Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6785557 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #14115 Dátum: 2010.01.05 22:57:16 »
ehhee nagyon leált a topik:(

Sebaj. Taby múlt héten tankolt, lassan jön a legfrissebb fogyasztásadattal :)
7,1 decemberbe tankoltam 22-én aztán kb 130 városi nagyonrövid etapos  km, majd 2 nap meló(300km) átlaga ez is haladósan.

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Carina
« Válasz #14116 Dátum: 2010.01.05 23:13:26 »
Holnap hozom el a gépet az alvázvédöstől. Kíváncsian várom. Remélem nem látszik rajta semmi. Különben leszedtem az összes kárpitot az ajtókról és sokkal hangosabb lett az autó. Hallani a motort, zajosabb a futómű. Pedig a kárpitoknál szerintem nem vitték tulzásba a szigetelést.
Felmerült bennem: mitől van az, hogy az ajtók belseje vizes? Így pl a hangszorók is soxor vizesek. A gyári nylon megvan és az ajtók alján a lukak is szabadok.  :?:
Ha pedig már szétszedtem: az ablakemelőt valahogy lehet TMK-zni? (befújni vagy valami) jól működik, csak a bal első kissé jobban erölködik mint a többi.  :hmmmm:
üdv
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #14117 Dátum: 2010.01.05 23:22:15 »
nalam mindket elso ablakemelo erolkodik, de en is pont azert nem szedtem szet eddig mert attol tartottam hogy ezekutan zorogni fog.
Lehettem volna halasz ...

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #14118 Dátum: 2010.01.06 06:16:24 »
Holnap hozom el a gépet az alvázvédöstől. Kíváncsian várom. Remélem nem látszik rajta semmi. Különben leszedtem az összes kárpitot az ajtókról és sokkal hangosabb lett az autó. Hallani a motort, zajosabb a futómű. Pedig a kárpitoknál szerintem nem vitték tulzásba a szigetelést.
Felmerült bennem: mitől van az, hogy az ajtók belseje vizes? Így pl a hangszorók is soxor vizesek. A gyári nylon megvan és az ajtók alján a lukak is szabadok.  :?:
Ha pedig már szétszedtem: az ablakemelőt valahogy lehet TMK-zni? (befújni vagy valami) jól működik, csak a bal első kissé jobban erölködik mint a többi.  :hmmmm:
üdv

Garázsban tartod, vagy csillaggarázs? mert csillaggarázs esetén nehezen szárad ki az apró nedvesség. én már jópárszor szedtem szét, de még hálistennek nem akvárium az ajtóm.

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Carina
« Válasz #14119 Dátum: 2010.01.06 08:14:56 »
Holnap hozom el a gépet az alvázvédöstől. Kíváncsian várom. Remélem nem látszik rajta semmi. Különben leszedtem az összes kárpitot az ajtókról és sokkal hangosabb lett az autó. Hallani a motort, zajosabb a futómű. Pedig a kárpitoknál szerintem nem vitték tulzásba a szigetelést.
Felmerült bennem: mitől van az, hogy az ajtók belseje vizes? Így pl a hangszorók is soxor vizesek. A gyári nylon megvan és az ajtók alján a lukak is szabadok.  :?:
Ha pedig már szétszedtem: az ablakemelőt valahogy lehet TMK-zni? (befújni vagy valami) jól működik, csak a bal első kissé jobban erölködik mint a többi.  :hmmmm:
üdv


Szedtem már én is szét a kárpitot és nem volt nyoma sem víznek, pedig az én autóm is a szabadban áll. Nekem is erőlködött minkét első ablakom, annyira, h sokszor ferdén zárt be. Szilikon spryvel befújtam a vájatait, ahol csúszik és utána jó volt. Kb 2 havonta ezt megismétlem és semmi bajom azóta vele.
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

Thomasino

  • Night-bird
  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 422
Re: Carina
« Válasz #14120 Dátum: 2010.01.06 12:04:00 »
Nem lehet hogy a díszcsíknál megy be a viz? Az alatt vannak lyukak

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #14121 Dátum: 2010.01.08 19:40:09 »
Holnap hozom el a gépet az alvázvédöstől. Kíváncsian várom. Remélem nem látszik rajta semmi. Különben leszedtem az összes kárpitot az ajtókról és sokkal hangosabb lett az autó. Hallani a motort, zajosabb a futómű. Pedig a kárpitoknál szerintem nem vitték tulzásba a szigetelést.
Felmerült bennem: mitől van az, hogy az ajtók belseje vizes? Így pl a hangszorók is soxor vizesek. A gyári nylon megvan és az ajtók alján a lukak is szabadok.  :?:
Ha pedig már szétszedtem: az ablakemelőt valahogy lehet TMK-zni? (befújni vagy valami) jól működik, csak a bal első kissé jobban erölködik mint a többi.  :hmmmm:
üdv

Kolléga úr'
Ha vizes a belseje, az akkor azt jelenti, hogy vagy párásító berendezés van benne, vagy pedig mégsem teljesen szabad a vízelfolyás. Persze azt is kellene tudni, hogy milyen vizes, mert ha párás, akkor azt elvben lehet orvosolni, de ha az aljában lötyög az tuti lefolyóhiba.

