Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6805080 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Carina
« Válasz #14550 Dátum: 2010.04.13 19:18:48 »
         

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re: Carina
« Válasz #14551 Dátum: 2010.04.13 20:05:03 »
Van. ;)
Köszönöm Klub Gyöngye... :)
A topic-ot én is olvastam, igazából az érdekelt volna, ha van egy Carinás cartárs, aki járt nála.
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #14552 Dátum: 2010.04.13 21:29:35 »
Na hali!
Voltam megnézni a Carina GT-t a német-belga-holland határ közelében (Würselen)... Szombaton hajnalban indultam, vasárnap reggelre értem oda (TGK-val beugrósként). Nos sajnos kifogtam az átverös bazárost. Az elözöekben kb. öt alkalommal telefonáltam vele, mindig kitérvén a kocsi tényleges állapotára. Persze, tip-top, szervizkönyves, meg úgy jár a motor mint egy óra volt a válasz minden alkalommal. Ugye a képek is elég biztatóak voltak pár kozmetikai hibát leszámítva.
A helyszínen ilyesmiket tapasztaltam: az ajtók beragadva, kvázi úgy kellett kitépni a kilincseket, belül akár a szemétdomb. Féktárcsákat rendesen belepte a rozsda. Az autóba bejutva a kormány alatti müszerfal borítás leszedve (csak a bowdennal lehetett kinyitni a motorteret). Az aksiban összesen 0,03 volt "feszültség" (nálam ekkora már kilengett volna a müszer). A motort mintha savval öntötték volna le, az összes vasöntvény alkatrész barnába borulva, a szelepdekni alatt körbne diszkrét olajszivárgás. Még az olajnívó pálca kilógó része is egy rozsda volt. A karosszéria meg nem... Egyenlöre csak az autót írom le, a német kereskedöre késöbb térek ki. Tehát: beszereltem egy másik akumulátort, a motor elsöre beröffent. Cseppet zúgott és vibrált, de ennyi állás után észhez kellett térnie. Szíjak / csapágyak hangosak voltak, és melegen is csattogott valami elöl (passz - ennyire nem értek hozzá), víz stabil középállás. Alapjáraton 14,9 V töltés, fordulaton nem mértem. Szervo szintén eléggé zajos, de belefért. Elsö ablakemelök csak kattogtak, szent kvarcóra halott, indító zárszerkezet laza, minden irányba lötyög. Próbaút: fékek persze zajosak, kelletlenek voltak, de ez belefért. A váltót eleinte alig tudtam egyesbe rakni, késöbb javult a helyzet, de továbbra is furcsa volt, ahogy a kuplung sem volt teljesen kóser. A motor viszont csak nem akart észhez térni. Zajos volt, gyenge, alapjáraton stabil fordulat mellett is vibrált és kelletlenül tette dolgát. Az én szegénykeverékesem nyomatékból otthagyja... A legenyhébb kigyorsításhoz is váltani kellett a sárga üzemre, egyszerüen mintha odaragasztották volna a kocsit (leellenöriztem, a fék nem volt beállva, kerekek nem voltak laposak). Fordulaton hangosabb volt mint erösebb, bár mintha fickósabbá vált volna az én 1,6-osmonál, de nem kínoztam. Ugye ekkorra már világossá vált, hogy eléggé szamárnak lettem nézve. Váltó sem igazán akart "bemelegedni", az a fránya egyes valahogy sose volt a helyén.
