nem muszaj elolvasni, csak ugy leirtam 8] :
olajcsere recept tomahawk modra:
01. beinditottam a motort, megvartam hogy uzemmeleg legyen
02. letekertem az olajbeonto kupakot, resnyi nyilast hagyva
03. a motort leallitottam
04. kitekertem az olajleereszto csavart es leengedtem az olajat egy oldalra fektetett kannaba, amelynek korabban kivagtam az oldalat (lehet hogy akkor kellett volna leallitani a motort, miutan a nagyja olaj kifolyt)
05. kb. 30-40 percig hagytam csepegni, neha kezzel meghintaztattam a kocsit (1 orat is hagyhattam volna mert meg cseppent)
06. visszatekertem a leeresztocsavart, a kornyeket szarazra toroltem de az alatetet nem csereltem ki mert meg elegge jonak tunt
07. mivel a motor mar lehult, letekertem az olajszurot (kezzel lejott), ... hoppa egy kis olaj kifolyt, mindegy legkozelebb jobban figyelek
08. letorolgettem az olajszuro helyenek kornyeket
09. elovettem az uj olajszurot es az uj olajjal korbekentem vekonyan a gumitomitest
10. kezzel visszatekertem az olajszurot, amennyire tudtam meghuztam
11. a 4 liter uj olajbol (Mobil Synt 5w-40) nem egeszen 3 litert toltottem be
12. beonto nyilas kupak vissza, motor beindit, es jarattam mig uzemmeleg nem lett, majd leallitottam es tettem ala kartonpapirt hogy lassam ha szivarog
13. kb. 20 perc utan szint ellenozes es feltoltottem a felso nivo jelig
14. motor ujra beindit/leallit, szint ellenorzes, utan toltes ha kellett, motor letorolgetese
megj.: kb 3,2-3,3 liter olaj ment be. a levegoszurot nem csereltem ki mert nem tunt nagyon koszosnak, lehet hogy egy porszivozas is eleg lesz.
kb. ennyi volt, ha van otlet hogy legkozelebb mit csinaljak maskent, annak nagyon orulnek. 8]