Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6785520 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Carina
« Válasz #14100 Dátum: 2010.01.01 13:23:52 »
Idézet
Amit itt leirtál, azt akár irhattam volna én is! A jelenség teljesen ugyanez, 4000-től kezdődik az élet. Ha esetleg rájössz valamire, kérlek értesits  :D

Na jò-jò! De ez gondolom nem normàlis! Szerintem ennek nem egészen ìgy kellene menni.
1600 ccm azèrt valamennyire csak tolna 3000 alatt is.
A szakiknak mi a vèlemènyük? Mit kellene megszakérteni az autòban?

Engem mindig nyugtattak, hogy ez igy normális. Nehezen hittem ebben, de lassan kezdem azt hinni, hogy igazuk volt...
Nekem a normál motoros csinálta ezt platinagyertyával.... Jó bele a gyertya, hézag?


Közben úgy látom, már téma volt - a hézagot megnézném, az sokat számít. A katalizátor eltömődésben nem hiszek, hisz az pont fordítva működne (nagy fordulaton több gáz nem bír kimenni a szűkebb lyukon). Esetleg a gyújtás jó helyen van? Ha túl nagy az előgyújtás, az is csinálhat ilyet, bár magától az nem állítódik el..
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.01 13:29:36 írta big_mafa »

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re: Carina
« Válasz #14101 Dátum: 2010.01.01 15:43:12 »
Persze, mindenki maga dönti el mit farag az autójából! :)

Jut eszembe tegnap az áremelésre való tekintettet tele tankoltam.
Udvaron éjszakázás, 2 db Heves-Eger és kb. ugyanennyi helyi rövid szakaszon a fogyi: 6,5.  :wub:
Szerintem ez jó egy 17 éves autótól, vagy sem?  :innocent:


Hevesen alig találtam benzint... :D Tüzép kifogyott.. Mol kifogyott... Agipnal volt...

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #14102 Dátum: 2010.01.01 19:21:13 »
Meg is győztetek arról, hogy az normális, ha tolom neki és 3000ig egyáltalán nem megy...
Dehogy normális. Mi 95 %-ban úgy használtuk a Carinánkat, hogy alig forgattuk 3000 fölé. Na jó, dombon néha nyilván; meg persze autópályán is, hisz 110-nél már 3000-et forog. Szóval mennie kéne 3000 alatt is, sőt. Mikor a b...om nagy trélert húztuk vele haza Keszthelyről, akkor váltottam fel 3500 körül... Följebb pörgetve természetesen még jobban megy, de simán kellene tudni vele közlekedni úgy, hogy nem megy 3000 fölé.
Irigyellek tèged. Utàna nèzek ennek a gyertyahèzag dolognak... Hàt nem egy Denso, NGK - de a tipus stimmel.
A szerelőmmel is megsasoltatom ezt a stroboszkòpos gyùjtàs dolgot (remèlem ő tudja mit kell nézni, mert én nem vàgom). És ha el van csùszva, akkor azt hol és mimòdon lehet, persze ha lehet korrigàlni?
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Carina
« Válasz #14103 Dátum: 2010.01.01 21:34:59 »
A szerelőmmel is megsasoltatom ezt a stroboszkòpos gyùjtàs dolgot (remèlem ő tudja mit kell nézni, mert én nem vàgom). És ha el van csùszva, akkor azt hol és mimòdon lehet, persze ha lehet korrigàlni?

Gyújtás - asszem nincs egy napja hogy beírtam...  :hmmmm:

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #14104 Dátum: 2010.01.02 12:43:32 »
A szerelőmmel is megsasoltatom ezt a stroboszkòpos gyùjtàs dolgot (remèlem ő tudja mit kell nézni, mert én nem vàgom). És ha el van csùszva, akkor azt hol és mimòdon lehet, persze ha lehet korrigàlni?

Gyújtás - asszem nincs egy napja hogy beírtam...  :hmmmm:
Fèlreértesz. Azt tudom, hogyan kell negsasolni, olvastam. Azzal nem vagyok tisztàban, hogy mit kell tenni, ha nem ezeket az èrtékeket hozza a vas! Hogyan lehet àllítani!
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Carina
« Válasz #14105 Dátum: 2010.01.02 15:28:40 »
Fèlreértesz. Azt tudom, hogyan kell negsasolni, olvastam. Azzal nem vagyok tisztàban, hogy mit kell tenni, ha nem ezeket az èrtékeket hozza a vas! Hogyan lehet àllítani!

Állítani a gyújtáselosztó (ami a motor bal oldalán kiáll, az a henger, amiből jönnek a gyertyakábelek) tekergetésével lehet. Van két csavar, ami egy bizonyos pozícióban rögzíti egy íven belül. Azokat fellazítva lehet csavarni az elosztót, míg 10-nél nem kesz a jelölés diagnosztikai módban. Aztán persze rögzíteni megint.

ennek a háttere nagyon leegyszerüsítve:
Az elsztóban levő rotor a főtengellyel együtt forog, a burkolathoz rögzített érintkezőket (amik a gyertyákhoz mennek) köti össze az alapján hogy melyik henger a "soros". Ha a rotor "késik" vagy "siet" az ideálishoz képest (tehát a gyjtás hamarabb vagy később van mint kell - a jelölés nem a 10-nél áll), akkor elcsavarva az érintkezőket ezt lehet korrigálni.
A stroboszkóppal azt vizsgálod, hogy a gyújtás a főtengely (és közvetve a dugattyú) milyen állásában következik be.A gyári specifikáció diag módban 10 fokkal a felső holtpont előtt definiálja, a skála a motorblokkon pedig az 1-es hengerhez van igazítva. Ezért olyan a mérés amilyen.