Egyebek: karosszéria: kvázi ép, aprónyi rohadásokkal. Bal hátulja meghúzva, itt a lámpatest körüli rész is lötyögött. Az ülések bár koszosoak, de nagyon pöpecek voltak. Szinte belehuppantam a soför ülésbe, nagyon megtettszett a kialakítása. Rám szabták, csak takarítás kellett volna neki. Hátsó üléssor középütt kartámaszos. Wov. Elsö tükrök elektromosak, az elsö ködfényszórók müködtek, tetöablak hibátlan, belsö koffer nyitó kar pöpec. A kocsi felfüggesztése szerintem rendben volt, és a kormányzás is nagyon direktnek tünt (mintha gyorsabb lenne a kormány). Ez a része nagyon bejött. Két hátsó kipufogó pedig egy misét megér, igaz a dobok különböztek. A kocsi alja remek, elöl hexen gumik, hátul valami linglong kínai (újszerü mind). KP zár kulcsról határozottan reagált, ablaktörlö viszont be volt lassulva. Nagyon-nagyon-nagyon kár érte:(, valamikor remek kis autó lehetett.
Kereskedö: elöször a "komme sofort" egy órát jelentett (pedig péntek délután még felhívtam, hogy hétfön nyolc elött érkezem), oszt ugye a belsö tér, meg a 0 villany, a szervizkönyv (75 ezer km-ig volt vezetve), és a 194 ezres futásteljesítmény (214 ezer fölött állt a számláló). A reakciója, mégis mit vártál? Nem új autót árulok, meg a titkárnöm rakta fel a hirdetést... Nézd meg, ajándékba kapsz egy akumulátort (Focusból vettük ki, nem passolt igazán bele, de megoldottam). Ezt is hosszas érveléssel tudtam csak elérni, mert szerinte a járó motor észhez térítette volna a teljesen száraz akumulátort. (vittem multimétert, csak pislogott, meg próbált hülyének nézni). Többször nyomatékosan kitértem arra, hogy ha ezzel az akuval bikázza be az autót, onnantól már nem is érdekel, mert az az aksi feléledni sose fog, max rövid távon elsüti a generátort is. Erre az aku cserére osztán rendre visszatért, már-már azt hittem, felér egy lottó ötössel, hogy müködöképes akumulátorral kínálja a használt gépkocsit. Még nem vittem ki az utcára, de próbáltam az ár korrekciójával tovább vinni a fonalat... Erre kikelt magából, hogy mégis mit képzelek, ez egy GTi, ilyet sehol se találok, meg hogy anno 3800 euróért vette át ***, ekkor már villogott, hogy ez teljesen madárnak néz), szal mondtam oké, ha a tesztkör alatt meggyöz, elhozom ennyiért is. Ezután adott egy csavarhúzót, hogy szereljem át a porséról a próbarendszámot, majd ki sem jött velem a próbára. 10 percen belül vissza voltam az autóval, kvázi szó nélkül otthagytam öt a telepen.
Visszafelé sajnos rendesen megjártam, buszt Aachenbe lekéstem (pedig a kocsival visszaúton megtaláltam a megállót), taxi sehol, és Aachenböl meg épp nem indultak vonatok Kölnbe, a pótló autóbusszal meg szépen elkéstem a korábbi IC-t, így bö nyállal toltam le a viagrás dákót a torkomon. 24 órát tartott az út visszafelé megszámlálhatatlan átszállással, szombat óta nem aludtam összesen 8 órát...
Képeket az autóról nem készítettem, mert azzal voltam elfoglalva, hogy pozitív oldaláról fogjam meg a témát, de hepi end nélkül nem jártam sikerrel (no meg a tag késése miatt szorított az idö).
Még jó hogy pénteken nem kötöttem alkut az én autóm iránt érdeklökkel, most jól néznék ki (egyébként is a fájdalom küszöb alá akarták nyomni az árat, én meg gondolkodási idöt kértem)
A GTi témát nem adom fel, csak jegelem egy csöppet, elég sokba volt ez a kiruccanás. Tudom, esélyem kvázi zéró, vagyis annál is kevesebb. Tanulságos eset volt ez, ennyit a germán pofátlan hazudozásról.
Aki nem hiszi, járjon utána
Szomorú történet. Részvétem.
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