A párásodásd okozhatja a szokásos hideg-meleg határ. Ugyanis csak akkor nem párásodik az ajtó vaslemeze, ha a párazáró fólia teljesen sértetlen. Ugyanis a kárpit és a fólia között van valammenyi levegő, ami szigetel és ezel a réteggel elkerülhető, hogy az ajtóban lévő hideg levegő közvetlenül érintkezzen a belső meleg levegővel.

Más példa:  Egy dupla ablak nem, vagy csak elenyészően párásodik, mint egy sima ablak.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Carina
« Válasz #14122 Dátum: 2010.01.08 22:23:25 »
Kolléga úr'
Ha vizes a belseje, az akkor azt jelenti, hogy vagy párásító berendezés van benne, vagy pedig mégsem teljesen szabad a vízelfolyás. Persze azt is kellene tudni, hogy milyen vizes, mert ha párás, akkor azt elvben lehet orvosolni, de ha az aljában lötyög az tuti lefolyóhiba.

A párásodásd okozhatja a szokásos hideg-meleg határ. Ugyanis csak akkor nem párásodik az ajtó vaslemeze, ha a párazáró fólia teljesen sértetlen. Ugyanis a kárpit és a fólia között van valammenyi levegő, ami szigetel és ezel a réteggel elkerülhető, hogy az ajtóban lévő hideg levegő közvetlenül érintkezzen a belső meleg levegővel.

Más példa:  Egy dupla ablak nem, vagy csak elenyészően párásodik, mint egy sima ablak.
Köszönöm kolléga úr  ::)
Az ajtón a fóliázást körben ma kijavítottam, de szerintem a víz nem párából származik, sokkal inkább bejut az ablak melett. Azért gondolom mert kicsit áll benne a víz eső után. A kifolyók az ajtók alján nincsenek eltömődve. Esetleg máshol lehet dugulás?
Különben a védőzés profi lett. Az üregvédelemhez a küszöböket a tervrajz alapján megfúrta 6-os fúróval összesen 8 helyen és itt tele nyomta őket.  Majd gumidugóval ledugózta. Ez előöször nem tetszett de a szaki megnyugtatott. Az alvázat ránézésre szépen kifújta. Az ajtók belsejét is ki üregvédőzte.
véleményetek?
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

power

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re: Carina
« Válasz #14123 Dátum: 2010.01.09 10:59:56 »
Sziasztok,

Tudja-e valaki, hogy a belső tükröt hogy lehet leszereklni a Carina-ról (1992)
Próbálkoztam, de nem szeretném szétbarmolni  ::),
Köszi
Zoli

Zé Balázs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
  • Vagy Carina, vagy semmi...
Re: Carina
« Válasz #14124 Dátum: 2010.01.09 17:37:53 »
Egy vékony, egyenes fejű csavarhúzóval lepattintod a takaró műagyag lelemet a tükör talpáról a plafonnál; így láthatóvá válik a két kereszthornyú csavar, amit kicsavarva lejön a tükör.
Tudja-e valaki, hogy a belső tükröt hogy lehet leszereklni a Carina-ról (1992)
Bontott Carina alkatrész kapcsán keress bátran!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #14125 Dátum: 2010.01.10 13:45:47 »
Az ajtón a fóliázást körben ma kijavítottam, de szerintem a víz nem párából származik, sokkal inkább bejut az ablak melett. Azért gondolom mert kicsit áll benne a víz eső után. A kifolyók az ajtók alján nincsenek eltömődve. Esetleg máshol lehet dugulás?
Különben a védőzés profi lett. Az üregvédelemhez a küszöböket a tervrajz alapján megfúrta 6-os fúróval összesen 8 helyen és itt tele nyomta őket.  Majd gumidugóval ledugózta. Ez előöször nem tetszett de a szaki megnyugtatott. Az alvázat ránézésre szépen kifújta. Az ajtók belsejét is ki üregvédőzte.
véleményetek?
Az üregvédőzést így kell csinálni, ahogy leírtad  :yes: ! A Mázsa utcába vitted?

Ajtóbelső vizesedés: természetes dolog. Pont emiatt vannak a lefolyó lyukak az alján, mert felül (az ablaknál) belemegy a víz. Ilyen nedves, hideg időben meg naná, hogy nem tud kiszáradni rendesen. Persze állnia éppenséggel nem kellene benne a víznek... Lehet, hogy össze van gyűlve az alján némi kosz, ami részben megakadályozza, hogy a víz eljusson a lefolyó lyukakhoz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

power

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re: Carina
« Válasz #14126 Dátum: 2010.01.10 14:53:12 »
Egy vékony, egyenes fejű csavarhúzóval lepattintod a takaró műagyag lelemet a tükör talpáról a plafonnál; így láthatóvá válik a két kereszthornyú csavar, amit kicsavarva lejön a tükör.
Tudja-e valaki, hogy a belső tükröt hogy lehet leszereklni a Carina-ról (1992)

Köszi,

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Carina
« Válasz #14127 Dátum: 2010.01.10 20:22:27 »
Kolléga úr'
Ha vizes a belseje, az akkor azt jelenti, hogy vagy párásító berendezés van benne, vagy pedig mégsem teljesen szabad a vízelfolyás. Persze azt is kellene tudni, hogy milyen vizes, mert ha párás, akkor azt elvben lehet orvosolni, de ha az aljában lötyög az tuti lefolyóhiba.

A párásodásd okozhatja a szokásos hideg-meleg határ. Ugyanis csak akkor nem párásodik az ajtó vaslemeze, ha a párazáró fólia teljesen sértetlen. Ugyanis a kárpit és a fólia között van valammenyi levegő, ami szigetel és ezel a réteggel elkerülhető, hogy az ajtóban lévő hideg levegő közvetlenül érintkezzen a belső meleg levegővel.

Más példa:  Egy dupla ablak nem, vagy csak elenyészően párásodik, mint egy sima ablak.
Köszönöm kolléga úr  ::)
Az ajtón a fóliázást körben ma kijavítottam, de szerintem a víz nem párából származik, sokkal inkább bejut az ablak melett. Azért gondolom mert kicsit áll benne a víz eső után. A kifolyók az ajtók alján nincsenek eltömődve. Esetleg máshol lehet dugulás?
Különben a védőzés profi lett. Az üregvédelemhez a küszöböket a tervrajz alapján megfúrta 6-os fúróval összesen 8 helyen és itt tele nyomta őket.  Majd gumidugóval ledugózta. Ez előöször nem tetszett de a szaki megnyugtatott. Az alvázat ránézésre szépen kifújta. Az ajtók belsejét is ki üregvédőzte.
véleményetek?
A küszöböknek is van üregvédőzéshez előkészített luk ledugózva, nem értem mér kellett furkálni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Carina
« Válasz #14128 Dátum: 2010.01.11 09:36:53 »
A küszöböknek is van üregvédőzéshez előkészített luk ledugózva, nem értem mér kellett furkálni.
Nincs annyi lyuk, ill. nem ott van, amennyi/ahol kéne. Ezeket a műveleteket egy konkrét, a típusra kialakított utasítás szerint csinálják, ahol megvan, hogy hova kell a lyukat fúrni, azon a szondát milyen irányba/milyen mértékben kell bedugni, milyen irányba/mennyi ideig fújni stb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re: Carina
« Válasz #14129 Dátum: 2010.01.11 17:52:44 »
Sziasztok,

egy hónapig távol voltam akkor még Carina vásárlás előtt voltam...
A keresgélés eredményeként sikerült rátalálnom egy nagyon szép állapotú 98' 2.0GLi Liftback-ra. Szerencsére még odaértem időben és meg tudtam vásárolni (igaz nem volt olcsó és alkudni sem tudtam...)
Lényeg hogy az autóban van minden földi jó 181.000km, végig vezettet szervízkönyv!!!
Viszont egy-két kérdésem lenne az autóval kapcsolatban.
A motor 133LE és 3S... De mi? Van 3S-FE és 3S-GE. Mi a különbség a kettő közt? Hogyan tudom megállapítani, hogy nekem melyik van?

Olaj:
Tudom, hogy ez egy nagyon nehéz és kényes kérdés. Hisz mindenkinek más a véleménye pro és kontra, általánoságban nagyon komoly hozzászólásokat lehet olvasni a neten az olaj kérdésben.
Nektek mint Carina "szakértők" milyen minőségű olajat javasoltok egy 1998-as 2.0 benzinesbe? A szervízkönyv nem ad egyértelmű választ, csak diagram van felrajzolva. Én a 5W-40 és a 10W-40 közt gondolkodom. De az 5W-40-es olaj nem "túl jó" egy 12éves autóba?
Az előző tulaj elmondása és a szervízkönyv szerint végig full szintetikus Castrol és Mobil 5W-40-es olaj volt a motorba. És elmondása szerint hogyha csak full szintetkus olaj volt mindig benne végig azt kell bele önteni... Nagyon korrekt és gondos gazdája volt
Én is csak jót akarok beletenni (a pénz nem számít, nem ezen akarok spórolni).
Nektek mi vált be és melyik márkát ajánljátok? Van konkrét márka?   
A másik szintén nagy kérdés a motoradalék (metabond).
Érdemes bohóckodni vele? Szintén pro kontra, nem egyszerű. Lehet vele kárt tenni a motorba vagy csak felesleges pénzkidobás? Vagy ha jó minőségi olajat választok, halálos vétek bármit is beleönteni...
Ill. olajcsere előtt érdemes a motort motortisztítóval átöblíteni?

Tudom, hogy nem egyszerűek ezek a kérdések...
Előre is köszönöm!