Persze ha bizonytalan vagy, vagy nincs stroboszkópod, érdemes szerelőhöz menni a kinyomtatott értékekkel.

tomahawk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 500
Re: Carina
« Válasz #14106 Dátum: 2010.01.02 20:19:28 »
Köszönöm a tippeket , de igazából nem felcicomázni szeretném hanem projektoros fényszorót keresnék hozzá , a formája nekem is úgy tetszik ahogy van és a beltér is nem szeretem én sem a cicomát , csak több oldalon láttam olyan fényszorót és nem találok sajnos sehol sem :(
letezik projektoros fenyszoro carinahoz?
Lehettem volna halasz ...

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re: Carina
« Válasz #14107 Dátum: 2010.01.02 22:05:31 »
Köszönöm a tippeket , de igazából nem felcicomázni szeretném hanem projektoros fényszorót keresnék hozzá , a formája nekem is úgy tetszik ahogy van és a beltér is nem szeretem én sem a cicomát , csak több oldalon láttam olyan fényszorót és nem találok sajnos sehol sem :(
letezik projektoros fenyszoro carinahoz?
Véleményem szerint nincs:( De az én véleményre ne adj :D

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re: Carina
« Válasz #14108 Dátum: 2010.01.02 22:28:34 »
Én a napfénytetőt hiányolom:D milyen jó lehet már ráadásul elektromos :D

olahtomi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 153
    • Csak a Carinák :)
Re: Carina
« Válasz #14109 Dátum: 2010.01.03 04:03:00 »
Fèlreértesz. Azt tudom, hogyan kell negsasolni, olvastam. Azzal nem vagyok tisztàban, hogy mit kell tenni, ha nem ezeket az èrtékeket hozza a vas! Hogyan lehet àllítani!

Állítani a gyújtáselosztó (ami a motor bal oldalán kiáll, az a henger, amiből jönnek a gyertyakábelek) tekergetésével lehet. Van két csavar, ami egy bizonyos pozícióban rögzíti egy íven belül. Azokat fellazítva lehet csavarni az elosztót, míg 10-nél nem kesz a jelölés diagnosztikai módban. Aztán persze rögzíteni megint.

ennek a háttere nagyon leegyszerüsítve:
Az elsztóban levő rotor a főtengellyel együtt forog, a burkolathoz rögzített érintkezőket (amik a gyertyákhoz mennek) köti össze az alapján hogy melyik henger a "soros". Ha a rotor "késik" vagy "siet" az ideálishoz képest (tehát a gyjtás hamarabb vagy később van mint kell - a jelölés nem a 10-nél áll), akkor elcsavarva az érintkezőket ezt lehet korrigálni.
A stroboszkóppal azt vizsgálod, hogy a gyújtás a főtengely (és közvetve a dugattyú) milyen állásában következik be.A gyári specifikáció diag módban 10 fokkal a felső holtpont előtt definiálja, a skála a motorblokkon pedig az 1-es hengerhez van igazítva. Ezért olyan a mérés amilyen.

Persze ha bizonytalan vagy, vagy nincs stroboszkópod, érdemes szerelőhöz menni a kinyomtatott értékekkel.
Köszi az èrthető szàjbaràgòs magyaràzatot. Semmiképpen sem èn csinàlnàm, csakis a szerelőm. Csak nagyon kivàncsi voltam hogyan is zajlik a folyamat.
OTomi

'94 Toyota Carina E 1.6 GLi AT190 5doors 116HP

ezoz

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re: Carina
« Válasz #14110 Dátum: 2010.01.03 14:53:36 »
Én a napfénytetőt hiányolom:D milyen jó lehet már ráadásul elektromos :D


Nekem van, elektromos. Imádom. Egyik lényeges oka éppen ez volt, h pont ezt az autót vettem meg.
Toyota Carina Є Liftback GLI, 2.0, 1998

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re: Carina
« Válasz #14111 Dátum: 2010.01.03 15:42:01 »
Én a napfénytetőt hiányolom:D milyen jó lehet már ráadásul elektromos :D


Nekem van, elektromos. Imádom. Egyik lényeges oka éppen ez volt, h pont ezt az autót vettem meg.

Irigyellek :1eye: egyszerűen imádnám én is már majdnem cabrio...:D:D

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Carina
« Válasz #14112 Dátum: 2010.01.03 18:43:14 »
Köszönöm a tippeket , de igazából nem felcicomázni szeretném hanem projektoros fényszorót keresnék hozzá , a formája nekem is úgy tetszik ahogy van és a beltér is nem szeretem én sem a cicomát , csak több oldalon láttam olyan fényszorót és nem találok sajnos sehol sem :(
letezik projektoros fenyszoro carinahoz?

Nincsen. Hacsak egyedileg nem csinálsz, de az meg engedély nélküli átalakításnak minősül.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kasu

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 680
  • Gas pedal fuck3r |Carina E fanatic
Re: Carina
« Válasz #14113 Dátum: 2010.01.05 22:44:59 »
ehhee nagyon leált a topik:(

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Carina
« Válasz #14114 Dátum: 2010.01.05 22:50:29 »
ehhee nagyon leált a topik:(

Sebaj. Taby múlt héten tankolt, lassan jön a legfrissebb fogyasztásadattal :)