Pif2

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re: Carina
« Válasz #14553 Dátum: 2010.04.14 08:07:25 »
Köszönöm válaszod! Sajnos még nem ismerem ki magam az alkatrészek világában, de a villogóautómata az a kilóméteróra mögött van, az a relé ami kattog? Ha igen akkor megtudnátok mondani hogy hányas számú, mert használtan talán tudnék szerezni, bár gondolom hogy újonnan se túl drága...viszont az "új" kilóméterórával érkezne [rohog] :D :lol:


Az első a motorral kapcsolatos: Csak üzemi hőmérsékleten, alapjáraton fordul elő, leesik a fordulatszám kb 500-ra majd hírtelen felpörög 1200fölé ez 3percenként megismétlődik, és ami még furcsa, hogy nem minden esebe fordul elő. Szerelőnél is jártam már vele, de mint később rájöttem nem nagyon érti a dolgát több kárt okozott mint hasznot- egyszóval ő nem tudta mi a baja!
Észrevettem hogy eszi a drága az olajat is... bár nekem azt mondták hogy annyira nem gáz egy ilyen idős kocsitól, de 1000km-ként megeszik 0.5litert.
Második: Az index néha nem működik, ill néha lelassul és felgyorsul a villogása (ahogy észrevettem főleg melegbe, szóval csak mostanába fordul elő) reménykedem benne hogy csak valami kontakthiba - bár ez nem nagyon magyarázná a villogás sebességének változását. Érdeklődnék hogy a szerelése (szétszedése :lol:) mennyire nehézkes, figyelni kell vmire? Ha cserélni kell akkor kb mennyibe kerül, persze bontottan?
Előre is köszönöm válaszotokat!
Alapjárat-ingadozás - ez lehet pl. az alapjárati léptetőmotor vagy a lambdaszonda is - de elképzelhető, hogy csak ki kellene tisztítani a fojtószelep-házat, az alapjárati rendszert.

Olajfogyasztás: hosszú távon csak gyűrűzéssel és a szelepszár-szimeringek cseréjével lehet megoldani. A kérdés nyilván az, hogy meddig akarod megtartani az autót, mert ez egy 100-200 ezer közötti mutatvány.

Index: valszeg maga a villogóautomata gyengélkedhet.
'96 Toyota Carina E 1.6 XLI

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re: Carina
« Válasz #14554 Dátum: 2010.04.14 14:41:52 »
Van. ;)
Köszönöm Klub Gyöngye... :)
A topic-ot én is olvastam, igazából az érdekelt volna, ha van egy Carinás cartárs, aki járt nála.

Én jártam nála átvizsgálásra. Korrekt szerelő, tényleg jó benyomást keltett. Héten viszem hozzá a gépet főtengely szimmering csere miatt (egyúttal akkor már vezérműszíjat is kéne 156ezerrel vettem az autót, állítólag 100ezernél volt szíjcsere de nem tudom milyen márkájúra, így biztos ami biztos lesz benne gyári szíj)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Carina
« Válasz #14555 Dátum: 2010.04.14 16:09:53 »
A nap képe (nem vagyok benne 100% hogy Carina de nekem nagyon annak tünik)

[a csatolmányt egy admin törölte]

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #14556 Dátum: 2010.04.14 19:39:21 »
A nap képe (nem vagyok benne 100% hogy Carina de nekem nagyon annak tünik)

Az, Carina.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Carina
« Válasz #14557 Dátum: 2010.04.14 20:12:01 »
Sziasztok!

Nemrég vettem egy '95 ös Carina E 1.6 xli-t. Jo kis japán kocsi. Az a probléma vele h főként hidegen köztes gáznál (úgy  értem h már nincs zárt fojtó szelep és tiszta alapjárat,de még nincs is nagyon nyitva a fojtó szelep h teljesen üzemi keverék lenne) rángat. De nagyon! Tehát csak icipicit nyomom a gázt. De ha sikerül eltalálnom akkor ki esek az ülésből.
Gyújtásom OK! 10 fok. Gyertyák zsír újak. A kábelek gondolom h jók mert amúgy sima az alapjárat is meg nem dadog meg megy rendesen. A gyelosztó fedél még nyári kicsit el is vannak fogyva az érintkezők de nem gondolnám h ez lenne a hiba.
Hibakód nincs benne:(
A másik hogy reggel hideg indításnál szinte el sem kell fordítanom a kulcsot és már szépen jár is viszont mikor langyos motornál akarom indítani sokszor beletelik 5sec be is még be indul. Volt hogy abba hagytam az indítózást mert mondom széthullik az önindító és utána csak másodszorra indult be.
Mi lehet a gond??? Valami ötlete bárkinek??? Kérlek segítsetek!!!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Carina
« Válasz #14558 Dátum: 2010.04.14 20:54:20 »
Sziasztok!

Nemrég vettem egy '95 ös Carina E 1.6 xli-t. Jo kis japán kocsi. Az a probléma vele h főként hidegen köztes gáznál (úgy  értem h már nincs zárt fojtó szelep és tiszta alapjárat,de még nincs is nagyon nyitva a fojtó szelep h teljesen üzemi keverék lenne) rángat. De nagyon! Tehát csak icipicit nyomom a gázt. De ha sikerül eltalálnom akkor ki esek az ülésből.
Gyújtásom OK! 10 fok. Gyertyák zsír újak. A kábelek gondolom h jók mert amúgy sima az alapjárat is meg nem dadog meg megy rendesen. A gyelosztó fedél még nyári kicsit el is vannak fogyva az érintkezők de nem gondolnám h ez lenne a hiba.
Hibakód nincs benne:(
A másik hogy reggel hideg indításnál szinte el sem kell fordítanom a kulcsot és már szépen jár is viszont mikor langyos motornál akarom indítani sokszor beletelik 5sec be is még be indul. Volt hogy abba hagytam az indítózást mert mondom széthullik az önindító és utána csak másodszorra indult be.
Mi lehet a gond??? Valami ötlete bárkinek??? Kérlek segítsetek!!!

Ja azt meg el felejtettem h folytószelepház teljesen le volt szerelve teljesen átmosva féktisztítóval és fojtószelep tisztítóval szóval az sincs eltelve
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.

Xmodule

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
  • Toyota Carina II GLI 2.0
Re: Carina
« Válasz #14559 Dátum: 2010.04.14 21:41:09 »
Sziasztok. Két kérdésem is lenne. Egyik, hogy elkezdett rázni a kocsi. Ahogy kiszállok és hozzá érek az ajtóhoz egyböl megráz, de elég keményen:) Ez mitöl lehet?
Másik meg, hogy amik gyertyak most vannak benne azok nem NGK -sok amit a szerviz könyveben ir. Nem is tudom mikor volt benne cserelve. Ha vennek bele rendes NGK -sat, miben valtozna? Azt monda nekem valaki, hogy kevesebbet fogyasztana töle a kocsi. Jo nem sokkal, csak kicsivel.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #14560 Dátum: 2010.04.14 21:42:14 »
taby, szoktal meg e85-ot tankolni?
:)
Igen :) Mi akérdés?
pl. hogyan valtozott a fogyasztas, a teljesitmeny, kellett e vmi atalakitas a motoron, milyen aranyban kevered, pozitiv/negativ tapasztalatok.  8]
10-15% között keverem, fogyi nem nőtt látványosan, viszont nyomatékosabb lett a gép, főleg lent nagyon megerősödött.

kavarc

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 918
Re: Carina
« Válasz #14561 Dátum: 2010.04.14 21:45:32 »
Sziasztok!

Nemrég vettem egy '95 ös Carina E 1.6 xli-t. Jo kis japán kocsi. Az a probléma vele h főként hidegen köztes gáznál (úgy  értem h már nincs zárt fojtó szelep és tiszta alapjárat,de még nincs is nagyon nyitva a fojtó szelep h teljesen üzemi keverék lenne) rángat. De nagyon! Tehát csak icipicit nyomom a gázt. De ha sikerül eltalálnom akkor ki esek az ülésből.
Gyújtásom OK! 10 fok. Gyertyák zsír újak. A kábelek gondolom h jók mert amúgy sima az alapjárat is meg nem dadog meg megy rendesen. A gyelosztó fedél még nyári kicsit el is vannak fogyva az érintkezők de nem gondolnám h ez lenne a hiba.
Hibakód nincs benne:(
A másik hogy reggel hideg indításnál szinte el sem kell fordítanom a kulcsot és már szépen jár is viszont mikor langyos motornál akarom indítani sokszor beletelik 5sec be is még be indul. Volt hogy abba hagytam az indítózást mert mondom széthullik az önindító és utána csak másodszorra indult be.
Mi lehet a gond??? Valami ötlete bárkinek??? Kérlek segítsetek!!!

Ja azt meg el felejtettem h folytószelepház teljesen le volt szerelve teljesen átmosva féktisztítóval és fojtószelep tisztítóval szóval az sincs eltelve

Szia!
Néhány "japán" cartársnak hasonló problémái vannak. Többek közt nekem is. Én már kicseréltem szinte a komplett gyújtás rsz-t, nemsokat javult.
Sztem mechanikai a probléma.... talán lendkerék....?
kavarc
'94 Carina Є 1.6 XLI

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Carina
« Válasz #14562 Dátum: 2010.04.14 23:49:14 »
Essetleg ha alulról egy vékony fémhálóval lefedem a mtorteret? Azt is elrágja?  :hmmmm:
Elég nehéz lenne úgy megoldani, hogy sehol ne legyen akkora rés, amin ez a kis dög átfér. Nagyon pici helyeken át tudnak férni. És hát ugye ott vannak a féltengelyek meg minden, szóval nemtom, kivitelezhető lenne-e ez egyáltalán.
EEegen! Ezt nem gondoltam át...  hhóóóógyaza :banging:
Tegnap meg még meg is büntettek 10 e ft-re mert egyirányúba bementem fordítva... De hát csak 10 m-t a parkolóig...  :whistling: :banging:
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

ewing03

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Carina
« Válasz #14563 Dátum: 2010.04.15 06:49:42 »
Essetleg ha alulról egy vékony fémhálóval lefedem a mtorteret? Azt is elrágja?  :hmmmm:
Elég nehéz lenne úgy megoldani, hogy sehol ne legyen akkora rés, amin ez a kis dög átfér. Nagyon pici helyeken át tudnak férni. És hát ugye ott vannak a féltengelyek meg minden, szóval nemtom, kivitelezhető lenne-e ez egyáltalán.
EEegen! Ezt nem gondoltam át...  hhóóóógyaza :banging:
Tegnap meg még meg is büntettek 10 e ft-re mert egyirányúba bementem fordítva... De hát csak 10 m-t a parkolóig...  :whistling: :banging:

Mi lenne, ha erős pistával bekennéd a kényes részeket? Mikor még kaukázusi juhászom volt, akkor a kollégám kért egy nagy adag szőrt a kutyából, ezt tette a motortérbe.

kissanya

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 155
Re: Carina
« Válasz #14564 Dátum: 2010.04.15 07:20:58 »
Sziasztok!

Nemrég vettem egy '95 ös Carina E 1.6 xli-t. Jo kis japán kocsi. Az a probléma vele h főként hidegen köztes gáznál (úgy  értem h már nincs zárt fojtó szelep és tiszta alapjárat,de még nincs is nagyon nyitva a fojtó szelep h teljesen üzemi keverék lenne) rángat. De nagyon! Tehát csak icipicit nyomom a gázt. De ha sikerül eltalálnom akkor ki esek az ülésből.
Gyújtásom OK! 10 fok. Gyertyák zsír újak. A kábelek gondolom h jók mert amúgy sima az alapjárat is meg nem dadog meg megy rendesen. A gyelosztó fedél még nyári kicsit el is vannak fogyva az érintkezők de nem gondolnám h ez lenne a hiba.
Hibakód nincs benne:(
A másik hogy reggel hideg indításnál szinte el sem kell fordítanom a kulcsot és már szépen jár is viszont mikor langyos motornál akarom indítani sokszor beletelik 5sec be is még be indul. Volt hogy abba hagytam az indítózást mert mondom széthullik az önindító és utána csak másodszorra indult be.
Mi lehet a gond??? Valami ötlete bárkinek??? Kérlek segítsetek!!!

Ja azt meg el felejtettem h folytószelepház teljesen le volt szerelve teljesen átmosva féktisztítóval és fojtószelep tisztítóval szóval az sincs eltelve

Szia!
Néhány "japán" cartársnak hasonló problémái vannak. Többek közt nekem is. Én már kicseréltem szinte a komplett gyújtás rsz-t, nemsokat javult.
Sztem mechanikai a probléma.... talán lendkerék....?

Szia! A kuplungtárcsában lévő rugókra már én is gondoltam h lehet az a baja de mondom elöbb az olcsóbb dolgokat robálom meg :)
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára.