal halgattam a zenet.  az is hozzajon meg a dologhoz, hogy az eddigi binyonytalansagom  foleg az noveli hogy nemtudom hogy szol-e, es ha igen hogyan szol az a ket szerencsetlen hangszoro az ajtokban. 8] sokat nem varok toluk igy nem is koltenek sokat a radiora, viszont egy usb-s jo lenne ami dragabb.  8]
szoval meg van minek utananezni. koszonom a segitseget.
Lehettem volna halasz ...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #14924 Dátum: 2010.08.17 00:12:00 »
30 másodperc, max 1 perc nagyon bőven elég.
4-5 perc alatt legfeljebb a vízhőfok-mutató mozdul meg valamelyest, de nem üzemi szintig, de ott az olaj még mindig teljesen hideg (ami ugye a motornak fontos).
kozel 1 percig szoktam jaratni ami persze messze nem uzemihomerseklet, de legalabb osszekeni magat belulrol olajjal.
azert 1 perc jaras utan nem mernem bele dugni az ujjam abba a "hideg" olajba.  8]
Szia!
A kezelési könyv azt írja, hogy lehetőség szerint azonnal induljunk el a beindítást követöen. Télen a mínuszokban max.: 30 s-ig kell járatni, de ezt követően ajánlatos indulni . Gondolom a katalizátort és a  fogyasztást is kímélendő . Tudom, én is azt tanultam még a Zsigulik idejében, hogy 2-3 percet járatni kell...
Az egy réges-rég túlhaladott dolog. A legnagyobb hidegben sem érdemes 20-30 mp-nél tovább járatni elindulás előtt, ugyanis pont hogy így kopik jobban a motor, mert amíg nem végez munkát (csak önmagát forgatja), addig nem termel annyi hőt sem, ergo lassabban melegszik föl, tovább jár hidegen, fokozottan kopik. Be kell indítani, utána övet bekötni, rádiót-ventillátort bekapcsolni, és go. Ha mínusz 15 fok van, akkor mondjuk fél perc járatás, de ez tényleg a max. Maga a kenés már az első néhány másodperc alatt "felépül", szóval ez nem szempont. Ja, természetesen ilyenkor (is) jól jön ám az 5 W-s, vagy legfeljebb 10 W-s olaj.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )